Firme neserioase

Eh, am găsit omul, am tocmit şi am vorbit cu el după ce am văzut că şi concurenţa oferă acelaşi lucru. Adică a vorbit taică-miu. De ce el dintre toţi nu ştiu precis. Eu în paralel am dat mail direct la producător iar într-o săptămână maxim am primit răspuns atât de la reprezentantul pentru Europa de Est cât şi de la cel din România zona de Est. Stupoare, nu era niciunul în lista de vânzători în afara celor deja descoperiţi. Cu alte cuvinte, oricare ar fi fost alegerea, monopolul tot acelaşi era. Într-adevăr, problema a pornit de la nesimţirea muncitorilor şi îmi pare rău că nu am fost pe acolo să-i dau afară din curte, maică-mea a fost mult mai simţită cu ei şi le mai făcea şi cafele. Problema stringentă a apărut când lucrarea aproape finalizată arăta „dubios” iar directoraşul (băiat de bani gata) se tot codea că o face, că o drege, dar să-i dau şi restul de bani (promişi şi semnat prin contract, la finalizarea lucrării în contiţii perfecte). Într-un final au revenit, s-au suit pe casă, mi-au mai tăvălit bine tabla dar măcar la îmbinări nu mai pare că poate trece Dunărea printre ele.
 
Sper ca acum imi intelegeti supararea ( care s-a generalizat asupra tuturor nesimtitilor care se cred mari directori la firme )
 
Toarna-ti patronul pe Internet!

Ce se intimpla, cu adevarat, in firmele romanesti? A aparut prima platforma online pe care angajatii pot face schimb de impresii.

Site-ul www.desprefirme.com a fost lansat la sfirsitul lunii septembrie si este singura platforma din Romania care ajuta la schimbul de mesaje si informatii legate de firmele din tara.

„Scopul site-ului este sa transforme piata de munca, sa dea o transparenta totala la ce se intimpla legat de firme, oameni, conditii de munca, sa ajute la stabilirea unui dialog sau macar feed-back intre angajati si angajatori si sa dea informatii suplimentare, pe bune, despre firme. Dar nu este un loc unde sa se arunce cu pietre, un loc pentru calomnii, un loc pentru publicitate“, explica echipa DespreFirme.com, care doreste sa-si pastreze anonimatul.

Intimplari din 600 de firme

Dupa doua saptamini de existenta, sint peste 4.500 de conturi si citeva zeci de mii de accesari pe zi. „Au intrat oameni din peste 600 de firme diferite (din unele de citeva sute de ori, din altele cite o data). O sa vedeti firme din chiar toate domeniile: avocatura, IT, servicii, medical, de la o SPA, de la politia Internetului, de la ministere (lunea trecuta chiar a fost o zi spectaculoasa pentru Ministerul Finantelor), de la Academia de Stiinte Economice, de la tot felul de firme cu sute de accesari, dar care tac chitic“, spun cei de la DespreFirme.com.

Companiile intrate pe site sint si clasate in functie de natura mesajelor. Exista si topul celor mai bine vazute firme, in care atmosfera de lucru este ok si unde poti sa-ti faci o cariera de succes. „De-a lungul timpului am vazut o sumedenie de nedreptati care s-au facut in firme, fara ca aceia care le-au suferit sa fi avut posibilitatea sa se apere sau macar sa povesteasca si altora adevarata poveste. Era nevoie acuta de un astfel de proiect in Romania, nu numai pentru angajati, dar si pentru angajatori, care traiesc intr-o negura a ignorantei destul de trista. Pe de alta parte, exista firme exceptionale, care merita sa fie cunoscute, merita ca oamenii sa vina sa lucreze in ele si le putem afla doar printr-un astfel de proiect“, explica echipa.

Sursa
Link catre site-ul unde iti poti turna patronul
 
Abia aştept să vină cineva să îi dea în judecată pentru daune.

