De unde cumparam? Secrets Revealed

Este aproape imposibil pentru un necunoscator sa afirme cu certitudine ca merge sau nu.
Chiar si fara beamforming se pot folosi mai multe antene pentru ceea ce se numeste diversitate spatiala, adica sa folosesti o anume antena sa emiti si sa selectezi alta care are semnal mai bun pentru receptie. Evident, se pot folosi multiple antene.
 
Chestia aia cu beamforming-ul e kindof marketing. Antenele de pe routerele normale sunt pentru MIMO în principal.

antenna characteristics that are desirable for MIMO will result in a degradation of the beamforming ability of the antenna


Era o discuție pe la Mikrotik pe forum prin 2014, "când o să implementați beamforming, că uite, e în standardul wifi ac" și răspunsul era "când o să vedem vreo diferență".
 
Last edited:
MIMO are sens atunci cand antenele au polarizare diferita din cate stiu eu. Dar sa citesc articolul ca e bun, poate ma insel.
Cat despre beamforming, functioneaza, dar pe distante mai mari si altfel de obstacole. De fapt cam asta studiem acum pentru urmatoarea generatie ...
 
Last edited:
  • Wow
Reactions: Neo
Din câte am văzut beamforming merge fain pe frecvențe mari și multe antene, dar asta înseamnă de obicei array de 100 de micro-antene, nu 2-3. Distracția e pe 60GHz. Presupun că lungimea de undă ajută.

MIMO funcționează în multiplexare de fază, pe aceeași frecvență.
 
  • Wow
Reactions: Neo
Da, si in alea 33 de pagini nu spun nimic de polarizarea antenei in clar. Pe undeva spune ca semnalul isi poate schimba faza si polarizarea.
Da, acum se pune problema unei antene compuse. Cat de multe antene sunt in ea depinde, dar e posibil relativ multe pentru ca sunt mici. Nu am vazut pana acum pe mai mult de 28 Ghz dar nu e timp pierdut. Nici pe aia nu o pot proba ca nu am cu ce.
 
Avand in vedere ca in fiecare an se vinde marfa de nspe milioane de euro, da, sigur ca e asteptat. De multi romani. Personal nu stiu daca mi-am luat vreodata ceva de black fraidei. In primii ani pandisem o plasma - deci pe vremea plasmelor - dar niciodata nu a avut reducere reala, doar d-aia imaginara. Valabil dealtfel pentru orice am pandit vreodata. Singura exceptie a fost si ramane avstore, dar ei au marfa foarte specializata, asa ca nu pot in fiecare an sa cumpar chestii de acolo. :smile:
 
Last edited:
Salut, are cineva vreo "intrare" la un distribuitor Supermicro din Romania (Sistec, Global Systems Communications, ASBIS Romania sau ELKO Romania)? Am o placa de baza X11SRA-RF luata de pe eBay ce a inceput brusc sa nu mai functioneze, blocandu-se cu un mesaj de eroare "No memory DIMM detected, install memory DIMMs" desi memoriile sunt montate - a functionat inainte si nu a primit nici un soc/scurt/agresiune de orice fel. M-ar interesa chiar si o reparatie contra cost daca e posibil (este o placa scumpa).
 
Cauta un email de tehnic/RMA pe site-urile lor si baga un mail. Nu ai nimic de pierdut. daca dai pe cel generic tip office@x e posibil sa se piarda pe drum.
 
Da, este obligat, dar in cazul produselor care au service autorizat separat de magazine este o idee foarte proasta, deoarece se pierd mai multe zile pe drum - magazinul tot la acel sevice trebuie sa trimita produsul. Stiu ca sunt unele branduri care refuza sa lucreze cu magazinul, accepta doar clientii finali direct, dar o fac probabil in afara cadrului legal - spun probabil pentru ca e posibil ca departamentul lor juridic sa fi descoperit vreo chichita prin lege.
 
