EVE Online

Da, mă, poţi să faci orice cu skill-urile corespunzătoare, dar pentru că majoritatea skill-urilor de Spaceship Command sînt rasiale (adică ai Caldari Battleship, dar dacă vrei Gallente Battleship, trebuie s-o iei de la zero cu Gallente Frigate şi Gallente Cruiser), şi ai de la început ceva training făcut pentru navele propriei rase (Caldari Frigate în cazul meu), cel mai eficient e să continui pe aceeaşi linie. Cum navele dau bonusuri diferite în funcţie de rasă (Gallente - drone), e mai simplu să alegi de la început Gallente pentru drone decît Caldari şi să faci cross-training. Nu ziceam că nu se poate, ci că nu e eficient.

Mai pe scurt: tu zici că nu există "cea mai bună rasă la ceva", pentru că, la urma urmei, toate pot să facă acel ceva. DAR, dacă iei în calcul şi timpul necesar să ajungi la acel ceva, constaţi că de fapt unele sînt mai bune decît altele la anumite cevauri. Clar? :goofy: :biggrin:

Mersi pentru finanţare; se pare că Drake-ul o să vină mai devreme. :biggrin:
 
Mai pe scurt: tu zici că nu există "cea mai bună rasă la ceva", pentru că, la urma urmei, toate pot să facă acel ceva. DAR, dacă iei în calcul şi timpul necesar să ajungi la acel ceva, constaţi că de fapt unele sînt mai bune decît altele la anumite cevauri. Clar? :goofy: :biggrin:

...Unless you start another way from the beginning.
Anyway, legat de sponsorizare, cu plăcere :smile:
 
Riiight, deci pe Krux nu e nimeni de cand am intrat in joc.
Am facut pana acum 24 din cele 30 tutoriale (3x10) si o sa ma apuc in curand si de epic line. Antrenat learning skills in draci, continui pe linia asta. Pana acum e fun jocul :smile:.
 
Mi-am făcut din nou cont de Eve. Nu știu ce e Krux, dar spunea că sunt vreo 25.000 de oameni online iar tutorialul a durat 20 min și avea 2 misiuni stupide. După 2 ore pe care le declar din nou pierdute (față de 2006-1007 nu s-a schimbat decât grafica și nu neapărat în bine) m-am lăsat păgubaș: it sucks.
- e prea RPG-ish și personal skills nu contează cam deloc. E un space game în care conduci nave, dar singurul skill care nu contează deloc e pilotajul - degeaba ai un joystick că nu ai la ce să îl folosești. Nu e WoW, e un space game unde pilotezi nave!!!
- mi se pare mie sau vitezele non-Warp sunt similare? Unde sunt navele rapide de cercetare, interceptorii, light și heavy fighters? Fregata deja e o navă prea mare cu care să începi. Vreau o navă mică și rapidă care să se poată strecura (dacă ai noroc și îndemânare) prin barajul de foc au unei capital ship, să poată să depășească viteza unei rachete grele anti-navă etc
- până și station docking e automat și stupid simulat
- grafica e slabă, pentru cine vrea grafică bună și variată să încerce X3: Terran Conflict - zeci de modele de stații pe care le recunoști vizual înainte de a apărea pe hartă, zeci de modele de nave care nu arată ca acum 10 ani
- interfața e înghesuită și puchinoasă. Poate pe un monitor de 32" la 2500x1600 să nu fie înghesuită, iar fonturile sunt atât de mici că mă ustură ochii de atunci
- atmosfera e fantastică, de Space Ship Tycoon cu o singură navă. Right-click enemy, select Orbit 1000m, Lock Target, click guns, restul face "jocul". E foarte "personal" când pilotezi în draci pe lângă o navă de 4 ori mai mare fără să te atingă sau când dansezi cu un heavy fighter în jurul unei corvete pe care teoretic abia poți să o zgârii dar pe care o faci praf dacă pilotezi bine. Ah, visam cu ochii deschiși, ăsta nu e un joc atât de captivant.
- pot să învăț: pun o lungă coadă de Training și mă întorc peste 3 zile mai deștept, mai bogat, mai parfumat. Unde era sistemul ăsta când eram student și se apropia sesiunea?
- pot să construiesc, că doar am ales Business path. Mda, grozav.
- are sunet. Oau, chiar are sunet. Noroc că am niște muzică pe calculator, dacă îi dau drumul sună mai bine. Pot să opresc sunetul din joc, oricum nu folosește la nimic să aud o rafală din dreapta spate că nu schimb oricum direcția cu afterburners.

Deci, are grafică și sunet, bifat. Are nave, bifat. Are atmosferă, bifat. Are gameplay captivant, bifat. Da, am dezinstalat Eve și am reinstalat X3:TC, ăla chiar are.
 
