Gume de iarna - anvelope adica...

Mai este un sistem cu lanturi de cauciuc cu tinte metalice, pe care le-am luat din Franta acu 2 ani. Foarte bune, foarte usor de pus. Am sa incerc sa le fac o poza. Dar au costat 120 euro.
 
Dar explică-i polițistului că Yokohama și Toyo intermediare >>>>>> Matador de iarnă, dacă nu vede fulgulețul sau faptul că-s de iarnă scris pe ele/pe factură (care o țin în mașină btw), tot te-ai ars.

Nu poliţistul o să te întrebe ce cauciucuri ai ci cei de la drumuri atunci când blochezi şuşaua. Dar cine îi întreabă pe ei dacă au curăţat sau intrezis accesul pe acel drum, asta în cazul în care eşti dotat corespunzător?

Quark orice altceva decât cauciucuri de iarnă aduc uzură căii de rulare a maşinii sau a cauciucurilor. Eu nu pun pe maşină altceva decât cauciucuri de iarnă.
 
...orice altceva decât cauciucuri de iarnă aduc uzură căii de rulare a maşinii sau a cauciucurilor. Eu nu pun pe maşină altceva decât cauciucuri de iarnă.

Hint: Paltinis, 6 dimineata, pe jos sticla curata (freezing rain peste noapte), nimeni pe drum, de antiderapant nici vorba (ca d'aia platim taxe peste taxe). Si esti obligat sa cobori in Sibiu. Ce zici? Merge fara lanturi? :smile:
 
Cauciucurile sunt consumabile. Dacă mergi cu lanţuri cu viteză mare şi direct pe asfalt poţi buşi şi altceva, da' în rest noi să fim sănătoşi.
 
Hint: Paltinis, 6 dimineata, pe jos sticla curata (freezing rain peste noapte), nimeni pe drum, de antiderapant nici vorba (ca d'aia platim taxe peste taxe). Si esti obligat sa cobori in Sibiu. Ce zici? Merge fara lanturi? :smile:
Ceea ce spui tu seamana a polei. Pe ala e mai periculos cu lanturi decat cu anvelope de iarna simple.
Acolo merge cu niste cauiucuri speciale cu tinte, sau cu ciorapeii mei cu tinte. Altfel stai acasa. Nu urci, nu cobori.
 
Posibil. Nu sunt cunoscator in domeniul asta, tot ce vreau e sa tin masina pe sosea. Precum am spus: n-am pus niciodata lanturi pe masina, desi le-am carat de catva ori iarna cu mine, in concedii.
 
Hint: Paltinis, 6 dimineata, pe jos sticla curata (freezing rain peste noapte), nimeni pe drum, de antiderapant nici vorba (ca d'aia platim taxe peste taxe). Si esti obligat sa cobori in Sibiu. Ce zici? Merge fara lanturi? :smile:

Platesti taxe ca sa ai sosele intretinute, dar nu ai contract cu nimeni ca o sa iti tina soseaua uscata si curata (Allways Coca Cola) si in timp ce ninge, etc. Cred ca trebuie sa ai asteptari realiste, indiferent de tara in care te afli exista niste costuri pentru a curata soselele si nu cred ca isi permite cineva availability 99.999%. Obligat? Lulu, nu exista obligat, daca vrei tu sa cobori te priveste, nu te-a trimis nimeni acolo si nu e obligat nimeni sa iti curete drumul ca sa te intorci, te duci iarna la munte atunci iti asumi si riscurile sa ramai inzapezit sau blocat din diverse momente. Natura nu are nivel de servicii, ti-o trage pe toate partile cum are chef.
 
