Car audio

Nu prea am experienta cu car audio dar am vazut o chestie misto la un amic, cand porneste masina aceasta-i gaseste telefonul pe Bluetooth si toata muzica de pe telefon poate canta imediat si in sistemul audio al masinii. Asta apropo de conectatul unui cablu la telefon, se poate si fara cablu. Just a thought...
 
Integrări fericite de tipul ăsta am văzut doar cu iphone/ipad, pentru că au integrare standard. Pe android nu prea ai noroc de așa ceva - de obicei merge, dar e mai complicat, nici vorbă de navigat în directoare din comenzile de pe volan, cum faci cu iphone.
 
Nu e limitat la iPhone, casca mea moto (echivalentul la car audio) se leaga automat la telefon (Android), canta, are forward si back si e limitata de cate butoane poti implementa pe o chestie mica pe care o manevrezi cu manusi.
 
Și cu iPhone tâmpești, din proprie experiență este absolut enervant :smile: Plus că ai un lag imens din momentul în care dai next până și mută melodia. Mă rog, imens în sensul că este sesizabil, chiar mai mare decât la un CD unde chiar se mișcă ceva părți mecanice.
 
Eu am testat pe BMW seria 3 și Mazda 6; legatul la telefon + forward/back cam merge și pe Android, dar diferența e imensă față de ce poți face cu iPhone (afișat listă de melodii + detalii / starea bateriei / navigat în folders/playlists direct pe ecranul mașinii).
 
Amicul respectiv este anti-ifone, are un HTC cu android. Masina este un Mercedes C-Class dar ma indoiesc ca au inventat ei roata, sigur mai au si altii.

Da' probabil suntem off-topic, voi il vedeti pe Marius cu smartphone? :goofy:
 
Sunteti off-topic. :tongue:
HU de Mk2.5 nu iti place varianta cu navi, cealalta nu isi face treaba cu mp3-urile, asa ca ramai la HU after-market. Asa ca ori modifici semnificativ bugetul ori mai scazi din cerinte (in primul rand afisajul salta pretul), eventual in in calcul si varianta cu stick USB in loc de SD din aceleasi considerente de buget. Altfel ramai cu emitatorul FM. :smile:
 
Se discuta de asta si ceva mai sus, are oaresce limitari, dar tinand cont de constrangerile bugetare cred ca s-ar putea trai cu ele. :smile:
 
Sincer dacă aș avea bugetul doar oleac' mai măricel aș pune un dock de tabletă sau telefon în bord, conectat la un amplificator care să aibă la celălalt capăt boxele mașinii. Te urci în mașină, pui tableta în dock, ai toate cele Android (navi, muzici, etc), doar că pierzi comenzile pe volan, dar la o adică iei o de-asta și poți controla playerul de muzici cu navi în prim plan, doar că nu vezi track name/number. Oh, wait, se poate :biggrin:

Bugetul ceva mai măricel pentru amplificator, nu de alta, dar se găsesc chestii pe 4 canale chiar și în 400 RON. Ce-i mai dificil este hardware hacking să legi dock-ul la amplif, dar probabil există dock cu ieșire HDMI sau chiar AUX pentru telefonul respectiv? Eu am unul de genul pentru Galaxy Tab GT-P1000, doar că ține tableta verticală, nu orizontală.

Win-win?

LE: da, telecomanda la care am dat link are receiver USB, dar Androidul știe de devices via cablu OTG, cel puțin știe de stick-uri. Eventual cauți una bluetooth.
LLE: asta ar fi singura soluție să ai acces la ce vrea sufletul tău, inclusiv FLAC, APE sau mai știu eu ce nebunie.
LLLE: sau te apuci și faci un carputer cu un Raspberry Pi și un ecran cu touchscreen, instalezi XBMC then profit++. Tot o să ai nevoie de un amplif care să preia HDMI sau AUX, dar deja ești tătic. Bugetul chiar se încadrează în ce ai tu pe acolo, numai că va trebui să sapi pe ebay grav de tot. Iar Raspbery Pi are și porturi USB pentru telecomenzi sau bluetooth sau wi-fi sau w/e else.
 