Mi-am făcut din nou cont de Eve. Nu știu ce e Krux, dar spunea că sunt vreo 25.000 de oameni online iar tutorialul a durat 20 min și avea 2 misiuni stupide. După 2 ore pe care le declar din nou pierdute (față de 2006-1007 nu s-a schimbat decât grafica și nu neapărat în bine) m-am lăsat păgubaș: it sucks.
Tutorialele durează vreo 2 zile, dacă joci MULTE ore pe zi. Nu ştiu ce tutoriale ai făcut tu, dar setul complet are 30 de misiuni, fără a mai pomeni Epic Arc mission-ul care te duce prin f'o 50 de sisteme solare. Şi să zici "it sucks" după 2 ore e normal, mai ales când pleci cu idei preconcepute.
- e prea RPG-ish și personal skills nu contează cam deloc. E un space game în care conduci nave, dar singurul skill care nu contează deloc e pilotajul - degeaba ai un joystick că nu ai la ce să îl folosești. Nu e WoW, e un space game unde pilotezi nave!!!
Păi n-a zis nimeni niciodată că e arcade. EVE e tactică+strategie, thinking ahead, nu vâj-poc. Nu ştiu ce vrei să zici prin personal skills. Dacă te referi la viteza de reacţie, ai dreptate, nu contează deloc. Again, n-a zis nimeni că îţi trebuie joystick. Nemulţumirea ta aici provine din faptul că te-ai dus să joci şah aşteptându-te la ping-pong.
- mi se pare mie sau vitezele non-Warp sunt similare? Unde sunt navele rapide de cercetare, interceptorii, light și heavy fighters? Fregata deja e o navă prea mare cu care să începi. Vreau o navă mică și rapidă care să se poată strecura (dacă ai noroc și îndemânare) prin barajul de foc au unei capital ship, să poată să depășească viteza unei rachete grele anti-navă etc
Nu sunt similare. Da, sunt mai lente decât te aşteptai, dar între Dominix (99m/s) şi Atron (409 m/s), am impresia că una e mai rapidă ca ailaltă. De vreo 4 ori, aşa...
Vrei o navă mică şi rapidă care să strecoare prin barajul unui capital ship? Ok, nici o problemă. Ca să facă... ce? Că nici nu-i poate zgâria scutul. Navele mai mici pot fi utilizate cu succes în alte scopuri (electronic warfare, assist, etc). Oh, şi cu o fregată poţi evita o rachetă grea, dacă ajungi suficient de aproape şi orbitezi nava inamică la viteză maximă. Garantat. Am păţit-o eu. Ce zicea şi Neo mai sus: MicroWarp Drive şi electronic warfare: pironeşti un battleship cu mult succes, şi aştepţi colegul să îl rupă în două lejereanu'.
Exemplu: MicroWarp Drive (ca să ajungi iute aproape de el), Warp Scrambler (să nu poată fugi în hiperspaţiu), tracking disruptor (ca să-i scazi din distanţa la care poate face lock pe inamic), orbit at 500m (să nu poată să tragă în tine fiindcă ai viteză mare faţă de el şi fiindcă eşti prea aproape). Asta faci cu o fregată. Mai ai nevoie de un prieten care să stea la distanţă un pic mai mare decât poate face inamicul tracking pe el şi să-l găurească liniştit până îl dă jos.
- până și station docking e automat și stupid simulat
De acord; dar nici n-aş vrea să fie manual, fiindcă nu ăsta e scopul jocului. Din nou, vrei arcade, dar EVE nu e arcade.
- grafica e slabă, pentru cine vrea grafică bună și variată să încerce X3: Terran Conflict - zeci de modele de stații pe care le recunoști vizual înainte de a apărea pe hartă, zeci de modele de nave care nu arată ca acum 10 ani
N-am văzut MMO cu grafică de te dă pe spate. Ever! Şi în EVE ai sute de modele de nave şi sute de modele de staţii, jump gates, you name it.
- interfața e înghesuită și puchinoasă. Poate pe un monitor de 32" la 2500x1600 să nu fie înghesuită, iar fonturile sunt atât de mici că mă ustură ochii de atunci
Pe orice monitor e înghesuită; iar în unele locuri poţi să măreşti fonturile. Dar ai dreptate, şi e singurul lucru care pot spune că mă deranjează într-adevăr. Pe de altă parte, e un joc complex, al dracului de complex, nu degeaba unii se distrează pe tema asta...
- atmosfera e fantastică, de Space Ship Tycoon cu o singură navă. Right-click enemy, select Orbit 1000m, Lock Target, click guns, restul face "jocul". E foarte "personal" când pilotezi în draci pe lângă o navă de 4 ori mai mare fără să te atingă sau când dansezi cu un heavy fighter în jurul unei corvete pe care teoretic abia poți să o zgârii dar pe care o faci praf dacă pilotezi bine. Ah, visam cu ochii deschiși, ăsta nu e un joc atât de captivant.
Fiindcă tu eşti Picard, nu gagiul care bagă cărbuni la motor. Şi fiindcă în 2 ore de-abia te prinzi cum îi mersul, nu mai zic de a trece de zgâriatul suprafeţei. Ca să fac o comparaţie cu un "regular PC Game", e ca şi cum te-ai declara nemulţumit după ce ai văzut un sfert din filmuleţul de prezentare. Ştiu că nu trebuie să bei toată sticla ca să îţi dai seama dacă vnul e bun, dar tu nai tras nici dopul pe jumătate deocamdată :smile:
- pot să învăț: pun o lungă coadă de Training și mă întorc peste 3 zile mai deștept, mai bogat, mai parfumat. Unde era sistemul ăsta când eram student și se apropia sesiunea?
Te întorci un pic mai capabil să joci. Dar dacă ţi-aş da pe mână Myrmidon-ul meu şi te-aş trimite într-un ded 4 (Velkan poate să depună mărturie cum e pe acolo), în 5-6 minute ai fi distrus cu tot cu navă, skills şi ce mai vrei. Asta doar fiindcă eu am jucat 2 luni şi tu 2 ore. Să zici că experienţa ta ca jucător nu are importanţă e greşit. Are al naibii de multă importanţă.
- pot să construiesc, că doar am ales Business path. Mda, grozav.
Până să construieşti trece multă apă pe râul preferat, trust me on that.
- are sunet. Oau, chiar are sunet. Noroc că am niște muzică pe calculator, dacă îi dau drumul sună mai bine. Pot să opresc sunetul din joc, oricum nu folosește la nimic să aud o rafală din dreapta spate că nu schimb oricum direcția cu afterburners.
Eee, aici ai mare dreptate. Sunetul lasă MULT de dorit, sunt absolut de acord cu tine.
Deci, are grafică și sunet, bifat. Are nave, bifat. Are atmosferă, bifat. Are gameplay captivant, bifat. Da, am dezinstalat Eve și am reinstalat X3:TC, ăla chiar are.
"X3: Terran Conflict is a single player, first person space simulator". Să compari un single player + first person cu un 3rd person MMORPG e... nu mai zic, că mă ia gura pe dinainte. Diplomatic: e stupid.

