Detector radar. De care?

Am descoperit si eu ultima parte a discutiei asa ca intreb si eu o chestie care ma framanta de ceva vreme, mi s-a zis ca ar trebui ca din cand in cand sa duc masina mea la 3000 rpm pe perioade de 20-30s pt curatarea depunerilor de pe injectoare , masina find un Citroen C3 14 HDI pe diesel model 2002.

Tinand cont de faptul ca nu am ocazia sa depasesc 110 km/h, 3000rpm poate fi obtinut doar in viteza a 3-a->a 4-a, in a 4-a->5-a as depasi 110Km pana sa ajung la 3000 rpm (in rarele ocazii cand ies cu masina din oras nu merg pe autostrada ci doar pe drumuri nationale).

In general indicatorul de turatie sta pe drum cam intre 2100 si 2500 rpm in mers normal (2100 in a 3 si a 4-a si se apropie mai mult de 2500 in a 5-a pana la 100-110 km/h)

Soferul de obicei schimba vitezele la 2300-2500 maxim. Depinde de turatie schimbatul vitezelor dar in general am observat ca la masina mea, soferul schimba in a 3-a la 35-40, in a 4-a la 60 si pe la 75-80 in a 5-a.

Nu sunt soferul dar sunt navigatorul soferului asa ca pot sa supraveghez turometrul ii fac recomandari soferului.

Intrebarile mele sunt urmatoarele:

Cam la ce turatie ar trebui sa merg pe drum plan cu masina mentionata?

Schimbarea vitezelor cam la ce turatie ar trebui facuta?

Multumesc anticipat.
 
Poți tura motorul la 3500rpm și în viteza a doua, dacă ai nevoie de acel cuplu mai mare obținut la turație ridicată. Cu mașina încărcată, de exemplu, probabil vei simți că dacă la 2500rpm schimbi viteza într-o treaptă superioară, motorul nu va putea dezvolta o putere suficientă la turația mică în treapta superioară de viteză pentru acea încărcătură, și atunci în mod natural vei merge cu motorul mai turat și vei avea alte valori la care schimbi vitezele.
 
Cand am avut masina plina, 150Kg 2 persoane si inca vreo 150 bagaje si alte chestii pe bancheta spate si portbagaj intradevar cam sovaia masina in a 3-a in urcari mai abrupte in zona dintre Durau si Draguseni (SV).

Incerc sa gasesc turatia/treapta de viteza in care consumul sa fie minim dar nu asa mic incat sa afecteze motorul, consumul masinii fiind destul de mic in general.
Dintre cei 2 factoriu conteaza mai mult pt mine ca motorul sa nu aiba de suferit in exploatare.

In general masina e folosita in oras unde mai mult de 60Km pe ora nu sunt folositi, cu cate o iesire, doua pe an unde viteza nu depaseste 110.
 
Dacă motorul nu funcționează mult timp la relanti sau nu mergi la turații mici (<1500rpm) nu ai de ce să îți faci griji cu subturarea motorului.
 
Masinile moderne au grija suficient singure sa nu le faci prea rau.
Daca vrei sa intri in detaliile astea, care sunt specifice marcii si modelului (pentru ca grupul PSA are multe motoare facute in colaborare cu altii) mai bine pui mana pe o interfata OBD si vezi la sursa direct pe masina ta. 30-50ron se amortizeaza foarte repede, dar exista alte modele mai bune pe la 100 si ceva lei, depinde de tine.
 
1. Cam la ce turatie ar trebui sa merg pe drum plan cu masina mentionata?
2. Schimbarea vitezelor cam la ce turatie ar trebui facuta?
1. La cuplul optim, vezi graficul pentru motorul tau.
2. Depinde de motor si cutie, vezi curba de cuplu si mergi la cuplul optim, iar schimbarile poti sa le faci astfel incat dupa ce schimbi sa fii sub turatia de cuplu optim, nu peste. Cum asta depinde de cutia de viteze, trebuie sa testezi.

Dacă motorul nu funcționează mult timp la relanti sau nu mergi la turații mici (<1500rpm) nu ai de ce să îți faci griji cu subturarea motorului.
Motoarele diesel mai vechi de ~2005 cu turbina cu geometrie fixa sunt optimizate pentru functionarea in anume plaje de turatii si daca mergi mai jos se mai infunda filtre din cauza debitului mic. Nu am patit-o, am auzit de la mecanici (din aia care se pricep, nu de-aia self-made).
 
Asadar este cel cu turbina clasica, fara geometrie variabila. In cazul asta ramane recomandarea, cauta punctul de cuplu maxim prin metodele care le ai la indemana.
 
Motoarele diesel mai vechi de ~2005 cu turbina cu geometrie fixa sunt optimizate pentru functionarea in anume plaje de turatii si daca mergi mai jos se mai infunda filtre din cauza debitului mic. Nu am patit-o, am auzit de la mecanici (din aia care se pricep, nu de-aia self-made).

True that. Asta se întâmplă la mașinile exploatate în regim 'taxi'. Maxim 2000rpm, cum am văzut mașini și diesel și pe benzină/GPL. Dar modul de exploatare descris de Foxter nu se încadrează aici, deci nu are de ce să își facă griji.
 
Masinile in regim de taxi au ca scop profitul si se trage de ele la maxim in perioada de garantie, Apoi au parte de foarte putina intretinere, etc.
 
Revenind totusi la subiect, v-ati intalnit cu noile radare laser? Adica au fost scoase la produs sau e doar un zvon?
 
Da, m-am intalnit, dar eram "cuminte". Nu aveam detectorul in functiune, si Waze isi facuse datoria din vreme.
Partea proasta e ca detectorul te anunta ... ca ai luat amenda.
 
BTW, un coleg mă tot înjură de când mi-am luat Mazda. Se pare că frecvențele alese de Mazda pentru radarele de pe mașini (monitorizare unghi mort, cruise control adaptiv) sunt prin aceeași bandă cu radarele poliției. Sau cel puțin așa crede detectorul lui.
 
Deci asa ceva... :zbang: Cand m-am intors din concediu m-a carait detectorul juma' de ora, in mers, in coloana. M-am uitat ca disperatul in toate directiile, am fost convins ca e unul cu radar mobil in spatele meu! :climb: Deci e foarte probabil ca asta sa fie explicatia. Data viitoare ma uit dupa mazde. :biggrin:
 
Ză next genereișăn de detectoare de viteză vor fi alea cu senzori în asfalt. Bine, dacă-s 70 în towtă țara, pe unde-s camerele de vignetă, se pot pune pe hartă și știi să încetinești, dar când sunt din 2 în 2 kilometri nu-ți mai arde de viteză. Io sper doar ca foamea de bani la buget să fie factorul motivant pentru instalarea acestor sisteme în locul polițistului la pândit șpaga cu un radar portabil, fiindcă doar așa vor fi liniștiți zmeii șoselelor.
 
Hahaie unul care are autostrazi din 10 in zece metri. :zbang: Hai sa vezi cum se merge zeci de km cu 50 la ora, ca atata tine o comuna. :biggrin:
 
Partea faină e că exact când e de mers în coloană merită pornite sistemele alea, că dacă nu e nimeni pe lângă nu contează. Adică aproape garantat să enervezi pe cineva.

dar când sunt din 2 în 2 kilometri nu-ți mai arde de viteză
Să ne povestească Neo cum e cu average speed cameras.
 
Back
Top