Bicicleta - unde/care/cum/de ce?

cum sunt frânele pe disc la biciclete? Îmi imaginez că sunt mai grele decât cele clasice, dar cu cât? Merită diferența de performanță? Cam cât costă?

Pe ciclism.ro a fost o dezbatere imensă pe tema frâne clasice vs frâne pe disc. Pot să îți spun un lucru: merită.

De ce:

- nu există riscul încălzirii jantei, de unde ar rezulta explozia camerei (rău);
- pe timp de ploaie sau umezeală, eficiența frânei clasice este redusă extrem de mult. În cazul frânei pe disc, acest lucru nu se întâmplă (decât dacă respectivul dorește neapărat să ungă discurile că a auzit că așa merge mai bine :biggrin:)


Dacă îți pui frână pe disc, ai grijă să ai și o furcă bună, altfel o să te trezești cu un imens joc în aceasta. Dacă furca este fixă, nu e nici un bai atunci.

Niște recomandări?

XTR: usoare dar au chestia aia cu sticky pistons, si revin mai greu putin.
Formula: nu sunt cele mai usoare dar merg bine, iar oro puro care sunt cele mai usoare au un scor destul de piperat
Magura: bune si usoare dar scumpe in draci
Avid: poate putin prea agresive si prea scumpe in comaparatie cu XT (si mai grele cu vreo 25 de grame/frana)

recomandarea mea: XT de 2008 ar fi ok avand in vedere pretul, greutatea e de 275 de grame fara adaptor si fara disc dar cu suruburile incluse, rotorul XT center lock de 160 de mm are 137 de grame fara inchizatoare.
(recomand disc center lock din mai multe motive: ii mai rigid si il indoi mai greu, il dai jos cu o cheie de pinioane, adica f rapid si e mai greu cu cateva grame decat unul IS cu 6 gauri. Insa scazi mai mult de 20 de grame / butuc daca alegi unul CL, din cauza ca e material mai putin)

copyright vlad. Mult mai multe detalii o să găsești pe ciclism dând un search după frână disc.

- se mai fac biciclete cu frâna pe spate pe pedală, Pegas/Tohan style?

Frâna pe spate pe pedală este raiul celor cu SSP-uri (Single Speed-uri). Pe scurt: biciclete cu o singură foaie, un singur pinion cu frâna în butuc (se acceptă și frâne clasice). Subcultura fixed gear

- pentru drum lung cât de comodă e o șea? La moto, unde șeaua e destul de lată, tot devine incomodă după câteva ore și nu ai de dat la pedale.

Depinde foarte mult de reglajul acesteia și de calitatea ei. Am mers și 8 ore pe o șa bine reglată și nu am avut niciun fel de probleme. Bineînțeles, pentru un confort sporit există și șaua cu gel care este ceva mai scumpă decât cea clasică.

war, crede-mă că sunt o groază de amatori :biggrin:.


P.S. Pentru anumite link-uri va fi nevoie să vă înregistrați.
 
Ieri m-am băgat pe drum accidentat, as in de cîmp, cu pietriş, gropi de tractor, suişuri şi coborîşuri line, etc. Senzaţia mea a fost că bicicleta se ţine mai bine pe pietriş decît pe şosea, ceea ce e oarecum logic avînd în vedere cauciucurile zimţate. Nu mi-a plăcut în schimb furca: nu pare să absoarbă mare lucru, scîrţîie de probabil o să interzică ăştia şi bicicletele noaptea din cauza mea, şi dă roţii un mic joc lateral pe care nu am de unde să-l reglez.

Concluzii: me likes rough terrain; furca has to go curînd; gotta get me nişte cauciucuri de şosea.

PS: Pot spune că încep să-i înţeleg pe endurişti. :tongue:
 
Oho... frumos. Si eu am parte de aceeasi senzatie prin IOR pe unde nu sunt alei asfaltate. Furca e ok dar parca totusi as fi vrut-o mai moale. Cauciucurile si la mine sunt o problema pentru ca cel mai des circul pe asfalt. Foarte serios, simt cum incetineste prea repede de la viteze mai mari... sa nu mai zic de zgomotul produs... vââjjjjjjjjjjjjjjjjjjj.
 
Cica asa sunt si ale mele. Nu stiu ce-s alea ETA si 100 mm dar am aflat ca se poate regla suspensia... adica o poti face mai moale/tare.
 
