Despre achiziţionarea şi utilizarea maşinilor virgine şi a femeilor second hand

O dam in exista sau nu Dumnezeu, fiecare cu convingerea lui ,nimeni inclinat sa asculte si varianta opusa. Cui i-a intrat in cap ca masina noua este singura optiune, nu va recomanda decat noua si viceversa. Cred ca discutia este inutila si ar trebui inchisa.
 
Mie nu mi-a intrat nimic în cap. :biggrin: Doar că, de banii pe care sunt dispus să îi dau, nu am cum să-mi iau maşină nouă.
 
Daca omul a strans "din greu" 3500 de euro inseamna ca nu-si permite sa aiba masina, mai ales una veche cum si-ar putea lua de banii astia. It's a fact of life. :wink: Iar daca nu i-a strans "din greu" inseamna ca mai poate strange sau plati rate/leasing la o masina noua sau aproape noua...

This.

Jarod, mate, n-a zis nimeni să dai 10.000 EUR, dar un 7000, acolo, și iei ceva nou și drăguț :smile:

BTW, nu-i mai recomandați Polo/Clio/Fiesta, omul încape pe 2 locuri într-o mașină de-aia la cât de înalt este :wink:
 
Repet, e uşor să fiţi generoşi cu banii altora.
jarod, am să vorbesc cu un coleg de muncă azi, el caută maşină în aproximativ aceeaşi sumă, se pricepe la maşini, o să trimit PM cu detalii de contact.
 
3500Euro, as merge pe un Mercedes C ori BMW seria 3 sau chiar 5 diesel de prin 95-97. Ai tractiune spate neasistata, te rastorni ca dracu cu ele si airbagurile sunt de pe vremea cand mai mult prezenta lor era marketing, dar ai exploatare scazuta, confort si spatiu.
3500Euro, Polo, Fiesta, Megane de prin 2005-2006 sau cu noroc chiar 2007. Chiar daca airbagurile sunt mai eficiente, masina oricum nu va rezista unui impact la 100km/h cu ceva cu dublu marimea ei, sanse mari sa faci si in acest caz drumuri la morga sau macar sa-ti doresti sa ajungi direct acolo. Nu cred ca are rost sa-ti spun sa mergi pe motorizarea de 1.2-1.3 benzina.
3500-4000Euro ar trebui sa ai bafta sa gasesti un Opel Astra (apropo, nu ar trebui sa-ti fie frica de caravanuri ba dimpotriva, sunt mai spatioase, mai ieftine mai usor de gasit), 1.7CDI, un Vectra B, desi siguranta este again, sub ceea ce cauti tu.
Cu si mai multa bafta, pui mana pe un Volvo V40, destul de fiabile daca stii ce sa alegi (ma refer care dintre motorizari) si deja vorbesti de 4 stele EuroENCAP. Nici aici nu ai ESP (exista macar ESP la sub 5000Euro SH?). Dar fi sincer, daca esti incepator si ajungi sa ai nevoie de ESP constant, inseamna ca mai bine iti iei motoreta. Din motive financiare prefera sa fii mai atent la drum si mai adaptat, sa nu te bagi aiurea si o vreme o sa economisesti ESP-ul.
Mai ramane un Golf 4 cred mai hartanit, poate chiar un Passat 1995-1999 sau de ce nu, vreun A4 B5.

Siguranta pasiva si activa la majoritatea celor recomandate inseamna de cele mai multe ori condus atent/prudent si prevazator. In fond, nici cu un Seria 7 nu as vrea sa ma incolacesc dupa un copac sau sa intru sub vreun TIR, mai ales la 150-200Km/h pentru ca rezultatul este aproape acelasi.
 
La viteze mai mari de 100km/h impactul este nimicitor pentru orice autoturism, nou sau vechi. Doar dacă ai camion speri la şanse să rămâi cât de cât întreg. Iar dacă intri sub un TIR la 150-200km/h ori treci pe sub el ori intri cu totul sub el şi te adună descarcerarea cu faraşul de acolo.
 
BTW, nu-i mai recomandați Polo/Clio/Fiesta, omul încape pe 2 locuri într-o mașină de-aia la cât de înalt este
Nenea jarod, cat de inalt respectiv "lat" esti? Intreb de curiozitate ca sa nu mai recomand prostii.
 
Rămâne varianta SH şi speranţa să găsesc ceva ca lumea.
Speranţa moare ultima. :tongue:

Şi eu ziceam că nu vreau maşină second până cănd un prieten bun şi-a vândut Fordu Focus de 4 ani şi 35.000 de km la preţ de criză. Ştiam maşina de când şi-a luat-o, ştiam cum a mers şi cum a avut grijă de ea. Acum, un an jumate şi 17.000 de km mai târziu pot spune că a meritat din plin.

