Detector radar. De care?

Dezgropam topicul: detectoarele astea mai noi, tot la 12V se alimenteaza sau au trecut la 5V / mufa mini/micro USB?
 
Atat timp cat cel vechi isi face treaba excelent, nu am mai sapat pentru altul nou.
Dar asa in treacat am vazut ca acum au GPS si alte chestiuni actuale.
 
Nu mai faci mare brânză cu detectoarele de viteză radio, apar tot mai multe pistoale laser mobile și acolo cel mult primești notificare instantanee că cineva ți-a măsurat viteza și ți-a făcut poză.
 
Astea sunt majoritatea la noi.
Daca ai si ceva de genul Waze pornit pe langa si nu mergi nebuneste, e suficient zic eu.
 
Hai sa nu fim rai, Matizul ajunge sa depaseasca chiar si viteza legala pe autostrada. Ce-i drept trebuie putina determinare, dar se poate.
 
Din ce stiam Matizul are top speed real cam 130 km/h, chiar daca indica un pic peste 130 pe bord pentru ca intotdeauna viteza indicata e un pic mai mare.
 
Cu 130 am mers si e rezerva destula la pedala. Un moderator de pe fostul forum Daewoo a mers cu 165, drawback fiind un consum estimat de 18L la suta. Deci se poate dar e extrem de neeconomic si de periculos.
Personal prefer sa o tin in 110 la drum lung, pentru ca consum.
 
Vitezele astea nu sunt foarte sigure din punct de vedere al franarii si al ... virajelor cateodata. Dar atinge, si eu am mers cu peste 140.
 
Exista niste grafice de consum pt. fiecare masina vs. viteza. De unde rezulta si viteza economica. Le am pe undeva...
 
Eu merg încă confortabil cu vechiul meu detector. Nu alerg musai ca nebunul, dar caut să merg la viteză cât mai constantă (adică problema e prin sate). Până acum, graţie lui, n-am luat nicio amendă. Radarele mobile le simte de la peste 2-3 km. Totuşi, dacă ai norocul să fii primul la care folosesc radarul, atunci e bai.
 
Poti sa citesti consumul instantaneu prin OBD si te lamuresti rapid care e viteza la care consumul e minim. Parca pana si la Matiz ai informatii despre consum, ba chiar si turometru, etc.
 
Uzual, consumul minim se obține la turația de cuplu maxim (motor exploatat cum se cuvine), vezi diagramele cuplu-putere ale motoarelor. Viteza economică derivă din asta în funcție de treapta din cutia de viteze în care te afli. Fizică, monșer! :smile:
Adicătelea, pentru fiecare treaptă de viteză vei avea câte o viteză economică. Apoi, depinde de fiecare pe care o consideră optimă și convenabilă pentru deplasare dpdv al consumului. Că degeaba îți consumă 2 litri % dacă ești într-a doua și mergi cu 35 kmph.
 
Last edited:
Asta depinde, dar nu este deloc o regulă. Eu la 80mph în a 6-a unde sunt fix pe rpm de cuplu maxim am consum mai prost decât la 55mph în a 6a unde am rpm logic mai mic.

Nu mai spun de benzină, unde rpm de cuplu maxim este și mai sus că la diesel.
 
Nem tudom OBD. ALDL. Dar chiar nu ma intereseaza consumul instantaneu. Prefer sa admir peisajul. :smile:
 
Back
Top