Dacă nu-ţi place, nu-ţi place, e OK, nimeni nu se supără, dar când compari prune cu lapte cam iese de-o cufureală :smile:
 
Cred că dacă înjuram porcos ieșea mai puțin tam-tam.

Am mai jucat Eve vreo 2 săptămâni întregi prin 2006-2007. Nu sunt doar două ore, sunt vreo 20 și nu îmi place. Chestie de gust, dar nu îmi place, nu mă atrage absolut nimic. X3 nu e deloc arcade - HAWX e arcade, NFS e arcade, Tachyon The Fringe e deja simulator și X3 e simulator serios tactic și/sau strategic (mid-game to end-game - tu alegi cum vrei să joci). Compar singurele două jocuri moderne de space combat, doar că unul e simulator, al doilea e MMORPG.

Ca idee, X3 are ca tipuri de nave scout, interceptor, light/medium și heavy fighter, corvette (mai mare decât o fregată din Eve), fregată, destroyer și carrier, 3 clase de transportoare, toate în versiunile a 7 rase și vreo 4-5 facțiuni, multe din ele cu variante gen Standard, Vanguard, Raider, Sentinel etc. Ce e impresionant e că poți juca conducând un carrier și lansând escadrile întregi de nave ușoare cu o escortă de corvete și fregate sau chiar vreo 2 destroyers sau poți juca într-un heavy fighter tot jocul. Cu nava potrivită configurată corect poți lupta ușor cu nave cu o clasă mai mari și cu șanse bune chiar cu 2 clase mai mari: cu un scout nu poți zgâria prea tare o corvetă, dar cu un heavy fighter, skill și răbdare poți decima o escadrilă de 4-5 corvete sau chiar o fregată. Cu anumite corvete poți distruge orice navă din joc, indiferent de clasă, dacă te pricepi, dar sigur nu cu right-click - lock target- fire cannons. Diferența de viteză e cam de 20:1 între un destroyer și un fast scout, ca scuturi de 2800:1 iar ca armament e greu de comparat între 2 tunuri frontale ușoare și 6-7 turele cu câte 8 puncte ce acceptă tunuri grele și baterii anti-aeriene la care energy management e o sarcină foarte grea.

Cu cele vreo 12 facțiuni și un univers de vreo 200 de sectoare (populate sau nu) nu prea simt nevoia de MMO. E destul de dinamic, sunt mii de nave active (undocked) în orice moment prin univers, sunt rase în război direct (nimerești uneori în mijlocul unor bătălii cu zeci de nave), poți cuceri sectoare întregi, poți construi complexe de sute de fabrici și asta chiar destul de repede - dacă ai suficienți bani poți construi din prima oră de joc.

Experiența de jucător contează, dar experiența nu e un skill în sine. Iar experiența de Space Tycoon nu mă atrage, vreau ceva mai intens și mai scurt pentru că nu am timp pentru jocuri care durează ani de zile așa cum nu îmi place ideea de film cu multe mii de episoade gen Tânăr și Neliniștit oricât de bun sau prost ar fi. MMO-RPG e denumirea pentru jocul-telenovelă?
 
Adi, MMO-RPG este denumirea pentru jocul în care contează mai mult comunitatea decât jocul in sine ca grafică sau sunet. Gameplay-ul este iar foarte important.

Exemplu 1: omori 1 dragon super sofisticat dpdv grafic, care rage extrem de realistic, se mişcă fix cum ţi-ai imagina că se mişcă un dragon, etc. Ăsta e neverwinter nights 2.

Exemplu 2: omori 1 dragon cartoonish împreună cu alţi 24 de oameni, pentru că singur nu ai putea. Cum e şi normal, nu te pui cu ăl mai şmecher dragon din lume tu puţică, cu săbiuţa ta şmecheră. 25 de oameni deja sunt o mini armată dpdv al jocului. Grafica este cartoonish, repet, dar ca gameplay este foarte antrenant şi fun. Mai adaugă şi un raid chat de mori de râs, un chat pe ventrilo de te strâmbi de râs. E fun. Ăsta e World of Warcraft.

