Gume de iarna - anvelope adica...

- pentru chedere eu folosesc un produs Sonax. Nu ramane lipicios, curata si nu se lipesc chederele.
- antigelul se schimba periodic, de obicei la 2 ani
- lichidul de frana - si el se schimba tot la 2 ani, e un lichid higroscopic, temperatura de fierbere scade in timp.
- spray de degivrare nu folosesc - mi se pare inutil. Rezultate mai bune obtii cu o bucata de plastic intinsa pe parbriz si prinza in usi. In special in diminetile in care se formeaza chiciura, dai folia la o parte si esti gata de plecare.
- eu am in portbagaj iarna si o lopata cu coada scurtata (cat sa intr in porbagaj), foarte utila cand e zapada mare.

PS: @Neo: din cate stiu eu ideea de frana de motor se cam bate cap in cap cu folosirea ambreiajului. Daca la vale vrei sa mergi mai repede schimbi in viteza superioara, actionand ambreiajul incet. Daca mergi prea repede, schimbi in viteza inferioara, facand rev matching, ca sa nu rupi aderenta.
 
Mda, antigel d-ăla roz am şi io. Cum arată lamelele de ştergător la metru? Că un schimb de ştergătoare aero la VW costă cât un plin.
 
Ceara de chedere nu este buna. Se da cu glicerina normala.

Posibil ca glicerina aia sa-si faca treaba, poate chiar mai bine decat ceara speciala pentru chedere. Si uleiul de masline se spune ca e mult mai bun decat Garnier-urile de noapte / vara / iarna / pranz / altitudine peste 2Km / strand / etc... cu care se da nevasta-mea pe fata. Totusi eu o prefer data cu Garnier decat cu ulei de masline. :biggrin:

Bateria daca este buna tine 4-5 ani, dupa care pasta de pe placi cade si poti s-o incarci pana ninge.

Precum spuneam, a mea are 4 1/2 ani si de aia imi fac peobleme.

Antigelul NU SE EVAPORA. Este un compus din clasa glicerinei, (etilen glicol), deci cu o consistenta de sirop. Se evapora APA din amestec. Deci daca completezi cu APA, spre suprinderea ta, punctul de inghet va scadea. Pentru ca avem un amestec bifazic, care prezinta un punct eutectic (de inghet) la minus 38 grade, la dilutie 1:1.

:beer: Banuiesc ca ai dreptate. D'aia nu l-am schimbat niciodata, desi in cartea tehnica scrie ca se schimba la 2 ani. Prefer sa-l testez personal. Eu am completat o singura data, cu putin antigel preparat (diluat) din fabrica. Au fost vreo 300mL, deci nu cred ca am gresit prea mult.

@Miahi: FORGET about "lame de stergator la metru". Aici am o indelungata experienta si concluzia este ca orice compromis = bani aruncati pe fereastra. Am trecut prin faze succesive gen schimbat numai lamele, pus stergatoare ALCA, pus stergatoare ?????? d'alea hoatze, pus alte stergatoare noname... Maxim 3 luni m-au tinut. Acum am niste chestii Made in England, au fost cam 27 ron ala mic si 32 ala mare si crede-ma ca sunt alt om! :smile:
 
Daca lichidul de frana si antigelul sunt premium se schimba la 150000 km. sau 5 ani. Cel putin in cartea tehnica Peugeot, 307 diesel si 206 benzina asa scrie. Da, lichidul de frana este higroscopic,cel facut la Ploiesti. Cele straine de marca, mai puti, dar costa 60 euro 0.5 l. Si Quark vad ca a remarcat diferenta dintre stergatoare chinezesti (cam toate no-name-urile subt chinezesti si cle englezesti).
Lamele la metru bune am gasit la Cora, la Cluj.
 
Acum am niste chestii Made in England, au fost cam 27 ron ala mic si 32 ala mare si crede-ma ca sunt alt om! :smile:

De unde le-ai luat mister? La dealerul local VW un set de stergătoare + set de preșuri = aprox 600 lei. Dupa faza asta mi s-a cam tăiat să mai caut și tare mi-ar folosi niște indicații precise.
 
