Ştiu că fac double answwer, dar corceşti tu ce-a zis Neo cu ce zic eu şi iese de-o ciorbă
Mersi de raspunsuri everyone, bonus lui war pentru efort

.
@war4peace: scviper sunt si acolo, ti-am dat un ingame mail.
OK; la noapte, când ajung acasă, îţi trimit nişte bănuţi.
Alte intrebari:
- ce inseamna sa ai bani in jocul asta? In wow de exemplu cand pornesti te joci de-a copper coins, silver daca ai noroc, iar la lvl 80 daca ai 1K gold esti cam sarac, daca ai 20K nu prea ai ce face cu ei. Care sunt nivelele de "bogatie" din joc? Realizez ca poti sa faci cati bani ai chef in definitiv, vreau sa stiu pe la ce ordin de ISK esti comfortabil si pe la ce nivel esti rich. Eu am cam 2 mil momentan
În EVE nu eşti niciodată prea bogat. Fiindcă joci WoW mult, am să încerc nişte analogii:
- În WoW, odată ce ai cumpărat o armă/ţoală, e for ever; trebuie doar să o repari din când în când, chestie care te costă mărunţiş pe lângă preţul armei. EVE Online funcţionează altfel; în primul rând, poţi (şi e indicat!) să ai mai multe nave, iar fiecare din ele îţi foloseşte la ceva. Spre exemplu, eu am nu mai puţin de 7 nave. Pe lângă asta, când ţi-o furi într-o luptă, nu devii stafie şi te duci să-ţi iei ţoalele, ci iei frumuşel o altă navă, te întorci în bătălie, killereşti ce-a rămas pe acolo şi recuperezi rămăşiţa navei cu (hopefully) ceva items rămase întregi. Rezultă pierdere de timp şi bani; mai mare decât un corpse run de 5 minute în WoW (du-te cumpără altă navă, cumpără alte items, etc). Apoi te apuci să dai banii pe alte prostii, când ai suficienţi: implants (cresc atributele, te ajută să înveţi mai repede, foarte avantajos pe termen lung), care şi alea costă de rup; rigs (modificări specifice ale navei, o fac mai rapidă, mai puternică, mai frumoasă şi devreme acasă); costă şi-alea o grămadă de ISK. Downside: nici implants, nici rigs nu pot fi scoase de unde le-ai pus după dorinţă. Le-ai pus acolo, acolo rămân...
- cine imi poate explica si mie pe scurt care e treaba cu clonele? Momentan mi-am upgradat-o, sunt foarte departe de 1.3 mil skill points cat spune acolo, numai ca nu am instalat nici o clona nicaieri.
Sunt două tipuri de clone: clona normală şi Jump Clone. Clona normală este... o clonă (duh!) care îţi "ţine minte" tot ce-ai învăţat, în limita skill point.urilor pe care le are. Dacă eşti omorât (nava ŞI pod-ul), "învii" în clona ta, dar dacă ai învăţat mai mult decât ştie clona să ţină minte, ţeapă...
Jump clone... e un pic mai complicat de explicat. E cam pe dos faţă de clona obişnuită, în sensul că îţi laşi
corpul în urmă şi te avânţi în depărtări într-o... clonă. Care-i scopul? Simplu: dacă ai implanturi (care, după cum am zis mai sus, sunt foarte scumpe) şi eşti distrus (navă ŞI pod), ai pierdut implanturile; jump clone-ul nu are implanturi, deci dacă eşti distrus complet, nu pierzi decât nava. De reţinut 1: să nu îţi faci Jump Clone în aceeaşi staţie în care ai şi clona normală, fiindcă la întoarcere aceasta e distrusă. De reţinut 2: Jump Clone ajută doar în cazul în care participi la PvP; din câte ştiu, niciun NPC nu o să îţi distrugă pod-ul. De reţinut 3: Ca să poţi să îţi faci Jump Clone, ai nevoie de standing peste 8 vis-a-vis de facţiunea care deţine staţia în care te afli (da' nu bag mâna în foc, aşa am auzit şi eu).
- cum sta treaba cu power slots? mai exact am o nava cu 4 high power slots, dar pot pune doar 2 arme acolo, what gives? Nici macar mining laser nu ma lasa sa pun in celelalte 2 sloturi, doar alte prostii.
Eee, aici mi-a luat ceva vreme să mă prind. Sunt 3 tipuri de item-uri pe care le poţi pune în High Slots: Turrets, Launchers şi neutre. Atributele navei îţi spun ce fel de sloturi ai; eu bănuiesc că ai un
Tristan, care are 2 Turret slots şi 2 Launcher slots. Dacă vrei să-l echipezi cu armament la greu, trebuie să pui 2 turrets şi 2 rocket launchers pe el. Mining Laser-ul se consideră Turret, deci... acolo e problema.
"Alte prostii" sunt alea neutre (salvager, etc).
- cine imi recomanda si mie o nava decenta si buna overall pentru inceput (sunt gallente)? Mentionez faptul ca sunt interesat de misiuni/eventual putin mining pentru inceput, dar vreau sa am si eu un scop initial in joc
Ca fregată, îţi recomand Navitas pentru mining şi Tristan pentru PvE (misiuni Level I de început). La nivelul următor de PvE (Epic Arc Mission şi misiuni level I mai grele), nu prea ai de ales; singurul destroyer Gallente e
Catalyst-ul, care e o navă excelentă pentru ce ar trebui să facă.
Dacă vrei să faci mining missions, shout; facem împreună ceva minerit, cu schepsis: fiindcă fregatele nu au suficient cargo bay ca să aibă eficienţă la minerit (mine, go empty cargo, come back, mine again, go empty cargo...
ad nauseam), se procedează de obicei în felul următor: umpli cargo bay-ul, apoi faci jettison la tot, iar umpli cargo bay-ul, iar faci jettison la tot, şi tot aşa până ai f'o 20 de cargos plutind prin spaţiu... şi atunci fugi iute la staţie, iei un
Iteron Mark III cu 2 Expanded Cargoholds II pe el (I own one) şi aduni totul dintr-o dată. Salvezi 20 de drumuri. Bine, riscul este să ţi le fure careva