Exemplu 3: tu, într-o navă, avansezi, omori, prăduieşti, etc, înveţi, bla, cu sesiune şi tot ce vrei tu. Ajungi mare ştab într-o navă cât o planetă, rulezi 3-4 sisteme solare etc. Da, cu grafică super, gameplay de te crezi pilot pe eF şaişpe, tot tacâmul. Dar eşti singur, nu poţi scrie într-un chat ce banc cretin ţi-a trecut prin minte. A, şi dacă Y face mişto de tine, pui mâna pe o navă şi-i faci de petrecanie, nu trimiţi 3-4 detaşamente de battleships să-i facă muci planeta (posibil să fie posibil în versiunile mai noi). Ăsta e X (2, 3, TC).

Exemplu 4: grafică mai slabă, sunetul cam sux. Gameplay-ul este de Picard, repet ce a spus W4P, nu eşti pifanu` care pilotează şi trage, centrează şi tăt el dă cu capul. Dar erm. Ai corporaţii imense, ai corporaţii mai mici. Ai piraţi. Ai industrie. Din care scoţi bani de la alţi oameni, nu npc-uri. Este o satisfacţie în plus să-l ţepuieşti pe unul la preţ când ştii că-i om şi se oftică. 11111010000011 nu se va oftica ever :biggrin: Nu mai spun de războaie între corporaţii, PvP de genul eu stau cloacked, w4p stă momeală într-un belt de asteroizi şi minează, e atacat, eu sar pe restul şi-i jefuim/distrugem sau cerem recompensă ca să nu-i ventuim into space. Ăsta e Eve.

Acum. Dacă preferi grafică şi sunet de excepţie, MMOul nu-i de tine. Şi aşa Eve se abate de la reţeta cu grafică sugestivă şi face un pas în plus. Aici contează comunitatea, gameplay-ul colectiv şi cam atât.

:smile:
 
100% de acord cu tine. Eve nu e de mine, nu că nu mi-ar place ideea de comunitate dar e prea lălăit pentru gustul meu. De WoW nu am timp și din cauza asta nu am nici chef, dacă era timp mă apucam acum 2-3 ani, nu acum. Singurul MMO care mi-a plăcut la un moment dat era WWII Online, grafica sux big time dar era distractiv - era un FPS care jucat arcade era petardă, jucat tactic în echipă făcea zile negre oricărei echipe cu tactica mai slabă, dar era intens. Poate ca un raid la omorât de dragoni versus jupuit animale pentru skills.

Da, poți trimite o armată de battleships în aproape orice X, dacă le ai. Dar e mai frumos să mergi personal să înmânezi mesajul :smile: Și mi-a plăcut Neverwinter Nights, chiar dacă nu la fel de mult ca Morrowind (grafică mai slabă, dar alt gen, iarăși un fist person), Oblivion (no comment) sau chiar Gothic (iarăși, alt gen, mai personal).
 
Right again, am terminat toate tutorialele, ma apuc acum de epic line, dar am si eu niste intrebari:

- au trecut 4 zile de trial si nu gasesc pe nicaieri detaliile despre cat costa lunar, cum e cel mai avantajos sa cumpar jocul full (adica sa trec de pe trial pe normal) etc.
- la ce pot sa ma astept late si end-game? adica in wow am raids, pvp (arena, battlegrounds, etc) in EVE ce exista? ce pot face daca ajung smecher? ce avataje am daca ma alatur unor aliante de jucatori?
- ce cai pot alege in joc? care e scopul final al jocului (daca este unul) si pe ce cai pot ajunge acolo?
- (edit): oh yea - si cum fac bani cat mai rapid ca sa pot sa-mi cumpar learning skills-urile de 4.5 mil ISK
 
La ei pe site costa 15 euro pe luna, +5 euro in prima luna (costul jocului practic); toate expansion-urile sunt gratis. Posibil sa fie si alte oferte promotionale mai bune decat costul initial de 20 de euro pe siteuri 3rd party care se ocupa cu vandut jocuri, nu am cautat. Daca iti faci cont de pe Steam sau de pe invitatia unui alt player, trialul va avea 21 de zile in loc de 14.

Am jucat prea putin ca sa-ti dau detalii despre endgame, dar sa intri intr-o corporatie te ajuta enorm sa inveti si sa cresti. Recomand Eve Uni pentru incepatori, sunt foarte multi veterani activi, raspund la oricate intrebari cu rabdare si organizeaza raiduri (fleets) - scoala si cursuri pe vent (ce numesc ei fleet e cam echivalentul unui battleground raid in WoW).

Personal banii pentru skillurile alea scumpe, nave si upgradeuri i-am facut din misiuni si salvaging, cam 70-80% din venit era din salvaging.
 
Right again, am terminat toate tutorialele, ma apuc acum de epic line, dar am si eu niste intrebari:

