Excel 200x - questions

Am incercat sa redimensionez scara Y astfel incat zerourile sa iasa din grafic, dar graficul se va modifica in functie de valorile introduse in timp ce scara va fi fixa.

Din nou Excel 2007 - poti stabili valoarea de la care sa porneasca scala Y:

Click dreapta pe una din valorile scalei Y -> Format Axis
In fereastra "Format Axis" -> Axis Options -> Minimum -> se bifeaza "Fixed" - se introduce valoarea dorita -> Close

Si iarasi nu stiu daca optiunea este disponibila in Excel 97/2K/2003.
 
Vezi sa fie goale celulele alea si nu mai apar valorile. Eu am incercat pe fisierul urcat mai sus si a mers.

Celulele nu sunt goale. Sunt formule de genul =IF(conditie,numar,""). Rezultatul este uneori "" (empty string), dar apar ca zerouri pe grafic.

LE:
Am modificat tabelele astfel incat sa nu mai existe formule in celule. Acum iese cum trebuie.
Multumesc tuturor pentru ajutor.
 
Poti incerca urmatoarele:

1. Tools | Options | Chart | Active Chart- Plot empty cells as: Not plotted

2. In cadrul formulei sa folosesti NA() in loc de "" : =IF(conditie,numar,NA())

3. Incearca si linkurile astea: Link1 si Link2
 
Iarasi o problema cu redimensionarea scarii graficului.

Primul printscreen:
Minimul pe grafic 12.5, maximul pe grafic 15.5 -> scara porneste automat de la zero.

Al doilea printscreen:
Minimul pe grafic 12.5, maximul pe grafic 15 -> scara porneste automat de la 12.

Sa imi explice si mie cineva cum s-au gandit aia de la M$ cand au scris functia asta de redimensionare automata a scarii, ca eu nu reusesc sa inteleg. :capu:
 

Attachments

  • Excel auto-scale 0.png
    Excel auto-scale 0.png
    57.4 KB · Views: 42
  • Excel auto-scale 1.png
    Excel auto-scale 1.png
    57.6 KB · Views: 35
Am un excel de forma:
ecel1.JPG

Filtrat in functie de A ar arata cam asa:
Excel 1 filtrat.JPG

Filtrat in functie de B:
Excel 1 filtratB.JPG

Am nevoie sa import subtotalurile A, B, C D E s.a.m.d. intr-un alt excel de forma:

Excel transfer.JPG

Idei, sugestii sau mi-ati putea indica o carte buna, tutorial din care as putea invata pot invata asemenea tricks in Excel?
 
Ce vrei tu e pivot table; extragi "A","B","C" (fără numere) în altă coloană (folosind formule) și folosești insert/pivot. Vezi rezultatul în atașament; vezi că nu se face refresh automat când schimbi datele inițiale, îl comanzi tu (Alt+F5). Găsești ceva tutoriale pe youtube despre cum se folosește exact.
 

Attachments

Bun, deci exista posibilitatea ca la un cell sa-i atasezi o imagine care sa apara numai cand pui cursorul deasupra:

Insert>Comment.
Right-click and Format Comment>Colors and Lines>Color>Fill Effects>Picture
Browse to the image file and "OK"

Problema e ca la mine (Excel2000) nu merge. Acum: eu am instalat o versiune f.f. ciuntita de Office si vin si intreb: nu-mi merge ca am ciuntit eu excelul sau nu merge ca e prea veche versiunea (2000)? Si daca e prea veche versiunea, care e cea mai veche versiune care stie sa faca treaba de mai sus? Ca mi-e rau sa instalez ceva prea nou. :B

LE: Multumesc. :)
 
Eu în Excel 2007 nu văd opțiunea de Colors and Lines la format comment. Și nu e o versiune "ciuntită".
 
Cum fac sa import in Excel fisiere CSV multiple, sa aplic acelasi template fiecaruia si sa le salvez ca XLS, totul intr-o singura operatie? Template-ul contine text si formule in anumite celule. CSV-ul ar trebui sa completeze printre ele.
 
Se numeste macro, presupune sa scrii niste cod numit VBA si sa il rulezi. Sau sa angajezi pe cineva sa o faca pentru tine cu o singura operatie: "fa-o!".
 
Am un chart in Excel. In prezent chart-ul foloseste datele din 2 coloane cu vreo 10 randuri.
Vreau sa pot adauga date in coloanele respective iar chart-ul sa se extinda automat pentru a include noile date.
Cum fac?

Am incercat OFFSET(), dar nu stiu sa obtin referinta catre ultima linie/celula completata.
Am incercat chart pe toata lungimea coloanei - rezulta un chart cu zeci de mii de puncte pe axa X.

LE:
Stiu metoda cu insert row inainte de ultimul rand, mutat ultimul rand mai sus si completat ultimul rand ramas gol. Prea complicat si nu sunt eu cel care va completa date in el.
 
Last edited:
În Excel 201x cel puțin, că de astea îmi amintesc, poți selecta un range de celule și să le definești drept tabel, cu nume de tabel, cu header, etc. Excel se prinde singur când completezi un rând sub tabel și extinde tabelul ca să includă rândul nou - și vezi asta, că marginile tabelului sunt colorate. Iar apoi în orice chart nu folosești range-ul hardcoded ci numele tabelului, așa încât chart-ul să se actualizeze automat.

Edit pentru scrinșoț.

upload_2018-6-14_17-25-33.png


upload_2018-6-14_17-26-1.png


upload_2018-6-14_17-26-23.png


upload_2018-6-14_17-28-6.png
 
Back
Top