Filme, seriale, actori, popcorn

Tocmai am venit de la Transporter 2, un film care contrar notei de pe IMDB nu se ridica la "inaltimea" predecesorului sau.

The Transporter a fost in opinia mea un film bine facut, chiar daca tras putin de par. Continuarea sa din pacate nici nu se oboseste sa acopere imensele gauri date in multiplele legi pe care le incalca: legea gravitatiei, legea probabilitatii, legea tarii in care se desfasoara filmul :tongue:

Pe scurt: actiune din plin, cateva (dar foarte putine) lucruri inteligente, reclame destul de evidente la Audi, Hummer 2 si Ipod (remember "I, Robot" ?), poveste slaba si un scenariu plin de gauri.
Concluzie: daca vreti sa va amuzati putin e ok, dar nu-l luati prea in serios.
 
Lord of War
Film extrem de bun (de care sincer sa fiu abia daca am auzit pana sa apara dvd-ul), care prezinta lumea traficantilor de arme mult mai indeaproape decat orice alta productie de pana acum, lucru cu atat mai surprinzator in industria actuala de "entertainment" care nu prea se desparte de formulele deja consacrate.
In rolul principal este Nicolas Cage care oricum nu asteptam sa fie altfel decat excelent, dar aici chiar reuseste sa o performanta chiar extraordinara in rolul traficantului de arme de origine ucraineana Yuri Orlov.
Am remarcat de asemenea coloana sonora excelenta care, in special in primele trei sferturi ale filmului, contribuie foarte mult la atmosfera usor ireala si sumbra a filmului
Regizorul/scenaristul Andrew Niccol (Gattaca, S1m0ne, The Truman Show) s-a achitat si el onorabil, filmul fiind plin de secvente inteligent scrise si filmate care arata o latura destul de negativa, la care multi probabil ca nu ne gandim, a lumii actuale.

8.5/10

They say that "evil prevails when good men fail to act". It should be "evil prevails".
 
Şi fiindcă tot se amintea de Nicolas Cage, poate că ştiţi şi de rolul de detectiv angajat să investigheze autenticitatea unui film pornografic, pe care l-a jucat în 8mm (1999) - un film destul de captivant, în opinia mea, pe a cărui coloană sonoră se regăsea şi melodia "Come to Daddy" a lui Aphex Twin.

Ei bine, anul acesta a fost lansată şi o aşa-zisă continuare a respectivului film, 8mm 2 - The Velvet Side of Hell (2005). Însă, pe lângă faptul că nu are aproape nimic în comun cu filmul anterior în afară de tema cu pornografia (nu ne bucurăm nici măcar de prezenţa lui Nicolas Cage), filmul este nereuşit cam din toate punctele de vedere: ideea este banală şi stă prost la capitolul originalitate, jocul actorilor este neimpresionant, iar suspansul şi misterul sunt sublime, dar lipsesc cu desăvârşire. Cu alte cuvinte, este un film ce nu merită văzut decât de persoanele pentru care scenele de "explicit content" valorează mai mult decât alte aspecte.
 
Requiem for a dream - încă sunt şocat. Filmul nu se remarcă prin cele clasice, nu are clişee şi nu îti pune secretul fericirii pe tavă ci te pune în faţa faptului împlinit.

După un început lamentabil ale cărui cadre mă indispuneau teribil pentru duminică seara, a sfârşit prin a ilustra realitatea dură a drogurilor, şi când spun dură ... o să înţelegeţi când veţi vedea filmul (deşi e mai vechi şi cred că majoritatea l-aţi văzut deja :smile:).

Succesiunea imaginilor şi contrastul realizat te ameţesc puţin, însă la sfârşit realizezi că totul face parte din formula unui film foarte bine gândit.

