Filme, seriale, actori, popcorn

Click (2006) - pentru cei care vor sa vada o comedie bine realizata in genul "Bruce Almighty" dar cu o lectie de viata ceva mai bine ilustrata; original ca glume, iese din tiparul si cliseele tipice, este o comedie, zic eu, destul de originala pentru a merita sa fie vizionata; pe mine m-a surprins intr-un mod placut, pentru ca ma asteptam la ceva mult mai saracacios ca substrat, si poate de aceea am tendinta sa exagerez, dar va recomand sa va convingeti voi insiva; s-ar putea sa nu va para rau;

Crash (2004) - pentru cei care au "reusit" sa nu il vizioneze inca, e un film de substanta extraordinar de bine realizat (de fapt extraordinar nu este chiar cuvantul potrivit, dar nu am gasit un alt superlativ mai pe masura :biggrin: ); chiar daca subiectul este legat de rasism si nu se aplica Romaniei noastre care nu a fost marcata niciodata de aceasta tara, filmul este destul de bine realizat pentru a te captiva inca de la inceput si pentru a te impresiona intr-un mod foarte placut; imaginea e dureros de bine realizata, sunetul aproape ca te mangaie pe suflet, iar scopul filmului e pe deplin atins, pentru ca la un anumit moment ajungi sa te sincronizezi cu personajele si sa simti la propriu tot ceea ce simt si ele; e un film de nota 10 fara doar si poate;

Saw (2004) , Saw II (2005) , Crywolf (2005) - le-am pus la gramada pentru ca sunt asemanatoare ca gen si ca mod de realizare; daca nu as sti mai bine, as putea sa spun ca Saw si Crywolf sunt create, regizate si filmate de aceiasi oameni; sunt niste filme pe care le recomand celor carora le plac rasturnarile placute si impresionante de situatie si filmele la care stai sa te gandesti vreo 30 de minute dupa ce s-au terminat :smile: ; nota 9 de la mine;

Primer (2004) - nu l-am inclus intre cele de mai sus din simplul motiv ca se deosebeste de acestea prin prisma mai multor aspecte: e un film in care habar n-ai ce se intampla chiar in timp ce te uiti la el (si nu exagerez in nici un fel), te poti uita la el de trei sau patru ori si ai impresia ca vezi trei filme diferite, felul in care este realizat este atat de inedit incat you don't give a shit ca nu intelegi nimic din ce se intampla; insa puteti sa stati linistiti ca odata ce l-ati revazut a treia oara, va dati seama foarte clar care e firul epic :biggrin: ; nota 8 spre 9 de la mine pentru cel mai bun low-budget de debut al unui scenarist, regizor si actor;

The Village (2004) - cu o idee cel putin interesanta si un inceput destul de intrigant si de bizar, dar cu o explicatie logica si pe masura lui; nota 9 pentru un film fantastic de misterios si bine realizat; subiectul nu vreau sa-l divulg ca sa nu stric nimanui surpriza; se recomanda a fi vizionat pe nepusa masa (fara sa se stie nimic despre el) :wink:

White Chicks (2004) - nu se ridica la nivelul celor de mai sus, dar intrucat am ras cu lacrimi la unele faze, m-am decis ca merita un loc printre colosii de mai sus; nu te invata nimic, nu te schimba in nici un fel, nu te face mai destept sau mai prost ci doar te face sa plangi cu lacrimi si hohote de ras (nu garantez asta tuturor, mie unul mi s-a aplicat ):biggrin:

Memento (2000) - subiect original, montaj original, putin psihologic, putin greu de inteles, putin cam continuu, foarte bine realizat; te tine lipit de monitor pana la inceput (am spus inceput?! :wink: ); nota 9 de la mine pentru originalitate si inedit;




Urmeaza a fi vizionate:


[later edit] Am adaugat si link-uri catre imdb, din respect pentru conducerea forumului si pentru modul extrem de bine organizat in care este expusa informatia. Felicitarile mele! :smile:
 
Last edited:
După ce ai postat atât de frumos, e păcat că nu ai pus link către IMDB la fiecare film în parte.

Există o diferenţă între filmele al căror titlu este maro şi cele în negru?
 
