Card de salariu - recomandari

La ING cam singura chestie naşpa ar fi dacă-ţi pierzi cardul şi nu ai decât unul, că trebuie să te duci la alea două ghişee să scoţi până-ţi vine alt card (5 zile durează). Dar nu mi se pare chiar aşa un capăt de lume, că-n definitiv la orice bancă dacă-ţi pierzi unicul card tot trebuie să te duci la ghişeu. Care poate fi undeva aproape sau nu, că nu-s toate ca BRD sau BCR să aibă la fiecare colţ de stradă.

La ING am în momentul de faţă 4 conturi. Unul de cheltuieli curente, al cărui card îl port la mine; unul de depozit, unde intră şi salariul, al cărui card îl ţin acasă, de backup; un cont cu card pentru plăţi pe net, pe care-l ţin gol şi pun bani doar când fac vreo plată; respectiv unul de depozit în euro, fără carduri ataşate.

Ştiu că era o limită de 2 carduri per client, dar pentru contul ăla de net (cont "Web") îţi da card separat care nu se pune. Eu sigur am 3 carduri. :smile: Contul de net mai are şi securizare suplimentară cu Secure nu ştiu ce (un pin suplimentar care se cere la plăţi).

Despre cele cu descoperit de cont nu ştiu să vă spun.

Pot să vă spun însă că orice variantă de internet banking fără token electronic este vax dpdv al securităţii. Pe locul doi la oarece distanţă sunt băncile cu certificat SSL personalizat instalat în browser, dar dacă ai parola fixă nu e chiar acelaşi lucru.

De vreo 5 ani de când am ING m-am dezobişnuit complet de bănci "clasice" şi nu vreau să mai văd ghişee niciodată. Maxim sucursalele lor self-banking, unde la nevoie poţi face tot ce faci şi pe internet banking (dar cu cardul în loc de token).
 
Este un .exe! L-am rulat (desi n-ar fi trebuit) si da eroare in consola: Program too big to fit in memory.
Ah, stai, e un .pdf cu extensia .exe! Content-Type: application/x-msdownload
Si internet banking-ul la ei e facut in stilul asta?
 
Este un .exe! L-am rulat (desi n-ar fi trebuit) si da eroare in consola: Program too big to fit in memory.
Ah, stai, e un .pdf cu extensia .exe! Content-Type: application/x-msdownload
Si internet banking-ul la ei e facut in stilul asta?

Ce este .exe, bre? Iar ești afon.
 
Daca te uiti in antetul HTTP al download-ului ala, o sa vezi "Content-Type: application/x-msdownload" ceea ce semnifica fisier binar (.exe sau .dll). Cauza este probabil un server configurat idiot. Opera redenumeste automat fisierul in conformitate cu content-type.
 
Ești tu mai special cu configurația ta non-standard la software. La toți vine fișierul ca .pdf, numa' ție ți-l salvează ca .exe. Dar e mai ușor să dai vina pe altcineva.

On-topic, sunt client ING. Au avut bubele lor ocazionale la relațiile cu clienții, dar extrem de rar comparativ cu situațiile în care am apelat la relații cu clienții și m-au rezolvat exemplar. Am așa:
- un cont curent Cont'ROL cu card de debit Visa Electron, la care mai e asociat un card de debit MasterCard portocaliu utilizabil la bancomate și online;
- un cont curent suplimentar fără card, unde îmi intră (intra) salariul și de unde îmi transferam în contul de card ce-mi trebuia de cheltuială;
- un cont curent suplimentar fără card, în valută, pentru viramente externe;
- o linie de credit evaluată la 6 salarii, cu cont separat și card MasterCard negru pentru plăți electronice sau cash în străinătate (parcă), fără dobândă la cheltuieli rambursate în mai puțin de 45-60 zile; cu ăsta fac cumpărături mari, pe care le rambursez accelerat (2-4 luni) fără să mă complic cu rate fixe, date scadente și penalități de întârzieri;
- o a doua linie de credit evaluată la 3 salarii ca overdraft pentru contul curent;
- un serviciu de notificare prin SMS asupra tuturor tranzacțiilor în valoare mai mare de 200 lei, indiferent dacă sunt plăți sau încasări, inclusiv transferuri între propriile conturi - ăsta e 4 lei pe lună, parcă.

Legislația românească obligă toate băncile să 1) descurajeze folosirea cash-ului (greu de urmărit) prin comisioane de extragere de numerar, și 2) încurajeze folosirea tranzacțiilor electronice prin gratuitatea plăților cu cardul (comerciantul suportă toate taxele). Așa că singurele diferențe notabile la comisioanele între bănci ar fi la taxe lunare/anuale de administrare, comisioane de virament între conturi ale aceleiași bănci/alte bănci, diferența între cursul valutar propriu versus cursul BNR, etc. Pentru o persoană ce folosește destul de intens serviciile băncii (nu doar plata a 3 facturi pe lună și apoi scos tot salariul cash și gata), comisioanele de tranzacții sunt mai importante decât taxele de administrare.