Acest gen de site nu face doi bani la modul anonim (cu tot dreptul la replică), iar simplul fapt că există dovedeşte justiţia bananieră.

În SUA, lumea s-ar gândi de 100 ori înainte de a crea aşa ceva, cu tot free speech-ul, pentru că răspunderea civilă e clară. De exemplu, resellerratings.com, care oferă ceva asemănător pentru magazinele online, te obligă să introduci numărul şi data comenzii, înainte de a-ţi putea lăsa părerea. Iar dacă firma dovedeşte că e un fals, comentariul zboară.
 
Mai bine zis daca firma dovedeste ca e un fals comentariul nici nu aterizeaza. Pentru ca daca eu citesc niste comentarii proaste despre firma X, comentarii care dispar dupa cateva zile, nu o sa stau prea mult sa ma intreb de ce au disparut si o sa raman doar cu impresia proasta.

Pisoi, comparatia cu SUA nu e tocmai potrivita. Asta pentru ca acolo procesul in tribunal este "a way of life", in timp ce la noi cei mai multi nu se obosesc cu asa ceva, fie ei si persoane juridice. Probabil ca o comparatie cu o tara vestica europeana ar fi mai pe-aproape.
 
Nu e nici un way of life. Procesele costă, nu doar petentul cât statul în sine, iar judecătorii clasează scurt procesele care li se par "frivolous". Doar că Justiţia îşi face treaba şi lumea nu îşi permite să se şteargă undeva cu legile ţării şi onoarea altor persoane.
 
Acum ca veni vorba, chiar daca nu am pus piciorul in SUA, am destui prieteni care au facut-o. Si daca unul din ei imi spune ca se da in judecata pentru ca ai fost imbrancit cu caruciorul de cumparaturi in super-market, eu il cred.
Si dovada mai sunt si topurile proceselor stupide castigate, gen "nu scria pe eticheta cuptorului ca nu pot sa usuc animalele de casa in el", "nu scria pe WC ca apa din el nu se bea", "nu scria pe fierul de calcat ca nu pot sa calc hainele in timp ce le port". Daca astfel de procese sunt castigate de acuzator, atunci permite-mi sa cred ca justitia aia nu e chiar ce se vrea (viseaza) sa fie si ca sansele sa te dea cineva in judecata in SUA sunt de zeci de ori mai mari decat pe plaiurile mioritice. Cu taxe cu tot.
Asta pentru ca si in cazurile fara sanse evidente de castig (ca in exemplele de mai sus), unde ai nevoie de putin bun simt, tot ai sperante sa scoti un ban de la "invinuit".

Cei mai multi occidentali au destui bani cat sa isi permita sa dea pe la "jocurile de noroc" din tribunal. Daca pierde, plateste o taxa pe care pana la urma si-o permite. Dar daca are noroc si castiga (da... e vorba de noroc si de cat bun simt are judecatorul care "interpreteaza" legea in care se specifica ce trebuie si ce nu trebuie specificat pe o eticheta, de exemplu), se imbogateste. Pentru unii alegerea nu e chiar atat de rea. Asa cum pot sa joace la loterie, pot sa joace si aici.
 
Ca o notă adiacentă subiectului - de curând a fost lansat şi site-ul Păzea.ro, unde (aproape) oricine îşi poate exprima nemulţumirile legate de anumite servicii, produse, magazine, firme ş.a. ca un avertisment pentru ceilalţi cititori.

A nu se înţelege acum: „aici e locul perfect în care să vă băgaţi picioarele în munca altora”. Vom aprecia doar criticile constructive şi bunăvoinţa. Vrem să încercăm să-i ferim pe ceilalţi de experienţele voastre neplăcute, şi avem pretenţia că poate vom putea schimba ceva în bine.

Cum era de aşteptat, însă, caracterul e preponderent subiectiv, multe din situaţiile neplăcute prezentate putând fi chiar unice (imho). Dar ideea per total mi s-a părut una de luat în seamă, chiar şi numai în scop strict informativ.
 
