Firme neserioase

Se pare ca incercarea mea de a rezolva problema pe cale amiabila nu a avut sorti de izbanda, chiar mi-au inchis topicul, astfel am inaintat o reclamatie catre ANPC cu speranta ca dansii ma vor putea ajuta cu rezolvarea problemei. Datorita acestui incident nu voi mai apela niciodata la serviciile PC Garage si voi spune povestea mea mai departe astfel incat oricine sa ia la cunostiinta in ce se baga inainte de a achizitiona produse de la firma anterior mentionata. Aveti grija de unde va faceti cumparaturile.

Se pare ca au sters si link-ul unde era specificata extinderea perioadei de returnare la 30 de zile.

Stima.
 
Păi dacă te pune să semnezi sub checkbox-urile alea... eu nu le am cu legalitatea... dar de ce există checkbox-urile alea dacă nu au valoare? Chiar sunt curios...
 
Degeaba exista acele casute daca modul de livrare nu este un criteriu in ordonanta 130, doar atunci cand exista o conventie incheiata intre parti. Nu ai semnat nicio conventie, acele casute nu fac nimic altceva decat sa informeze comerciantul cum alegi sa intri in posesia produselor, nimic mai mult. Am discutat si cu cei de la ANPC si mi-au spus ca nici nu intra in discutie, comerciantul trebuia sa respecte ordonanta si sa accepte returnarea produselor.
 
dar de ce există checkbox-urile alea dacă nu au valoare? Chiar sunt curios...
Pentru ca pot. Si tu nu esti obligat sa le bifezi sau sa semnezi langa sau sub ele, ai un loc de semnat pe factura in josul paginii si e suficient, mai departe e problema lor ce vor sa faca cu casutele alea - nu e interzis nicaieri prin lege sa desenezi casute pe o factura.
 
Acele casute exista si cand dai comanda pe site, nu sunt doar pe formular, daca nu le bifezi nu poti daca comanda mai departe. Oricum si acelea intra in aceeasi categorie, nu afecteaza cu nimic returnarea produselor.
 
N-am mai comandat pe site direct de multă vreme; prefer să sun şi să rezerv produsele direct, că dacă dau comanda mă sună un ciutac şi mă întreabă dacă confirm comanda, chestie mai cretină nici că am întâlnit. Şi mă sună şi la ore de-alea minunate, gen 9 dimineaţa, când eu mă pun la somn la 4-5. Deci pas.
Aleg produsul, sun, rezerv, mă duc şi le ridic.

Stai aşa, cum să aibă căsuţele alea online? Nu sunt, dom'le, cum să fie...
 
Se pare ca au sters si link-ul unde era specificata extinderea perioadei de returnare la 30 de zile.
A fost o promotie numai pentru luna decembrie si din cite am inteles nu au de gind s-o mai introduca intr-un viitor apropiat/indepartat.
Succes cu ANPC-ul dar din pacate nu o sa ai sorti de izbinda deoarece garajul valseaza foarte finut pe marginea legii.
 
Da, prin vointa partilor exprimata prin acceptarea T&C s-a convenit ca momentul incheierii contractului sa fie la emiterea facturii, ceea ce nu prea contravine legii. Ca e o marlanie, asta e partea a doua, afecteaza clienti de buna credinta si care nu sunt 100% multumiti de produsul achizitionat. Pe de alta parte, sunt si n-shpe clienti marlani, care cumpara un produs, testeaza sa vada daca este deblocabil, se overclockeaza bine si altele si daca nu le place il trimit inapoi. Sau macar incearca...
 
[...] sunt si n-shpe clienti marlani, care cumpara un produs, testeaza sa vada daca este deblocabil, se overclockeaza bine si altele si daca nu le place il trimit inapoi. Sau macar incearca...
Exact asta e motivul din cauza caruia toate magazinele online incearca sa fenteze legea aia care e buna in esenta ei dar prost inteleasa.
In tarile cu apa calda unde societatea de consum e bine pusa la punct procentul mirlanilor de mai sus cred ca intra lejer in marja de eroare a statisticilor in schimb la noi daca mai bagi in ecuatie si comportamentul importatorilor ai sa vezi ca si magazinele au partea lor de dreptate.
Ca intotdeauna adevarul e undeva la mijloc si ca intotdeauna in .ro o lege buna lasa loc pentru mirlanii. De o parte si de alta a baricadei.
 
Da, prin vointa partilor exprimata prin acceptarea T&C s-a convenit ca momentul incheierii contractului sa fie la emiterea facturii, ceea ce nu prea contravine legii. Ca e o marlanie, asta e partea a doua, afecteaza clienti de buna credinta si care nu sunt 100% multumiti de produsul achizitionat. Pe de alta parte, sunt si n-shpe clienti marlani, care cumpara un produs, testeaza sa vada daca este deblocabil, se overclockeaza bine si altele si daca nu le place il trimit inapoi. Sau macar incearca...