- au trecut 4 zile de trial si nu gasesc pe nicaieri detaliile despre cat costa lunar, cum e cel mai avantajos sa cumpar jocul full (adica sa trec de pe trial pe normal) etc.
Pentru toată lumea e la fel, exceptând cazul în care ai deja un cont cu subscription şi vrei să-ţi mai faci unul. subscription-ul e de 15 euro pe lună, flat rate. Nu plăteşti nimic în plus, patches şi upgrades la joc gratuite, etc.
- la ce pot sa ma astept late si end-game? adica in wow am raids, pvp (arena, battlegrounds, etc) in EVE ce exista? ce pot face daca ajung smecher? ce avataje am daca ma alatur unor aliante de jucatori?
În EVE ai Deadspace complexes, Epic Arc missions, ai misiuni Deadspace specifice per NPC, Alliance Tournaments (exemplu), etc., etc.
Poţi să ajungi "şmecher" prin mai multe metode, şi poţi să devii mai multe feluri de şmecher:
- pe mining, să deţii şi să operezi o întreagă corporaţie de minerit
- pe PvP, să faci parte/deţii o corporaţie de mercenari/piraţi (da, poţi să fii şi bad guy, în sens mult mai personal decât în WoW) sau să te înscrii în Faction Warfare (Militia), ceea ce îţi dă liber la PvP contra milţiei inamicilor.
- Pve: low-sec raider sau low-sec colonist; începând din noiembrie (dacă ţin bine minte) o să poţi să devii suveran al unui sistem solar (din low-sec, carenu aparţine nimănui) sau, de ce nu, să furi un sistem solar de la altcineva :smile:
Ideea e că până acolo mai e multă apă de curs pe râul preferat. Dar în EVE nu există end-game, nu există nivel maxim şi nici ranking după metoda clasică. You are who you are :smile:
- ce cai pot alege in joc? care e scopul final al jocului (daca este unul) si pe ce cai pot ajunge acolo?
Asta e 100% la latitudinea ta. Poţi să fii raider/pirat/miner/poliţai/transportor/spion/explorator... cred că popă nu poţi să fii, dar îi iertăm pentru această omisiune :smile: ...şi nu există un scop final declarat al jocului, ci un scop final declarat al tău (de exemplu "vreau să ajung să pilotez cu succes un Wyvern" sau "Vreau să fac un raid în AJCJ-1" sau "vreau să rezolv misterul Eve Gate").
- (edit): oh yea - si cum fac bani cat mai rapid ca sa pot sa-mi cumpar learning skills-urile de 4.5 mil ISK
Ask. Zi-mi ce nickname ai în joc, să te sponsorizez :smile:
 
Misterul Eve Gate se poate descoperi de un user sau poate fi doar explicat de producători? Există cercetare specifică sau un set de condiții care atunci când sunt îndeplinite afli ce s-a întâmplat sau singura variantă e ca producătorii să spună într-o zi (într-un nou expansion, să zicem): "răspunsul la cea mai importantă întrebare a omenirii este ... 42"?
 
It's a secret for now. Multe, multe lucruri există în EVE Online, dar n-au fost încă descoperite. Universul e plin de chestii interesante. News tell us.
Pe scurt, răspunsul e că încă nu se ştie.
 
De user mă cam îndoiesc atâta timp cât furtunile electromagnetice pot face varză orice navă (şi probabil şi escape pod-ul va face poc instant după ce se duce naibii nava).

Imo este jumpgate către următorul expansion :biggrin:

Ce a uitat w4p să menţioneze sunt random wormholes, care te duc într-un sector neexplorat. Şi care au content care depinde din ce sector intri în wormhole. De asemenea, durează doar un timp limitat, se pot închide, ţin minte şi acum pe un tip de pe canalul .ro cum înjura că a intrat cu ditamai battleship-ul în wh şi a trebuit să dea self destruct că nu mai găsea ieşirea. :biggrin:
 
Mersi de raspunsuri everyone, bonus lui war pentru efort :smile:.
@war4peace: scviper sunt si acolo, ti-am dat un ingame mail.

Alte intrebari:
- ce inseamna sa ai bani in jocul asta? In wow de exemplu cand pornesti te joci de-a copper coins, silver daca ai noroc, iar la lvl 80 daca ai 1K gold esti cam sarac, daca ai 20K nu prea ai ce face cu ei. Care sunt nivelele de "bogatie" din joc? Realizez ca poti sa faci cati bani ai chef in definitiv, vreau sa stiu pe la ce ordin de ISK esti comfortabil si pe la ce nivel esti rich. Eu am cam 2 mil momentan :biggrin:
- cine imi poate explica si mie pe scurt care e treaba cu clonele? Momentan mi-am upgradat-o, sunt foarte departe de 1.3 mil skill points cat spune acolo, numai ca nu am instalat nici o clona nicaieri.
- cum sta treaba cu power slots? mai exact am o nava cu 4 high power slots, dar pot pune doar 2 arme acolo, what gives? Nici macar mining laser nu ma lasa sa pun in celelalte 2 sloturi, doar alte prostii.
- cine imi recomanda si mie o nava decenta si buna overall pentru inceput (sunt gallente)? Mentionez faptul ca sunt interesat de misiuni/eventual putin mining pentru inceput, dar vreau sa am si eu un scop initial in joc :smile:
- adaugand punctului de mai sus - ce (gen de) arme sunt cele mai bune pe nava mea pentru misiuni si solo adventures? am vazut ca exista o varietate mare de arme, de la rachete pana la oldstyle projectile weapons si pana la lasers. Din cate mi-am dat seama din niste discutii de aici exista si arme specializate, cu raze mari (presupun cele gauss/railguns, ca un exemplu) care pot fi folosite in asociere cu alti jucatori care-i tin pe inamici ocupati, webbed etc., dar sunt ele bune si la raze mici? Trebuie sa aiba un dezavantaj...
- legat tot de arme: singurul lucru care ma opreste sa pun o arma mai "smechera" pe nava mea e power consumption-ul nu? Exceptam evident faptul ca nu am skillul necesar pentru arma respectiva, dar intreb si eu.

