Ideea e că el vrea 1500rpm când sunt în urcare de pantă nasoală. Și poate să urce, că încă mai are ~200Nm în zona aia, dar e dubios să urci pante nasoale cu viteza a cincea.nu vad de ce nu ar merge la 1500rpm cand esti intr-o coborare usoara
Rezistența aerului la 80mph(130km/h) e mai mare decât la 55mph (89km/h). Probabil consum minim absolut obții la 60km/h la 1000-1100rpm, dar mori de inimă rea.Eu la 80mph în a 6-a unde sunt fix pe rpm de cuplu maxim am consum mai prost decât la 55mph în a 6a unde am rpm logic mai mic.
Indicatorul de schimbare a vitezelor urmărește consumul minim, nu are legătură cu condițiile de drum sau confortul șoferului.Ideea e că el vrea 1500rpm când sunt în urcare de pantă nasoală. Și poate să urce, că încă mai are ~200Nm în zona aia, dar e dubios să urci pante nasoale cu viteza a cincea.
Indicatorul de schimbare a vitezelor urmărește consumul minim
(motor 1.2, benzină, aspirat) ... la drum întins mergea foarte relaxat la 1400rpm în treapta a 5-a
Uzual, consumul minim se obține la turația de cuplu maxim (motor exploatat cum se cuvine), vezi diagramele cuplu-putere ale motoarelor. Viteza economică derivă din asta în funcție de treapta din cutia de viteze în care te afli. Fizică, monșer!
Adicătelea, pentru fiecare treaptă de viteză vei avea câte o viteză economică. Apoi, depinde de fiecare pe care o consideră optimă și convenabilă pentru deplasare dpdv al consumului. Că degeaba îți consumă 2 litri % dacă ești într-a doua și mergi cu 35 kmph.
Exact. Mergi şi ca omu', exploatezi şi corect motorul. QED.As zice ca mai degraba la cuplu maxim atingi maximul de eficienta...
Dăunează dacă-i diesel și ai ceva ce se numește DPF, care se înfundă cu succes la mers prin oraș cu turații mici și "la consum". N-am pățit-o până acum pentru că în general în oraș merg foarte "alert" de obicei - mă rog, la mine în oraș am dual carriage way (limitele de viteză sunt cele de pe autostradă) în general deci vitezele sunt destul de mari și accelerațiile destul de sprințareDa, cam asta intuiesc si eu: turatie mica, consum mic de combustibil. Pentru masinile moderne turatia prea mica n-ar trebui sa dauneze.
Este cutie automată, iar la Diesel nu este deloc subturat la turația de cuplu maxim.Discuția subturat vs. turat, în altă parte.
Mersul subturat are legătură cu sarcina mai mult decât turația efectivă a motorului. Poți să mergi subturat și la 3000rpm dacă mașina e încărcată la capacitate maximă.Dar la benzină, sub 2000 rpm eşti subturat. Merg şi eu uneori prin oraş cu frigiderul cu 1700-1800 rpm într-a patra...
Fixed.Ce vreau să zic este că ți-ai asumat cheltuiala fără de sfârșit încă din clipa când te-ai insurat
Poate dacă urci pante de 10% într-a cincea. Şi-apoi, de ce mai au maşinile cutii de viteze? Când eşti full corelezi sarcina cu viteza, înclinarea drumului etc. etc.Mersul subturat are legătură cu sarcina mai mult decât turația efectivă a motorului. Poți să mergi subturat și la 3000rpm dacă mașina e încărcată la capacitate maximă.