Nu, am facut in mod intentionat acest lucru. Nu imi place sa stric farmecul unui film, iar trailer-ele au obiceiul asta prost. La fel si explicatiile suplimentare care nu fac decat sa strice surpriza unui film care merita vazut. Cine e curios si chiar vrea sa stie mai multe despre ele, nu il tine nimeni sa nu viziteze site-uri de specialitate. Eu unul nu am de gand sa le facilitez acest lucru. Le-am expus parerea mea, iar daca tin sa mi-o respecte, bravo lor! De cele mai multe ori imbd-ul are niste rating-uri si critici complet eronate si care pot sa bage in ceata pe cel care le citeste.

Originally posted by hulubei
Există o diferenţă între filmele al crăror titlu este maro şi cele în negru?

Da, exista. Cele care sunt scrise in maron sunt la un nivel ceva mai ridicat. Sunt filme bune. Nu ca celelalte nu ar fi, dar nu se ridica la nivelul lor.

Asta desigur este parerea unui neavizat (nu sunt critic de film :smile: ).

Multam pentru compliment ! :thumbs:
 
Eu prefer să-mi facilitezi să nu mai tastez imdb în browser şi apoi numele filmului. Cel care nu va dori detalii suplimentare nu va da click pe link.
 
Mulţumim. :wink:

Nu e nevoie să te încrezi orbeşte în IMDB, cine e obişnuit cu sistemul lor de notare se prinde când un film merită văzut şi când nu.
 
Părerea mea e că, dintre cele pe care le-a evidenţiat pantera, The Village, Proof, V for Vendetta şi Tristan and Isolde sunt filme comerciale de duzină; Memento şi Crash sunt speciale. De restul filmelor "maro" nu ştiu.

Legat de imdb: cam orice film care, după câteva zeci de mii de ratings, are peste 7 e bun. Orice e peste 8, clar merită văzut. Orice e top 250 iar merită văzut. Ce e sub 5 e pierdere de vreme. Între 5 şi 7 e chestie de gusturi. Orice are sub 10.000 voturi e neclar, mai ales dacă e film străin (unde votează tot prostănacul "patriot").

Merită observat şi care e distribuţia voturilor, unde se situează votul median. De exemplu, la Shichinin no samurai, care e #7-8, media e 8.8, dar mediana e 10 (52,6%) după 46.000 voturi. Sub 15% din useri îi dau 1-7. Deci există şanse cam de 1/6 ca să nu vă placă. (Cui nu-i place Toshiro Mifune acolo, mai bine să nu recomande filme pe aici :tongue:).

Probabil sunt şi excepţii, dar astea-s regulile orientative.
 
Pe IMDB ai avantajul de a vedea spre exemplu actorii sau poate regizorul. Sunt oameni care sunt atraşi în plus de un regizor preferat sau de atmosfera specială a unui actor bun.
 
Sa nu facem confuzie...

Originally posted by Pisoi
Părerea mea e că, dintre cele pe care le-a evidenţiat pantera, The Village, Proof, V for Vendetta şi Tristan and Isolde sunt filme comerciale de duzină; Memento şi Crash sunt speciale.

In primul rand Proof este o drama "respectabila" cu Guyneth Paltrow si Anthony Hopkins, care dupa parerea mea e unul dintre cei mai buni actori all-time si nu cred ca ar juca in orice film "de duzina". Filme de duzina pot fi comedii prostesti sau filmele de actiune cu tot felul de efecte speciale, eu unul nu m-as grabi sa spun ca o drama e pur comerciala.

Tristan and Isolde este un film muncit. "De duzina" nu are cum sa fie pentru ca nu sunt "-nspe" mii de filme cu acelasi subiect, iar subiectul nu e acel gen care sa placa tuturor categoriilor de public, sau macar marii majoritati. Nu trebuie sa il categorisim astfel, pentru ca nu este o comedie romantica, este un film foarte profund. Ar fi pacat sa ne batem joc de munca celor care l-au facut.

La V for Vendetta, intr-adevar m-am cam hazardat adaugandu-l printre filmele "maro". Nu bag mana in foc ca este extraordinar. Nu am inca o parere despre el, pentru ca este unul dintre acele filme care poate fi foarte bun...sau foarte prost.

The Village iar nu mi se pare comercial sau "de duzina" pentru ca este un film deosebit si cu un mare regizor in spatele lui. Iar un film deosebit nu este "de duzina". Nu e la fel ca toate filmele. Sau cel putin eu unul nu am vazut un film asemanator. De ce sa fie "de duzina"?