Ajunge pentru moment, altfel ma injura lumea ca pun prea multe intrebari :biggrin:.
 
Mersi de raspunsuri everyone, bonus lui war pentru efort :smile:.
@war4peace: scviper sunt si acolo, ti-am dat un ingame mail.

Alte intrebari:
- ce inseamna sa ai bani in jocul asta? In wow de exemplu cand pornesti te joci de-a copper coins, silver daca ai noroc, iar la lvl 80 daca ai 1K gold esti cam sarac, daca ai 20K nu prea ai ce face cu ei. Care sunt nivelele de "bogatie" din joc? Realizez ca poti sa faci cati bani ai chef in definitiv, vreau sa stiu pe la ce ordin de ISK esti comfortabil si pe la ce nivel esti rich. Eu am cam 2 mil momentan :biggrin:
- cine imi poate explica si mie pe scurt care e treaba cu clonele? Momentan mi-am upgradat-o, sunt foarte departe de 1.3 mil skill points cat spune acolo, numai ca nu am instalat nici o clona nicaieri.
- cum sta treaba cu power slots? mai exact am o nava cu 4 high power slots, dar pot pune doar 2 arme acolo, what gives? Nici macar mining laser nu ma lasa sa pun in celelalte 2 sloturi, doar alte prostii.
- cine imi recomanda si mie o nava decenta si buna overall pentru inceput (sunt gallente)? Mentionez faptul ca sunt interesat de misiuni/eventual putin mining pentru inceput, dar vreau sa am si eu un scop initial in joc :smile:
- adaugand punctului de mai sus - ce (gen de) arme sunt cele mai bune pe nava mea pentru misiuni si solo adventures? am vazut ca exista o varietate mare de arme, de la rachete pana la oldstyle projectile weapons si pana la lasers. Din cate mi-am dat seama din niste discutii de aici exista si arme specializate, cu raze mari (presupun cele gauss/railguns, ca un exemplu) care pot fi folosite in asociere cu alti jucatori care-i tin pe inamici ocupati, webbed etc., dar sunt ele bune si la raze mici? Trebuie sa aiba un dezavantaj...
- legat tot de arme: singurul lucru care ma opreste sa pun o arma mai "smechera" pe nava mea e power consumption-ul nu? Exceptam evident faptul ca nu am skillul necesar pentru arma respectiva, dar intreb si eu.

Ajunge pentru moment, altfel ma injura lumea ca pun prea multe intrebari :biggrin:.

- orientează-te după ce ai tu nevoie. Practic, ca în WoW, banii nu-s niciodată de ajuns :biggrin: Eu fac cam 1,5 milioane ISK din salvaging pe misiune (depinde câţi mormoloci d-ăia de împuşcat sunt), prin urmare eşti cam sărac :biggrin: Confortabil eşti pe la 300-400 milioane ISK, in-game îţi poţi prelungi cu o lună contul cu ~300 milioane (vezi PLEX = pilot extended licence sau ceva de genul).
- clonele există dacă-ţi bumbăie cineva escape pod-ul, iar asta se întâmplă doar PvP, NPCurile or să-ţi distrugă nava dar nu pod-ul.
- fiecare "chestie" din joc intră într-un slot, exemplu armele în high slots, la fel şi rocket launcherele, webifiers şi capacitor stuff în medium slot, în low slot intră de obicei cargo hold expanders şi power grid expanders. Asta vezi la fiecare chestie care o cumperi, are acolo la tab-ul de fitting unde se instalează. Pe tine te limitează power-grid-ul de nu mai poţi adăuga nici măcar mining laser în high slot sau CPU grid-ul.
- aici să-ţi recomande alt gallente, eu sunt amarr;
- parcă gallente erau buni pe shield tanking combinat cu rail guns sau rocket launchers, cineva să mă corecteze. Eu ca Amarr mi-s cu leizărele :biggrin: A se vedea ce a zis w4p mai sus, nu există limite, poţi deveni şi tu proficient pe lasere, dar depinde mult cu ce rasă pleci (înclinaţia cu armele sunt ca nişte racials, dar think în alt mod - fiecare, indiferent de rasă, poate deveni proficient în orice :biggrin: Sună cam complicat, ştiu :biggrin:

De asemenea, range-ul depinde de optimal range-ul basic al armei la care se adaugă (sau scad) range bonusurile muniţiei. De exemplu, eu la unele lasere am range optim 10km, dacă pun muniţie cu range bonus 50%, optimal range overall devine 15km, dar sunt mai puţin puternice; dacă pun muniţie mai puternică, cu DPS mai mare, range scade cu 50% (doar un exemplu teoretic), deci voi trage mai tare, dar de la 5km optimal range. În afara optimal range vei da miss la greu, ceea ce nu vrei, iar în anumite optimal range, până ajungi acolo, te mănâncă de viu NPCurile. Eu am mers cu railguns şi muniţie pentru range bonus maxim (deşi-s amarr qq), făcând kiting la npc-uri (dai orbit la range optimal pentru tine (cazul acesta era vro 22km) şi dai keep min distance la ceilalţi.

- nu, nu e doar power consumption, mai e şi CPU req (ăla cu albastru), şi, de asemenea, nu poţi pune de exemplu medium rail guns pe o fregată, alea fiind pentru cel puţin battlecruiser. La fel, heavy sunt pentru capital ships (battleship de exemplu) şi nu merg pe fregate şi parcă nici pe unele battlecruisere. La fel, vezi şi ammo, nu poţi pune heavy ammo pe medium turret şi tot aşa.
 