Intens şi foarte şocant. :thumbs:
 
The Exorcism of Emily Rose. Asa se numeste filmul de care vorbeste multa lume acum, fie ca ceva ce merita vazut, fie ca ca un rebut de care sa te feresti. Personal mi se pare ca povestea fetei e interesanta, si poate fi interpretata in multe feluri.
Filmul nu urmeaza linia obisnuita a "Exorcistului" (desi foloseste multe "clisee" testate si validate in filmul sus-numit) aratand si partea umana a "victimei".
Jocul actorilor nu are izul obisnuit de Hollywood, iar Laura Linney (Love Actually, Mystic River, The Life of David Gale) face din nou un rol superb. Muzica nu impresioneaza prin nimic in schimb, iar efectele speciale sunt aproape non-existente (lucru de apreciat pentru un film semi-horror IMHO).
Scenariul pare putin cam simplut, dar pentru asta cred ca e de vina faptul ca filmul se bazeaza pe un incident real.
All in all, cred ca merita vazut, macar ca o alternativa la horror-urile lansate de curand.
 
Batoru Rowaiaru 2, deşi nu se ridică la nivelul primului nu pică în categoria filmelor distruse de apariţia acelui 2 dupa nume.
Comparativ cu primul pot spune că m-a surprins.

PS: Nota mică este probabil de la unii care nu au aşteptat să vadă filmul până la capăt.

Edit : Batoru Rowaiaru în loc de Batoru Rowaianu.
Am greşit copierea numelui. :frown: :rolleyes:
 
Last edited by a moderator:
Ahem, ii zice "Rowaiaru", daca tot vrei sa te chinui sa pui katakana in caractere romane. Mai safe sa mergi pe "Battle Royale". :wink:
 
Nu numai ca nu se ridica la nivelul primului dar nici macar nu pare a fi din aceeasi serie! Mie nu mi-a placut desi l-am vazut pana la capat. Scenariul primului era cam tras de par dar la Battle Royale 2 au facut-o lata rau de tot. Parca te uiti la "Salvati Soldatul Ryan" combinat cu "La Limita Imposibilului" si cu "Brazil".

Ce am mai vazut:
seria Planet of the Apes - filme de referinta in istoria SF-ului
Little Big Man - ceva de genul "Dances with Wolves" dar mai slabut
Final Fantasy 7 - SF/Fantasy/Desen animat in stilul jocurilor FF pt Playstation. Partea rea e ca intelegi despre ce e vorba abia cand il vezi a doua oara... :biggrin:
 
Banlieue 13 - film frantuzesc plin de actiune furibunda; povestea si o parte din dialoguri un pic cam slabute (in special dialogurile dintre "golan" si "politist") insa urmaririle si luptele fac toti banii!
Actiunea are loc in 2010, dar dupa cum am vazut la TV se pare ca Luc Besson nu a intuit ca "buba" se va sparge ceva mai devreme!
Dupa vizionarea filmul o sa intelegeti la ce ma refer.:wink:
 
Moartea domnului Lăzărescu ar fi trebuit să transmită ceva? Da, filmul e realizat deosebit, fără muzică, fără hollywoodianisme. Da, e o poveste tristă, fără final, fără concluzie explicită. Da, doctorii sunt cruzi, merită împuşcaţi, sau merită împuşcat guvernul că nu le dă salarii mari. Da, unii oameni sunt mai omenoşi, alţii te lasă să mori cu zile. Ştiam. Ce-mi oferă nou filmul? Câţiva actori care au jucat bine sau foarte bine, 80% care şi-au greşit meseria. Impresia generală e cumva pozitivă, dar mă aşteptam la mult mai mult, la câtă reclamă i s-a făcut.
 
Si eu ma asteptam la mai mult ("Pisica alba, pisica neagra", un film genial, e cu citeva capete mai sus la portretizarea balcanismului), dar mi s-a explicat ca sint... roman. Pentru multi occidentali este absolut socant, lucru aflat chiar din gurile lor.
 
Originally posted by Rabbit
Ce-mi oferă nou filmul?
Pentru noi nu ofera ceva nou. Doar pentru cei care i-au dat premiile si pe care probabil i-a surprins desfasurarea actiunii.
 
