Gume de iarna - anvelope adica...

Quark

Zis și Brucan
Trebuie sa-mi pun neaparat. Am avut destule senzatii tari iernile trecute. M-am tot documentat pe net, sapat, cautat, pana la urma cred ca o sa merg pe neste Sava Eskimo. Altceva mai bun (scump) n-am gasit FIZIC (eu am nevoie de 155/65R13), adica in depozit. Ca pe net gasesti orice, da' numai poze si preturi, pe raft nexam.

Deci: opinii legate de acest subiect, fie din experienta proprie fie din auzite... Hai sariti! :smile:
 
R13? Tico? :tongue:

Eu am luat masina cu 2 seturi de gume, de vara si de iarna si inca nu le-am schimbat. However, o idee de la un prieten: cand trebuie sa-si ia gume se uita pe site-ul ADAC, care fac teste in fiecare vara si iarna la cauciuce. De exemplu pentru iarna 2010, R15 este aici. Nu testeaza decat 14-17 am impresia asa ca nu prea te ajuta, dar noh, asa ca idee. :smile:
 
Matiz. Testele alea nu ma ajuta, nu cunosc limba. Si e clar ca e o problema in momentul in care Fulda apare mai sus in lista decat Vredestein Snowtrac 3. :biggrin:
 
Pai nici io mai mult de trei cuvinte, da exista Google translate. :smile: Scorurile mai mici is mai bune si spune si la fiecare puncte tari si slabe.
 
Eu am citit pe AICI de ex...

Ideea e ca exista multe alte marci care nu apar in testele astea si nu pentru ca ar fi slabe ca performante. Dimpotriva! Un ex. ar fi Marangoni. Care nu-s tocmai rele. :biggrin:
 
Sava Eskimo S3 sunt anvelope produse in Slovenia. Sava apartine de grupul Goodyear, gama medium level.
Dar calitativ ca gume de iarna sunt premium, peste Vredestein, peste Dunlop.
Ai facut o alegere excelenta.
Eu am pe doua Peugeot-uri 307 si 206 si se comporta excelent. Si la mine in nord iernile sunt grele si drumurile cam necuratate.
 
Last edited:
Heh, multumesc pentru incurajari. :smile: La Sava singura chestie e ca nu imi dau seama in ce masura rezista la tavaleala (uzura). Adica macar trei ierni (dec-feb) prind cu ele in Bucuresti? Ca mi-e cam lene sa le pun numai cand ies prin concedii de iarna.
 
De la Sava am avut contact doar cu Effecta, care m-au impresionat prin durabilitate (~3-4 veri au prins până le-am schimbat cu Toyo R610). Aș extrapola că și astea sunt ok.
 
Eu de iarna am folosit ultimii 2-3 ani Michelin Alpin, pe zapada sunt foarte bune, pe gheata nu am avut ocazia sa le testez. Zapada la mine inseamna si 20cm, nu 5. Pe asfalt nu sunt grozave, aderenta lasa de dorit.
 
Ai mei s-au dat de-a rostogolul cu masina de vreo 4 ori pana s-au oprit intr-un parapet, masina incalțata cu Sava, cauciucul desi tubeless a explodat, in final toata lumea happy, nu s-a intamplat nimic rau, iar masina a fost inlocuita de asigurari cu una nou nouta.

Desi am discutat cu specialisti in domeniu, care mi-au explicat ca se putea intampla asta cu orice brand de anvelope, eu am extrapolat si n-am cumparat de atunci Sava.
 
Cred ca mai util ar fi sa raportati la numarul de kilometri, nu la numarul de anotimpuri.
Eu am cauciucuri ieftine... Matador or something, iar anul asta e a treia iarna (40.000 km). Diferenta de calitate intre cauciucuri se simte doar in conditii extreme de franare / curba, aka fix la fel iesi dintr-o zapada de 20 de cm cu indiferent ce cauciuc de aproximativ aceeasi clasa.
radul, da. Se putea intampla cu orice tip de cauciuc.