Slick-urile RuleS!
Eu mi-am luat slicurile tot Maxxis ptr. ca sunt fan, dar au si celelalte firme.
Accelereaza ca un dragster si e silentioasa ca o felina, dar atentie pe liniile de tramvai caci eu am gustat asfaltul in plina intersectie....deci mai usor cu curbele, mai ales pe praf/nisip.
Bicicleta o sa arate ciudat la inceput, mai ales daca treci de la 2.35 la 1.35/1.50 ca mine, dar dupa un timp te obisnuiesti. :biggrin:
Recomand cu caldura slickuri ptr. oras, mai ales ca gumele de munte se tocesc foarte repede pe sosea; mai nasol cand tb. sa le schimbi daca vrei sa mergi offroad.
 
Schwalbe Land Cruiser (balon de 2.15)

Strengths:
We trialed these tyres on the Police mountain bikes as we do 50% on road and 50% off road. hmmm?
Not sure.
Strengths, for us they are really quiet, really really quiet, we can creep down gennels and be on top of criminals giving them no warning of our presence what so ever.
They do help on road work as the drag is cut due to the unique design of the centre strip.
Good value aswell HOWEVER.
Weaknesses:
Weaknesses.
As the amount of tyre that is in contact with the road is very small and virtualy a slick there have been a couple of times where the front tyre has started to slip from under us, even on dry roads...
i must add though that we carry slightly more kit/weight than normal riders.
Off road, they are ok until we throw ourselves down steep hills that are anything but tight gravel.
The tyre does not grip too well on loose ground causing discomfort when you chew some turf and everyone laughs at two coppers dragging themselves out of a ditch.
The other problem we have faced is stopping quickly.
There are times where if we are chasing someone and have to stop fast or cut off their path with a nice juicy power slide/skid, the tyre slides across the tarmac and you sail on by. in short skids do not work on these tyres.

Overall:
Overall, these tyres are good for someone who rides on roads and lets say, easy going trails or country parks, they will perform well and save you a fortune.
Unfortunately for us they were not the best buy. Life goes on!

P.S. E vorba de semislick-uri.

Furca trebuie unsă din când în când cu un ulei special, iar furcile de la bicicletele mai ieftine nu sunt făcute pentru hard terrain pentru că se vor face zob destul de repede.
 
Sunt legale? La auto și moto sunt interzise pentru utilizarea pe drumuri publice, există derogare pentru biciclete?
 
Nu stiu daca sunt street legal.
Ale mele fiind etalon mai mic(1.35 respectiv 1.50) au fost mai ieftine, 35 si 50 ron, fata de >60 ron monstrii de munte, si aici ma refer strict la Maxxis; desi am avut si Schwalbe in mana cand le-am cumparat si erau ~ 50 ron.
PS S-ar putea sa va trebuiasca si o camera noua, mai ingusta...

Cauciucurile mentionate de creizi sunt un compromis, o varianta de mijloc ptr puturosii care nu vor sa schimbe offroadele cu slick-urile(nu doresc sa jignesc pe nimeni sau sa zic ca sunt proaste), conteaza unde si cum va folositi bicicletele. Eu daca as avea bani de o cursiera adevarata nu mai m-as juca cu slick-uri pe un mtb...
 
Sau un MTB full carbon cu slick-uri... :biggrin:

Nu am auzit nicaieri sa spuna ceva de ilegalitatea slick-urilor pe MTB.
 
Mulţumesc creizi, mai adaug că este vorba de această bicicletă.

Astăzi mi-a venit bicicleta şi, după ce s-a mai răcorit pe-afară, am dat o tură pe un traseu pe care îl fac destul de des - ~ 30-35 km (nu ştiu exact pentru că ciclocomputerul e lipit pe aia veche şi nu pare să iasă uşor). Diferenţa s-a simţit imediat cum am pus mâna pe ea - este mult mai uşoară (cele 2,2 kg în minus se simt). Accelerez mai repede şi cu mai puţin efort, menţin viteza mai uşor. Viteza de "croazieră"/medie a crescut simţitor şi totuşi am ajuns mai odihnit acasă. Cauciucurile sunt chiar ok, deşi mi-era teamă că sunt prea subţiri acum mă bucur că nu am ales ceva cu cauciucuri mai groase. În plus, au suficiente striaţii pe lateral (în poze nu se vedeau) cât să stau liniştit în curbe, chiar dacă e ud sau nisip. Ca minusuri ar fi că denivelările se simt ceva mai brutal faţă de cea veche, dar asta e. Şaua este mai bună, dar cam rigidă, probabil o voi schimba. Per total sunt foarte mulţumit, încă un vot pentru "MTB-ul nu merită în oraş". :smile:

O surpriză plăcută a venit şi la plată, deşi pe site apare la 1750 RON, mi-a fost vândută cu 1600 pentru că "aşa e în program". Ok! :biggrin:
 
După cîteva ieşiri în care nu mi-am găsit deloc cadenţa, şi după 5 km de tras ca disperatu' trebuia să chem ambulanţa, am reuşit zilele astea nişte curse mai lungi (după standardele mele).