dar există "antidot" şi la asta. Mai durează nişte zile până pot să echipez cloaking device, dar până atunci te păzesc cu
Myrmidon-ul (mai apar şi piraţi random pe acolo) şi te ajut cu mining drones.
În altă ordine de idei, mă bucur mult că eşti Gallente, am şi eu cu cine să fac misiuni împreună. Sper numai să ne potrivim ca timpi online...
- adaugand punctului de mai sus - ce (gen de) arme sunt cele mai bune pe nava mea pentru misiuni si solo adventures? am vazut ca exista o varietate mare de arme, de la rachete pana la oldstyle projectile weapons si pana la lasers. Din cate mi-am dat seama din niste discutii de aici exista si arme specializate, cu raze mari (presupun cele gauss/railguns, ca un exemplu) care pot fi folosite in asociere cu alti jucatori care-i tin pe inamici ocupati, webbed etc., dar sunt ele bune si la raze mici? Trebuie sa aiba un dezavantaj...
Uuu, aici este o întreagă Biblie de scris, de aceea... o să fac un sumar foarte scheletic:
- Eşti Gallente, şi majoritatea navelor Gallente se bazează puternic pe drone; eu m-am axat pe drone ca damage principal şi railguns ca damage secundar. Dacă vrei să te specializezi în PvE (ceea ce recomand momentan), atunci mergi pe Railguns pentru distanţă (majoritatea NPC-ilor au targeting range destul de mic şi astfel te poţi ţine la distanţă de ei). Chichiţa e să ştii la ce distanţă să te ţii (şi aici depinde mult de tipul de muniţie pe care îl foloseşti). Range-ul ideal este chiar cel care este menţionat în atributul "optimal range" al armei
cu muniţia încărcată (antimatter ammo reduce optimal range-ul la jumătate, pe când Tungsten îl creşte cu 30%, spre exemplu). Pe lângă asta, mai ai şi un atribut numit "Accuracy Falloff", care... da' stai, că parcă l-am descris într-un pot anterior. Look it up pls
- legat tot de arme: singurul lucru care ma opreste sa pun o arma mai "smechera" pe nava mea e power consumption-ul nu? Exceptam evident faptul ca nu am skillul necesar pentru arma respectiva, dar intreb si eu.
Nu chiar. Orice item consumă power (Energy Grid), cicli de tact (CPU) şi capacitor. Chiar dacă pui unele arme puternice pe o navă, nu vrei să te pomeneşti cu capacitorul gol după ce ai tras de 7 ori în inamici; ideal ar fi să ai o navă "cap-stable" (însemnând că puterea de reîncărcare a capacitorului este mai mare sau egală cu puterea consumată de items); e adevărat că dacă ai 3-4 minute până se goleşte capacitorul, e OK în cele mai multe cazuri.
Ajunge pentru moment, altfel ma injura lumea ca pun prea multe intrebari

.
By all means, please ask