Solutii sunt, doar ca te-ai astepta sa existe un pic mai multa functionalitate pentru head-unit-uri. Oh wait, trebuie sa manance si gura lor si deci limitarile e bune, te face sa iei variantele optionale, mai scumpe. :goofy:
 
În 2014 a) trebuia să avem mașini zburătoare și b) computerele și afișajele din mașini să fie comparabile cu ce ai pe birou sau în rucsac, nu 240x180 cu 8 bit colours FFS.
 
Există display-uri mari în mașini: Mercedes-urile noi au tot bordul un display imens, Tesla are tot bordul display - inclusiv consola centrală ca monitor de 17". N-a zis nimeni că în 2014 ar trebui să fie și ieftine, dar există.
 
N-am spus că nu există, am sugerat subtil că nu ți le poți permite și oricum într-un Mercedes sau Tesla am pretenția să existe chestiile astea altfel nu ar cumpăra nimeni stai tu calm. Până și Vertu au început să țină pasul cu tehnologia, nu doar prețurile sus :smile:
 
In banii aia, nu exista o solutie decenta. Nici macar in mult mai multi bani.

Cel mai bun compromis mi se pare conectarea telefonului la AUX-in din radio-ul original.
Con:
- nu ai comenzi pe volan
- trebuie sa improvizezi un suport pentru telefon asezat convenabil (se rezolva cu niste conductor electric monofilar).
- nu ai volum dependent de viteza masinii (daca unitatea din fabrica nu stie asta)

Pro:
- se incadreaza in buget
- indeplineste toate celalalte conditii
- functionalitate extra: car kit, navigatie etc.
 
Cred ca DAC-urile din telefoanele mobile suna intr-un mare fel puse pe statie mai ales ca vin la pachet cu filtre digitale gen bassboost si alte eq-uri. :smile:
 
Cred ca DAC-urile din telefoanele mobile suna intr-un mare fel puse pe statie mai ales ca vin la pachet cu filtre digitale gen bassboost si alte eq-uri. :smile:

Crezi prost, scuză-mă că-s atât de brutal. Poate pe osciloscop or suna slab :biggrin:

Mă bucur totuși că ai adus în discuție filtrele respective. Vezi linkul lui Miahi și ăsta (scroll până jos). Cu un set de căști decente se aude excelent.

Ideea este că în mașină cam orice sună prost comparativ cu un setup submediocru din 2 bookshelves + amplificator, și asta din cauza modului în care este modelat spațiul interior. De unde remarca mea de mai sus referitoare la soundstage. Dar un telefon decent sună chiar ok conectat prin amplificarea mașinii cu niște boxe bunicele - deși n-aș numi ce-i stock "bunicel", dar hai să zicem. Eu nu văd nicio diferență în mașină între CD Audio original și mp3@320kbps via stick și ALAC via BT de pe iPhone și crede-mă că aud diferențele între CDDA/FLAC/ALAC și mp3 pe sistemul din casă (care nu-i sub nicio formă high-end).

De asemenea aș dori să menționez că volumul în funcție de viteză este ceva absolut meh și inutil, l-am folosit la prima mașină pe care am condus-o care avea așa ceva disponibil și l-am dezactivat după primii 10km, într-atât de enervant era. Prefer să spamez butoane sau gee să rotesc butonul de volum :smile:
 
Radioul pe care il am acum are volum in functie de viteza si vreau sa spun ca e foarte util, mai ales la Ford, care e zgomotoasa ca naiba. Initial si eu l-am dezactivat. Apoi am constatat ca puneam mana pe volum la fiecare iesire si intrare in oras. Mi-a luat vreo saptama pana l-am reglat satisfacator, iar acum imi place ca exista.
 
Back
Top