creizi
embedded intelligence
cum sunt frânele pe disc la biciclete? Îmi imaginez că sunt mai grele decât cele clasice, dar cu cât? Merită diferența de performanță? Cam cât costă?
Pe ciclism.ro a fost o dezbatere imensă pe tema frâne clasice vs frâne pe disc. Pot să îți spun un lucru: merită.
De ce:
- nu există riscul încălzirii jantei, de unde ar rezulta explozia camerei (rău);
- pe timp de ploaie sau umezeală, eficiența frânei clasice este redusă extrem de mult. În cazul frânei pe disc, acest lucru nu se întâmplă (decât dacă respectivul dorește neapărat să ungă discurile că a auzit că așa merge mai bine )
Dacă îți pui frână pe disc, ai grijă să ai și o furcă bună, altfel o să te trezești cu un imens joc în aceasta. Dacă furca este fixă, nu e nici un bai atunci.
Niște recomandări?
XTR: usoare dar au chestia aia cu sticky pistons, si revin mai greu putin.
Formula: nu sunt cele mai usoare dar merg bine, iar oro puro care sunt cele mai usoare au un scor destul de piperat
Magura: bune si usoare dar scumpe in draci
Avid: poate putin prea agresive si prea scumpe in comaparatie cu XT (si mai grele cu vreo 25 de grame/frana)
recomandarea mea: XT de 2008 ar fi ok avand in vedere pretul, greutatea e de 275 de grame fara adaptor si fara disc dar cu suruburile incluse, rotorul XT center lock de 160 de mm are 137 de grame fara inchizatoare.
(recomand disc center lock din mai multe motive: ii mai rigid si il indoi mai greu, il dai jos cu o cheie de pinioane, adica f rapid si e mai greu cu cateva grame decat unul IS cu 6 gauri. Insa scazi mai mult de 20 de grame / butuc daca alegi unul CL, din cauza ca e material mai putin)
copyright vlad. Mult mai multe detalii o să găsești pe ciclism dând un search după frână disc.
- se mai fac biciclete cu frâna pe spate pe pedală, Pegas/Tohan style?
Frâna pe spate pe pedală este raiul celor cu SSP-uri (Single Speed-uri). Pe scurt: biciclete cu o singură foaie, un singur pinion cu frâna în butuc (se acceptă și frâne clasice). Subcultura fixed gear
- pentru drum lung cât de comodă e o șea? La moto, unde șeaua e destul de lată, tot devine incomodă după câteva ore și nu ai de dat la pedale.
Depinde foarte mult de reglajul acesteia și de calitatea ei. Am mers și 8 ore pe o șa bine reglată și nu am avut niciun fel de probleme. Bineînțeles, pentru un confort sporit există și șaua cu gel care este ceva mai scumpă decât cea clasică.
war, crede-mă că sunt o groază de amatori .
P.S. Pentru anumite link-uri va fi nevoie să vă înregistrați.