Procesorul cumparat de mine era un Athlon X4 nu aveam ce sa deblochez la el. Sa verifice cei de la PC Garage cate comenzi am dat si cate am returnat, respectiv 16 comenzi si 0 returnari, daca ei considera ca e marlanie e problema lor. Procesorul vroiam sa il returnez intrucat intre timp am primit un Phenom X4, si cu acesta nu aveam ce face, iar placa video are niste probleme cu VRAM-ul, care se manifesta cand ii arde ei, puteam sa o trimit in service si sa imi spuna cei de acolo ca a mers bine, si eu sa ma aleg tot cu o placa stricata. Cine ar fi pierdut in cazul acesta, eu, nu? Desi am dat atatia bani pe ea, tot eu ma alegeam cu un produs stricat. Chiar daca ANPC-ul nu imi rezolva problema, asta e, dar am sa fac tot posibilul sa se rezolve.
 
Marlanii de tipul ala pot fi filtrati lejer intern, fara sa fie nevoie sa apeleze la chichitele legii. Pot face niste filtre si sa refuze comenzile de la anumite persoane, complet transparent pentru clienti. Dar din meoment de alte magazine au succes cu o politica de returnare extinsa, nu vad de ce nu s-ar descurca si altii.
 
Thor lista neagra exista. :wink:
Senbonzakura nu la tine ne refeream cind ziceam de mirlani. Din pacate tu (si altii de buna credinta) sunteti victimele colaterale. :frown:
 
Atât timp cât legea e neclară la fel de multă dreptate are și firma. Comandă online poate exclude prezența ta la ridicare. Dacă ridici produsul atunci nu mai este comandă online, adică la distanță. E o aberație, la fel ca multe alte legi din țara asta.
 
Atât timp cât legea e neclară la fel de multă dreptate are și firma. Comandă online poate exclude prezența ta la ridicare. Dacă ridici produsul atunci nu mai este comandă online, adică la distanță. E o aberație, la fel ca multe alte legi din țara asta.

Legea e clara, comanda la distanta nu e tot aia cu livrarea la distanta. In procesul de vanzare sunt pasi distincti comanda-facturare-plata-livrare, iar legea specifica exact cand se aplica: la comanda la distanta, facturarea, plata si livrarea nu conteaza. E clar sau trebuie repetat de cateva ori? Fix chestia asta se discuta de vreo 60 de posturi incoace si wirespot tocmai a explicat asta in #112.

Toata legislatia europeana e la fel, suntem toti la fel de socialisti in gandire si fapte. In SUA nu exista obligatia asta prin lege, dar marii retaileri o fac pentru ca piata o cere si chiar stiu oameni care locuiesc acolo si cand isi cumpara ceva comanda 2-3 produse din care aleg (acasa) unul si returneaza celelalte. E o practica curenta si nu se agita nimeni, daca ambalajul original si toate accesoriile sunt returnate in buna stare se pun din nou la vanzare si asta e tot. Adaosurile magazinelor iau asta in calcul, intra in pret.
 
Deci este incredibil ce raspunsuri au putut sa dea acei indivizi pe threadul ala de la PCGarage. Nu imi vine sa cred, pe bune. Sper doar sa nu fie decat useri pe forum si nu angajati...
Primul raspuns este monumental dupa parerea mea... "Este Revelionul, încearcă să nu fii obraznic." WTF?
 
Toranagah e doar super-mod pe forum. Angajatii pc-garage au la avatar sigla asta
2zs1jlw.gif
 
Nu contează ce e. Răspunsul e de cacao anyway. BTW, nu e acelaşi cu Toranaga de pe Chip de acum ţâşpe ani, sau cu cel care mai activa pe aici acum hăt, ani de zile? Dacă da, pot să spun doar: "frate, ce se schimbă lumea!"
 
O paranteză scurtă, apropo de factura aia cu bife de la eMag: facturile nu se mai semnează de o bucată bună de vreme, nu ştiu de ce ei mai vor semnătură.

Revenind la PCG:

T&C de pe site au valoare contractuală cînd faci comanda pe site. Deci dacă pe site este lîngă butonul de "trimite comanda" link la T&C (şi este) şi în T&C scrie treaba aceea "contractul se consideră încheiat la eliberarea facturii", atunci totul este legal şi momentul încheierii nu mai e confirmarea comenzii ci eliberarea facturii.

Însă:

1) Faza poate fi fentată cum am spus mai sus.

2) Reversul medaliei: dacă PCG ţine la acei T&C, sunt obligaţi să-ţi remită copie pe suport durabil (în scris) a contractului, inclusiv T&C, în urma unei comenzi online. Nu o fac pentru că niciun comerciant sau furnizor nu se deranjează niciodată cu acest mic detaliu. :smile: Dar implicaţiile sînt: termenul de returnare extins la 90 de zile lucrătoare şi amendă 1000-4000 de lei pentru PCG, dacă reclami faza la ANPC.

Deci repet concluzia: ce încearcă PCG cu schimbarea momentului chiar este legal, însă din păcate pentru ei poate fi fentat, plus că prin neglijarea unor amănunte se expun la consecinţe neplăcute.

PS: Acum am citit şi conversaţia de pe MyG. Dacă link-ul din momentul confirmării comenzii NU trimite la pagina aia unde scrie chestia cu schimbarea momentului încheierii, atunci evident că s-au lins pe bot. Bine, aici e niţel discutabil, în sensul că poate e link de acolo mai departe şamd.
 
Back
Top