Covorase de cauciuc foarte bune se gasesc aftermarket la http://www.rimimg.ro. Au forma adaptata fiecarui model de masina, sunt facute dintr-un cauciuc destul de gros si nu miros a tenesi chinezesti. Sunt facute in aceleasi fabrici in care se fac si cele OEM, doar ca nu au logo-ul personalizat. Tavitele de cauciuc pentru portabagj mi se par iasasi utile.

@Quark unde ai gasit lamelele alea?
 
De ce m-aş supăra? :what:
Coborâtul unei pante în general se face în viteză, nu văd de ce te-ai juca cu ambreiajul. Cred că greşeşti dacă faci asta, dacă maşina e puţin virată şi eliberezi pedala e clar că fuge spatele fiindcă se frânează faţa. Eu unul aşa procedez, o las totdeauna în viteză. Dacă vreau să reduc apăs uşor frâna şi schimb în treapta inferioară. Apăsatul frânei are rolul de a nu da drumu la căruţă să prindă viteză până schimbă Gigi treapta. După ce am ridicat piciorul de pe ambreiaj eliberez şi frâna. Iar pentru creşterea vitezei pur şi simplu schimb în treapta superioară următoare.
Jocul cu patinatul ambreiajului cred că e mai nefolositor, măcar dacă foloseşti frâna îţi sunt frânate toate roţile, nu doar cele tractante.

Cred că nu ai citit bine, reia postul meu. "În viteză" = în frână de motor. Frână de motor care o modulezi prin ambreiaj. L-aș împușca pe ăla care nu te-a învățat asta (instructorul adică). Dacă frânezi "pe toate patru roțile", care de fapt îs două 80% la orice mașină (aka cele de pe față), ai 2 probleme pe gheață: 1. Ai ABS, care intră și te tot duci, pentru că pe gheață ABSul e cam inutil când chiar vrei să te oprești. 2. N-ai ABS și te tot duci (dar ceva mai repede).

Dacă eliberezi pedala de ambreiaj brusc e clar că fuge spatele, de-aia am descris cum cobori o pantă pe gheață, modulând procentul de frână de motor prin apăsarea/eliberarea pedalei de ambreiaj treptat.

5th Gear sux :biggrin:
 
E secret de nu ne spui şi nouă? :|

Nu e secret dar dand niste date extrem de precise nu vreau sa risc sa pun in dificultate un om care m-a servit exemplar. Respectivul e sef la o benzinarie (nu dau nume / firma) iar stergatoarele alea probabil ca le vinde pe sub mana si fara sa stie "centrala" din Bucuresti. deci... :smile:

PS: Oricum locatia e prin nordul Moldovei si oricum nu cred ca mai exista la vanzare respectivele stergatoare. :frown:
 
Pentru chedere glicerina e buna iarna, iar spray-ul cu silicon vara, astfel nu mai scartaie.

Antigelul nu garanteaza calitatea prin culoare, el e transparent, rozul, galbenul sau albastrul din el e doar un colorant. Cel pentru motoarele din aluminiu e ethylene glycol cu adaos agenti antioxidare, iar culoarea poate fi ... oricare. La motociclete, care au motoarele din aluminiu de vreo 20-25 de ani, se foloseste doar asa ceva si am avut de obicei galben - daca Honda OEM e incolor iar Motul avea galben-verzui inseamna ca sunt de calitate proasta?

Lichidul de frana Dot 3, 4 sau 5.1 (nu 5) e higroscopic/hidrofil indiferent de calitate si e recomandat, dar nu obligatoriu, sa fie schimbat la 2 ani. La masina nu am observat diferente cand am schimbat lichidul asa ca am renuntat sa il mai schimb, la motocicleta se simte de fiecare data si atunci il schimb la fiecare 2-3 ani, cand nimeresc. Da, un lichid bun e scump si, din pacate, dupa ce ai desfacut flaconul (care e inchis ermetic) ce ramane in plus poate fi aruncat dupa o saptamana sau doua :frown:

Cu lamele de stergatoare nu am avut niciodata noroc, oricat de bune sau proaste erau si indiferent de pret dupa o luna de utilizare abia isi mai faceau treaba. Nu se rupeau, dar nici nu mai stergeau ca in prima saptamana.
 
ASTEA-s. Probabil ca se gasesc si prin alte parti.
 

