Despre achiziţionarea şi utilizarea maşinilor virgine şi a femeilor second hand

Deseori e ceaţă, negură, nori etc., în special prin pădure, foloseşte (evident) luminile cu încredere şi claxonează vitele care nu le aprind.
Exact, folosește cu încredere claxonul cu ton pentru avertizare de lumini stinse. :lol:
Chiar crezi că știe ăla de ce-l claxonezi? Dacă e bou nici când îi spui n-o să se conformeze.

Apropo de lumini, într-o seară pe la 11 jumate un idiot mergea fără nici un bec aprins, nici măcar poziția. Trece pe lângă poliția comunitară care venea din sens invers, nici o treabă nici ăia. Apoi iese din oraș și dă viteză, cred că știa drumul pe de rost că eu nu-l vedeam decât în becurile celor care veneau din față, ăia nici nu cred că-l vedeau decât atunci când trecea pe lângă ei. Nu știu cum de mergea așa, și cu viteză pe deasupra, dar nici de ce nu l-au luat comunitarii la rost...că doar au atribuții.
 
Sa fii sanatos cati taximetristi vad in fiecare seara prin oras fara lumini. Ma rog, macar exista luminatul stradal si ii poti vedea.
Cat de dobitoc poti sa fii sa nu iti dai seama ca nu vezi in fata si mergi din instinct, ca totusi nu avem lumini din metru in metru?
 
Azi noapte pe la 11 cineva a uitat că traseul Săcele-Cheia e etapă de raliu și s-a dat la vale de-a dreptul pe serpentinele de la coborârea din Bratocea spre Cheia. Brazii dintre serpentine nu au fost suficienți de groși să-l oprească, așa că mașina s-a răsturnat în cădere. Not pretty.
 
Pe mine m-a oprit într-o sâmbătă noapte pe la două să suflu-n fiolă (era filtru să-i prindă pe ăştia ce ies de la birt şi conduc băuţi) şi m-a-ntrebat dacă nu am nevoie de faruri să văd noaptea. :biggrin: Meh, încă nu mi-am format reflexul să le aprind şi cum era luminat... Probabil aş fi sesizat că ceva nu e ok când aş fi ieşit din oraş. :smile:

Altfel, am condus nişte kilometri weekendul ăsta. :smile: Plecat vineri la 18:30 din Arad cu gândul că tre să ajung în Sibiu. Când mai aveam 30 de km până în Sibiu, am fost informat că nu s-a găsit cazare-n Sibiu şi tre să ajung pe-aici. :smile: M-am cam demoralizat, da` i-am dat bătaie ş-am ajuns cu bine.

Sâmbătă am primit permisiunea să conduc până la telecabină, iar acolo m-am transferat în altă maşină :frown: Oricum a fost fun şi până acolo, dar mai ales coborâtu` de la telecabină. :smile: Mi-au cam scârţâit roţile de câteva ori (fără intenţie), dar nu mi-a fugit curu` (sau n-am simţit io). :smile: După masa târziu am pornit spre Braşov. Asfalt mişto, am învăţat cum stă treaba cu schimbatu` într-o treaptă inferioară când urci rampe o ţâră mai abrupte...

Duminică am plecat pe la 18:30 din Braşov spre Arad (via Haţeg, Lugoj şi Timişoara), am testat limitarea electronică a vitezei pe centura Sibiului (e configurată la 170 km/h and it works :smile: ), am condus ceva vreme cu soarele-n faţă şi-am ajuns la 03:00 în parcarea de la bloc (din cauza P.P.S.-ului).

All in all, nice experience. Încep să mă ataşez de maşină. :smile:

P.S.: făcut 4 ore din Arad până-n Sibiu. Good enough ţinând cont că a fost primul drum serios afară din oraş, a fost vineri seara şi am prins vreo două accidente pe drum + ceva ploaie serioasă la ieşirea din Deva.

P.P.S.: atenţie mare dacă folosiţi Google Maps/Navigation. Io n-am găsit opţiunea de a exclude din calcul drumurile comunale şi, cum el calculează traseul cel mai scurt (iar eu nu l-am verificat să văd pe unde mă bagă), am muşcat-o urât între Haţeg şi Timişoara că m-a băgat pe un drum d-ăsta pietruit de vreo 14 km... Duminică noaptea cu rezervoru` pe roşu şi bateria din telefon (care e şi GPS) pe terminate fix de asta nu aveam nevoie. :rolleyes:

P.P.P.S.: aveţi idee dacă, la noi, pentru autostradă (în special centura Sibiului) trebuie altă rovignetă decât cea necesară pentru drumurile naţionale?