Dacă prinzi ceva de genul ăsta, merită SH. Altfel, e riscant şi mai bine umblii cu bicicleta/tren/avion şi închiriezi când ai nevoie.
 
Şi eu ziceam că nu vreau maşină second până cănd un prieten bun şi-a vândut Fordu Focus de 4 ani şi 35.000 de km la preţ de criză. Ştiam maşina de când şi-a luat-o, ştiam cum a mers şi cum a avut grijă de ea. Acum, un an jumate şi 17.000 de km mai târziu pot spune că a meritat din plin.

De acord cu cazuri de genul acesta, aici și eu aș fi procedat la fel în cazul tău :smile: Dar cazurile de genul sunt foarte rare.
 
Asta-mi aduce aminte de cineva care se intreba cum de marea majoritate a masinilor second de la noi, au fost in posesia unor doctori batrani, ce le-au tinut doar in garaj, tunate .
 
Cam 1.88-1.90 şi 75 kg.
Neo, nu te supara dar eu la 1,93-1,95 intru in Polo fara nici o problema. Ce-i drept, cu scaunul dat in spate de tot dar e perfect confortabil si daca il dau mai in fata (imi place sa stau cu picioarele cat mai intinse). asta inseamna ca in spatele meu poate sa stea o persoana de 1,60-1,65. Ca idee, din Vectra ma dau jos mai greu decat din Polo (trebuie sa ma sprijin de toate alea ca sa pot sa ies de sub volanul ala).

Deci nu mai zic ce sa aleaga dar criteriul spatiului pentru sofer nu mai e o problema nici in masinile mici. Cresc de la o generatie la alta.
 
Parerea mea este ca 3500E pentru o masina in acest moment este insuficient. Datorita preturilor mici de acum, cu 5000-5500E iti poti lua o masina decenta ca an de fabricatie, km si aspect/intretinere. De asta probabil toti recomandati ceva mai scump. Ca idee, recomand:
sa gasesti un Opel Astra (apropo, nu ar trebui sa-ti fie frica de caravanuri ba dimpotriva, sunt mai spatioase, mai ieftine mai usor de gasit), 1.7CDI, un Vectra B, desi siguranta este again, sub ceea ce cauti tu.
Cu si mai multa bafta, pui mana pe un Volvo V40, destul de fiabile daca stii ce sa alegi (ma refer care dintre motorizari) si deja vorbesti de 4 stele EuroENCAP. Nici aici nu ai ESP (exista macar ESP la sub 5000Euro SH?). Dar fi sincer, daca esti incepator si ajungi sa ai nevoie de ESP constant, inseamna ca mai bine iti iei motoreta. Din motive financiare prefera sa fii mai atent la drum si mai adaptat, sa nu te bagi aiurea si o vreme o sa economisesti ESP-ul.
Mai ramane un Golf 4 cred mai hartanit, poate chiar un Passat 1995-1999 sau de ce nu, vreun A4 B5.
, cu singura mentiune ca eu unul m-as feri de masinile mai vechi de anul 2000.
 
Ce faci cu o masina din 1994-1996? O pregatesti de rabla? Inteleg o masina din anii '70 - '80, un exemplar mai deosebit, sa-l faci masina de colectie, dar o masina de 15 ani e suficient de veche incat sa aiba multe probleme de fiabilitate si la un buget destul de restrans, nu cred ca iti permiti asta.
 
Tocmai spuneam mai sus ca taica-miu are un MB C220D din 1994 care are confort mai bun ca orice Logan, optionale mai bune ca orice Logan, a costat 3000Euro la neamt acasa si in 40mii de KM am schimbat doar un filtru de ulei, masina mergand fara absolut niciun menajament.
 
Am mai spus că astea-s cazuri particulare? Mda, parcă da. Tu-l trimeți pe Jarod să cutreiere Jermania în speranța că va găsi ceva de genul. A, da, stai, ai dreptate, TOATE anunțurile de pe mobile.de sunt de încredere. Rofl.
 
Da, am uitat, inaintea masinii asteia, taica-miu a vizitat cam vreo inca alte 5-6 mertzane care pe mobile.de pareau okish. Acolo doar asta si inca unul, mai fain ca dotari erau demne de cumparat (problema celuilalt era capacitatea de 2500cmc in vremea instituirii taxei de inmatriculare triplataBoc).
 
Back
Top