Black Friday - stiti de ceva oferte cu adevarat interesante?

Mă, ei încearcă... Şi fiindcă mai avem bizoni care n-au auzit de Internet, poate le şi merge.

Cum ar fi Domo?

Acum o săptămână:
gratarelectricphilipshd.png

Şi ieri:
gratarelectricphilipshd.png


Mişto, nu? :smile:
 
Sunt două chestii ciudate, cel puțin pe partea de infrastructură tehnologică, fiindcă la psihologia maselor nu mă bag :biggrin:

1 - eMag zice-se că a investit enorm în infrastructură ca să facă față acestui vârf de trafic. Dar... asta nu ar fi o investiție neeconomicoasă, când în restul anului nu folosesc toată capacitatea aia? Nu era mai ușor să mute aplicația web pe un cloud hosting a la Amazon, și doar să plătească capacitate mai mare pentru câteva zile pe an?

2 - Flanco și eMag sunt practic două fețe ale aceleiași companii. Cum naiba de site-ul Flanco nu a putut duce mai mult de o pagină lungă cu toate promoțiile și în loc de detalii primeai o pagină generică ce te trimitea în magazin, când eMag ar fi putut ajuta cu hostingul și capacitatea?
 
În teorie e simplu; în practică naiba știe ce e în spatele aplicațiilor și cât de mult se pretează la cloud stuff. Probabil o parte din bani s-au dus doar pe rescrierea de componente.
 
2 - Flanco și eMag sunt practic două fețe ale aceleiași companii. Cum naiba de site-ul Flanco nu a putut duce mai mult de o pagină lungă cu toate promoțiile și în loc de detalii primeai o pagină generică ce te trimitea în magazin, când eMag ar fi putut ajuta cu hostingul și capacitatea?

Parca n-ai sti cata separatie poate exista intre diverse grupuri din cadrul unei companii mai mari :tongue:
 
Ce-a zis miahi, la care aş adăuga că preluarea Flanco nu înseamnă neapărat că s-au integrat cu eMag, din orice punct de vedere (logistic, tehnologic etc.)

puter, apropo de prima ta observaţie: eMag are ca scop pe termen lung copierea modelului Amazon. Pentru cei nefamiliarizaţi cu ce înseamnă asta, e vorba de o platformă tehnologică versatilă de comerţ online, un ERP complex dacă vreţi, pe care proprietarul o deschide folosirii de către orice comerciant (ba chiar şi indivizilor în sistem de resale SH). În plus oferă servicii de livrare şi serveşte ca intermediar unic pentru rezolvarea rapidă a garanţiilor.

Pentru un comerciant asta înseamnă că nu-şi mai bate capul cu site de shopping propriu (care e ceva deloc simplu de făcut bine şi foarte mulţi fac o varză) ci doar cu un site de prezentare şi administrarea contului în platforma eMag.

În contextul ăsta investiţia în infrastructură se poate să nu fie irosită.

Apropo de eMag, are o ofertă de reducere la resigilate azi. Reducerile se învârt pe la -10%, dar nu-mi dau seama (aka "mi-e lene să verific") dacă e la preţul original al produsului sau la cel de resigilat.

PS: Şi băgaţi mai tare în topicul ăsta că mi-e ruşine să-l arăt oamenilor, ăla de pe Softpedia are 148 de pagini (e deschis de pe 4 noiembrie, 2653 de posturi în trei săptămâni).
 
Last edited:
Pe mine ma amuza cunoscutii care urasc Valentine's Day, urasc Halloween-ul ("de ce trebuie sa imprumutam sarbatori cand avem si noi sarbatorile noastre ?"), insa acum au aflat de Black Friday si a intrat tremuratul in ei sa nu scape ofertele.
 
Trecut-a vinerea neagra si aparut-a lunea cibernetica. :biggrin:
5% reducere la garaj la toate produsele. De exemplu.
 
Un articol:
http://economie.hotnews.ro/stiri-it...in-minus-insa-castigul-nostru-termen-lung.htm

din care mi-a atras atenția:
Vlad Barza: Sa inteleg ca per total, vineri profitul a fost la limita sau mult mai mic?

