Bicicleta - unde/care/cum/de ce?

Urc pe la Palatul Parlamentului, cobor pe la Gradina Botanica, pe Splai e pista de biciclete, e pustie si are putine semafoare.

Urcarea e lesinata:
 

Attachments

  • urcare.png
    urcare.png
    56 KB · Views: 15
Plimbare prin Bucuresti, 20 km cu diferenta de nivel 25 de metri - merge.

Plimbare prin Bucovina, 10 km cu diferenta de nivel 125 de metri - nu suna atat de rau, daca 2 din urcari nu ar avea peste 10 grade. A treia, mai spre final, e apa de ploaie, gen urcarea de la Casa Poporului dinspre fantani. La prima din cele de peste 10 grade, ceva mai lunga, nu mai aveam suflu, am incercat sa o fac pe foaia mijlocie si am esuat, ultimii 10 metri i-am facut pe jos cu pulsul mult peste limita pentru varsta mea.
 
Hm, eu faceam circa 6km cu 90m diferenta de nivel cu copilul in remorca .... incet ce-i drept, dar plus 40kg nu poate fi ignorat.
Acum am schimbat, am circa 12km dus-intors cu 88m diferenta de nivel.
 
Anul ăsta și eu sunt destul de praf (comparat cu mine anii trecuți, comparat cu alții oricum sunt praf); în primăvară am avut mai mult de muncă cu plimbări+training la cățel, pe urmă a venit căldura și nu suport prea bine, abia acum m-am reapucat de plimbări lungi seara (140km în ultima săptămână), dar imediat vine frigul și iar n-o să mai am chef.

Prin zonă nu prea am urcări mari, singurele mai serioase sunt trecătorile peste A3, dar sunt scurte. Așa că pățesc la fel când ajung la ai mei și orice plimbare scurtă are minim 100m de urcare. Abia după câteva săptămâni mă încumet la 200m urcare continuă de 7-8 grade and stuff - anul ăsta nici n-am apucat.
 
Last edited:
La mine problema cea mai mare e panta, pe panta de 5-6 grade (DN) sunt ok, dar astea de peste 10 ma termina. Daca as face asta zilnic ar fi joaca de copii, dar in ultimele 3 saptamani abia daca am facut 20 km din cauza ploilor sau furtunilor zilnice, in alea cateva zile cand nu a plouat am iesit cu motocicleta.
 
Versiunea simplă pentru asta e o bicicletă cu ajutor electric, dar mtb electrice ok sunt de la scumpe în sus (ajungi relativ ușor la 8000€); având moto s-ar putea să nu fie la fel de interesantă. Versiunea complicată e interval training, dar asta înseamnă vreme bună când trebuie, sau acasă pe trainer, ceea ce e trist. Eu când am timp bag today's suggestion din Garmin - uneori e intervals de o oră (5-8 minute de ~80% FTP + recovery între), alteori base -1-2 ore la diferite intervale de puteri, alteori zice să plimb câinele, că mai trebuie și recovery. Drăcia funcționează, se vede diferența de la lună la lună, dar pentru rezultate ar trebui să mă țin mai serios de program.
 
Nu înțeleg ideea de a-ți lua bicicletă electrică la 8000 EUR în loc să-ți iei permis (1000 roughly școala cu toate alea și echipament zic eu) + motocicletă bună SH (5000) și mai rămâi și cu bani de 3090Ti.
 
miahi , ai dreptate cu antrenamentul, dar nu prea imi place ideea de trainer. Daca as putea ramane aici inca vreo luna as face pe viu traseul asta zilnic, dar a aparut ceva si cred ca trebuie sa ma intorc in Bucuresti, lasand bicicleta si motocicleta aici.

Neo, am si permis, si moto, chiar mai mult de una, nu inteleg ce vrei sa zici. Biciclete electrice sunt si mai ieftine, dar nu imi trebuie bicicleta electrica, iimi trebuie antrenament sustinut. Pe-aici am o gramada de munti pe care pot sa ii urc, am facut azi un traseu superb de 3 ore pe motocicleta, as fi incantat daca l-as putea face in 6-8 ore pe bicicleta (probabil nu, erau urcari pe care abia urcam cu a 2-a cu moto de teren, care are cutia de viteze etajata pentru asa ceva), dar nu electrica. Ori dau eu la pedala, ori merg cu motocicleta. La traseul de azi cred ca am peste 1000 de metri diferenta de nivel (700 doar prima urcare), nu am picioare si plamani de asa ceva, dar macar un traseu de 125 m as vrea sa il fac lejer, nu cu spume la gura.
 
dropper.jpeg

Am făcut și o mentenanță la dropper post și comandat ultimul kit de mentenanță pentru modelul ăsta existent probabil în Europa, de pe la niște francezi, că au început să se roadă niște ghidaje de plastic de prin interior - limitatoarele de cursă sunt de plastic, să mai atenueze din șocuri.
 
