Folosirea unui sistem GPS pentru offroad.

Quark

Zis și Brucan
Ma confrunt cu urmatoarea problema: vreau sa folosesc PNA-ul (NorthCross ES414 + MIREO Black edition 3.1) cand urc pe munte cu caprele (gen). Si vreau sa urmaresc un traseu pe care l-am luat de la altcineva care deja a batut drumul respectiv si a facut un log GPS intr-un format standard, sa zicem KML. Problema mea e ca PNA-ul meu, desi stie sa converteasca pentru export propriul format log binar in KML, nu stie sa importe nimic. Deci singura cale de a-mi rezolva problema ar fi:

1) Sa fac rost de un log in format standard (KML)
2) Sa-l convertesc (cu GPS Babel de ex.) in formatul binar pe care il intelege PNA-ul meu.

Dar desi ma chinui de doua zile inca n-am reusit sa determin care naiba e formatul in care salveaza PNA-ul meu logurile. Mentionez ca formatul este totusi unul cunoscut deoarece cand incarc fisierul .bin cu GPS Visualizer, il inghite ok si il afiseaza absolut corect!

Pentru exemplificare am atasat o arhiva cu respectivul log in format binar.

Help? :smile:
 

Attachments

  • GPSLog2010-12-7_11-8-49.rar
    46.7 KB · Views: 18
Am descifrat aproape tot formatul:
Code:
----  Linia 5
04:07 025:061:056:064 longitudine 24.23867627978325 1077427481
12:15 038:154:070:064 latitudine 45.20430342895877 1078368806
16:19 167:249:253:076 timp Tue Dec 07 11:08:55 EET 2010 1291712935
20:23 223:000:000:000 azimut 223
24:27 002:000:000:000 viteza 2
40:43 191:000:000:000 geoid? 191
44:47 183:001:000:000 altitudine 439
----  Linia 6
04:07 024:061:056:064 longitudine 24.238658845424652 1077427480
12:15 038:154:070:064 latitudine 45.20429586962517 1078368806
16:19 168:249:253:076 timp Tue Dec 07 11:08:56 EET 2010 1291712936
20:23 233:000:000:000 azimut 233
24:27 005:000:000:000 viteza 5
40:43 190:000:000:000 geoid? 190
44:47 184:001:000:000 altitudine 440
----  Linia 7
04:07 023:061:056:064 longitudine 24.23864409327507 1077427479
12:15 037:154:070:064 latitudine 45.20428075095493 1078368805
16:19 169:249:253:076 timp Tue Dec 07 11:08:57 EET 2010 1291712937
20:23 244:000:000:000 azimut 244
24:27 009:000:000:000 viteza 9
40:43 190:000:000:000 geoid? 190
44:47 184:001:000:000 altitudine 440

O înregistrare are 48 de octeţi:
00:07: longitudine, double pe 64 bits
08:15: latitudine, double pe 64 bits
16:19: timp (unix time)
20:23: azimut (grade)
24:27: viteza (km/h)
40:43: probabil altitudinea geoid sau diferenţa altitudine-geoid
44:47: altitudine (nu e clar dacă trebuie adunată cu geoid ca să iţi dea altitudinea "reală")

Mai rămâne de lămurit zona 28-39, care n-am idee ce ar putea fi. 28-31 pare să fie 1 sau 2, posibil tipul de fix/acurateţe.
28:31 001:000:000:000 1/2? 1
32:35 116:200:019:001 18073716
36:39 001:220:065:002 37870593

28:31 001:000:000:000 1/2? 1
32:35 116:200:019:001 18073716
36:39 255:219:065:002 37870591
 
Intre timp am observat doua lucruri:

1) Daca dau export (in MIREO) la fisierul ala log binar ca sa mi-l converteasca in KML, singura informatie care ramane este longitudine + latitudine. Restul informatiei din fisierul binar se pierde. Deci nu e posibil sa refaci fisierul bin original din KML-ul exportat.

2) Degeaba incarc un log deoarece in momentul in care dau sa navighez sistemul sterge de pe ecran ce a afisat din log. :frown:

Deci cred ca singura cale de a vedea "ceva" desenat pe ecran in timp ce navighez ar fi sa convertesc o parte din datele alea care contin longitudine + latitudine in POIs (cu POIEdit). :frown:

Mai bine cumpar naibii alt navigator care stie offroad din constructie!