Iulian Stanciu: Asta as vrea sa explic. Anul trecut am investit jumatate de milion de euro in eveniment fiindca am avut sustinere mica din partea furnizorilor, nu prea stiau despre ce e vorba. Anul asta am reusit sa le "vindem" evenimentul tot mai bine si i-am sustinut. Furnizorii au niste bugete aditionale dupa ce iti vand marfa, au niste bugete pe care le pot aloca, fie pentru marketing, fie direct cu reclama sau pot aloca bani pentru diverse campanii, pentru training de oameni, etc. Practic, am reusit sa dislocam bugete de la companiile mari precum Apple, Samsung, Acer, Asus, companii mari care au inteles ca pot vinde mai mult fiindca oameni au scos banii de la saltea si au cumparat. Am investit si noi 23 milioane lei in toate reducerile de pret facute si am adaugat si bugetele de la furnizori, am alocat toate bugetele astea pe anumite produse, nu pe vechituri din depozite si asa am ajuns la o oferta. S-a dovedit ca oferta a fost mica fata de cerere, fiindca preturile au fost bune si mediatizarea in presa a fost si ea mare, asa ca daca aveam de cinci ori mai multe produse, le-am fi vandut si pe acelea. In prima ora cred ca am vandut 60-70% din marfa.
 
Am investit si noi 23 milioane lei in toate reducerile de pret facute

Nu inteleg asta. Cum adica au investit in reduceri? Adica au bagat bani in infrastructura, au alocat resurse suplimentare? Sau doar vad reducerile de comision practicate ca niste investitii?
 
Adică reducerea de preț este considerată o cheltuială internă și se deduce din profit. Cum ar veni, față de prețul stabilit de vânzare, ei au subvenționat prețul redus.
 
Aha. Deci ei considera ca au bagat niste bani pe care nu ii aveau in niste produse pe care le-au vandut doar din cauza isteriei BF si a reducerilor oarecum simbolice.

Imi aduce aminte de bancul cu tipii care isi imprumuta unul altuia cate 10 lei, nici unul nu are mai multi sau mai putini bani decat inaintea tranzactiilor, dar sunt multumiti ca au avut rulaj 20lei. :capu:
 
Într-o concepție în care nu poți cheltui niște bani înainte să-i obții (adică soldul tău de la orice moment trebuie să fie neapărat pozitiv), da, pare ciudat. Dar creșterea bazată doar pe forțele proprii de finanțare este lentă și riscantă din punct de vedere personal; câți patroni n-au rămas în fundul gol când afacerea nu le-a mers?

Însă dacă tu ești ăla cu ideea și munca și alții își asumă un risc de a te finanța pentru că așa s-ar putea să primească un cașcaval mai mare, problema se pune altfel. Toate firmele pe acțiuni sunt finanțate de către acționari, persoane fizice sau juridice, adică fac treabă exclusiv cu banii altora cu promisiunea creșterii valorii acțiunilor și acordarea de dividende. Chiar și întreprinderile mici și mijlocii obțin linii de creditare la bănci, contra unei dobânzi. Riscul personal al întreprinzătorului e zero. Iar din această perspectivă, o companie are la orice moment disponibilități bănești (ale altora) care să-i permită ca soldul propriu să fie și negativ.

Și atunci, compania poate să o ia de la coadă la cap cu bilanțul, prognozând o cifră de afaceri și un anumit nivel de profitabilitate la sfârșitul exercițiului financiar anual, considerând că produsele cumpărate AU de fapt valoarea stabilită prin prețul de vânzare și mai rămânând doar problema să fie convertite în bani pe măsură ce trece timpul, și alocând pentru activitatea de vânzare niște bugete interne de cheltuieli înainte ca banii respectivi să fie de fapt produși prin forțe proprii. Practic, compania se creditează singură din viitor, folosind o linie de credit externă ca buffer de plăți curente. Acest lucru dă o flexibilitate mai mare de decizie, ce acțiuni să fie întreprinse când, nemaifiind condiționarea „mai am bani în cont”.

