Firme neserioase

Păi foarte bine fac cu sistemul de resigilate, chestiile gen brownbox funcţionează în afară de ceva vreme, era cazul să apară şi la noi.

Şi da, m-am întrebat deseori ce fac retailers în general cu produsele returnate. Se aranjează ceva cu importatorul, producătorul şamd sau suportă ei toată paguba?
 
De regulă, în afară sunt afaceri întregi ce se bazează pe recuperarea/recondiționarea/revinderea acestor produse. La noi le face eMag direct că n-au alternativă și le mai iasă un ban serios din asta, respectiv minimizează pierderile.
 
Hm, dar pentru alţi comercianţi nu ar fi la fel de folositor? De ce nu fac toţi aşa? Sau de ce nu apare unul care să facă o firmă de genul ăsta, uite o idee de afacere. Plus că te scoţi mai lejer că legea zice că la produse SH condiţiile de garanţie nu-s aşa stringente ca la alea noi (2 ani). Poţi da 6 luni sau mai puţin.
 
Şi da, m-am întrebat deseori ce fac retailers în general cu produsele returnate. Se aranjează ceva cu importatorul, producătorul şamd sau suportă ei toată paguba?
Cea mai mare parte - like 90% probabil - le curata de amprente si le ambaleaza frumos la loc dupa care se roaga la dumnezeu sa nu observe urmatorul client ca produsul nu-i chiar "perfect" nou; stiu si exemple concrete dar nu are rost sa le spun aici pentru ca sunt sigur ca asa fac mai toti. Eu lucrez la un importator si iti pot spune ca nu se "aranjeaza" nimic la nivelul asta...

La eMAG iti pot spune exact cum se procedeaza, un produs returnat de client in perioada de gratie - care la ei este de 30 de zile indiferent de modalitatea de cumparare - intra in "resigilate" la 90% din pretul initial apoi acest pret mai pierde cate 10% in fiecare saptamana; in marea majoritate a cazurilor se vand in prima sau maxim a doua saptamana, chiar am impresia ca exista unii oameni care "vaneaza" in mod special ofertele astea. :smile:
 
Wait a minute... ceva e dubios aici. Dacă eu îl cumpăr azi, dau 100 RON, să zicem... în 5 zile îl duc înapoi, primesc bănuţu', stau geană pe resigilate şi îl cumpăr iar cu 90 RON... e totul OK? :smile:
LE: offtopic: wirespot, you evil ****: 666 posts :tongue:
 
Aici mi se pare că apar două afirmaţii contradictorii. Pe de o parte:
Pentru aceasta categorie de produse, contravaloarea se returneaza doar in urmatoarele conditii:

- produsul se defecteaza in perioada de garantie prevazuta;
- defectul nu poate fi remediat intr-un interval de 30 de zile lucratoare;
- produsul defect nu poate fi inlocuit cu un produs similar.
Apoi, mai jos:
Produsele resigilate beneficiaza de ExtraGarantia de Retur!
care ExtraGaranţie de Retur înseamnă:
Daca ti-ai dat seama ca produsul cumparat nu e exact ce ti-ai dorit, trimite-l pur si simplu inapoi si iti vei primi banii integral. Poti face asta in primele 30 de zile de la cumparare, indiferent de modul de livrare sau de facturare.
Ce-mi scapă?
 
Prima afirmatie se refera la:
Nu se accepta returul produselor pentru accesorii lipsa sau pentru alte motive care sunt prezentate in starea produsului.
Adica daca iei un produs de la ei, caruia ii lipsesc accesorii, nu-l poti returna pentru ca respectivele acesorii lipsesc (e un exemplu).
 
OK, dar "nu e exact ce mi-am dorit" include lipsa accesoriilor. Astfel, în acelaşi timp pot şi NU pot să-l returnez :smile:
 
Pai daca atunci cand il cumperi scrie ca nu are nu's ce cablu, si esti de acord sa-l iei asa, nu poti sa-l aduci inapoi si sa zici ca nu-l vrei pentru ca nu are cablul ala.
 
The point we are trying to make e că ExtraGaranţia înseamnă trimite-l pur si simplu inapoi si iti vei primi banii integral.. Simple as that, no questions asked.
 
Nu, ce vor sa spuna ei e ca daca produsul e resigilat si ei iti SPUN ca nu are anumite accesorii, nu poti sa-l cumperi si apoi sa-l returnezi pentru ca nu are acele accesorii. Pentru ca ti-au zis dinainte ca nu are respectivele accesorii.
 
Nu, ce vor sa spuna ei e ca daca produsul e resigilat si ei iti SPUN ca nu are anumite accesorii, nu poti sa-l cumperi si apoi sa-l returnezi pentru ca nu are acele accesorii. Pentru ca ti-au zis dinainte ca nu are respectivele accesorii.

Pai poti sa il returnezi fara sa specifici nici un motiv, atunci nici nu conteaza ca are sau nu accesoriile si iti convine sau nu, pur si simplu il trimiti inapoi si gata. Da, e contradictie totala: il returnezi sau nu il returnezi? Pe de-o parte se returneaza doar daca e defect, pe de alta parte se returneaza oricand ai chef si spui ca nu iti place. Wtf?
 
Tocmai am returnat un stick USB. L-am luat aseara din showroom, am ajuns acasa, am facut niste teste si am vazut ca e lent, dimineata la 10 eram din nou la showroom si in 10 minute plecam cu alt stick, nou. Din punctul meu de vedere a fost foarte ok toata experienta (bine, preferam sa iau de la inceput ceva care sa ma multumeasca, dar asta e). Nu m-au intrebat de ce vreau sa-l schimb.
 
Noi vorbim aici de produsele resigilate.

Nu mă înţelege greşit, e foarte bine că fac treaba asta cu resigilarea. Trebuie doar să clarifice partea cu returnarea.
 
Pe mine ma deranjeaza la PC Garage faptul ca politica de returnare de 10 zile nu merge la produsele pe care ai venit sa le preiei de la sediu. De ce naiba iti fac fite la asta cand practic le faci un serviciu, ii scutesti de bataia de cap cu firma de curierat. In plus prefer sa am grija eu de transport, nu sa imi fie trantite componentele cumparate de firma de curierat. Am o mare neplacere sa folosesc carduri (ala de salariu am fost fortat sa il iau, as fi preferat sa primesc banii in mana, era mai avantajos daca nu plateam comisioane la banci). Componentele cu plata ramburs nu imi convin, baga o taxa ce depaseste in majoritatea cazurilor orice reducere de pret a PC Garage.
Returnarea de 30 de zile e doar o exceptie din pacate.
 
Back
Top