Firme neserioase

Emag.ro.

S-au nesimtit grav in ultimii ani. Am cumparat de cateva ori de la ei, atunci cand nu gaseam prin alta parte. Ultima comanda, de o sursa, am pus-o ieri la 9 dimineata. Am specificat in observatii ca arde si ca as aprecia daca ar ajunge in ziua respectiva la mine. La 10 a venit confirmarea de primire, la 2 finalizasera comanda. I-am sunat sa ma asigur ca incearca sa mi-o trimita in ziua aia. Mi-au zis ca sunt curierii ocupati si ca o sa vina sigur maine, asa cum au scris ei in meil. Zic bine, stau fara calculator o zi, asta e...
Azi dau telefon pe la 4 cu "Domnu, comnu, comanda mea unde-i?". Astia ca ultima comanda v-a fost livrata acum cateva zile (placa video, special luata pentru Cataclysm si MW). Ba voi sunteti dusi cu pluta? Ultima mea comanda e de o sursa si trebuia sa vina azi. A, da, ne scuzati, stati linistiti ca vine.
La 6 deja fierbeam. Dau telefon iar. Il iau pe gigel repede si se fastaceste. Iar imi pune placa cu curierii ocupati. Se pare ca o sa mai stau o zi fara calculator. Dar sa stea si ei cu o sursa in plus. Le-am cerut sa-mi anuleze comanda si sa-mi dea banii inapoi (da, sunt suficient de credul sa platesc cu cardul pe net inainte de livrare). L.E: Acum realizez ca-s ca-n vorba aia: "Si f*tut si cu banii luati".
 
Acu' ceva vreme cind scriam pe la emag am luat ceva comenzi de la ei si sincer n-am avut nicio problema cu livrarea. Intotdeauna a fost ceas. Ce aveau pe stoc a doua zi era la usa mea cu curierul. Pe bune.
Imi pare rau daca s-au dus la vale. :frown:
Acu' de cind scriu la garaj de acolo mai iau cite una-alta si pina acum am aceeasi impresie excelenta ca si pe vremea emag-ului. Totusi inca n-am luat ceva de cind au trecut pe Cargus...
 
Emag.ro.

S-au nesimtit grav in ultimii ani.
Tăieri de personal, salarii naşparlizate, oameni buni au plecat, plus că acum în apropierea sărbătorilor se înmulţesc comenzile şi e cam haos în zona aia.
Da' ce naiba, eşti din Bucureşti, du-te la ei la showroom şi ridică produsul de acolo, mergi la sigur.
 
Ai dezavantaje daca ridici produsul de acolo, unul fiind ca nu mai poti sa-l returnezi in 10 zile in caz ca...
 
Pe langa faptul ca-s lenes, nu prea am cum sa ajung acolo in timpul serviciului ca eu sunt in Pipera si ei sunt in Crangasi. Si nu-mi iau o zi libera doar ca sa cumpar o sursa. I-am ales pe ei ca imi permit sa platesc cu cardul pe net (n-am nici un ING aproape sa am banii la indemana cand ajunge curierul) si pentru ca am mai cumparat chestii de la ei si au ajuns OK. Dupa 4 mailuri si 3 apeluri date de mine, singura lor solutie era sa-i sun eu, pe banii mei, pe curieri, sa-i intreb unde-i pachetul. Mi se pare aberant sa ma pui pe mine sa dau bani sa fac un lucru pe care ar fi trebuit sa-l faca ei la sesizarea mea. In pana mea, puteau sa zica: "Ba bula, vezi ca iti ajunge raspoimaine sursa pentru ca asa binevoim noi. Nu mai astepta ca prostu si face spume, ca mai devreme nu ajunge." Atunci as fi ales o cu totul alta firma, sau as fi facut cum am facut azi si mi-am luat o sursa noua de la DCshop din Unirii.
 