PS: Good job young Padawan! :biggrin:

Bun, vine alta intrebare: exista un soft "de-a gata" care sa proceseze un log GPS salvat intr-un format oarecare si sa elimine din respectivul log inregistrarile care sunt la o distanta absoluta mai mica decat N metri de inregistrarea precedenta? Sa zicem N=10m. Adica sa ramana dupa procesare un log unde distanta absoluta intre punctele intermediare sa nu fie mai mica de 10m (de ex)? :smile:

LE: Ignore: am rezolvat cu POIEdit si "delete duplicates". :smile:
 
Last edited:
Un ultim obstacol si am terminat treaba: nu pot sa-mi dau seama care este culoarea "transparenta" pe care sa o folosesc la icon-ul custom pentru POIs. Am incercat cu magenta (cum am gasit pe Google) dar fara succes. Vreau ca traseul sa-mi apara cu niste puncte mici - rosii, iar fondul iconului sa fie trensparent (sa se vada harta sub "patratel"). HELP!!!
 
Ce fel de fişier e icon-ul? PNG are suport pentru transparenţă, da' îţi trebuie editor care să ştie de aşa ceva.
 
Trebuie sa fie BMP, 24px*24px@24bits. Dupa aia cu un utilitar special il trensform in formatul intern rezultand un fisier cu extensie .m8888 . Long live MIREO & GoClever! :biggrin:
 
N-am timp acum, dar:

Hi,

Transparency is supported.

Unzip file (preferrably to the system path folder), write ImgToMXYZ and you will get usage options.

Example: convert myimage.png to m8888 format:

Imgtomxyz myimage.png converted_image.m8888 8888

Where last 8888 is very important. If tool is not in system path folder, must call it with full path, call it from folder where your image is (cmd prompt).
Zi-mi daca...
 

Attachments

  • ImgToMXYZ.zip
    3.5 KB · Views: 21
Bingo! :jump: Exact utilitarul ala il foloseam si eu dar toata lumea spunea ca accepta numai BMP ca input. Am testat acum cu PNG + transparent colour ales de mine pt background si DA, totul e ok!

:beer:
 
Bun, acum ca am lamurit problema am gasit si traseele omologate din zona mea de interes (Olanesti) impreuna cu log-ul GPS in format GPX pentru fiecare. Am ce face urmatorii ani in concedii. :biggrin:
 
Tot GPS si tot off-road: pot face cumva folosind un GPS normal pentru a determina un traseu in linie dreapta intre doua puncte pe un deal prin padure (+parauri, santuri, etc) si apoi sa merg pe el ghidat cu o precizie cat mai mare? Orice abatare e naspa, ca e vorba de trasarea unei limite de proprietate intr-o padure retrocedata si moronii de la cadastru cu fac documentatia decat daca este marcat de noul proprietar hotarul prin padure...
 
Un GPS normal îţi poate da >10m abatere prin pădure, nu te poţi baza pe el. O să vezi drifting de >10 metri şi dacă îl laşi jumătate de oră în acelaşi loc, pentru că se mişcă sateliţii şi se modifică eroarea. Poate fi de ajutor mai mare o sfoară lungă :smile:.

Soluţia corectă pentru măsurători de acest fel e GPS + base station.
 
What he said. Dar daca vrei sa ridici gardul ala pentru tine (fara pretentii legale) si nu te supara o eroare de +/- 10m, cred ca se poate cu un GPS.
 
... moronii de la cadastru cu fac documentatia decat daca este marcat de noul proprietar hotarul prin padure...

Da' nu marcata de el la propriu, ci de Topologu PFA... contracost evident! Ca asa, poti s-o marchezi si fara GPS, pe unde vrea muschiu tau si le spui ulterior ca ai din intamplare un teodolit si cunostintele necesare pentru a-l manui si sa te creada pe cuvant ca p-acolo-i mejdea.
 
OK, deci e cum banuiam. Thanks de info, we need special help. :smile:
@berti: da, se poate trasa si asa, insa nenea cu problema vrea totusi sa fie cinstit... aventuri cu terenuri de prin satele Rromaniei. :smile:
 
Alte doua probleme: exista vreo setare (in ordinale.ini) sau un hack care sa-mi permita sa:

1) Cand intra power-save si reduce luminozitatea ecranului sa il inchida de tot (sa mai salveze din baterie);

2) O modalitate de a bloca touchscreenul ca sa nu mai reactioneze la orice apasare cand merg cu aparatul in buzunar si fac log la traseu.

L? :smile:
 
Propui cumva sa-l desfac, sa tai trasee si sa montez un intrerupator extern care sa stea atarnat in exterior ca un muc? :biggrin:
 
Back
Top