P.P.P.P.S.: voi cum depăşiţi noaptea? Mie mi se pare că e super nasol pentru că n-ai vizibilitate suficientă decât dacă bagi faza mare, dar atunci îl încurci pe cel pe care-l depăşeşti...
 
P.P.P.S.: aveţi idee dacă, la noi, pentru autostradă (în special centura Sibiului) trebuie altă rovignetă decât cea necesară pentru drumurile naţionale?

Vigneta e una singura valabila pe toate categoriile de drumuri nationale.

P.P.P.P.S.: voi cum depăşiţi noaptea? Mie mi se pare că e super nasol pentru că n-ai vizibilitate suficientă decât dacă bagi faza mare, dar atunci îl încurci pe cel pe care-l depăşeşti...

Depasim cu multa grija. Daca e sa vine vre-o masina din fata ii vezi farurile, si astfel apreciezi distanta. Eu mai bag cate un flash de 1 secunda cu faza lunga sa ma asigur ca nu e vre-o caruta pe sensul celalalt.
 
De obicei te poti folosi si de farurile celui pe care urmeaza sa-l depasesti.

Cand sunt depasit si drumul imi permite, aprind faza lunga pana cel din spate ajunge in dreptul meu, tocmai ca sa aiba vizibilitate buna.
 
P.P.S.: atenţie mare dacă folosiţi Google Maps/Navigation. Io n-am găsit opţiunea de a exclude din calcul drumurile comunale şi, cum el calculează traseul cel mai scurt (iar eu nu l-am verificat să văd pe unde mă bagă), am muşcat-o urât între Haţeg şi Timişoara că m-a băgat pe un drum d-ăsta pietruit de vreo 14 km... Duminică noaptea cu rezervoru` pe roşu şi bateria din telefon (care e şi GPS) pe terminate fix de asta nu aveam nevoie. :rolleyes:
GPS-ul e pentru a gasi o adresa intr-un oras necunoscut, pentru a gasi un drumeag nesemnalizat care iese dintr-un drum mai mare, pentru o ruta orientativa, nu pentru DN1 cu ditamai semnele de circulatie si pe care e greu sa te ratacesti si daca esti orb. De asemenea daca vrei sa folosesti orice telefon pe post de GPS e bine sa il tii in priza (la bricheta), ca in masina iti permiti sa faci asta.

Sau, mai pe scurt, nu ai nevoie de GPS decat daca e un drum foarte complicat, nu ai pe cine sa intrebi sau nu stii limba sau daca esti complet incapabil sa mergi pe o sosea, conditie in care nu ai ce cauta la volan :tongue: Cand ma gandesc la Marco Polo, Cristofor Columb si Ferdinand Magellan imi e rusine in ce lume am ajuns sa traim.
 
Pe vremea lui Magellan se puteau vedea stelele noaptea si pe el nu-l deranja sa astepte miezul zilei urmatoare ca sa afle longitudinea cu o precizie de vreo 2-300 km.
 
Da, ca sa mergi pe DN iti trebuie neaparat latitudinea, ca longitudinea nu o afli dupa pozitia soarelui sau cel putin nu se putea pe vremea aia.
 
Pe vremea lui Magellan ăia care plecau aşa şi mai şi ajungeau erau consideraţi eroi. Ştii cum erau categoriile: vii, morţi şi ăia plecaţi pe mare.
 
Ooo, ba da. Aveau niste cronometre elvetiene foarte exacte pe care le potriveau cand plecau de acasa si masurau longitudinea in minute prin diferenta intre cronometru si miezul zilei astronomic (umbra soarelui cade exact peste varfurile N-S pe acul busolei).
 
Cronometrele utilizabile au apărut după 1700. Până atunci au existat mai multe soluţii, care mai de care mai complexe şi aproape inutilizabile (de obicei necesitau observaţia/măsurarea diverselor corpuri cereşti + calcule serioase, putea dura câteva ore).
 
Back
Top