Despre achiziţionarea şi utilizarea maşinilor virgine şi a femeilor second hand

LNT

Meşter Strică-Tot
Sugar daddy
Mod edit: split din Criza v-a afectat?

Masinile nefiind un bun (asa de) speculativ, sperantele tale oportuniste de asteptare ar avea ca rezultat niste bani de seminte.

Normal că studiez piaţa, asta fac de vreo lună încoace. Şi probabil voi mai face asta un timp, cel puţin până dau gata câteva drive test-uri.
Chestia e că nu mă aştept la pomene, la 14k euro câtă reducere poţi primi? Doar că pe unde am mai citit dealerii nu dădeau nici măcar covoraşele, zgârciobii. :biggrin: Însă mai scoţi ba o alarmă, preşurile ba plasa de ţânţari (Fileu retinere bagaje in portbagaj cică de cheamă) şi alte câteva accesorii ce nu depăşesc în general 200 euro. Iar la 85E fără tva cât costă plasa aia de ţânţari cred că mă înţelegi, din câte am văzut mi se pare că eşti cam la fel de zgârciob ca şi mine. :tongue:

PS: C4 mi se pare urâtă cu spume.
 
Last edited by a moderator:
Și producătorii de mașini sunt ca Ikea, când te prind la ei te rup la accesorii. Dacă tu chiar cumperi plase de 85 de euro (care probabil se produce cu 2 euro maxim) din banii tăi o meriți :smile:. Io mi-am luat mașină 2nd hand, iar după ceva timp un prieten și-a luat același model nou, și mi-a arătat ofertele de opționale/accesorii. Am rămas blocat când am văzut ce prețuri aveau unele accesorii pe care eu le considerasem destul de "basic" la a mea.

Drive test-uri faci de obicei pe mașinile echipate de top, c-așa-i in marketing, să te atragă cu toate halea.
 
Chestia e că nu mă aştept la pomene
In vremurile astea, daca ai cascavalul în desaga, nu stai la asteptat pomeni ci pândesti vânzatorul ranit de conjunctura ca sa-i dai lovitura de gratie.

Având în vedere ce parc auto exista pe strazi si cum a fost dobândit, statistic ai sanse mari sa dai de cazuri disperate.
 
Miahi, merg la drive test doar pentru a vedea motorul, în rest nu mă interesează absolut nimic. Asta e baza şi de aici plec, motorul care să poată duce căruţa încărcată şi fiabilitatea (din ce am citit ar fi ok). Încă mă gândesc cum aş putea testa maşina aia fiindcă merge goală, nu merg să-i tocesc cauciucurile cum mi-au sugerat unii ci doar vreau să văd cum se comportă. Tre să-mi caut nişte prieteni cu burtă ca să iasă testul cum trebuie. :biggrin:

Încă nu am rămas pe un model, încă mai studiez. Eram doar curios dacă ar fi vreun avantaj să mai aştept sau să caut varianta cea mai bună şi să-i dau bice.
Mulţumesc pentru indicaţii.
 
IMHO cea mai buna treaba cu free gadgets e sa-ti monteze alarma. Asta deoarece daca vrei alarma oricum trebuie s-o montezi la un service din reteaua lor, altfel pierzi garantia la partea electrica.

Mai ia in calcul si costurile ascunse si anume cat te vor costa reviziile obligatorii in perioada de garantie (de 3..5..etc ani). Ca aici te poti trezi si cu ceva gen 2400 RON / an. Funny. :biggrin:
 
Ştiu, m-am documentat şi mă documentez în continuare după cum am mai spus. Reviziile la Fiat sunt o măgărie pe faţă, mulţi renunţă la garanţie din motivul ăsta.
 
Am sa vin ca dracul ala nedorit dar, chiar e un must 1st hand? Nu de alta dar la 2nd hand chiar vei gasi vanzatori disperati si se poate la jumate din pretul de baza al masinii noi sa iei ceva si cu dotari faine.
Deh, cred ca-s printre putinii care prefera masini si femei rulate de la care stii la ce sa te astepti in plus. Asa ca daca nu esti de acord cu SH, nu e nevoie sa-ncepem un debate pentru ca stiu zeci de pareri pro masina noua si femeie virgina. :biggrin:
 
Având în vedere că e prima maşină pă persoană fizică, adică prima mea maşină, vreau să fie la fel ca şi prima femeie, virgină. Mai târziu poate voi alege şi eu un rulată. La femei rulate nu prea mă pricep să dau sfaturi, aici îi las pe cei care cunosc să-şi dea cu părerea. :biggrin:

Aştept răspuns de la nenea de la Renault referitor la un drive test, între timp mă duc în curte la cei de la Skoda să văd ce preţuri şi oferte au. I'll be back. :biggrin2:
 
Deh, cred ca-s printre putinii care prefera masini si femei rulate de la care stii la ce sa te astepti in plus.

