Bicicleta - unde/care/cum/de ce?

Experienţe personale:

Prin oraş folosesc un Altrix Sport luat anul trecut cu vreo 300 RON, făcut zob din cauza unui taximetrist şi apoi pus linie completă Tourney şi cauciucuri Schwalbe Land Rider. Cadru de oţel, are aproximativ 17 kilograme. În configuraţia respectivă, iarnă şi vară am adunat cu ea aproximativ 2500 km (timp de şase luni). Se descurcă excelent, trebuie ceva mai multă atenţie decât în cazul altor biciclete şi poate duc lipsa unei furci cu suspensie.

Totuşi, pe viitor ţintesc la ceva cu Deore (XTR Shadow probabil) şi o suspensie bunicică pe faţă. Motivul? Fiabilitatea şi rezistenţa pieselor.

Amatorilor recomand cu căldură investiţia într-o bicicletă cu o furcă faţă bună, pentru a nu vă blestema zilele mai apoi (capace căzute, joc în furcă, venit în cap etc.)

În schimb, pentru drumuri mai lungi gen Transfăgărăşan, Bucureşti-Ruse, Bucureşti-Constanţa şi alte alea (ocazional oraş) folosesc o mică bestie:

1.jpg

Linie Ultegra, angrenaj Truvativ, furcă de carbon faţă, restul aluminiu. La cele 9 kilograme ale sale se miscă precum o pisică.

Magelan Draco este o bicicletă bună, iar între Cube-ul şi Univega amintite mai sus mari diferenţe nu ar fi, poate doar geometria cadrului.

Ca să fac o mică promovare :biggrin: (mulţumim pentru că te-a ajutat topicul nostru, L), în august vom lansa o nouă versiune a ciclism.ro unde vom avea o secţiune specială dedicată alegerii bicicletelor.

ElisaDay, ceea ce ai facut tu acolo e un sacrilegiu. Totuşi, nu înţeleg treaba cu pedalatul :biggrin:.

P.S. Se bagă cineva la ture mai lungi? :biggrin:
 
Era un raspuns pentru hulubei, care se pare ca e gand la gand cu tine :biggrin:. Nu mai am timp de pedalat si, mare parte a anului, nici pe unde.
 
Experienţe personale:

Prin oraş folosesc un Altrix Sport luat anul trecut cu vreo 300 RON, făcut zob din cauza unui taximetrist şi apoi pus linie completă Tourney şi cauciucuri Schwalbe Land Rider. Cadru de oţel, are aproximativ 17 kilograme. În configuraţia respectivă, iarnă şi vară am adunat cu ea aproximativ 2500 km (timp de şase luni). Se descurcă excelent, trebuie ceva mai multă atenţie decât în cazul altor biciclete şi poate duc lipsa unei furci cu suspensie.

Totuşi, pe viitor ţintesc la ceva cu Deore (XTR Shadow probabil) şi o suspensie bunicică pe faţă. Motivul? Fiabilitatea şi rezistenţa pieselor.

Amatorilor recomand cu căldură investiţia într-o bicicletă cu o furcă faţă bună, pentru a nu vă blestema zilele mai apoi (capace căzute, joc în furcă, venit în cap etc.)

P.S. Se bagă cineva la ture mai lungi? :biggrin:


Eu mi-am expus problema pe larg aici.

Văd că tu ai ales pentru oraş o bicicletă ieftină. E interesant, pentru că pe mine asta mă reţine momentan la Merida aia, mi se pare prea scumpă ca să o rup prin oraş sau să mi-o subtilizeze un conaţional.

Cât despre ture lungi... cât de lungi? Aş putea fi interesat, dar nu prea ştiu cât mă ţin picioarele. Cele mai lungi ture au fost pe la 35-40 km, dar ritmul destul de inconstant, pentru că, dacă nu merg singur, merg cu un prieten care merge mai încet decât mine.
 
Am văzut topicul şi recunosc că mi-a plăcut foarte mult bicicleta.

