Detector radar. De care?

Aurul n-are rezistenţa mecanică necesară unui lanţ de racing. Dar dacă nu faci racing, ci doar plimbi motorul pe remorcă până pe plajă şi stai cocoţat pe el toată ziulica pentru ca să te admire piţipoancele, atunci e ok. :wink:
 
Am avut și eu un DID galben (așa e colorat modelul 525 cu O-rings) pe CB și avea o utilitate faptul că e galben: se vedea ușor cât e de murdar iar când îl spălam știam cât trebuie să insist. Acum am un lanț argintiu-metal (530 cu X-rings) pe CBF și niciodată nu mă prind dacă e spălat suficient sau nu.

PS. Racing la componente nu înseamnă neapărat mai bine pentru uz general, poate fi chiar mai prost. Ex. anvelopele sport se uzează mult mai repede (sunt mai moi) și au aderență mai bună dar numai la temperaturi ridicate, plăcuțele de frână asemenea, filtrele de aer sunt mai puțin restrictive (că tot schimbi motorul după 2-3 curse) și lasă mai multe particule fine să intre în motor, furtunele de frână racing sunt mai puțin elastice (au cămașă de oțel) și frâna devine mai agresivă (nu neapărat bine, poți bloca mai ușor roțile) dar nu face fade-out când se încinge lichidul. Racing înseamnă că sunt optimizate pentru alt uz decât cel de stradă, lanțul respectiv probabil nu are O-rings pentru frecare mai mică dar se schimbă după fiecare cursă sau la maxim 2-3000 km față de 15-25.000 km unul normal.
 
Scuze ca intervin la atita timp, da' ma maninca sa raspund :smile:
Cu mentiunea ca limitele de viteza in localitati sunt la latitudinea autoritatilor locale. Ele pot hotari (probabil dupa o consultare cu Politia) ca limita de viteza in intreaga localitate sau pe anumite tronsoane sa fie diferita de cea prevazuta in lege.
... In sensul ca pot aduce doar limitari suplimentare fata de cele din lege. Deci nu sint chiar la latitudinea autoritatilor locale, ci acestea au putere numai "in jos".

Cum vedeau că ai depăşit o dată sau de zece ori limita? Nu ştiu să existe vreo bază de date cu aşa ceva.
Nici eu nu cred ca aveau altceva in afara de memoria politistului. In localitati mici, asta chiar conteaza. Nu stiu, acum si mie mi se pare ciudata treaba.
 
Scuze ca intervin la atita timp, da' ma maninca sa raspund :smile:
... In sensul ca pot aduce doar limitari suplimentare fata de cele din lege. Deci nu sint chiar la latitudinea autoritatilor locale, ci acestea au putere numai "in jos".
Nu te mănâncă bine, pot și în sus în limita a 80 km/h. A se vedea limita de 70 km/h pe DN1 de la Buc la Ploiești, nu știu cum e mai departe că nu prea merg pe-acolo.
 
Art. 155. - (1) Limita maxima de viteza in localitati este de 50 km/h.

(2) Pe anumite sectoare de drum din interiorul localitatilor, administratorul drumului poate stabili pentru autoturisme si limite de viteza superioare, dar nu mai mult de 80 km/h. Limitele de viteza mai mari de 50 km/h se stabilesc numai cu acordul politiei.

Nu am găsit nicăieri limita de 70 în localitate pentru drumuri europene, mi-ar fi extrem de utilă.
 
N-aş vrea să văd maşini mergând legal pe Calea Rahova cu 70 km/h, deşi (din câte ştiu eu) e drum european.
 
Art. 155. - (1) Limita maxima de viteza in localitati este de 50 km/h.

(2) Pe anumite sectoare de drum din interiorul localitatilor, administratorul drumului poate stabili pentru autoturisme si limite de viteza superioare, dar nu mai mult de 80 km/h. Limitele de viteza mai mari de 50 km/h se stabilesc numai cu acordul politiei.

Nu am găsit nicăieri limita de 70 în localitate pentru drumuri europene, mi-ar fi extrem de utilă.