The Green Mile

Nu stiu daca l-a vazut cineva (sau daca a fost deja comentat). Chiar daca am vazut ceva filme pana acum, uite unul care m-a surprins. In prima parte a lui nu am remarcat nimic deosebit, poate doar cat de bine este jucat (cu distributia lui nici nu e de mirare: Tom Hanks, David Morse, James Cromwell, Graham Greene, Michael Clarke Duncan, etc. ). Abia spre mijlocul lui incepi sa intelegi ca vezi mai mult decat un simplu film despre timpuri "apuse". Mai mult nu spun ca sa descoperiti singuri. Una din chestiile care m-au facut sa-mi placa filmul asta a fost si faptul ca nu auzisem nimic despre el, deci nu eram deja lamurit asupra subiectului ... Si mai adaug ca este bazat pe o nuvela a lui Stephen King, despre care nici n-am stiut ca a scris asa ceva.
 
Cateodata iese cate un film care te face sa te gandesti ca ar fi mai bine ca regizorii sa nu se inspire niciodata din jocurile pe PC. Avand in vedere ca nu sunt cine stie ce fan Doom si nici nu am apucat sa savurez prea tare ultima versiune a jocului nu aveam cine stie ce sperante cand filmul a aterizat pe hard-ul meu. N-am fost dezamagit. Acting mizerabil, scenariu B-rated (as in bullsh*t), efecte speciale prea multe si un feeling general de "mai bine as fi adormit pe muzica". In umila mea parere Resident Evil se descurca mult mai bine si cu mult mai putin.
 
Shawshank Redemption. Prezentare in rama a actiunii foarte reusita. Genul filmelor "Ca sa vezi!". O lectie de viata de curaj, rabdare, calm, speranta cu un final fericit (poate un pic prea fericit). Sigur il voi mai revedea.
 
L-am văzut şi eu acum. Nu mi se pare de #2 în IMDB, dar totuşi e un film bun. Un Green Mile mai psihologic, un Contele de Monte Cristo în variantă modernă (şi altfel decât toate încercările penibile de a ilustra măcar o fărâmă din atmosfera cărţii).
 
Să-mi explice şi mie cineva ce caută chestia asta ca #76 în IMDB. Ce caută un horror banal, stupid, pueril, cu un tată care-şi aleargă copilul cu toporul pentru că l-au pus strigoii să o facă. Ce caută comentariul One of the Scariest Movies Of All Time!!! acolo. Ce caută calificativul psychological thriller când n-am descoperit nici un mesaj subtil sau nesubtil, oricât m-am străduit. Nu-i acuz pe cei care l-au premiat cu Oscar, în '80 o fi fost ceva deosebit. Dar azi găseşti sute de aberatii în care nu diferă decât mici detalii, iar să vezi azi filmul şi să-l apreciezi, e peste puterile mele de înţelegere. Probabil Stephen King era copil când a scris scenariul. Sau beat.

N-aş vrea să jignesc pe nimeni, dar publicul ţintă mi se pare similar celui care se uită la telenovele, care adoră să ştie de la început cursul evenimentelor şi finalul, să aibă emoţii şi trăiri intense (într-o parte de dragoste/fericire/tristeţe, în altă parte de groază) pe baza unor poveşti în care se cunosc din primele scene până şi detaliile majore. Şi pentru care un film (pot face analogia cu o carte?) se rezumă la introducere/intrigă/desfăşurarea acţiunii/punct culminant/deznodământ. Atât. Film care se clasifică în funcţie de cât de lungă şi de ieşită din comun e desfăşurarea acţiunii („moaaaaaa, s-a însurat cu fiica vărului său, dar are o fată cu sora cumnatei, îţi dai seama???”, respectiv ”moaaaaaa, l-a alergat pe fi-su cu satâru', îţi dai seama???”)
 
Back
Top