Motivul alegerii Altrix-ului a fost la momentul respectiv unul simplu: să văd dacă merită cu adevărat să investesc într-o bicicletă. Aşa am ajuns la cursiera prezentată mai sus.

În plus, fiind o bicicletă ieftină, cum era normal au picat vreo două-trei componente de pe ea iar accidentul m-a determinat să pun nişte componente cât de cât decente, suma totală a upgrad-ării fiind de vreo 400 RON.

Hoţii? Chiar dacă pentru mulţi e un fier, nu o las niciodată nesupravegheată sau nelegată. Mai multă bătaie de cap dar hei! Distracţie fără mici sacrificii nu se poate. Să nu faci greşeala multor începători de pe ciclism.ro, anume să laşi bicicleta în uscătorie, pe scara blocului, legată de un copac noaptea şi alte minunăţii de genul ăsta.

În concluzie, mergi pe Merida, merită. Cu timpul s-ar putea să schimbi acel Sora de pe spate cu ceva mai bun (Tiagra, de exemplu), dar dacă nu eşti mainac nu vei avea probleme. Iar de rupt, nu o rupi, decât dacă îţi iei detector de gropi şi le cauţi sistematic.

Mania mea cu 300 km parcurşi într-o singură zi e doar mania mea şi atât (bine, şi a celor ca eddy_za_cannibal, basso şi mulţi alţii :biggrin: - exemplu). Dar aş participa cu plăcere şi la ture mai mici. Distracţie şi plăcere să fie, în rest...

Later edit: Elisa, hulubei iz mai bradăr :biggrin:. Timp să îţi faci că dacă se adună mai mulţi avem locuri destule.
 
O voi ţine pe hol, în locul actualei (un MTB decent de la Kenzel), pentru că din podul scării mi-a dispărut una (o chinezărie pe care nu pot spune că am regretat-o prea mult :biggrin:). Probabil voi da comandă zilele astea, după care parcă aş încerca ceva mai lung, nu chiar 300 km totuşi. De exemplu, de când eram mic şi mă uitam la Turul Franţei îmi doresc să mă duc până la bunici (Câmpulung - 130 km) pe bicicletă. Mi-e cam teamă de traficul de la noi totuşi. :frown:
 
Cu traficul m-am lecuit. Dacă e să te lovească, te loveşte şi pe trotuar cu aceeaşi plăcere.
 
Citez eu post-ul aici, dacă nu e cu supărare:

După 2 luni de căutări (şi multe stocuri epuizate între timp) am ajuns la modelul ăsta. Bicicleta o voi folosi pentru plimbări (rapide) prin oraş şi împrejurimi - drumuri asfaltate. Aş vrea să merg şi la servici cu ea, dar doar dacă reuşesc să fac cei 7-8 km fără să transpir. Cu MTB-ul actual nu reuşesc. Am totuşi câteva întrebări:
1. Sunt motive să mă îngrijoreze roţile de 32 şi fără nicio striaţie? Vin de pe un MTB cu roţi groase şi suport lateral generos pentru curbe. Un prieten care a avut semi-cursieră (d-aia "de pe vremuri") mi-a spus că a luat câteva trânte din cauză de nisip sau asfalt ud.
1b. Mă descurc cu roţile astea prin oraş? De obicei merg pe stradă, dar din când în când mai urc o bordură, mai iau o groapă sau un canal "căzut".
2. Se pot monta apărători la roţi, cric şi eventual suport de bagaj pe acest cadru?
3. Ce mărime credeţi că mi se potriveşte? Am 1,68, 60 kg şi 77 "inseam". Cei de la magazin mi-au sugerat S sau M în funcţie de poziţia dorită. Aş merge pe M, dar nu-mi dau seama dacă e ok pentru că am picioarele cam scurte pentru înăţimea asta (iar bicicleta se aduce pe comandă).
4. Alternative? Eu plecasem de la Cube LTD CLS sau Kona Dew, dar care nu se mai aduc anul ăsta. Ar mai fi Altrix Courier (dar are roţi şi mai subţiri) sau Univega CR-7100 cu avantajul că e mai ieftină, roţi mai groase. Echiparea mai slabă poate fi modificată dacă simt nevoia şi mă gândesc că dacă îmi este subtilizată vreodată măcar nu pierd aşa mult.
 