L.E. Matador in actiune, iarna trecuta:

[video=vimeo;8255287]http://vimeo.com/8255287[/video]
 
155/65R13 gasesti la http://www.sigemo.ro. Transportul e gratuit la un set complet cumparat. Am luat saptamana asta de la ei 4 Dunlop WS 3D si au ajuns din Sibiu in Ploiesti in 20 de ore.

Dintre cele modele existente in stoc eu as lua Sava sau Debica, in ordinea asta.

Diferenta intre cauciucurile de iarna, in opinia mea, nu o face felul in care treci prin mormanele de zapada. Daca masina ajunge cu rotile suspendate, nu mai conteaza ce gume ai. Eu cand am luat anvelope de iarna am vrut sa aiba un comportament bun pe soseaua uda, prin mazga, sa ramana aderente de temperaturi scazute etc. Din experienta proprie, Michelin EnergySaver E3A vs. Dunlop WSM3, la aproape zero grade primele pierd aderanta mult mai repede.
 
Am utilizat timp de vreo 2 ierni Sava Eskimo, la fel si taica-meu, nimic de reprosat, aderenta buna, rezistenta in timp foarte OK, zgomot decent la rulare. Isi fac banii cu varf si indesat.
 
Sava Eskimo S3 au durat 4 ierni, cam 40000 km. Suficient.
Dimensiuni 195/60/15 pe o masina de o tona jumatate. Fair enough.
Cat despre accidentul de mai sus, se putea intampla cu orice brand premium. Si in fabrica Sava din Slovenia, Goodyear a investit foarte mult.
Anvelopele nu au acelasi regim de pret cu Goodyear, pentru a nu se canibaliza, dar calitativ sunt cel putin similare
La www.sigemo.ro le gasesti la un pret bun, iar transportul, din cate stiu eu este gratuit.
 
Parerea mea e ca pentru ceva care il cumperi o data la 3-4 ani si de care depinde uneori daca ai sau nu un accident, merita sa dai putin mai mult pentru ceva de calitate. De exemplu, la R15, intre Sava alea de care vorbiti si Dunlop-ul de pe primul loc in amandoua testele amintite aici, diferenta e de 45 de euro pt 4 bucati. Eu clar as da banii astia in plus.
 
Eu mi-am luat iarna trecuta, la promotie din Dedeman (240 RON bucata), niste Dunlop Wintersport 195/65/R15. Erau masive si grele, consumul masinii sarise in aer pe autostrada, dar topaiam fara probleme prin sleaurile cartierului, printre masinile inzapezite. Din pacate, au venit dupa Bridgestone B250 (mixte) deci impresiile proaspete au fost biased, dar pneurile astea trag ca tractorul si frineaza de parca ai plug.

Cautam Nokian-uri, dar nu prea am gasit, unde "prea" inseamna preturi non-nesimtite.

L.E.:
Pe site-ul dat de Mistral au Nokian. :kul:
 
Zapada mea de 20 cm e un test important - la mine pe strada nu se deszapezeste niciodata, iar pana bag senilatul in actiune trebuie sa pot sa circul. Cu fix aceeasi masina si cauciucuri de vara nu am putut sa merg, se invarteau rotile in gol, cu anvelope de iarna nu am avut nici un fel de probleme. Pe zapada de 20 cm nu ramai suspendat cu masina, poate pe zapada batatorita la 20 cm sa ramai suspendat.
 
Mai dau și eu un vot pentru Dunlop WS M3, diferență ca de la cer la pământ între cele de vară cu care am cumpărat mașina (ceva America avea atunci, între timp le-am schimbat și pe astea) și Dunlop-urile de iarnă. Ce-i drept, nu am rulat destul pe alte cauciucuri de iarnă ca să fac diferența, dar Dunlop-urile arată aproape noi după o iarnă în Cluj.
 
Pe site-ul dat de Mistral au Nokian. :kul:

Nokian Hakkapeliitta sunt FTW, am auzit de ele prima oară iarna trecută de la un prieten cu BMW 335i (deci tracțiune spate) și era foarte încântat de cum se comportă.
 
Back
Top