La agenția ING am călcat doar de câteva ori de când mi-am deschis contul, pentru ca să-mi reînnoiesc cardurile, să le dau o copie după buletinul nou, de-astea. În rest, tot ce am avut treabă a fost pe internet cu token-ul, și ocazional la automatele de prin țară. Inclusiv conturile alea suplimentare în lei și euro le-am deschis cu câteva click-uri online, fără nici un act semnat fizic. Interfața online e chiar mai bogată decât cea din agenție.

La plățile facturilor obișnuiam să fac virament online, toți furnizorii de utilități au conturi (și) la ING iar interfața online îmi oferă un formular customizat pentru fiecare (gen, cod client și seria facturii în loc de detalii de plată). Dacă contractele sunt pe numele meu, pot opta pentru plăți automate - factura e comunicată și băncii și plata se face automat. Mai nou mi-e lene :biggrin: și am ochit o agenție ING la îndemână cu un terminal POS cu cititor de cod de bare; bag cardul, scanez codul de bare de pe factură, bag PIN-ul cardului și rup chitanța.

Chestia cu depunerea banilor în contul cuiva e o falsă problemă. Suntem prea obișnuiți cu mersul la coadă la X, Y și Z ca să înțelegem că singura bancă cu care ar trebui să ne batem capul e cea unde avem NOI cont. Îți depui banii frumos la TINE în cont, și apoi ceri băncii TALE să-i transfere în contul altcuiva. Știi exact dacă și cât costă, cât de repede se face transferul, etc. Dacă mergi la altă bancă, descoperi că nu se pot face depuneri anonime în contul cuiva și nici depuneri nominale de la cineva care nu are cont la banca respectivă, așa că stai 10 minute la coadă pentru ca operatoarea să 1) îți facă un cont la banca aia, 2) să încaseze cash-ul și să-l depună în contul nou creat, 3) să facă virament în contul cui vrei tu, și 4) să-ți desființeze contul. O fi stupid, da' asta e. Iar unele bănci îți percep un comision de creare cont pentru chestia asta.

Nota bene: Banca Transilvania percepe comision de primire de bani în cont, absurditate prin care i-au detronat în topul stupidității și pe cretinii birocratici de la BancPost.
 
La ING net banking doar autentificarea se face cu digipass?
Adica odata intrat in sistem, mai e nevoie sa-l folosesti?

Intreb pt. ca la RBS, te autentificai cu digipassul si mai apoi fiecare plata in parte trebuia validata cu un cod generat de digipass.


City pare a fi OK, am primit si o oferta destul de buna la ei, ii mai stresez si pe cei la la ING, sa vedem ce tona de acte imi trebuie pt fiecare.

Despre banci dintr-astea mai exotice gen CEC, RIB n-are nimeni nimic de spus?
 
Digipass-ul ING e necesar pentru intrare în sistem + validarea fiecărei tranzacții. De ceva timp au simplificat plățile multiple, în sensul că le poți adăuga într-o listă de plăți și apoi să le confirmi pe toate de-odată cu tokenul, în loc să le procesezi una câte una.

La ING sunt mai multe agenții și bancomate decât la Citi, asta s-ar putea să conteze într-un oraș mai mic.
 
ING are si aplicatie Android/iOS care iti permite sa accesezi homebank-ul. Optiunea FastPay mi se pare utila la plata facturilor - scanezi codul de bare de pe factura si o poti plati direct din aplicatie. Alerta SMS e cam useless, am avut-o activata promotionale pentru o luna si ceva si am vazut ca e un delay maricel intre efectuarea platii/incasarii si primirea mesajului pe telefon.
 
Văd că ING-ul e foarte lăudat pe aici; eu am de la ei doar un card pentru plata pe internet, pe care pun sumele de de care am nevoie.

Sunt și eu însă mulțumit de Banca Transilvania, unde am contul curent cu un card atașat, plus overdraft. E adevărat că Internet Bankingul lor până când l-au schimbat din temelii era tembel, dar acum e mult mai prietenos, și mie îmi place să nu trebuiască să car după mine un digipass peste tot. Până acum am fost mulțumit și de servicii, în rarele dăți când a trebuit să interacționez cu ei.
 
Last edited:
ING are si aplicatie Android/iOS care iti permite sa accesezi homebank-ul. Optiunea FastPay mi se pare utila la plata facturilor - scanezi codul de bare de pe factura si o poti plati direct din aplicatie. Alerta SMS e cam useless, am avut-o activata promotionale pentru o luna si ceva si am vazut ca e un delay maricel intre efectuarea platii/incasarii si primirea mesajului pe telefon.

La Citi SMS-ul soseste de obicei in mai putin de un minut, cand platesc la Auchan o primesc intotdeauna inainte de a apuca sa ies din magazin.

Văd că ING-ul e foarte lăudat pe aici;
Dupa cum spuneam mai sus nu am nici un avantaj clar de una din parti intre ING si Citi.
 