M-as fi asteptat la Click sau la White Chicks sa fie considerate "comerciale", "de duzina" sau cum vreti voi, si nu pot sa va contrazic in cazul lor, dar cele de mai sus sunt filme bune, care nu au cum sa fie comerciale, pentru ca pur si simplu nu se incadreaza in acea categorie. Faptul ca nu ne place un film nu il face "de duzina", e o chestie de gusturi. :rolleyes:
 
V for Vendetta l-as incadra la "filmele maro" :smile: pentru tema abordata (si stilul in care a fost atacata problema) si pentru coloana sonora.
 
La mine, film comercial de duzină e acela în care nu găsesc mare valoare artistică, doar dorinţa regizorului de a se da rotund (categoria idiotului cu aere numit Shyamalan, de care se zice că mai nou nu îi ajungi nici cu parul la nas) sau dorinţa producătorilor de a face bani.

Anthony Hopkins a jucat în suficiente filme de duzină. Îmi vin în cap doar The Bunker şi Hannibal. Ca majoritatea actorilor buni, de altfel. Eu am o zicală: când sunt prea mulţi actori buni într-un film, fie va fi excelent, fie va fi o porcărie comercială. Rareori la mijloc.

De gustibus...

P.S. Mai lăsaţi fazele cu mare regizor sau actor, când e vorba de boţi care nu-s în stare să scoată decât cvasi un singur gen de film/rol. One-trick poney, cum le zic americanii. Ca să ajung să apreciez un actor, trebuie să mă impresioneze în roluri complexe, în caractere diametral opuse. La fel şi la regizori. De aceea Spielberg e mare, Shyamalan e mediocru. :tongue:
 
Hannibal a fost o continuare la Tăcerea mieilor, unde era firesc să apară şi Hopkins, indiferent cât de duzină e filmul în sine. Şi, oricum, mi se pare riscant să introduci sequel al unui film de talia celui cu mieii în categoria „de duzină”. :smile:
 
Teoria filmului bun

Exact opusul celor caracterizate de pisoi. :biggrin:

Adica mai pe larg, cele care se detaseaza de restul filmelor prin ceva anume si macar se incearca evitarea cliseelor si a replicilor sablon pentru umplerea scenelor din cadrul lui.

Sunt filmele bune, si sunt cele proaste, care iti lasa un gust amar dupa ce le-ai vizionat si ai impresia ca vezi acelasi film de fiecare data cand apare altul.

Stiu ca intrebarea este una cu subinteles, si ca teoretic nu exista filme bune, pentru ca gusturile difera de la un om la altul, dar eu unul simt nevoia sa fac o diferentiere pe baza actorilor, a regiei, a scenariului, a temei abordate sau a originalitatii filmului. Sigur ca nu pot sa fiu perfect obiectiv, dar sunt sigur ca exista destui oameni pe XF care sa-mi dea dreptate, asa cum a facut-o si bausto pentru V for Vendetta :thumbs: ; si ca numarul acestora il depaseste pe cel al celor care nu sunt de acord mine.

Asa se contureaza filmele pe care eu le numesc bune. :wink:

[later edit] Hannibal e un film de duzina?! Eu cred ca e un thriller reusit, atat pentru felul magistral in care joaca Hopkins, cat si pentru ideea in sine. Daca si Hannibal e un film de duzina, atunci eu incetez sa mai postez pe thread-ul asta. Sa iasa in fata cine ma sustine!:biggrin:
 
Pentru mine, o comedie bună este cea care mă face cel puţin să zâmbesc des dacă nu chiar să râd în hohote.
Un film psihologic bun este cel care mă face să rămân fix pe durata genericului de final şi încă să mă mai gândesc la el. Un film de acţiune bun mă ţine constant atent la acţiunea filmului şi nu mă lasă să mă plictisesc şi să mă uit la ceas. Exemplele pot continua.
 
Bravo, hulubei.:bravo:

Astea sunt filmele bune! Iar pentru ca ceea ce ai spus tu mai sus sa se intample trebuie ca filmul respectiv sa fie cel putin deosebit! Iar filmele pe care eu le-am prezentat respecta toate cele de mai sus. Cei care le-au vazut nu pot sa ma contrazica.

L.E. pisoi, recomanda-ne si noua cateva filme bune!
 
Re: Sa nu facem confuzie...