Legea aia e dată așa pentru a ajuta prostanii care nu citesc manuale și contracte de garanție să înțeleagă ce și cum, așa că s-a gândit România ca, în loc să educe dobitocii, mai bine să dea o lege dobitoacă și să paseze mâța în curtea magazinelor, ignorând complet că industria are canale diferite pentru vânzare, pentru retururi și pentru service. Și uite cum magazinele se trezesc cu clienți recalcitranți și sunt obligate să presteze un serviciu pentru care nu au relație contractuală nici cu producătorul, nici cu importatorul, nici cu servisantul, nici cu reciclatorul, da' le-a băgat pe gât parlamentul că trebuie să aloce forță de muncă pentru asta, spațiu de depozitare, buget pentru transport, buget pentru înlocuiri, buget pentru procese că n-au făcut reparația în termen de ț zile când nici nu era treaba sau putința lor de a o face. Parlamentul pesedist a zis că pula-n gât la micii întreprinzători e pentru binele consumatorului, privatul a făcut un calcul și a zis că decât să se lege la cap mai bine delistează produsele din ofertă sau refuză să respecte legea asumându-și ocazionala amendă, că tot iese mai ieftin așa, fiindcă oricum consumatorul român tipic e la fel de ignorant în ceea ce privește calea corectă de a apela la service ca și în ceea ce privește existența acestei legi. Na zi-mi acuma cât de în favoarea consumatorului a ieșit rahatul ăsta.
 
Nu știu dacă ajută sau nu legea, e ca și cum un stat ar obliga Apple să livreze telefonul nou lansat cu încărcător, nu se poate fără. Nu știu dacă asta e bine sau nu, ce știu e că ar fi bine să știu despre legea respectivă, să am cunoștință de ea.

Eu în general îmi refuz întrebări care nu fac decât să îmi facă inimă rea. Dacă o situație nu e în controlul meu, nu fac astfel de analize. Dacă ai dreptate, și legea e proastă, eu tot nu voi putea face mare lucru. Dar măcar am idee că există. :smile:
 
Si cum altfel protejezi consumatorul impotriva unor magazine care importa produse pentru care nu exista nici un fel de service in Ro?
 
Da' ce, suntem în urmă cu 20 de ani încât granițele României să mai fie o limitare? În primul rând suntem în UE, așa că dacă faci RMA direct la producător (care e de fapt cel care se obligă să asigure garanția, direct sau printr-o rețea desemnată de puncte de service), îți dă ăla etichetă pentru expediat coletul pe gratis până unde zice el că trebuie dus produsul. Și nu e problema ta dacă expedierea se face la tine-n urbe sau 5 țări mai încolo.

Adică ce e mai avantajos pentru consumator:
A: să îți cari produsul pe cheltuiala ta înapoi la magazinul de unde l-ai luat, pentru care activitatea asta e o obligație legală dar altfel o corvoadă din care nu îi iese nimic, și care va invoca n chestii ca să evite preluarea. Că de ce n-ai ambalajul original, că de ce n-ai toate accesoriile, că de ce aparatul pare a fi lovit sau utilizat necorespunzător. Orice le tună prin cap. Și dacă la urma urmei îl preiau, aia tot nu înseamnă nimic pentru tine - tu ai dat produsul la un intermediar, din punctul de vedere al producătorului și al obligației acestuia de a onora o garanție, defectul încă nici măcar nu e înregistrat, trebuie să aștepți după magazin să facă înregistrarea pentru RMA, și cum ziceam magazinul n-are nici o motivație să facă asta cu prioritate. Dup-aia produsul să fie expediat, posibil ca producătorul să aibă alt gen de relație cu retailerii și să zică "păi nu e eficient să transportăm fiecare produs separat, mai bine stăm 2-4 săptămâni și organizăm un singur transport pentru tot ce se adună" - remember, la acest punct tu consumatorul încă nu ai interacționat deloc cu producătorul, ci la magazin vei face scandal pentru întârzieri, ori la producător i se cam rupe de chestia asta. Apoi produsul reparat tot nu vine la tine direct ci merge înapoi la magazin, care vezi cât de mult se va grăbi să te sune să te mai duci o dată să-l iei, să ți-l probeze, să semnezi de preluare and shit.

Sau B: "dragă producător, în cutia produsului mi-ai dat o broșurică pe care scrie WORLDWIDE WARRANTY, deci ai acum o reparație de făcut la produsul tău iiiiiiiindiferent în ce țară se află și de la cine a fost cumpărat. Așa că de la momentul ăsta în care te anunț direct de defect, timpul curge pentru ca să mi-l repari conform promisiunii de garanție între tine ca producător și mine ca consumator." Elegant, direct, gratuit, comod. Vine curierul acasă să ia coletul, producătorul zice adeseori "nu include nici un accesoriu inutil, numa' împachetează-l bine în ceva", ai status tracking direct la cel responsabil să facă reparația, produsul vine înapoi acasă la tine.

Sau poate ești genul care preferă metoda mai complicată? Oh wait :biggrin:
 
Back
Top