O întrebare pentru cei mai experimentaţi: în ce măsură mi-aş putea folosi bicicleta la drum lung, poate chiar foarte lung? M-ar tenta o excursie de câteva zile prin ţări străine. N-am văzut prea mult din Bulgaria şi deloc ţările de la vestul ei, din fosta Iugoslavie. Presupun că sunt şi munţi de străbătut, şi serpentine, iar eu am o experienţă limitată, deşi am ajuns să mă simt destul de stăpân pe condusul bicicletei. Cu cazarea mă descurc, există pensiuni ieftine la care poţi înnopta, mai ales că vorbim de ţări mai sărace decât a noastră. Riscurile cred că sunt mari, dacă faci o pană la câteva zeci de km distanţă de cea mai apropiată localitate decentă, unde să existe un atelier de reparaţii, ai cam dat de dracu'. :smile: Apoi nu ştiu cum stau vecinii noştri cu legile: ai voie cu bicicleta pe drumurile publice, naţionale, europene etc? Pe autostrăzi e elementar că nu, dar pe restul?
 
florin, restricţia este de pe vremea phpBB-ului, după ce am trecut pe vbulletin această restricţie a fost temporar scoasă.

Rabbit, bicicleta ta este bună pentru aşa ceva dacă ai grijă de ea. Pentru ceea ce vrei tu trebuie să iei portbagaj pentru genţi, impermeabile pentru ploaie, leviere şi kit de reparare pentru pene, scule pentru repararea unor eventuale probleme, saboți de frână de rezervă etc.

Ceea ce vrei să faci tu nu este recomandat decât dacă ai o serie de kilometri în spate, altfel ai mari şanse să clachezi la început de drum. Pentru mai multe detalii poţi să urmăreşti acest topic și această secțiune pentru mai multe detalii interesante.

Pe scurt: nu ai voie pe autostradă, restul da exceptând locurile unde este interzis acest lucru (specificat prin semne de circulație), bicicleta trebuie echipată cu far, stop și tu să ai o vestă reflectorizantă dacă te prinde noaptea.
 
Bineînțeles, Q! Îți dau perfectă dreptate. Dar dacă totuși dorești neapărat să faci treaba singur, poți și așa (recent ne-a vizitat un irlandez care făcea turul Europei pe bicicletă).
 
De unul singur e vorba aia, că „te ţiuie urâtul”. :biggrin: Poate mai găsesc amatori.

creizi, dacă mă hotărăsc şi mai am nelămuriri, o să te bat la cap pentru mai multe informaţii, dacă nu e cu supărare. :smile:
 
De curiozitate:
- cum sunt frânele pe disc la biciclete? Îmi imaginez că sunt mai grele decât cele clasice, dar cu cât? Merită diferența de performanță? Cam cât costă?
- se mai fac biciclete cu frâna pe spate pe pedală, Pegas/Tohan style?
- pentru drum lung cât de comodă e o șea? La moto, unde șeaua e destul de lată, tot devine incomodă după câteva ore și nu ai de dat la pedale.
 
- se mai fac biciclete cu frâna pe spate pe pedală, Pegas/Tohan style?

Frana spate pe pedala nu poate fi implementata in bicicletelor cu mai mult viteze, din cauza intinzatorului de la lant. Deci mai poti gasi doar in cazul modelelor fara viteze, dar d'astea nu stiu daca se mai fabrica.
 
Vrei să zici că n-ai văzut aşa ceva prin oraş, custom-built (adică arată ca de la dezmembrări, da' ce contează)?
 
Back
Top