La sfârșitul anului, oricum toate sumele se sting intern. Rezultatul e că, net, compania a ajuns sub sau peste nivelul de profitabilitate scontat, însă acest lucru ține acum de 2 factori: cât ai reușit să vinzi, dar și cât ai reușit să cheltui pentru a facilita vânzările.

În mod evident, adaosul comercial nu este egal cu nivelul de profitabilitate urmărit :smile: Prețul de vânzare îl stabilești în funcție de percepția consumatorului la valoare, nu ca și calcul aritmetic aplicând un procentaj arbitrar la un cost de achiziție. Iar profitabilitatea trebuie să fie suficient de atractivă pentru a atrage investitori, a ține creditorii mulțumiți, a plăti creditele și a acumula capital propriu, însă și suficient de mică pentru a nu plăti impozite prea mari. Așa îți dai seama că e foarte important să CHELTUI bani ca să-ți promovezi activitatea, în loc să stai cu punga strânsă că, vai de mine, trebuie să maximizezi profitul.

Cel mai fericit că tu obții profit cât mai mare este statul. Doar că tu probabil vrei să urmărești în primul rând interesele tale ca întreprinzător, nu ale statului, și atunci trebuie să te debarasezi de mentalitatea „prin forțe proprii” și „maximizarea profitului”.

Prin alte părți, creditarea ce asigură disponibilități bănești imediate se face în și mai multe moduri ca la noi. Cupoanele de discount, de exemplu, îți permit să încasezi prețul fără reducere, să rulezi cu banii clienților timp de câteva luni (cât e scadența de plată la cupoane), apoi să le rambursezi reducerea fără nici o dobândă. Clienții sunt fericiți că au primit reducere, tu ai avut niște bani în plus pentru care nu plătești dobândă și te-a costat doar un artificiu de gândire. Sau, plata la scadență a facturilor furnizorilor sau chiar și întârziată; de ce să te grăbești să achiți datoriile încă de a doua zi când au venit facturile, când ai scadență contractuală de 45 de zile în care să mai folosești sumele alea în interesul tău, și poate că penalitățile de întârziere sunt chiar mai mici decât dobânda de la bancă?
 
puterfixer said:
Prețul de vânzare îl stabilești în funcție de percepția consumatorului la valoare, nu ca și calcul aritmetic aplicând un procentaj arbitrar la un cost de achiziție.

Tocmai asta e ceva greu de intuit de oameni. Am încercat de exemplu recent să explic ce se înţelege prin afirmaţia clasică "pe operator nu-l costă nimic minutele în reţea" dar mă tem că nu m-am făcut foarte bine înţeles.
 
Stiu si inteleg care sunt mecanismele din spatele sistemelor de reduceri/cupoane/etc folosite de magazine/firme pentru a-si atrage clientii, dar ma deranjeaza maltratarea limbii romane si asaltarea tu tot felul de expresii pompoase care sa ne induca impresia ca respectivii au adus ceva valoare serviciilor platite.

"Am investit si noi 23 milioane lei in toate reducerile de pret facute " vs "Am redus preturile, pierzand venituri potentiale de 23 milioane de lei, pentru a mari vanzarile" spun acelasi lucru, doar ca prima fraza pare mult mai posh si imbraca in staniol aurit praful in ochi care s-a chemat BF la noi.
 
E si oleaca de praf acolo, in general se stie ce produse se cauta. De ce nu ar face acel stoc de 20 de ori mai mare ca sa-l vanda si astfel sa dubleze marja de profit scontata? Fiindca adevarul ala e pe jumatate, se vinde la pret redus si ce nu se cauta, asa ca la final o sa spuna ca au redus si s-a vandut dar n-au avut mai mult asa ca n-au vandut suficient.
 
Btw, pcgarage a vandut jumatate din stocul de dvd writers externe albastre la reducere. O sa urmaresc in cat timp se vand cele 50 ramase - sau in cat timp le dau inapoi la furnizor.
 
Reducerea aia de 5% de CM a fost OK atat timp cat aveai planificat deja un nr mai mare de componente de luat de la ei si ai avut grija sa nu iei chestii cu preturi umflate anterior reducerii.
 
Back
Top