Ieri: treij de km pe şosea - am mers 15, şi mă simţeam în stare să mai merg, dar am dat de nişte deluleţe care m-au obosit imediat, şi m-am întors.
Azi: patruj de km, 20 dus, primii cu vînt în faţă, 20 întors, cu musculiţe în faţă (şi n-am ochelari :frown:).

Morala poveştii e că vreau cursieră. :biggrin:
 
Trezit la 5.30, la 6 eram in masina, la 8.15 la telecabina la Busteni.
Trei ore la coada, 15 minute pana la Babele :biggrin:
Babele-Omu-Babele, 4 ore pe sau pe langa bicicleta (eu am reusit sa ajung si sub ea la un momentdat, cand coboram de pe Omu). Nu faceti asta fara casca si manusi.
Babele-Sinaia, ~2.30h, drum accidentat. Ultima parte a coborarii, Moroieni-Sinaia, pe sosea: priceless. Serpentine si peste 40 km/h.
Sinaia-Busteni, urcare, 11 Km: overkill pentru ericsics, m-am oprit la jumate la o ciorba si-o bere, si am asteptat masina :frown:
Back to Bucharest la 23.00.
 
In functie de vant Velkan. De la 28 km/h pana la 40 fara sa dau ca un nebun. Si nu e chestie, e ea :biggrin:.
 
Focus Summit sau Orbea Asphalt Fleche? Sau Merida Road 880-24?, care mi se pare totuși mai slab echipată, plus că nu mă prind din ce material e furca. Sau altceva? Dintre astea 3, Focus are puțin sub 10kg, celelalte - aproape 10.5. Știu că „ia-ți biclă echipată cu 105 minim”, că am citit ciclism.ro cap-coadă, dar deocamdată vreau ceva entry-level.

De ce toate vin cu opțiune de 2 sau 3 foi, și care e diferența în practică între a avea și a nu avea foaie mică? Contează la greutate?

Informare™.
 
In mod normal, daca nu alergi la maratoane si la curse, poti pune Tiagra fara probleme (imediat sub 105). Shimano Sora este entry level si este doar de placere plus ca se uzeaza mult mai repede. (la fel si Tourney la MTB - La maratonul de la Sibiu am vazut un Tourney bucati - asta ca fapt divers)

Doua sau trei foi? Mergi cu draga inima pe doua, a treia nu o vei utiliza prea des (aproape deloc adica). A treia foaie e mai mult pentru comoditate. Si da, se simte oarecum la greutate.

La Orbea si Merida vei plati intotdeauna si firma.

De cati bani dispui/ai dispune candva? Vrei neaparat noua?
 
Mersi.

Ideea e următoarea: vreau să încep să fac ture mai lungi pe șosea, iar cu MTB-ul merge pînă la un punct, după care devine masochism. Deci nu va fi pentru maratoane, dar nici pentru plimbat duminica prin parc să-mi vadă gajicile colanții. :biggrin: Principala problemă (sau cea mai evidentă, dpmdv) la bicicleta actuală e ghidonul care nu permite schimbarea poziției mîinilor, rezultatul fiind că mă întorc acasă mai rupt de la brîu în sus decît la picioare. În plus, simt nevoia să stau mai aplecat pe cadru și să nu mai iau tot vîntul în piept. Și vreau viteză de croazieră mai mare; momentan e vreo 20km/h în condiții ideale.

Cu banii e un cerc vicios, pentru că merg pe ideea „prea sărac ca să mănînc prost”. Deci chiar dacă plec de la o anume sumă (care în principiu era pe la 650 euro, pentru că pe acolo se învîrt cursierele entry-level), nu o să iau cea mai slab echipată biclă doar pentru că e singura care se încadrează în bani. Oricum e un plan mai degrabă pentru sezonul viitor, dar vreau să mă documentez în ideea că dau de vreo reducere de nerefuzat în iarna asta. :smile:

Nu țin neapărat să fie nouă, în sensul că nu o să refuz o superofertă SH, doar că prefer să nu iau lucruri birjărite de alții.
 
Back
Top