Filme, seriale, actori, popcorn

Dacă faci un film inspirat din istorie, fookin get it right. Un film despre Roma din vremea lui Cezar în care juma' din romani sunt asiatici sau negri iar Cezar de fapt e Cezara, păi aia e bătaie de batjocură la adresa istoriei și inteligenței audienței doar fiindcă Netflix (și alții) au luat-o pe panta diversității forțate. Sau filme fantastice din lumi cu reguli clare: nu te apuci să-l rescrii pe Tolkien sau alții doar fiindcă tu ai o agendă nouă. De-aia au ajuns să facă filme proaste doar fiindcă bifează criteriul ăsta, în timp ce recunosc că scenarii foarte bune au fost abandonate fiindcă n-au suficientă diversitate.

Dacă tu poți ignora neconcordanțe uriașe când vezi filme, aia e treaba ta, dar nu-mi da mie în cap când asta îmi provoacă dezgust. Și nu e doar despre culoarea pielii sau sex. Cum ar fi să facă un Star Trek nou, da' cu o mică schimbare, că nu e navă spațială ci submarin, dar în rest prefăcându-se că schimbarea evidentă nu există, go on, play along? Cheamă caracatița pe toate frecvențele, this is Jean Luc Picard, pls retrageți-vă crabii că venim în pace? Sau să mai tragă un sezon din serialul ăla cu șahista genială, cum îi zice, în care în unul din episoade tipa e înlocuită de un mucea de 9 ani care joacă table în curtea școlii. Păi cum să nu le umpli frigiderul?
Am înțeles, deci și tu faci spume la serialul care va apărea Lord of the Rings :biggrin:

Bre, eu văd problema așa - am văzut de exemplu Foundation. Multe sex changes și mucho diversity pe acolo, dar overall mi s-a părut o serie mediocră și cu foarte mult eye candy, deși a surprins multe chestii mișto și chiar nu m-a deranjat că Demerzel era femeie, problema nu era ACOLO. Problema este că multe filme și seriale sunt scrise cu picioarele iar voi vă cramponați că buhu ăla-i negru, ăla e mulatru, nu au ce căuta - coae, mergi la teatru și actorul este negru dar bagă o interpretare Hamlet de excepție, te apuci să arunci cu roșii doar pentru că este negru? Ați înnebunit cu toții?
 
Total de acord cu ce e mai sus, istoria a fost asa cum a fost, buna sau rea. Nu se mai poate schimba, dar foarte multi mizeaza pe faptul ca uneori e partial sau majoritar necunoscuta si profita ca sa faca pe placul "modernilor" care au bani de cheltuit.
Istoria a fost scrisă de învingători. Prin urmare nu te aștepta să vezi mega-eroi din cadrul triburilor native americane, de exemplu, în ceva scris de un american alb. Winnetou până la urmă a fost scris de un german, așa flawed cum a fost el la viața lui le-a făcut cinste oamenilor nativi de pe acel continent (și nu numai de pe ăla).

Deci chiar nu ai de unde să știi că Vestul Sălbatic o avut doar eroi super albi și super straight, și să te dai cu fundul de pământ că așa este istoria adevărată nu mi se pare a good hill to die on.
 
Daca ne referim fix la acel timp, mai degraba istoria a fost scrisa de cine stia sa scrie ... Sigur, sunt de acord ca este relativ probabil sa fie deformata fata de realitate, dar cam asta este ce stim.
Strict din punct de vedere al numerelor, cineva trebuie sa fi fost erou pentru fiecare parte.
 
  • Like
Reactions: Neo
Este relativ greu să documentezi ceva atunci când toată rasa ta este practic analfabetă, decimată de molime, arme de foc (când tu ai arc cu săgeți și securi), distrugerea faunei șamd. Sunt convins că și aztecii ar fi avut chestii interesante de documentat, nu doar populația nativă a Americii de Nord.
 
Ok, hai să zicem că istoria poate are un bias și că de fapt Cezar era un marocan gay.