Platesti taxe ca sa ai sosele intretinute, dar nu ai contract cu nimeni ca o sa iti tina soseaua uscata si curata (Allways Coca Cola) si in timp ce ninge, etc. Cred ca trebuie sa ai asteptari realiste, indiferent de tara in care te afli exista niste costuri pentru a curata soselele si nu cred ca isi permite cineva availability 99.999%. Obligat? Lulu, nu exista obligat, daca vrei tu sa cobori te priveste, nu te-a trimis nimeni acolo si nu e obligat nimeni sa iti curete drumul ca sa te intorci, te duci iarna la munte atunci iti asumi si riscurile sa ramai inzapezit sau blocat din diverse momente. Natura nu are nivel de servicii, ti-o trage pe toate partile cum are chef.
Aia cu uscat și curat era la tampoane parcă. :biggrin:
Cei de la drumuri sunt obligați, sau cel puțin ar trebui să fie, să curețe drumurile. Iar cele care nu pot fi parcurse cu dotările standard, adică minim cauciucuri și/sau lanțuri trebuiesc restricționate circulației. De asta se numesc cei de la drumuri, că se ocupă de ele. Sau nu.
Iar de coborât pe gheață nu cred că e mai greu decât de urcat, atât timp cât respecți regulamentul (fraza aia cu coborâtul cu aceeași viteză cu care urci). Mai greu e de urcat, mai ales pentru mașinile care nu sunt dotate cu sisteme de asistare a tracțiunii, cum e ASR-ul de exemplu (sau TCS).

Dar destulă teorie, eu am cauciucuri de iarnă și încă nu le-am pus, temperaturile variază prea tare. Dacă scăderile sub 0 grade anunțate se mențin probabil că le montez saptămâna viitoare. Cauciucurile sunt Fate Antarktika AR270, mulțumit de ele atât ca preț cât și ca comportament. Am dat anul trecut în decembrie vreo 1800 lei pe 4 jante și 4 cauciucuri, eu zic că prețul e mai mult decât rezonabil.
 
LNT, vreo 2 chestii, da` să nu te superi :biggrin:
- la coborâre pe gheață ești mult mai expus, deoarece dacă o "scapi" un pic la vale, foarte greu o mai redresezi - inerția mașinii + viteza inițială te pot face foarte ușor candidat la moarte în prăpastie. Coborâtul cu aceeași viteză cu care urci este altă dumă din regulament care e foarte ușor de spus și mai greu de aplicat. Coborârea se face cu frână de motor și ambreiaj patinat în viteza 1-a, nu ai nevoie de accelerație, pentru frânare ridici piciorul de pe ambreiaj, dacă vrei mai repede calci ușor ambreiajul. Pe gheață devine foarte dificil*, mai ales la mașinile noi, unde cursa de la ambreiaj e relativ scurtă și discul și placa de presiune "prind" mult mai brutal ca la orice Dacie (Logan sau nu).

*Astfel, te poți trezi că derapezi la vale pentru că în frâna ta de motor ai reușit să echivalezi blocajul roților pe care l-ai fi realizat prin frâna de serviciu - trustory, bine că mi-am dat seama la timp și-am călcat ambreiajul - eram pe coborâre pe pod la Floreasca, în curbă la dreapta, viteza a treia, ambreiajul călcat jumate, ~35-45km/h și mă duceam țintă pe sensul opus de circulație. Prin călcarea ambreiajului am recăpătat controlul suficient încât să rămân pe bandă, dar chiloții maroniți nu i-am uitat :biggrin:

- la urcare pe gheață cu sisteme antiderapaj te dai cu capul de toți pereții, am avut pe C4 și nu aș vrea pe nicio altă mașină. Patinatul cu cap te poate scoate din multe chestii și cum-necum, urci. Dar dacă i s-a pus pata computerului de bord că alunecă prea tare, urci cu spatele la vale - if you get my drift :tongue:


Later edit: nici cu mama cauciucului de iarnă nu cobori în super siguranță pe gheață, decât dacă îl ai echipat cu ținte (sau chestii d-ălea de care zice marius v.).
 