Originally posted by pantera
Anthony Hopkins, care dupa parerea mea e unul dintre cei mai buni actori all-time si nu cred ca ar juca in orice film "de duzina".
Sa inteleg ca nu ai vazut Bad Company?
Filme de duzina pot fi comedii prostesti sau filmele de actiune cu tot felul de efecte speciale, eu unul nu m-as grabi sa spun ca o drama e pur comerciala.
Da, adica exact "White Chicks" sau "Click". :wink:

Originally posted by Pisoi
Anthony Hopkins a jucat în suficiente filme de duzină. Îmi vin în cap doar The Bunker şi Hannibal.
Bune exemple, n-am ce zice... :rolleyes: "Hannibal" este intr-adevar un sequel nereusit, dar nu l-as numi chiar de duzina, iar "The Bunker" este un film pentru televiziune for Christ's sake, ce te asteptai de la el? Sa aduca numai revelatii lumii cinematografice? Sa fim seriosi...
La mine, film comercial de duzină e acela în care nu găsesc mare valoare artistică, doar dorinţa regizorului de a se da rotund (categoria idiotului cu aere numit Shyamalan, de care se zice că mai nou nu îi ajungi nici cu parul la nas) sau dorinţa producătorilor de a face bani.
De aceea Spielberg e mare, Shyamalan e mediocru.
Avand in vedere ca asta e un forum virtual, unde, de obicei, oamenii nu se cunosc intre ei, as crede - ca un neavizat ce sunt - ca ai o problema personala cu M. Night Shyamalan. "Idiot cu aere", "nu-i ajungi nici cu parul la nas", "mediocru" - hmm, sa cred ca l-ai prins in pat cu cine nu trebuie de te-ai suparat asa?
M-ai spart cu gasitul valorii artistice si cu categorisirea lui Shyamalan drept mediocru in comparatie cu, ati ghicit, Spielberg. Fac o adanca reverenta in fata noului critic de cinema autoproclamat pe al sau nume Pisoi. Spune-mi si mie, for argument's sake, cate filme de M. Night Shyamalan ai vazut? Bine, imi poti pune acum toata lista de pe imdb si eu te voi crede pe cuvant...:rolleyes:
Si mai am o intrebare: care-i regizorul tau favorit? Lemme guess: Spielberg cumva? :biggrin:
 
Originally posted by trikki
Da, adica exact "White Chicks" sau "Click". :wink:

Nu am spus niciodata ca astea ar fi filme bune. DA, sunt de duzina. Filme ca ele sunt cu sutele. Nici nu le-am recomandat ca filme bune.

Originally posted by pantera
Cele care sunt scrise in maron sunt la un nivel ceva mai ridicat. Sunt filme bune. Nu ca celelalte nu ar fi, dar nu se ridica la nivelul lor.
Ei?

Originally posted by trikki
Sa inteleg ca nu ai vazut Bad Company?

Nu, chiar nu l-am vazut. E cumva drama? :rolleyes:

P.S. Mai bine nu ne-am mai :kill: unul pe altul si am pune mana sa recomandam niste filme in schimb. Daca ati vizionat vreunul dintre filmele pe care vi le-am recomandat si nu v-a convenit ceva, sunteti invitatii mei sa-mi scoateti ochii, dar cu argumente strong, si nu cu vorbe goale. Sau macar cu un "parerea mea e ca..." la inceputul frazei, pisoi.

P.P.S. BTW, still waiting for your movies...
 
Credeam că se subînţelege că e vorba de păreri personale. De aceea am şi citat "De gustibus... (non est disputandum)".

Nu mă consider critic şi mă apucă râsul când oricine îşi dă aere de critic. Mi-am postat emanaţiile doar pentru că şi eu mă iau după părerile celor despre care ştiu că gândesc la fel ca mine. De exemplu, probabil că nu voi sări la primul film recomandat de pantera, no offense. Sau de trikki.

Şi nu am regizor preferat, cum nu prea am nici actor preferat. Iar pe Spielberg îl cam ocolesc, pentru că nu îmi plac filmele cu tematică de război.

Nu ştiu alţii cum sunt, dar pentru mine contează şi calitatea omului din spatele unui film. Dat fiind că eu dau bani pe orice film văzut, îmi permit să nu-i direcţionez spre indivizi cu aere de mare vedetă. E dreptul meu. Aşa cum al vostru e să-i idolatrizaţi, dacă aşa vă cade bine.

Vă rog să nu luaţi părerile mele despre favoriţii voştri ca atacuri la persoana voastră. Chiar dacă mă exprim mai dur, nu înseamnă că sunt în căutarea unui flame. Îmi asum greşeala de a fi postat acel P.S. neinspirat.
 
Back
Top