"You cannot fit the Civilian Light Electron Blaster because your ship doesn't have any turret slots left for fitting, possibly because you have already filled your ship with turrets or that the ship simply can not be fitted with turrets.

Turret slots represent how many weapons of a certain type can be fitted on a ship. The current design is over a hundred years old, and is modular enough to allow for a great leeway in the fitting of various weaponry."

edit: m-am uitat peste tot in info, nu vad nicaieri nimic de turret slots. Am 4 high power slots, dar pot sa pun doar 2 turele si cu asta basta. Ce-s Launcher Hardpoints?

Nu e chestie de cpu sau power, e altceva, o sa vad eu la alte ships...

In alta ordine de idei stiu ca mai e si cpu pe acolo, dar cand vad arme de 250mw si nava mea are 43 in total nu ma mai uit si la el :biggrin:. Oricum scrie undeva ca nu poti folosi heavy rail gun pe frigata sau e DOAR problema de cpu/power? (even later edit: vad ca un railgun mic ia 10 MW, unul medium 100+ si unul large 1800, deci... oricum nu conteaza :biggrin:)
 
Ştiu că fac double answwer, dar corceşti tu ce-a zis Neo cu ce zic eu şi iese de-o ciorbă :smile:

Mersi de raspunsuri everyone, bonus lui war pentru efort :smile:.
@war4peace: scviper sunt si acolo, ti-am dat un ingame mail.
OK; la noapte, când ajung acasă, îţi trimit nişte bănuţi.