Tocmai că riști să fie rulate pe centură și să aibe garnitura de chiulasă praf și te prinzi prea târziu, când începe să bage apă în ulei. În orice sens :biggrin:
 
Ca intotdeauna, adevarul e undeva la mijloc.
Iar ca sfat, Octavia cred ca este apogeul calitate/pret.
 
Octavia Tour este o tehnologie învechită, Octavia II nu ştiu ce să zic. Imo nu e chiar o soluţie, loc în spate nu e mai deloc iar finisajele nu sunt tocmai ok.

@lapcat: depinde de gusturi, sincer mie îmi place mai mult C4 coupe decât cel în 5 uşi, cu toate astea mi-a făcut o impresie mai mult decât bună :smile:
 
Pache, touche! (in ambele afirmatii)
La masini/femei rulate te mai uiti si la ele iar daca nu te pricepi sa le citesti, ceri un ajutor. La cele virgine ai pe alta parte riscul sa o iei cu defect de fabricatie si apoi sa te certi cu soacra care nu o mai vrea nici ea inapoi. Daca nu risti nu castigi.
La 2nd ai avantajul ca iti poti lua A6 de 4 ani sau mai nou, la bani de Clio nou. (era un exemplu pentru a se compara clasele, inlocuiti modelele cu orice altceva echivalent).

E vorba de Octavia 2 presupun si nu de antichitatea din '97.
 
La 2nd ai avantajul ca iti poti lua A6 de 4 ani sau mai nou, la bani de Clio nou. (era un exemplu pentru a se compara clasele, inlocuiti modelele cu orice altceva echivalent). E vorba de Octavia 2 presupun si nu de antichitatea din '97.

Mie cel mai tare îmi este frică de defectele ascunse la maşinile SH, chiar şi cele care nu sunt ascunse de vânzător. O reparaţie la o maşină sh (scumpă de nouă) te poate duce la sapă de lemn uneori, dar la fel de bine te poate plimba şi 10 ani fără probleme. Îţi trebuie şi un pic de noroc şi bagajul de cunoştinţe pe care trebuie să-l ia la el un cumpărător auto.

Pe site-ul Skoda nu au Octavia 2 ci doar Tour şi O2 facelift - unii îi spun O3.
 
Hai sa ne gandim putin. Cele mai multe masini care se vand acum sunt aduse recent sau aduse direct din afara. Cele rulate in Romania mai mult timp le recunosti rapid (geamuri negre cu folie, icoane si cruci toata masina, huse si alte insemne nomade ale trecerii romanului prin masina iar in caz extrem, ceri talonul si te uiti sa vezi de cand este adusa). O recomandare ar fi ca sa te feresti daca nu te pricepi, la cele rulate mult timp. In fond poti sa te gandesti si la vorba aceea ca romanului cand i se strica ceva, vinde acel ceva. Masinile aduse in schimb sunt de cele mai multe ori vandute ca si de bune.
Bun, uzura iti poate afecta putine piese care sa pice fix la tine si imediat dupa ce o cumperi. Sansele ar fi pompe de benzina/motorina, injectoare, turbosuflante. In mod normal, daca nu iei prin reprezentanta si te mai descurci putin, niciuna din toate acestea nu ar trebui sa te coste 1000Euro ca si piesa. Reparatia cateva sute, hai sa zicem 1500Euro cu tot cu montaj. Daca te arunci in primul loc e posibil sa faci aceeasi reparatie cu 3000Euro in schimb.
Mai poti face revizia generala la motor cum o iei, nici asta nu trebuie sa coste mai mult de 1500Euro in cel mai rau caz, cu tot cu montaj. Amortizoare, bucsi, etc. nu sunt de luat in caclcul la o masina adusa din afara tarii decat daca ai luat-o de la unul care locuieste pe vreun platou montan neasfaltat.
In rest te mai uiti si tu cand o iei sa arate la interior si exterior exact asa cum consideri ca ca-ti place.
Niciodata nu strica sa te uiti dupa geamuri, usi, vopsea, etc. pentru a afla daca a avut incidente. Sunt si cazuri in care faci lonjeroanele elice, le indrepti la loc fara sa fie nevoie de vopsea sau geamuri de zici ca nu a patit nimic. E totusi preferat sa nu iei o masina rasturnata sau lovita nasol. Oricum, o simti la viteza la drivetestul cumpararii daca are ceva (evident, sa nu fii un om fara simturi pentru care acelasi lucru e Trabant, Logan sau Porsche).
Revenind, cu o suma mult mai mica iti poti lua o masina cvasi-normala SH (adica nu A6) fata de varianta 1st hand. Ghinionul poate exista si la o masina noua si nu stiu cate probleme sunt acoperite cu adevarat de garantie (e ca aia, cumperi PC nou, sigilat pe deasupra, se arde sursa de 2lei cu tot ce e in carcasa si la service iti spun ca e vina utilizatorului). Mai pui si faptul ca o masina corecta poate rula cam 250-300kkm fara reparatii, doar revizii si abia de acolo apare posibilitatea defectiunilor.