Story mişto legat de Taxi Grant şi mersul în condiţii de iarnă (din februarie 2010).
Se dă Cristaxi, Skoda Octavia şi un drumuleţ necurăţat de prin sectorul 5, zăpadă cât china. Nicio problemă: maşina, deşi mai joasă ca altele, intră în şleauri şi merge lejer pe drumuleţ.
Se dă Taxi Grant, merțan 2008 (nu reţin modelul) cu tracţiune pe spate, maşină grea, a intrat pe străduţa aia fix un metru şi-acolo s-a înţepenit. După jumate de oră de chin cu băgat lemne, brăduţi,, crengi şi alte alea de-abia a reuşit să iasă de acolo. Acuma nu ştiu dacă era cauciucul, skill-ul şoferului, tracţiunea, maşina sau toate la un loc, dar a fost de pomină.
Back ontopic, legătura în studio :smile:
 
Ontopic: sa bagam tot pe topicul asta chestii gen: Despre baterie "de iarna"? Antigel? Spray pentru incuietori? Lichid de parbriz? Ceara de chedere? Spray contra aburirii geamurilor? Etc...?
 
Ar trebui să meargă şi cu antigel şi restul. Dar eu în afară de lichid de parbriz (ăla de vară a îngheţat o dată în pompă) nu îmi aduc aminte să fi schimbat ceva de la vară la iarnă. Bateria a murit iarna trecută, dar mai mult de bătrâneţe (era din 2003), antigel n-am pus niciodată (cât timp e între "min" şi "max" nu desfac borcanul ăla, it's poison :biggrin:), n-am mai folosit încuietorile de câţiva ani. Ceara de chedere nu ştiam că există, asta ar fi interesant de aflat, că maşina mea stă perpendicular pe vânt, aşa că două uşi sunt de obicei îngheţate de sus până jos. Cea de pe partea şoferului de obicei stă la adăpost, aşa că pot rezolva problema, dar se poate şi mai bine :smile:.
 
La mine treaba sta cam asa:

- bateria e aia originala, Rocket - 4 1/2 ani. E posibil deci sa am probleme cu ea la iarna, daca se face frig rau.

- teoretic antigelul isi pierde proprietatile in timp. Asta deoarece de fiecare data cand motorul se incalzeste, o oarecare cantitate de vapori (nu de apa ci chestiile alea active) iese din vasul de expansiune, prin supapa aia speciala (de pe capac). Deci el se "dilueaza" la fiecare cursa cu masina. PRACTIC eu il tot testez in fiecare toamna (bag putin in congelator + un termometru) si la -26 e lichid si binemersi, nici macar aschii nu face. Asta in conditiile in care e ala original, cu care a venit masina din fabrica, 4 1/2 ani vechime.

- ceara de chedere: am gasit ceva gen deo-stick mic in Auchan, pe la vreo 12 lei (cred). Cumparat, placut, il folosesc si pentru garniturile de la termopane :biggrin:. Dar n-am mai vazut de atunci.
 
LNT, vreo 2 chestii, da` să nu te superi :biggrin:
Coborâtul cu aceeași viteză cu care urci este altă dumă din regulament care e foarte ușor de spus și mai greu de aplicat. Coborârea se face cu frână de motor și ambreiaj patinat în viteza 1-a, nu ai nevoie de accelerație, pentru frânare ridici piciorul de pe ambreiaj, dacă vrei mai repede calci ușor ambreiajul. Pe gheață devine foarte dificil*, mai ales la mașinile noi, unde cursa de la ambreiaj e relativ scurtă și discul și placa de presiune "prind" mult mai brutal ca la orice Dacie (Logan sau nu).

*Astfel, te poți trezi că derapezi la vale pentru că în frâna ta de motor ai reușit să echivalezi blocajul roților pe care l-ai fi realizat prin frâna de serviciu - trustory, bine că mi-am dat seama la timp și-am călcat ambreiajul - eram pe coborâre pe pod la Floreasca, în curbă la dreapta, viteza a treia, ambreiajul călcat jumate, ~35-45km/h și mă duceam țintă pe sensul opus de circulație. Prin călcarea ambreiajului am recăpătat controlul suficient încât să rămân pe bandă, dar chiloții maroniți nu i-am uitat :biggrin:

De ce m-aş supăra? :what:
Coborâtul unei pante în general se face în viteză, nu văd de ce te-ai juca cu ambreiajul. Cred că greşeşti dacă faci asta, dacă maşina e puţin virată şi eliberezi pedala e clar că fuge spatele fiindcă se frânează faţa. Eu unul aşa procedez, o las totdeauna în viteză. Dacă vreau să reduc apăs uşor frâna şi schimb în treapta inferioară. Apăsatul frânei are rolul de a nu da drumu la căruţă să prindă viteză până schimbă Gigi treapta. După ce am ridicat piciorul de pe ambreiaj eliberez şi frâna. Iar pentru creşterea vitezei pur şi simplu schimb în treapta superioară următoare.
Jocul cu patinatul ambreiajului cred că e mai nefolositor, măcar dacă foloseşti frâna îţi sunt frânate toate roţile, nu doar cele tractante.

- la urcare pe gheață cu sisteme antiderapaj te dai cu capul de toți pereții, am avut pe C4 și nu aș vrea pe nicio altă mașină. Patinatul cu cap te poate scoate din multe chestii și cum-necum, urci. Dar dacă i s-a pus pata computerului de bord că alunecă prea tare, urci cu spatele la vale - if you get my drift :tongue:
N-am urcat pante lungi ca să-mi dau cu părerea, dar în unele locuri i-am simţit efectele benefice.
Totuşi, cei de la 5th Gear au făcut un experiment
Dar dacă tu spui că viaţa bate filmul te cred. Deocamdată. :biggrin:
 
Ceara de chedere nu este buna. Se da cu glicerina normala (mergeti la orice farmacie si cereti 100ml.) cu o carpa fiecare cheder si poate sa fie si -30 grade, voi tot o sa dechideti usa si portbagajul, spre invidia vecinilor. Lor o sa le spuneti ca aveti o solutie speciala din Suedia!!!
Bateria daca este buna tine 4-5 ani, dupa care pasta de pe placi cade si poti s-o incarci pana ninge.
Antigelul NU SE EVAPORA. Este un compus din clasa glicerinei, (etilen glicol), deci cu o consistenta de sirop.
Se evapora APA din amestec. Deci daca completezi cu APA, spre suprinderea ta, punctul de inghet va scadea. Pentru ca avem un amestec bifazic, care prezinta un punct eutectic (de inghet) la minus 38 grade, la dilutie 1:1.
 
- Ceara de chedere , interesant, nu stiam că există, am inlocuit-o cu glicerină, dezavantajul este că vara, la cadură, glicerina iși schimbă cumva proprietățile și ca efect mașina scârțaie din toate incheieturile = extrem de enervant!

Cât depre antigel, eu am dintr-ala roz, am inteles că e un pic diferit fața de cel normal care se combină cu apa distilată și de 15 ani de cand tot merg pe la revizii cu masinile doar s-a completat, ocazional inlocuit, atunci cand se schimba kitul de distribuție.(la VW 4 ani sau 120000km)
Eu mai țin in mașină și un spray de degivrare - foarte util când te grăbești, dezavantajul este că in combinație cu apa și temperaturi scăzute rezultă o spumă cleioasă ce se intinde pe parbriz la fiecare trecere a șteargătoarelor.

Mi-a mai spus cineva că există mai multe categorii de ștergătoare (iarna / vară ?? ca la anvelope) nu știu dacă e chiar adevarat, cumva ar fi logic și chiar aș fi interesat de subiect, in caz că aveți mai multe informații.
 
Cel roz este first class, clasa G15, silicat free, pentru radiatoarele noi de aluminiu. Si vad ca ai observat, doar se completeaza cu apa.
Nu exista stergatoare iarna-vara. Stergatoarele sunt grafitate din fabrica, sa alunece. Rezista cam la 300000 stergeri (asa zic producatorii). Cand se duce grafitul, se inlocuieste lamela. La hipermarketuri gasiti lamele la metru, de buna calitate. Nu cumparati no name-uri si chimezisme.
Spray-ul de degivrare este bun doar sub minus 10 grade, altfel lasa o mazga cleioasa pe parbriz.
 
Back
Top