Alte intrebari:
- ce inseamna sa ai bani in jocul asta? In wow de exemplu cand pornesti te joci de-a copper coins, silver daca ai noroc, iar la lvl 80 daca ai 1K gold esti cam sarac, daca ai 20K nu prea ai ce face cu ei. Care sunt nivelele de "bogatie" din joc? Realizez ca poti sa faci cati bani ai chef in definitiv, vreau sa stiu pe la ce ordin de ISK esti comfortabil si pe la ce nivel esti rich. Eu am cam 2 mil momentan :biggrin:
În EVE nu eşti niciodată prea bogat. Fiindcă joci WoW mult, am să încerc nişte analogii:
- În WoW, odată ce ai cumpărat o armă/ţoală, e for ever; trebuie doar să o repari din când în când, chestie care te costă mărunţiş pe lângă preţul armei. EVE Online funcţionează altfel; în primul rând, poţi (şi e indicat!) să ai mai multe nave, iar fiecare din ele îţi foloseşte la ceva. Spre exemplu, eu am nu mai puţin de 7 nave. Pe lângă asta, când ţi-o furi într-o luptă, nu devii stafie şi te duci să-ţi iei ţoalele, ci iei frumuşel o altă navă, te întorci în bătălie, killereşti ce-a rămas pe acolo şi recuperezi rămăşiţa navei cu (hopefully) ceva items rămase întregi. Rezultă pierdere de timp şi bani; mai mare decât un corpse run de 5 minute în WoW (du-te cumpără altă navă, cumpără alte items, etc). Apoi te apuci să dai banii pe alte prostii, când ai suficienţi: implants (cresc atributele, te ajută să înveţi mai repede, foarte avantajos pe termen lung), care şi alea costă de rup; rigs (modificări specifice ale navei, o fac mai rapidă, mai puternică, mai frumoasă şi devreme acasă); costă şi-alea o grămadă de ISK. Downside: nici implants, nici rigs nu pot fi scoase de unde le-ai pus după dorinţă. Le-ai pus acolo, acolo rămân...
- cine imi poate explica si mie pe scurt care e treaba cu clonele? Momentan mi-am upgradat-o, sunt foarte departe de 1.3 mil skill points cat spune acolo, numai ca nu am instalat nici o clona nicaieri.
Sunt două tipuri de clone: clona normală şi Jump Clone. Clona normală este... o clonă (duh!) care îţi "ţine minte" tot ce-ai învăţat, în limita skill point.urilor pe care le are. Dacă eşti omorât (nava ŞI pod-ul), "învii" în clona ta, dar dacă ai învăţat mai mult decât ştie clona să ţină minte, ţeapă...
Jump clone... e un pic mai complicat de explicat. E cam pe dos faţă de clona obişnuită, în sensul că îţi laşi corpul în urmă şi te avânţi în depărtări într-o... clonă. Care-i scopul? Simplu: dacă ai implanturi (care, după cum am zis mai sus, sunt foarte scumpe) şi eşti distrus (navă ŞI pod), ai pierdut implanturile; jump clone-ul nu are implanturi, deci dacă eşti distrus complet, nu pierzi decât nava. De reţinut 1: să nu îţi faci Jump Clone în aceeaşi staţie în care ai şi clona normală, fiindcă la întoarcere aceasta e distrusă. De reţinut 2: Jump Clone ajută doar în cazul în care participi la PvP; din câte ştiu, niciun NPC nu o să îţi distrugă pod-ul. De reţinut 3: Ca să poţi să îţi faci Jump Clone, ai nevoie de standing peste 8 vis-a-vis de facţiunea care deţine staţia în care te afli (da' nu bag mâna în foc, aşa am auzit şi eu).
- cum sta treaba cu power slots? mai exact am o nava cu 4 high power slots, dar pot pune doar 2 arme acolo, what gives? Nici macar mining laser nu ma lasa sa pun in celelalte 2 sloturi, doar alte prostii.
Eee, aici mi-a luat ceva vreme să mă prind. Sunt 3 tipuri de item-uri pe care le poţi pune în High Slots: Turrets, Launchers şi neutre. Atributele navei îţi spun ce fel de sloturi ai; eu bănuiesc că ai un Tristan, care are 2 Turret slots şi 2 Launcher slots. Dacă vrei să-l echipezi cu armament la greu, trebuie să pui 2 turrets şi 2 rocket launchers pe el. Mining Laser-ul se consideră Turret, deci... acolo e problema.
"Alte prostii" sunt alea neutre (salvager, etc).
- cine imi recomanda si mie o nava decenta si buna overall pentru inceput (sunt gallente)? Mentionez faptul ca sunt interesat de misiuni/eventual putin mining pentru inceput, dar vreau sa am si eu un scop initial in joc :smile:
Ca fregată, îţi recomand Navitas pentru mining şi Tristan pentru PvE (misiuni Level I de început). La nivelul următor de PvE (Epic Arc Mission şi misiuni level I mai grele), nu prea ai de ales; singurul destroyer Gallente e Catalyst-ul, care e o navă excelentă pentru ce ar trebui să facă.
Dacă vrei să faci mining missions, shout; facem împreună ceva minerit, cu schepsis: fiindcă fregatele nu au suficient cargo bay ca să aibă eficienţă la minerit (mine, go empty cargo, come back, mine again, go empty cargo... ad nauseam), se procedează de obicei în felul următor: umpli cargo bay-ul, apoi faci jettison la tot, iar umpli cargo bay-ul, iar faci jettison la tot, şi tot aşa până ai f'o 20 de cargos plutind prin spaţiu... şi atunci fugi iute la staţie, iei un Iteron Mark III cu 2 Expanded Cargoholds II pe el (I own one) şi aduni totul dintr-o dată. Salvezi 20 de drumuri. Bine, riscul este să ţi le fure careva :smile: dar există "antidot" şi la asta. Mai durează nişte zile până pot să echipez cloaking device, dar până atunci te păzesc cu Myrmidon-ul (mai apar şi piraţi random pe acolo) şi te ajut cu mining drones.
În altă ordine de idei, mă bucur mult că eşti Gallente, am şi eu cu cine să fac misiuni împreună. Sper numai să ne potrivim ca timpi online...
- adaugand punctului de mai sus - ce (gen de) arme sunt cele mai bune pe nava mea pentru misiuni si solo adventures? am vazut ca exista o varietate mare de arme, de la rachete pana la oldstyle projectile weapons si pana la lasers. Din cate mi-am dat seama din niste discutii de aici exista si arme specializate, cu raze mari (presupun cele gauss/railguns, ca un exemplu) care pot fi folosite in asociere cu alti jucatori care-i tin pe inamici ocupati, webbed etc., dar sunt ele bune si la raze mici? Trebuie sa aiba un dezavantaj...
Uuu, aici este o întreagă Biblie de scris, de aceea... o să fac un sumar foarte scheletic:
- Eşti Gallente, şi majoritatea navelor Gallente se bazează puternic pe drone; eu m-am axat pe drone ca damage principal şi railguns ca damage secundar. Dacă vrei să te specializezi în PvE (ceea ce recomand momentan), atunci mergi pe Railguns pentru distanţă (majoritatea NPC-ilor au targeting range destul de mic şi astfel te poţi ţine la distanţă de ei). Chichiţa e să ştii la ce distanţă să te ţii (şi aici depinde mult de tipul de muniţie pe care îl foloseşti). Range-ul ideal este chiar cel care este menţionat în atributul "optimal range" al armei cu muniţia încărcată (antimatter ammo reduce optimal range-ul la jumătate, pe când Tungsten îl creşte cu 30%, spre exemplu). Pe lângă asta, mai ai şi un atribut numit "Accuracy Falloff", care... da' stai, că parcă l-am descris într-un pot anterior. Look it up pls :smile:
- legat tot de arme: singurul lucru care ma opreste sa pun o arma mai "smechera" pe nava mea e power consumption-ul nu? Exceptam evident faptul ca nu am skillul necesar pentru arma respectiva, dar intreb si eu.
Nu chiar. Orice item consumă power (Energy Grid), cicli de tact (CPU) şi capacitor. Chiar dacă pui unele arme puternice pe o navă, nu vrei să te pomeneşti cu capacitorul gol după ce ai tras de 7 ori în inamici; ideal ar fi să ai o navă "cap-stable" (însemnând că puterea de reîncărcare a capacitorului este mai mare sau egală cu puterea consumată de items); e adevărat că dacă ai 3-4 minute până se goleşte capacitorul, e OK în cele mai multe cazuri.
Ajunge pentru moment, altfel ma injura lumea ca pun prea multe intrebari :biggrin:.
By all means, please ask :smile:
 
Nu te lua după Neo. :biggrin: Gallente nu fac shield tanking şi nici nu folosesc rachete (ăia sînt Caldari). Ca regulă generală, dacă ai multe mid slots, faci shield tanking (Caldari şi unele Minmatar), iar dacă ai multe low slots, faci armor tanking (Amarr, Gallente, unele Minmatar).
 
Back
Top