P.S. Sa inteleg ca este inca la putere vesnicul "dar daca pica turbina?"
 
Şi dacă pică, ce fac? :biggrin:

Din câte am citit în ultima vreme maşinie din generaţia ultimilor 4-6 ani sunt destul de fiabile, duc 100-150k kilometri doar cu reviziile. Mai apoi încep să apară probleme pe la suspensii datorate drumurilor foarte proaste de la noi, însă reparaţii destul de ieftine. Deci n-ar fi o problemă, însă mai e şi impresia aceea de nou. Cu banii pe care-i am aş fi găsit uşor un bmw seria3 sh, îmi plac enorm de mult maşinile astea, însă prefer să fie nouă fiindcă e prima. Singurul lucru la care mă uit în principal e ca motorul să poată trage căruţa încărcată la deal fără să simt că moare, pentru când voi pleca în grup la munte.
 
Motoarele care trag ca tractorul sunt motoarele diesel. Simti mai greu ca le trece naduful. De principiu daca ai si minim 100CP pe el, chiar nu vei simti ceva greutati iar daca le simti, le simti in conditii unde le-ai simti si cu 150CP sau mai mult. Adica acolo ai nevoie cu mult mai mult ca sa nu le mai simti.

Inteleg si respect mai ales cand e vorba de prima. Nu incerc sa-mi impun punctul de vedere pentru ca stiu ca suntem diferiti noi oamenii si avem ganduri, aspiratii si influente diferite. Probabil si eu daca as avea pe mana acum 200mii euro mi-as lua masina visurilor cu 0 km. Daca as avea doar 20mii mi-as lua-o la mana a doua pe cea care simt ca ar putea face si ea pentru mine o pasiune reciproca.
 
Şi dacă pică, ce fac? :biggrin:
Dacă pică, o repari cu un sfert din banii economisiți :smile:.
Singurul lucru la care mă uit în principal e ca motorul să poată trage căruţa încărcată la deal fără să simt că moare, pentru când voi pleca în grup la munte.
N-am idee ce mașini ai condus tu până acum, da' io n-am văzut mașină făcută in ultimii 10 ani să moară la deal doar că e prea incărcată. Am văzut doar mașini care să moară la deal că nu-s ingrijite sau că nu știe omu' s-o conducă (nu-s adeptul turațiilor mari, da' când trebuie, trebuie).

Dacă mergi legal și responsabil (adică nu te apuci de depășit TIR-uri in curbe fără vizibilitate) 80 CP sunt suficienți, altfel iți trebuie ceva mai mult, ca să ieși viu din situațiile in care singur te-ai băgat.
 
Voi ce munţi urcaţi? Am fost cu Rebitu şi Inutza pe la Cheile Bicazului amu ceva vreme cu un Ford Orion '88 plin cu provizii de acasă şi are 55CP şi n-are turbină - diesel clasic. Depinde cum conduci, aşa şi pentru frunzele din spatele casei îţi trebuie tracţiune integrală şi ai nevoie de 400CP ca să urci pe Autostrada Soarelui.

Give me a break :smile:

P.S.: Miahi, cu Măzduţa care are motor de 1.6l diesel şi 90CP m-am descurcat în orice situaţie, deşi de câteva ori am calculat puţin pe lângă. Dacă nu-ţi pierzi sângele rece şi poţi judeca (nu OMGWTFvineTIRUdinFAŢĂĂĂĂ), poţi stoarce mult dintr-un motor pe care alţii l-ar considera subnutrit.
 
Eu cand am zis mai sus, ma refeream ca sa urci fara sa maraie deloc si sa ai acceleratii bune si la 45 de grade inclinatie, adica situatii gen 2% din toata viata masinii aleia. Oricum, dieselul trage bine indiferent, asa este el, doar de aia locomotivele si capul tractor la TIR sunt diesel si nu pe benzina.
 
Back
Top