Și la ING primesc SMS-ul în mai puțin de un minut. Oricum, nu pentru tranzacțiile mele mă interesează, ci pentru o eventuală tranzacție neautorizată - nu obișnuiesc să verific săptămânal istoricul plăților ca să văd dacă nu cumva mi-a fost furat numărul de card.
 
Dacă mergi la altă bancă, descoperi că nu se pot face depuneri anonime în contul cuiva și nici depuneri nominale de la cineva care nu are cont la banca respectivă, așa că stai 10 minute la coadă pentru ca operatoarea să 1) îți facă un cont la banca aia, 2) să încaseze cash-ul și să-l depună în contul nou creat, 3) să facă virament în contul cui vrei tu, și 4) să-ți desființeze contul.
Stiu ca am platit de mai multe ori la alte banci decat aveam eu conturi, direct in contul cate unei persoane. Procedura (cat am vazut eu) era ceva gen primeam un formular pe care-l completam, dadeam banii si primeam chitanta. Nu mi s-a spus nimic de vreun cont temporar (si nici eu nu mi-am pus problema sa intreb).
 
Într-un stat care îți cere pe formularul de virament să declari sub semnătură proveniența banilor, te surprinde că cere și băncilor să înregistreze cumva sistemic identitatea celor ce fac tranzacții? :smile: Probabil că acum se fac treburile astea destul de automat, da' acum 11 ani am trecut prin acești pași individuali ca să depun bani în contul cuiva.

Chiar și la Transilvania am trecut prin aceiași pași + niște confirmări de acte de identitate și specimene de semnătură trimise prin fax pentru ca io de la ghișeul Banca Transilvania din Timișoara să pot lucra cu contul meu din Banca Transilvania din Cluj. Parcă ar fi fost bănci complet separate. De-aia, cât ce-am auzit de ING și sistemul cu o singură bancă în țară, fără filiale și sucursale cu personalități juridice separate, ci doar agenții (terțe firme de consultanță ce lucrează pe comision), am închis tot și m-am mutat.
 
Şi BCR percepe comision la primirea de bani în cont. 4 lei sau 1 leu, am auzit ambele variante.

SMS de la ING mi-a folosit acum câţiva ani într-un concediu în străinătate, când m-am trezit că cineva îmi trăgea bani din cont aiurea ca plată online (probabil vreun site de pe care cumpărasem ceva făcuse prostia să stocheze datele cardului, iar ulterior fusese spart şi datele înstrăinate). Asta era înainte să mă învăţ minte şi să separ complet cardul şi contul de plăţi online de celelalte. Am blocat contul cu un telefon la ING şi le-am spus de plăţile alea dubioase iar după vreo lună am primit banii înapoi. Respectivii trăgeau câte o sumă fixă în fiecare zi, iniţial m-au derutat pentru că tocmai mă cazasem şi plătisem cu cardul şi am crezut că de aia e vorba, abia a doua zi m-am prins că e altceva.
 
Ultima data am scris spaga pe formularul ala, au trecut vreo doi ani de atunci si nu m-a cautat nimeni. Nu cred ca foloseste nimeni datele alea, poate doar sa se amuze.
 
Nu stiu daca mai exista alte discutii despre banci, asa ca o sa o continui pe asta.

Pe scurt, Citi inchide operatiunile cu persoane fizice in Romania si le transfera la Raiffeisen. Au trimis la toti clientii informare despre asta (destul de clara si serioasa) si asteapta raspuns: accepta trasnferul la Reiffeisen sau inchid conturile la Citi si isi aleg singuri ce fac mai departe.

Nu stiu mai nimic despre Raiffeisen. Citi avea niste servicii foarte bune pe partea de carti de credit: Citi Gold, zero comisioane de aproape orice (mai putin retragere la bancomat, parca, dar nu am facut asta niciodata asa ca nu pot sa confirm), plus internet banking gratuit si alerta SMS gratuita pentru orice plata la comercianti. Pentru mine era cardul perfect, atata timp cat faceam rambursarile la timp nu ma costa absolut nimic. Iar partea frumoasa la internet banking e ca nu foloseste digipass, ci trimite un cod pe SMS la login ca masura de protectie suplimentara - un plus de mobilitate.

Mai stiu de ING ca are servicii apropiate, dar nu identice: au comision de administrare a conturilor, altele decat cel de salariu (36 de lei anual, parca) si nu dau SMS gratuit decat la tranzactii peste 250 de lei, parca. Aveau probleme cu aplicatia de home-banking, dar le-au cam rezolvat, si necesita digipass. Au transferuri instantanee intre conturile aceleiasi persoane, ceea ce e fabulos (mutat bani pe cardul de debit, retras banii oe loc) si gratuite catre alte conturi ING.

Cine are experiente pozitive sau negative cu Raiffeisen? Cum au reteaua de sucursale prin Bucuresti si cum se poarta cu clientii? Ati avut probleme cu incidente de plata? Internet banking? Plati pe internet, 3D secure sau ceva similar? Comisioane?
 
Back
Top