Attachments

  • P101021002.jpg
    P101021002.jpg
    184.2 KB · Views: 42
Cu lamele de stergatoare nu am avut niciodata noroc, oricat de bune sau proaste erau si indiferent de pret dupa o luna de utilizare abia isi mai faceau treaba. Nu se rupeau, dar nici nu mai stergeau ca in prima saptamana.

Singurele lame de ștergătoare pe care le-am luat din comerț și de care am fost mulțumit au fos Bosch. Cu lamelă simplă m-au ținut în jur de 4 ani (după care mi le-a rupt un vecin), cele cu lamelă dublă au avut cam 1-2 ani timespan.
 
Eu zic sa nu te grabesti, mai ales ca se anunta un noiembrie cu 25 de grade celsius in Bucuresti. :smile: Eu am programat montatul la inceputul lui decembrie ca deh... se pleaca in concediu la munte. :banana:
 
Dacă aş conduce doar în Bucureşti nu m-aş chinui. Însă la ai mei poa' să fie zăpadă şi când sunt 25 de grade aici.
 
Folosirea anvelopelor de vară la temperaturi de sub 7 grade C nu e recomandată. Eu mi-am propus data de 1 Noiembrie pentru schimbare, iar intre timp stau cu ochii pe termometru. Dacă se intamplă ca temperatura de afară să inceapă să scadă constant sub 6-7 grade pe toata durata zilei, atunci probabil că mă voi duce mai devreme. Pe dealul pe care stau am inceput sa curăt gheața de pe parbrize constant de la 1 Octombrie, azi la ora 6.00 erau 0 grade, la ora 9.00 se făcuseră 10.
 
Acum eu zic sa nu fim mai catolici decat Papa. Eu am supravietuit patru ierni cu anvelope de vara. Nu zic ca a fost usor sau ca n-am avut "senzatii tari", dar nici sa te apuci sa stai cu ochii pe termometru, sa faci media si sa-ti pui gumele de iarna cand afara e uscat ca-n palma dar temperatura medie e sub 7 grade, asta mi se pare putin exagerat. Parerea mea. Oricum daca media creste din nou si ajungi sa circuli pe 25 de grade cu anvelopele de iarna, tot nu-i o chestie buna.
 
Pana azi dimineata eram hotarat sa mai astept cateva zile pana sa imi montez cauciurile de iarna. Dupa ce am degerat in 15 metri de la bloc pana la masina am zis ca maine fac schimbarea. Apoi m-am uitat pe prognoza meteo. Caldura mare pana prin decembrie. Deci mai astept. Dupa aia mi-am adus aminte ca saptamana viitoare am planificata o plimbare de cateva zile prin Bran/Moeciu. Cred ca o sa plec la munte cu rotile de iarna'n masina. :biggrin:
Un lucru o sa fac totusi, o sa imi schimb lichidu' de parbriz.

LE: Cum zice si Brucan, se poate supravietui si fara cauciuri de iarna in conditii cat de cat normale. Iarna 2008-2009 am trecut-o cu cauciucuri de vara fara probleme. Ce-i drept, am mers doar prin Bucuresti. Am iesit o singura daca in afara orasului ceva mai mult (A2 - Lehliu plus 10 KM pe zapada) insa nu am avut nici cea mai mica problema.
Pe de alta parte, iarna trecuta, de Revelion, am observat ce inseamna lipsa cauciurilor de iarna. Eu unul aveam, insa toti dajteptii, unii chiar cu SUV-uri, infipti pe marginea pentru ca masina nu putea sa urce nici macar dealurile din zona Campulung-Targoviste, nu aveau.
Plus ca nu stiu daca se merita eventuala uzura astora de iarna cand temperaturile scad sub 7 grade doar pe timpul noptii.
 
Eu din ce am observat de-a lungul anilor, uzura cauciucurilor de iarnă pe temperaturi mai mari de 7 grade nu e chiar atât de intensă. Bine, nici să mergi pe 30 grade cu anvelope de iarnă, dar să nu exagerăm. Odată ce le-ai montat pe mașină că vine iarna, aia e, mergi mai ușor, demaraje mai calme, etc.

Eu am observat o pierdere gravă de aderență pe asfalt uscat cu Dunlop-urile de iarnă. Mi se pare aberant... da` să zicem :mda:
 
Back
Top