Cred că lumea se cam pierde în dezbaterea lansării și a faptului că are singleplayer online. Nu prea îmi pasă.
Problema e că mecanica de joc e din Diablo II, ușor îmbunătățită. Mediul e din Diablo II, la fel de liniar, la fel de restrictiv - cameră fixă, exceptînd zoom, spațiu înconjurător nealterabil, exceptînd cîteva elemente predefinite. Sistemul de atribute și skill tree-ul sînt mai restrictive decît în Diablo II. Universul e același din Diablo II - Tristram, deșert, Arreat, și putem s-o luăm și pe quest-uri dacă vreți.
Deci cu ce rămîi? Păi jocul e fluid, zonele se încarcă repede; controlul personajului e bun. Grafica e bună, detaliată, dar nu spectaculoasă; efectele vrăjilor sînt reușite; animațiile personajelor nu sînt extraordinare. HUD-ul e bine făcut, estetic și în general ușor de utilizat; globurile de mana arată bine, la fel și iconițele skill-urilor. Personajul adună automat gold-ul de pe jos. Fragmentele de lore audio sînt o idee bună.
Deci multă poleială, puțină substanță, imo. Puteau să implementeze un sistem de buy back pentru skill-uri alocate, ca în Titan Quest, și să lase jucătorul să experimenteze, dacă își făceau griji că își strică Gigi personajul. Puteau să-l facă pe Tyrael villain, că nu-i obliga nimeni să-l învie iar p-ăla doar pentru că are numele pe cutie.
În rest, mi se pare prea gîndit pentru preșcolari - săgeți care îți indică să stai pe singura potecă existentă, sonar pe hartă ca să nu te rătăcești mergînd în linie dreaptă printr-un coridor, achievement pentru că ai parcurs respectivul coridor, anunț la toți prietenii din listă că ai luat achievement pentru mers în linie dreaptă prin acel coridor, waypoint-uri puse chiar lîngă NPC-ul care îți dă următorul quest, după ce îți amintește să-ți pui casca de protecție dacă ieși să te dai în leagăn... e prea mult.
Neo, dacă în Di4blo o să-l învie iar pe Diablo și o să-l pună să corupă un soulstone turcoaz o să zici tot „e fucking Diablo”?