Despre achiziţionarea şi utilizarea maşinilor virgine şi a femeilor second hand

Luat Fiat Stilo 1.9D din 2005 cu 147k km. Cu ocazia faptului că azi s-a-mplinit o lună de când am început să conduc, am zis să fac şi primul drum afară din oraş, aşa că am dat o tură până în Timişoara.

Note to self: dacă eşti într-a cincea şi mergi cu 80 şi vrei să depăşeşti, schimbă a patra... :rolleyes:
 
Nu uita: doar dupa un accident iti intra in cap condusul preventiv. Este important sa treci peste senzatia de frica de condus ca poti face accidente, senzatie ce apare dupa primul accident. Dupa aia, lasa-i pe ceilalti sa claxoneze cat vor. Tu poti sa mergi doar cu 50 in oras. Ca o recomandare de schimbat vitezele - doar cand incepe sa strige motorul - daca e benzina, poti sa il duci sa si urle si apoi schimbi treapta superioara.
 
Deci fă primul accident ca să scapi mai repede, în special de griji. :biggrin:
 
Nu uita: doar dupa un accident iti intra in cap condusul preventiv. Este important sa treci peste senzatia de frica de condus ca poti face accidente, senzatie ce apare dupa primul accident. Dupa aia, lasa-i pe ceilalti sa claxoneze cat vor. Tu poti sa mergi doar cu 50 in oras.

Nici nu pot exprima cate greseli faci :biggrin: Condusul preventiv se invata prin educatie, iar de condus conduci asa cum se circula in zona. Daca se merge cu 70 si e coloana de masini iar tu mergi cu 50... well, ai grija sa ai frigideru gol.
 
Îmi place să cred că am trecut peste senzaţia de frică de condus (care într-adevăr exista înainte) fără a fi implicat în evenimente rutiere nedorite. Cât despre claxonat, îi las să claxoneze, nici o problemă.
 
Am o problema crunta cu aproximarea spatiului din dreapta pe unde am loc sa trec - probabil ma cred intr-o conserva care intra oriunde.
Iti ziceam de faza cu 50km/h, ca mergeam in paralel cu altul si cel din spate se nervoza ca nu putea sa dea blana, logic.
 
Io am o problemă cu aproximarea spaţiului în general (nu doar cel din dreapta), dar încă nu m-am frecat de nimic. Mă gândesc că în timp o să fiu în stare să apreciez mai cum trebuie distanţele.
 
Tre să fii puţin inconştient să te aventurezi pe Transfăgărăşan dacă ai doar 1000 de km la bord?
 
Nu, doar să nu-i dai chiar aşa de tare, chiar dacă ăia din spate fac spume. Şi n-o să ai aşa mult timp să te uiţi la peisaje :smile:.
 
Altii nici la 100.000 km nu stiu sa conduca asa ca raspunsul e relativ. Eu la o luna dupa ce am luat permisul am facut primul drum Italia - Romania la volan.
 
Depinde de noroc. Polonezul ala pe care l-au chiftit bolovanii cu tot cu masina - pe Transfagarasan - saptamana trecuta conducea f. bine, dar...

LE: AICI.
 
Eu la o luna dupa ce am luat permisul am facut primul drum Italia - Romania la volan.
Acum ma prind si eu ce fac astia cu capsunile dupa ce le culeg - le trimit in Romania cu masina :lol:
Pardon, dar sa conduci din Italia spre Romania dupa o luna de permis e mult mai usor, cel putin pana la granita Romaniei, decat sa circuli prin Romania.
 
Înainte să mă apuc de şofat mă gândeam că o fi tare nasol, că o să fiu tot timpul crispat, că n-o să pot să conduc niciodată relaxat (mai ales la viteze mai mari de 90, de ex.). Iar după ăştia 1000 de km (care includ şi câteva sute afară din oraş), am constatat că există o discrepanţă fantastică între cum îmi imaginam eu că o să fie condusul şi cum e în realitate. :smile:

Point is că îmi place şi nu mi se pare ştiinţa rachetelor. Îmi dau seama că, din păcate, nu stăpânesc încă maşina aşa cum mi-aş dori, că afară din oraş, deşi e mai relaxant, e şi mai periculos, că tre să am grijă că-s o grămadă de berbeci în trafic de care trebuie să te fereşti etc.

This being said, hope to read you on Monday. :biggrin:
 
jarod said:
Tre să fii puţin inconştient să te aventurezi pe Transfăgărăşan dacă ai doar 1000 de km la bord?

Dacă apuci să mai citeşti, nişte recomandări, că am fost recent pe acolo:

Deseori e ceaţă, negură, nori etc., în special prin pădure, foloseşte (evident) luminile cu încredere şi claxonează vitele care nu le aprind.

Atenţie că e foarte posibil să întîlneşti motociclete şi chiar biciclete, atît grupuri cît şi izolate.

În cel puţin 2 locuri (sus în cap unde se vede frumos Transfăgărăşanul şi la baraj) s-au făcut tîrguri şi adunături unde toată lumea parchează unde apucă şi circulaţia se face ca naiba, o să treci greu de ele, multă răbdare. Dacă vrei să opreşti mai bine alegi un refugiu pe drum, altfel la grămadă cu turma e greu cu parcarea etc. Preţurile la băuturi, apă etc. prin tîrgurile alea sînt preţuri de turişti, la fel şi alea la diverse mărfuri "artizanale" (căciuli haioase, jocuri de remi etc.) -- cel puţin duble faţă de normal.

Vezi că n-ai aproape nicăieri unde să faci pipi. Bărbaţii mai îngroaşa obrazul şi se dau după o stîncă sau copac dar fetele sînt cam screwed. Pe coborîre înspre Curtea de Argeş la un complex turistic e o căsuţă cu toalete, cu plată, foarte curată şi bine aprovizionată (săpun, hîrtie etc.) În rest, nimic. Bine, mai sînt pe drum pensiuni, hoteluri, un sediu Salvamont, dar oamenii nu prea au niciun chef să lase bizonii să-şi facă nevoile pentru că majoritatea se comportă precum vitele, şi-i înţeleg.

Drumul dintre Bîlea şi Curtea de Argeş e în stare proastă şi combinaţia cu virajele şi eventual cu maşina încărcată înseamnă că e aproape imposibil să depăşeşti. Aşa că-ţi urez să nu nimereşti în spatele vreunui ARO străvechi care să te umple de gaze de eşapament.
 
Back
Top