Consumatorul are dreptul de a denunţa unilateral contractul la distanţă, în termen de 10 zile lucrătoare, fără penalităţi şi fără invocarea vreunui motiv.
war, este vorba de OG 130/2000, publicata in 2008. Faza cu livrarea nu stiu exact cum sta, cert este ca toate magazinele specifica faptul ca daca livrarea produsului se face de ei (la sediu sau cu angajati proprii, nu prin curierat), OG mentionata nu se mai aplica, chiar daca este vorba de o comanda facuta pe net.
Interesant de aflat adevarul de la un avocat or something.
 
Ca sa poti returna marfa in 10 zile in baza dreptului de denuntare unilaterala a contractului la distanta trebuie sa fie ... contract la distanta. In conditiile legii trebuie sa fie utilizate exclusiv tehnici de comunicare la distanta, ceea ce nu e cazul - cand mergi sa iei marfa de la magazin primesti produsul si factura pe loc, ai doar comanda la distanta dar nu si contractul la distanta.
 
Ce lege prost facuta, dupa ce ca le faci o favoare (te duci tu la ei si nu mai trebuie sa coordoneze curierul cu transportul) le permite sa faca fite la returnarea produsului. Nu era mai simplu sa zica bunurile se pot returna in 10 zile de la cumparare ? Zau ca incep sa cred ca au avut ceva ascuns in minte cand au promovat legea asta.
 
Eu din câte știu poți returna produsul în 30 de zile indiferent de cum l-ai cumpăra. Dar nimeni nu zice nimic, a trebuit să trag informația cu patentul de la un retard din Media Galaxy. Deh...
 
Pe langa faptul ca-s lenes, nu prea am cum sa ajung acolo in timpul serviciului ca eu sunt in Pipera si ei sunt in Crangasi
Pe naiba, într-o oră faci drumul dus-întors şi freci vremea niţel şi prin showroom. Eu lucrez la Aurel Vlaicu, trust me, I know :smile:
Eşti leeneeeş :tongue:
Cât despre returnarea unui produs în 10 zile... e normal să existe pentru contracte la distanţă, fiindcă poate primeşti alt produs sau prea mic sau prea roz sau dracu ştie. Dar aici vorbim de o sursă, I mean what can go wrong? Dacă eşti Bulă şi iei sursă ATX 2.2 pentru PC ATX 1.0, ţeapa ta :biggrin: (da, ştiu, sunt rău, dar ăsta e adevărul: nu cunoşti, întreabă).
Mă rog, ideea e că dacă pentru tine arde, atunci arde.
 
Magazinele încearcă să fenteze legea folosind o şmecherie, şi anume vedeţi art. 5 din lege: "dacă nu s-a stabilit altfel".

Ori chestia e că ei pun pe site (ăia care se cred vicleni, nu toţi) că încheierea contractului are loc în momentul eliberării facturii fiscale, nu cum e default în art. 5 (la primirea confirmării). Şmecheria fiind că dacă te duci personal se eliberează factura abia atunci, şi, teoretic, nu mai e respectată definiţia contractului la distanţă: "care utilizeaza in mod exclusiv, inainte si la incheierea acestui contract, una sau mai multe tehnici de comunicatie la distanta".

Însă şmecheria asta este discutabilă. Plus că poate fi contra-fentată prin metode la fel de simple şi stupide, cum ar fi să nu te duci personal să-l ridici ci să trimiţi pe altcineva. :smile: Că nu cere nimeni buletinul, vor doar banii. Teoretic pot să mă duc în orice zi la eMag sau PCG şi să plec de acolo cu orice comandă, atîta timp cît ghicesc numărul ei sau altă chestie de identificare şi-s dispus s-o plătesc. Aşa că lucrul pe care se bazează toată şmecheria (prezenţa ta la înmînarea facturii) e cam greu de dovedit.

Singurul dezavantaj ar fi că nu apare semnătura ta pe certificatul de garanţie, dar oricum legea are nişte termeni care-i obligă pe comercianţi s-o acorde oricum şi care leagă garanţia de cel care a făcut achiziţia; rolul certificatului în sine (al foii de hîrtie) este aproape egal cu zero.