Dar literatura de ficțiune, nene? Aia unde autorul care a inventat universul ăla a definit negru pe alb că elfii sunt albi și înalți și slabi și cu urechi ascuțite. Sau că nuș' ce prințesă avea pielea albă ca marmura și părul roșcat ca focul, ca detaliu explicit al poveștii, nu o mulatră cu păr negru creț. Cât să fie tupeul de mare să insulți autorul și tot fandom-ul făcând o interpretare complet neobișnuită fără vreun alt motiv plauzibil decât obsesia cu positive discrimination? Ce urmează, să înlocuiești pădurea de cleștar din cartea originală, prin care s-a desfășurat un sfert de acțiune, cu un deșert cu un oraș cu cazinouri, fiindcă așa vrea mușchiul tău să dea hobbiții din păcănele nu din săbii?

Înțeleg interpretări noi a unor teme vechi, când astea sunt clar intenționate și au rescris întreaga poveste fără să pretindă că este THE original. Gen, versiunea aia de Romeo & Julieta în timpuri moderne, cu Leonardo di Caprio. Dar nu să schimbi chestii și apoi să te prefaci că nu există diferențe, ba chiar să te lauzi că ești avangardist și inclusive. Bleah.
 
Este LOTR proprietatea ta intelectuală? Nu*. A cumpărat-o cineva și acum face chestii probabil oribile cu ea. Autorul și-a asumat asta când a pocketat sutele de milioane de dolărei. Ce poți face dumneata este să nu te uiți la serial și să mai pui odată trilogia Director's cut la DVD/Bluray pentru familie :smile:

Fandoms sunt fandoms. Bunch of self-entitled people cărora nu le datorează nimeni absolut nimic. Iar fandomul preferă să arunce cu bani în oamenii care nu știu să scrie un scenariu și apoi să se lamenteze în loc să voteze cu portofelul și să stea acasă la premiere. Există atâta artă pe care o poți consuma de numa. Vrei musai Star Wars, ai expanded universe și te doare-n cot că a zis o proastă că nu e canon. Vrei LOTR? Cartea mie mi se pare arhisuficientă, iar Peter Jackson o rulat cu filmele. Let go. While you're at it let go of racism and homophobia as well, pentru că exprimările "io nu sunt rasist, dar" și "io nu am nimic cu gay people, dar" implică total altceva.

Băi frate, nu-ți place nu te uiți. Netflix nu încearcă să îți convertească preferințele pentru neve. Nici nimeni altcineva. Te simți atacat? Închide naibii TVul și meri de-ți vezi neve-n pat. Mie mi se pare absolut delicios că există atât de multe opțiuni peste tot. Da, frate, pentru că toată lumea are preferințe și nu se învârte pământul în jurul nimănui în particular, de-aia ai cap și minte să selectezi și să votezi cu portofelul, dacă n-are succes nu se va reînnoi, dai dislike și ți-l taie din preferințe, șamd. Nu te lamentezi că omg caiboii era albi pre vremea mea, taică. C'mon.

La modul cel mai serios, asta cu "ăla nu-i alb" și "ăla-i ghei" și "agenda lgbt" sunt prostii. Hai să apreciem arta ca artă fără prejudecăți cretine. Pentru că prejudecățile ne-au adus ca specie în acest moment unde suntem (watch the news).

*dacă este îmi cer scuze, bulangii dreacu. Send me a check for $10m to verify your ownership of this franchise. Kind Regards.
 
Last edited:
Eu zic ca e cam gri zona asta.
Atunci cand multe povesti vechi au fost scrise cam ala era standardul de frumusete. Alte culori de piele erau foarte rar vazute in special in nord si probabil majoritatea erau sclavi sau altceva, in nici un caz regi sau printese.
Asa cum am zis mai sus, cam asta era atunci, si probabil nu e foarte frumos sa schimbi ce a fost. Dar ce nu face omul pentru bani ...
 
Of. Ideea era că cinematografia este o formă de artă. Scopul artei este să spună o poveste. Că este reală sau nu, nu te oprește nimeni să-ți placă sau să-ți displacă. Faptul că te legi de culoarea pielii a oamenilor care interpretează mesajul - actori, de exemplu - este o atitudine care dpmdv este inacceptabilă. Ce vină are actorul X că-i negru hotentot când el de fapt s-a născut de exemplu în UK și este din toate punctele de vedere cetățean britanic și în același timp un actor excelent?

Nu este nimic gri în zona asta. Confunzi pretenția la "realism" cu rasismul. Dacă vrei realism te uiți la webcams împrăștiate prin lume, scoți capul pe geam sau ieși afară.

