Gume de iarna - anvelope adica...

Normal. Sunt cauciucuri de iarna extrema, produse intr-o tara foarte obisnuita cu iernile extreme, plina de piloti de mare clasa, piloti adaptati tuturor suprafetelor.
Dar clar, cand iti cumperi Nokian, le cumperi doar pe cele de iarna.
 
Sunt foarte multumit de Firestone Winterhawk cu care am facut cam 9-10.000 km iarna trecuta. Sunt mai bune decat GoodYear Ultra Grip 6 pe care le-am avut inainte. Nu am reusit sa raman blocat prin zapezile de iarna trecuta cu ele, iar pe asfalt au aderenta mai buna iarna decat au GoodYear GT3 in mijlocul verii. Pe polei sunt varza, la fel ca orice cauciuc in afara de cele special concepute pentru gheata.

Testing conditions (din ciclul - Jaffar, a mea e mai mare :biggrin:):

 
Last edited by a moderator:
Deci s-a dat cu zarul si au rezultat 4 x 155 RON (Sava Eskimo) + 4 x 115 RON (janta tabla Daewoo argintie) = 1080 RON (cu tot cu ventile, plumbi, echilibrat, etc...). Diseara le ridic.

Review n-am cum sa fac deoarece n-am cu ce sa le compar. Continentalurile de vara n-au pretentii pe zapada.

Me happy. :smile: Multumiri tuturor pentru sfaturi. :beer:
 
N-ai dat cu zarul. Ai facut pur si simplu o alegere inteleapta. In vremuri de criza, te-ai dus spre cel mai bun raport calitate-pret.
Cand o sa schimbi masina cu una mai mare, o sa-ti pui Nokian de iarna.
 
Dat cu zarul in sensul de "zarurile au fost aruncate", avansul platit, marfa sta sa o ridic. :smile: Vad ca astia tot ii dau inainte cu "urmeaza cea mai grea iarna din ultimii 1000 de ani", etc... :frown:
 
Asta deja e de ceva ani cu "cea mai grea iarnă din ultimii 1000 de ani". E ca faza din Snatch cu cârnații lui Turkish:
"what's up with those sausages?"
"5 minutes, Turkish"
"it was 3 minutes 5 minutes ago"

:biggrin:
 
Ce inteleg ei cu "cea mai grea iarna"?. Ca la mine o sa fie opt luni iarna in loc de sapte?
Sau ce?
Ca anul trecut am prins zile in sir minus 28 grade. Ca aveam emotii cu toti aditivii de motorina ca n-o sa porneasca masina!
Lasati-ma cu iarna grea. Cine stie ce producator si-a dublat stocurile de cauciucuri de iarna si acum trebuie sa le vanda . Si plateste bine la INMH!
 
La el in Maramures. Confirm, ca la bunica-mea peste deal de el (Dorna) iarna tine tot vreo 6 luni si ingheata acidul in bateriile de la masini noaptea la -32 de grade.
 
Bun, deci le-am carat acasa. Frumoase (ca aspect). O singura observatie: pe ele scrie "Made in Poland". Dar probabil ca asa sunt toate din lotul asta care se vinde acum la noi. In fine...
 
Mai e şi cealaltă faţă a problemei, cei care o să fie dotaţi cu cauciucuri şi o să rămână înzăpeziţi cum vor fi despăgubiţi?
 
Păi se știa asta de anu` trecut :biggrin: Ceea ce nu este un lucru rău în esență, dar, de exemplu, eu am avut într-o vreme cauciucuri intermediare pe 2 mașini și iarna nu a fost o problemă, indiferent dacă era zăpadă sau gheață. Dar explică-i polițistului că Yokohama și Toyo intermediare >>>>>> Matador de iarnă, dacă nu vede fulgulețul sau faptul că-s de iarnă scris pe ele/pe factură (care o țin în mașină btw), tot te-ai ars.
 
Yoko/Toyo/alta marca intermediare isi iau mucu' de la gumele de iarna, pe zapada. Si este o diferenta intre mersul iarna pe uscat (unde intermediarele se descurca onorabil) si mersul prin zapada.

(Totusi comparatia se face intre modele cat de cat decente, nu no-name-uri obscure)
 
La politist orice-i explici tot nu pricepe. Si da, singura solutie este sa umbli cu factura dupa tine, iar pe factura sa scrie clar ca sunt anvelope de iarna.
Fulgul de pe ele este extra bonus. Ca scrie winter pe ele, la fel. Ca nenea cap de creta o sa spuna ca fulgul inseamna ca trebuie tinute in frigider!

Apropo, cu d'ASTEA s-a jucat cineva? Scumpe, dar par mai user-friendly decat clasicele lanturi...
Uita de ele. Au fost acum cativa ani un boom in Germania, dar nu au avut succes. Niste lanturi fair sunt suficiente. Deja sunt oferte la toate supermarketurile.
 
Yoko/Toyo/alta marca intermediare isi iau mucu' de la gumele de iarna, pe zapada. Si este o diferenta intre mersul iarna pe uscat (unde intermediarele se descurca onorabil) si mersul prin zapada.

(Totusi comparatia se face intre modele cat de cat decente, nu no-name-uri obscure)

Yeh sure. Eu am menționat clar că e vorba de o comparație strict între Yokohama/Toyo intermediare și gume de iarnă low-cost. Și nu-și iau mucu` deloc, de abia la Continental-uri de iarnă am simțit că mașina se simte mai bine decât cu Toyo. Comparația cu Yoko coming soon după ce dă prima zăpadă la noi.

Mitul că un cauciuc intermediar e mai prost decât unul de vară/iarnă pot să-l spulber oricând. Evident, nu vorbim de cauciucuri intermediare jenibile. Dar evident că în loc să lași omul cu un singur set de cauciucuri pe care să le schimbe doar la 2-3 ani, mai bine-l freci la creieri să-și ia 2 seturi pe care să le schimbe la 2-3-4 ani (ăsta fiind punctul de vedere al producătorilor/distribuitorilor).

@Quark - "șosetele" alea sunt foarte proaste, se rup extrem de ușor și se montează mai greu ca un set de lanțuri. Un set de lanțuri serioase este esențial și nu-s nici extraordinar de scumpe.

Eu zic că cel mai înțelept ar fi totuși să nu plece nimeni fără un săculeț de nisip în portbagaj. Ajută imens mai mult decât pătură la roată :biggrin:
 
Bun, "ciorapei" bifat - nu bun. Ar mai fi sistemul "Jeko Put&Go", dar asta e la pret de Ferrari. :cry:

PS: Am lanturi de supermarket, nu le-am folosit niciodata. Intotdeauna lenea (si siktirul de a sta cu mainile prin zapada) a invins. :biggrin:
 
Back
Top