Legea asta e valabila, Marius 95 nu era motorizat cand pe DN1 intre Bucuresti si Ploiesti era limita de viteza 50km/h in localitati. Si se pare ca nici amu nu vede bine, ca in unele localitati inca mai este de 50, nu de 70 :biggrin:


LE: w4p, pe Trafic Greu limita de viteza este de 60km/h si se merge cu 69km/h :biggrin: Nu vad problema atata timp cat artera este suficient de larga si de circulata. Decat, evident, daca iti place sa traversezi ca berbecul, prin orice alt loc decat pe la trecerea de pietoni :biggrin:
 
OK, ăsta e punctul de vedere al şoferului. Eu văd problema altfel: carnea şi osul se repară mai greu şi mai scump decât tabla. Sau chiar deloc. Şi pe la Trafic Greu, ca şi oriunde altundeva în Bucureşti, e o grămadă de lume care traversează în toate părţile. Mă rog, to each his own... dar eu tot spun că pieton >> maşină, şi dacă vrei să ajungi undeva la timp cu maşina... pleacă doar cu 5 minute mai devreme şi vei putea să mergi cu 60 în loc de 69. Sau chiar 50, cine ştie?
 
Nu ştiam paragraful citat de AdrianB1, presupun ca e ceva nou (< 10 ani). Explicatia mea era alta, ca n-am mai citit legea de multa vreme.
 
Scuze ca intervin la atita timp, da' ma maninca sa raspund :smile:
... In sensul ca pot aduce doar limitari suplimentare fata de cele din lege. Deci nu sint chiar la latitudinea autoritatilor locale, ci acestea au putere numai "in jos".

In Iaşi limita maximă legală este 60 de km/oră, pe destul de multe străzi şi nu neaparat mărginaşe. Deci se poate şi "in sus" !

LE scuze acum am vazut si celelate reply uri
 
Last edited:
Nu ştiam paragraful citat de AdrianB1, presupun ca e ceva nou (< 10 ani).
S-au modificat multe în ultimii 10 ani, pentru a conduce în siguranță e bine să mai citești regulamentul nou. De exemplu în intersecție două mașini care vin din sens opus și fac stânga nu își mai intersectează traiectoria, iar dacă tu faci ca pe vremuri și iese de o tamponare tu ești vinovat - faptul că nu știi că s-a schimbat legea nu e o scuză.

Și mai sunt și alte modificări, după cum îi spuneam unui șofer profesionist cu 40 de ani vechime care habar nu avea să circule - nu citise un regulament de când a luat permisul.
 
Apropo de soferi cu regulamentul 'actualizat', am o stangere de inima de fiecare data cand ma apropii de un sens giratoriu. L-am vazut o data pe un nene cu o Lada care a ocolit prin stanga sensul giratoriu de la Tatarani (langa Ploiesti). Era total relaxat, nici nu cred ca stia ca ala e sens giratoriu. :frown:
 
Eu din cîte am înţeles (că n-am prins decît regulamentul actual), s-au schimbat două chestii mai importante: faza cu virajul stînga fără intersectare, de care zicea Adrian, şi prioritatea în sens giratoriu - cine intră, cedează trecerea.
 
Stai un pic, asta ultima s-a schimbat şi apoi au revenit la regula veche, sau cum? Ştiam că întotdeauna maşinile aflate în sensul giratoriu au prioritate faţă de cele ce vor să intre, cu excepţia cazurilor marcate altfel. Dacă n-ar fi asta regula, intersecţia s-ar bloca rapid - toţi ar avea prioritate să intre în inel, da' nimeni să iasă.
 
Da, au prioritate cei care sunt în giratoriu, cu excepția șmecherilor care au întotdeauna prioritate chiar dacă vine trenul :biggrin:
 
Art. 155. - (1) Limita maxima de viteza in localitati este de 50 km/h.

(2) Pe anumite sectoare de drum din interiorul localitatilor, administratorul drumului poate stabili pentru autoturisme si limite de viteza superioare, dar nu mai mult de 80 km/h. Limitele de viteza mai mari de 50 km/h se stabilesc numai cu acordul politiei.

Nu am găsit nicăieri limita de 70 în localitate pentru drumuri europene, mi-ar fi extrem de utilă.

Nu exista, localitatea e localitate, indiferent ca trece DN1 sau DJ720 prin ea, limita este de 50. Pe DN1 eu retinusem ca e 70 peste tot (ridicata de fiecare primarie impreuna cu pulitia), insa am descoperit ieri ca in vreo 2 localitati e total confuza treaba, scrie si 50 si 70, o limita pe carosabil si cealalta pe semn.
 
Back
Top