Ai citit de exemplu legende indiene sau sanscrite? Descriu foarte clar standardele de frumusețe, dar atunci când ai crescut în comunism, ai o vârstă mai fragedă și citești prima dată materialul îți imaginezi că de fapt culoarea pielii este albă. Nimic oribil aici, problema este dacă la 40-50-60 de ani tu continui să crezi asta și să ignori formulări de genul "pielea ca abanosul", "tenul măsliniu" șamd.

Ideea de bază este să apreciezi forma de artă ca artă. Sau nu. Nu ai treabă să te intereseze ce culoare are pielea actorilor. End of story. If it breaks your immersion stick to Big Brother Florida Edition.
 
In principiu sunt de acord ca nu conteaza culoarea pielii, cel putin nu atat de mult cat conteaza calitatea povestii, scenariului, regia, etc... dar in momentul in care faci o miniserie numita Anne Boleyn si pui o negresa sa joace acest rol istoric, apoi poti sa ai tu mama scenariului ca tot un rahat iese. Si nici nu e vina actritei, am inteles ca joaca absolut decent, dar...

Erau niste memes cu un film Martin Luther King cu Ryan Gosling in rolul principal. Trecand peste gluma, la fel, daca s-ar face filmul talentul actorului, calitatea scenariului, etc, nu ar putea salva nimic. Ca sa nu mai spun ca oricum, in general filmele astea obsedate de varietate rasiala artificiala sunt mediocre in cel mai fericit caz...
 
Mi se pare fascinant cât de importantă este pentru voi culoarea pielii. Să-mi trag palme de nu. Succes în viață.

ipman - insiști să nu citești ce scriu și sincer deja este obositor; eu nu explic ce trebuie să-ți placă sau să nu-ți placă, eu explic ce trebuie să nu conteze în 2022. Atât.
 
Neo cum zici tu.
Am si eu un exemplu distractiv: aici este o sarbatoare locala in care se sarbatoreste sfanta Lucia. Traditional aceasta Lucia este o femeie locala, de obicei deschisa la par daca nu blonda, aleasa pe anumite criterii.
Eh, si au venit timpurile moderne si au deschis aplicatii. Totul a fost bine pana a aplicat ... un barbat suedez negru la culoarea pielii.
 
Succes și ție Neo.
Ce trebuie să nu conteze în 2022 pentru tine s-ar putea să conteze pentru mine.
Dacă poți înțelege asta e perfect. Dacă nu, asta e, poate la următoarea reîncarnare.
 
Era un fel de-a spune, sunt convins că fiecare de pe aici are o viață plină de succese (la modul cel mai serios).

Dacă pentru dumneata în 2022 contează culoarea pielii, nu am ce discuta cu dumneata și sper că poți înțelege asta :smile:
 
Am zis culoarea pielii în anumite circumstanțe dar tu te faci că-ți place Alba că Zăpada -> Neagră ca Tăciunele.
Și într-adevăr tre' să văd și eu cum funcționează Ignore ăla pe xf.
 
Nici eu nu-l găsesc, la naiba :biggrin: Parcă l-a scos puterfixer că suntem prea puțini.

Eu nu am afirmat că îmi place sau nu-mi place ceva la actorii care interpretează roluri. Eu mă leg de respectiva formă de artă - că-i cinema, serie, etc. Și am văzut mulți actori non albi care aveau charismă și talent și m-au convins mai mult decât unul care-i doar alb și atât.

Eu nu pricep cum naiba asta este o discuție în 2022. Dacă vezi un om care nu-i alb pe stradă fugi? Comentezi în barbă că "se duce naibii lumea"? Chiar sunt curios.
 
:biggrin: Io-mi pun problema așa. Io Netflix/Sony/Disney. Cumpăr IP (intellectual property) pentru un purcoi de bani. Găsesc un ciumpalac să mai screamă un scenariu dintr-un univers. Și acuma am o decizie în față.

Duc povestea într-un mod previzibil mai departe, respectând și încorporând ce-au făcut înaintașii? Nu deviez de-a proasta, nu fac surprize. Așa n-o să enervez pe nimeni, dar poate va fi plictisitor de previzibil, și practic pariez succesul pe cât va fi de bun scenariul.

