Detector radar. De care?

Stai liniștit, Q, că nu e chiar atât de roz. Atâtea autostrăzi înseamnă doar că merg mai ocolit, și că pot da de vreun ambuteiaj unde să stau pe loc 30-50 de minute, ca să nu zic de eternii șmecheri cu BMW/Audi. Iar pe drumurile naționale nu există condițiile de a depăși vreodată, fiindcă la cum e împrăștiată populația asta de 80 de milioane în ț-șpe sătuce mici, separate de câte 2km de drum limitat la 70 și cu depășire interzisă, se circulă frumos în coloană pe singur șir ca la coadă. Ai ales să mergi cu mașina, îți asumi faptul că ești parte a traficului și nu ești cu nimic mai special decât ceilalți. Să nu mai zic de limite de 80 la oră pe autostradă când plouă (și pe aici plouă, nene), când și amenzile cresc; sau nesfârșitele lucrări de reparații la autostrăzi, cu benzi îngustate și limite de viteză; sau sistemul de puncte de amendă care se cumulează ajungând repede la suspendarea permisului sau anularea lui completă. De afară totul sună foarte frumos, știu...

Am 3 rute prin care pot ajunge la soră-mea, într-un sat dincolo de un orășel învecinat de conglomeratul de sate lipite care e Dusseldorf-ul: varianta pe drum național de 19km pe care fac cam 35 de minute, varianta pe o autostradă mult ocolitoare unde fac 20km în 34 de minute la consum mai mare, și varianta pe o altă autostradă care mă ocolește și mai pe la mama naibii, 24km, în 33 de minute. Waze (fmm apropo) mă bagă pe traseul cel mai scurt ca timp, adică pot face încă 3-5km în plus pe o autostradă, la consum mai mare, pentru că așa are el impresia că mai economisesc 20 de secunde, deși nu știe dacă e vreun ambuteiaj pe acolo. Merg mai bine și mai ieftin ocolind autostrăzile - când pot. Circulatul pe autostrăzi mi-a mărit cheltuielile cu carburantul cu circa 40%, nu pot nici să merg ca moșnegii și de multe ori nu mai există drumuri naționale paralele. Deci las' că autostrăzile sunt doar visele umede ale cocalarilor români frustrați că nu-i pot da blană.

Știi unde am văzut circulație ca la carte? La olandezi. Au băgat pe toate drumurile senzori din ăștia de viteză pentru monitorizarea traficului și camere de filmat; o amendă de depășire între 10-20km/h a vitezei de pe segment este între 30 și 50€, și dacă ai avut mâncărici în fund probabil o să iei mai multe în rafală. Sau segment de drum de ț kilometri unde îți măsoară viteza medie între început și sfârșit. Să vezi ce calm și degajat se circulă pe autostrăzi cu 120 la oră ca pe ceas. Iar în localități, să te pască fericirea să nu vezi că ești pe o străduță limitată la 30 la oră, că te-a ars. Tempomatul și senzorii de distanță sunt baza, nu depășește nimeni nimic. Și mai bine de atât e la elvețieni; ăia nu se complică cu discuții, puncte, amenzi, suspendare permis - nene, limita de viteză nu e o chestie opțională pe care să o poți încălca dacă ești dispus să plătești amenda, ci e obligatorie, altfel mergi direct la închisoare.
 
Eu as propune UE limitarea vitezei din fabrica si reducerea nr. de cilindri la 3. Ce V8...
 
miahi Da, Mazda e cunoscuta pentru porcaria care au facut-o cu senzorii, aparent cei laterali sunt buba.
Si Mercedes au facut aceeasi porcarie, dar dupa ce posesorii le-au facut un scandal enorm (oare de ce?) au schimbat frecventa ca sa nu-si piarda clienteala.
Pentru tine partea proasta e ca TU nu vei putea folosi detectorul.
Quark daca ne uitam la statisticile accidentelor din punct de vedere financiar vom vedea ca majoritatea conducatorilor de masini cu motoare mari produc pagube semnificative pe care nimeni nu prea vrea sa le plateasca. Asa ca ... e posibil sa ai dreptate intr-un viitor apropiat.
 
Eu am buton pe bord de oprit senzorii dacă e nevoie. Dar oricum nu folosesc detector de radar, așa că e distracția celorlalți :biggrin:. Chestia e că senzorii ăia chiar sunt utili la noi, unde se croșetează benzile de nu ești niciodată sigur că acolo unde nu era nimeni acum o secundă nu s-au băgat deja alți 2.
 
Ce nu inteleg la povestea asta cum a reusit Mazda sa foloseasca frecventa radarelor. Ca parca e licentiata, nu la liber.
 
Există o porțiune de frecvențe libere (unlicensed) în 24GHz (bandă K). Pentru un emițător e simplu să stai fix în zona aia și să n-ai treabă. Pentru detectorul de radar (făcut cât mai wide band ca să prindă orice) nu e la fel de simplu să discearnă care ce e. Probabil cu un update de firmware ar putea să filtreze pattern-ul de emisie specific.

De fapt probabil și radarele folosesc frecvența asta din același motiv (e complicat să licențiezi o bandă de frecvențe pentru dispozitive mobile).
 
Last edited:
Fiecare banda are caraitul propriu (X, K, KU, etc...), iar la Mazda mie imi caraie detectorul exact ca la radare. Deci folosesc aceeasi banda.
 
"Bandă K" se numește tot intervalul 20-40 GHz sau 18-27 GHz (depinde pe cine întrebi, NATO, IEEE, diverse țări), depinde ce înțelege detectorul. Zona free e 24-24.250, și pe acolo-s radarele de pe Mazda. Radarele poliției sunt un pic mai sus parcă, dar cred că în același interval. N-am cu ce măsura, că sculele peste 2GHz îs rare/scumpe.

Ce zice Mazda in specificații:
This BSM (blind spot monitoring) device emits intentional electromagnetic radiation in the 24 GHz to 25 GHz frequency range. The total radiated average power over the entire bandwidth is below _14 dBm (40 µW). The active emitting antenna surface is 72 cm2; therefore the radiated power density in front of the BSM device is 0.55 µW/cm2.
 
Partea faină e că exact când e de mers în coloană merită pornite sistemele alea, că dacă nu e nimeni pe lângă nu contează. Adică aproape garantat să enervezi pe cineva.


Să ne povestească Neo cum e cu average speed cameras.

Situația este cam așa :smile:


 
Back
Top