De curiozitate: sunt singurul pe aici care a reziliat contractul de prestari deservicii cu UPC-ASTRAL? Si singurul caruia nu-i raspunde nimeni la celebrul "9399" - hotline Astral?
 
Quark de curiozitate în afară de preţul cam piperat pentru net ce nu-ţi place la ei?
Întreb pentru că eu am net la muncă de câţiva ani de la ei şi n-am avut nicio problemă majoră, iar acasă TV-ul e lacrimă iar net-ul merge fix în parametrii abonamentului ăla cel mai mic zi/noapte, browse/torente.
 
De curiozitate tot la fel, vecinul meu de bloc a chemat echipa de la Astral de vreo 6 ori pana acum sa ii schimbe modemul, l-au schimbat de doua ori iar de vreo 4 ori au zis ca habar nu au ce se intampla. Sa nu spun ca ziceau ca vin azi cu data de maine. Desi se intampla.
 
Originally posted by burebista
Quark de curiozitate în afară de preţul cam piperat pentru net ce nu-ţi place la ei?
Raportul hoţ/calitate? :biggrin:
 
Mda, eu unul am fost nevoit să-mi pun net-ul cu ei pentru că la timpul respectiv RDS-ul nu exista pentru persoane fizice în oraşul meu iar cu reţelele de cartier m-am lămurit după ce am avut net 2 zile de la ei şi apoi un vecin binevoitor mi-a tăiat cablul că aştia care l-au instalat s-au hapsânit să treacă spre alt bloc (eram primul în bloc pe reţeaua lor) fără să anunţe pe nimeni. :biggrin:

Bineînţeles după fo' 2 luni a explodat RDS-ul cu Fibre Link-ul lor, dar de lene şi de groază că ar trebui să-mi dau iar găuri prin pereţi să-mi trag un nou cablu am rămas la UPC.

Cam asta e povestea romanţată a unui client mulţumit UPC (mă rog, mai puţin tariful :smile:).
A, şi de ieri văd că am crescut de la 512/256 la 608/304. Un pas mic pentru mine dar mare pentru UPC. :biggrin:
 
Pai sa-ti traiasca atunci! Vezi sa nu fie cu deochi ca si la mine totul a fost perfect pana pe data de 4 DEC. de cand, cu factura la zi, mi s-a taiat netul. Si de atunci singura explicatie pe care o primesc zilnic de la serv. tehnic (pe langa asigurarea ca in cateva ore totul va fi bine) este "...ne pare rau dar e o desincronizare pe serverele nationale". Poate imi traduce si mie cineva ce vrea asta sa insemne. Una peste alta am platit pe decembrie 440RON pentru.... nimic. Clear?
 
Daca erai la RDS (probabil) ti s-ar fi intimplat mai repede si nu doar cu internetul, ci si cu telefonia si cablu tv. Stiu si ei si stim si noi ca pentru sume similare nu exista alternative.
Consiliul concurentei a observat de foarte putin timp ca Astral si RCS&RDS si-au impartit "sferele de influenta" si au gituit orice posibila concurenta. Au primit o amenda, o vor plati si lucrurile vor merge in continuare la fel.

LE Cartelul cablistilor
 
Last edited:
RDS? Mă rog de ei să îmi instaleze colo şi colo. Am renunţat de mult să-i mai apelez. Acum vreau doar o triplare de ţeavă (cel puţin, nici măcar aşa nu îmi răspund cererilor).
Cel mai mulţumit am fost de serviciile Romtelecom în materie de net sau cel puţin persoana mea de contact de la ei este extrem de binevoitoare.
 
Interesant cum în Bucureşti, unde concurenţa e mai mare, serviciile pentru home users sunt mai proaste, pe când în provincie, unde concurenţa nu e atât de puternică, ele sunt mai bune.
 
Back
Top