În orice caz, pentru bogdan192 nici măcar nu are importanţă, că el n-a fost prezent personal niciun moment. El a făcut comandă electronic şi n-a primit încă nimic. Deci are dreptul să anuleze, n-are treabă cu returnatul produsului din moment ce încă n-a ajuns la el, iar eMag trebuie să-i returneze banii în 30 de zile.

În alta ordine de idei, într-un caz ca ăsta, în care livrarea într-un anumit interval era esenţială, eu personal n-aş fi plătit decît ramburs, în momentul în care mă vedeam cu sursa în mînă. Fiindcă-s şi eu păţit, în special în perioada sărbătorilor, cu comercianţi care promit fără să fie siguri că pot livra la timp. Ori cînd ai o nevoie urgentă sau e vorba de un cadou, devine cam neplăcut. Dar măcar nu te mai complici şi cu returnarea banilor.
 
I hate the metro rail. Vin cu el in fiecare dimineata si fac o ora jumate de acasa la munca in fiecare zi. Inca o ora si ceva pe drum, inca juma de ora prin showroom si nu prea mai am de ce sa vin la munca.

Oricum, azi a venit parsivenia de curier, a aruncat coletul la secretariat si nici macar n-a dat telefon sa-mi zica. Daca dadeam de el ii bagam coletul cu tot cu sursa fix in dos.

Ma, eu merg pe principiul ca toti sunt corecti pana sunt borfasi. Daca oamenii au zis ca vine ii cred pe cuvant. Daca nu vine ii fecundez oral.
 
Eu din câte știu poți returna produsul în 30 de zile indiferent de cum l-ai cumpăra. Dar nimeni nu zice nimic, a trebuit să trag informația cu patentul de la un retard din Media Galaxy. Deh...

Una e returnarea (care e independenta de tipul tranzactiei) si alta e denuntarea unui contract la distanta - in al doilea caz ai o optiune in plus.
 
Dar nu ştiu de unde vine treaba cu returnarea în 30 de zile. Nu-mi amintesc nicio lege care să zică aşa ceva. Singura e aia cu contractele electronice, care are 10 zile lucrătoare respectiv 90 dacă nu primeşti contractul scris. O fi politică internă a Media Galaxy dar nu-i văd rostul dacă o ţin secretă. Poate e un premiu, răsplată pentru ăia care reuşesc să afle de ea. :smile:
 
Unele magazine au politica de returnare, in schimb toate cele ce fac comenzi la distanta sunt obligate prin lege :smile:
 
Dar nu ştiu de unde vine treaba cu returnarea în 30 de zile. Nu-mi amintesc nicio lege care să zică aşa ceva. Singura e aia cu contractele electronice, care are 10 zile lucrătoare respectiv 90 dacă nu primeşti contractul scris. O fi politică internă a Media Galaxy dar nu-i văd rostul dacă o ţin secretă. Poate e un premiu, răsplată pentru ăia care reuşesc să afle de ea. :smile:

De Emag ştiu că au aşa ceva: ExtraGarantie de Retur pentru 30 de zile. Condiţii. Mi se par de bun simţ, asta dacă într-adevăr respectă ce spun acolo şi nu pun ei motive aiurea pentru refuz.
 
Chiar şi în condiţiile de acolo, sînt destule chestii de care se pot lega la o adică... Ambalaje, desigilări, folosire...
 
Nu se leaga de nimic daca nu ai dat cu el de perete, au sistemul de "resigilate de la emag" care merge foarte bine; acum uita-te cate firme au o sectiune de resigilate si intreaba-te ce fac celelalte firme (marea majoritate) cu produsele primite inapoi in cele 2 saptamani legale pentru achizitiile la distanta...
 
Eu am cumparat un mouse de la ei (~100 RON), l-am dus inapoi peste doua zile, nici nu m-au intrebat de ce l-am returnat, deci se poate...
 
Back
Top