Sau fac și alte schimbări fiindcă acum am IP și nu tre' să dau socoteală nimănui? Fac pe Shrek albastru fiindcă de-aia, Hulk va fi interpretat de o grăsană și să dea dreaq să comenteze careva că ar trebui să vedem mușchi nu slănini că le-o trântim pe aia că nu apreciază talentul și-s superficiali/*fobi, Rapunzel își ține singură părul scurt fiindcă e femeie emancipată, Doctor Who o să aibă o latrină de șantier drept Tardis, iar în Star Wars facem flip la șforță și punem jedi ca baddies și sith ca salvatorii universului da' nu spunem nimic de la început și-i lăsăm să mustească în confuzie în cinematograf fiindcă ARTĂ UBER ALLES.

În cele din urmă decizia asta e luată din unul din două motive. Primul e că făcutul de filme e o industrie pentru făcut bani, și deci tre' să te gândești cu ce-ți iese portofelul mai doldora - consecvență cu ce-o fost înainte, bun sau prost, sau schimbare în care îi enervezi pe niște fani și pierzi venituri de la ei da' atragi pe alții care fix acest altceva îl așteptau. Al doilea motiv e pentru idealiștii care pun arta deasupra făcutului de bani, și care sunt dispuși să cheltuie milioane pentru ca să înfăptuie niște fixisme artistice indiferent dacă scot banii ăia înapoi sau nu.

Michael Jackson a prins vremurile când albirea pielii și operațiile la nas au contribuit la un succes mai mare decât dacă ar fi rămas cum l-a născut mă-sa. Acuma e invers - Ariana Grande era o fătucă albă prin 2008, înainte să înceapă cariera la Nickelodeon, și acuma e o nuanță variabilă de mulatră. Și-a găsit look-ul care să se potrivească cu tendința industriei de a băga în față orice formă de ethnicity, asigurându-și succesul cu un avantaj față de alte cântărețe talentate care sunt artificial trase în jos de o modă a societății (americane) care n-are nici o legătură cu talentul lor.

Și-mi pare rău că Neo simplifică totul băgându-ne repede în găleata rasiștilor. Pentru mine, tot ce contează e dacă ceea ce văd este interpretat de creier drept ceva plauzibil/credibil cu așteptările poveștii, let's go along with the story. Dacă ceva e ostentativ de deranjant, nu pot fi acaparat de film ca să-l trăiesc pe măsură ce-l văd, ci îl simt artificial și nedigerabil. Și nu e doar legat de actori; cum ar fi să facă încă o versiune de Total Recall, dar de data asta imaginile cu peisajul marțian să nu fie portocalii, așa cum asociem toți, ci mov? Sau The Irishman să nu sugereze mafia italiană prin accent, ci să aibă toți un accent de redneck din Louisiana sau de imigrant mexican? Ai putea trece peste asta și să savurezi filmul ca un puzzle de multe detalii mărunte care se îmbină armonios, fără ca să simți disonanța acestui un aspect care nu se pupă cu restul?

Sunt actori care au interpretat excelent roluri în sex opus sau rasă diferită. Talentul lui Robert Downey Jr din Tropical Thunder este la superlativ, sau John Travolta în Hairspray e absolut delicios. Sau James McAvoy în Glass, omg ce actor plurivalent și cum schimba rolurile din mers de mi se face și acum pielea de găină. Sau Christian Bale, care se transformă fizic pentru a se potrivi vizual și atletic mai bine cu un rol sau altul. Și mai sunt actori pe care nu îi pot suferi, gen Nicolas Cage sau Adam Sandler, care sunt atât de unidimensionali încât nu pot varia nimic pentru a personifica cumva personajul lor; sunt pur și simplu Cage și Sandler cu o altă poezie de spus și în alt scenariu. E discrepanța prea mare între identitatea personajului și ceea ce văd, pentru ca să pot totuși să apreciez că și-au dat silința vreun pic.
 
Ce mi-o venit și mie la gură... N-am fost io grozav cu numele nici în tinerețe, da' acuma după covid sunt absolut praf. O întreb pe nevastă, citez, „auzi, cum o chema pe actrița aia de-a jucat în ăăăă, era ceva supererou, cum îi zice ăăăă, de-a fost și în filmul ăla fain cu cum îl cheamă pe actorul ăla negru cu voce faină”. Ea: :hmm:
 
Back
Top