Neo, am si permis, si moto, chiar mai mult de una, nu inteleg ce vrei sa zici. Biciclete electrice sunt si mai ieftine, dar nu imi trebuie bicicleta electrica, iimi trebuie antrenament sustinut. Pe-aici am o gramada de munti pe care pot sa ii urc, am facut azi un traseu superb de 3 ore pe motocicleta, as fi incantat daca l-as putea face in 6-8 ore pe bicicleta (probabil nu, erau urcari pe care abia urcam cu a 2-a cu moto de teren, care are cutia de viteze etajata pentru asa ceva), dar nu electrica. Ori dau eu la pedala, ori merg cu motocicleta. La traseul de azi cred ca am peste 1000 de metri diferenta de nivel (700 doar prima urcare), nu am picioare si plamani de asa ceva, dar macar un traseu de 125 m as vrea sa il fac lejer, nu cu spume la gura.
Mă refeream în cazul în care nu ai nici bicicletă, nici motocicletă. 8000 EUR mi se pare o sumă nejustificată pentru o bicicletă electrică. Fie iei bicicletă și faci ce faci tu - i.e. exercițiu fizic - fie iei motocicletă. Fie ambele. Dar nu bicicletă electrică :smile:
 
Chiar si asa, calculul e gresit: compari o bicicleta electrica noua (3-5000, nu 8000, ca nu o iei pe cea mai scumpa posibil) cu o moto sh (si astea de offroad sufera serios de uzura), plus echipament (lejer peste 1000) si iti raman bani de 3090TI.

Un MTB nou bun (full suspension, piese echipare medie) e vreo 2-3000 sau chiar mai mult. O electrica buna (suspensie si frane bune) de 3-4000 face banii. O moto de offroad noua decenta e aproape 8000, cu echipament si scoala ajungi la 10,000. E cam pe dos rezultatul comparatiei, mai bine iti iei bicicleta electrica si 3090Ti decat moto. Asta daca 3090Ti a avut vreodata sens ca achizitie.
 
Bicicleta mea a ramas departe, asa ca in ultimele zile am imprumutat 2 biciclete diferite ca sa dau cate o tura. Desi sunt facute toate de mine, cu acelasi cadru, furca si roti, au diferente teoretic marunte: angrenaje si casete (una e 3x9, una 2x10 si una 3x10), sei, pipe (chestia aia mai lunga sau mai scurta care prinde ghidonul de gatul furcii), pedale si cauciucuri. Toate chestiile astea ar trebui sa aibe un efect minim, dar am descoperit ca e urias.

- rapoartele sunt mai diferite de cat ma asteptam
- geometria bicicletelor e diferita, in special din cauza pipei si ghidonului, dar si a seii. Asta face ca pozitia pe bicicleta sa fie substantial diferita, dar si stabilitatea e diferita, de pilda cand merg fara maini pe ghidon
- cauciucurile cu crampoane mici (RaceKing) franeaza mult mai prost pe asfalt decat unele fara crampoane (nu stiu numele, sunt lasate cu bicicleta de departe), dar toate franeaza foarte prost in comparatie cu o motocicleta, de pilda
- uzura se manifesta foarte diferit: la o bicicleta pedalele si furca (Shimano Saint sunt pedale de downhill, te astepti sa fie nemuritoare, sunt doar reci; furcile RockShox necesita extrem de multa intretinere fata de Manitou, de pilda), la alta franele (trebuie aerisite cam des), la una s-a busit strangatorul tijei de sea, la una strangerea axului rotii fata (RockShox sucks), la una s-a intepenit total surubul limitatorului de cursa a deraiorului spate (XT, nu ceva de duzina) si tot asa.

Cred ca din cele 3 biciclete as face 2 in stare excelenta, altfel am de facut service la 2 furci, de schimbat un set de pedale (Saint de la 40 de euro s-a facut 200 :facepalm:), un ax fata pe 15mm, unul pe spate Syntace X-12 si diverse piese mai marunte. Cel mai multumit sunt de Magura (toate franele, sunt excelente), moderat de Shimano (transmisii, schimbatoare, bune dar cam ruginesc) si Mavic (roti) si foarte nemultumit de RockShox, SixSixOne. As mai fi luat un ghidon de carbon, dar si acolo preturile au crescut de la mult la astronomic, si am de cumparat o sea in locul celei donate de puterfixer, cu care nu se intelegea anatomic; a fost potrivita, dar s-a rupt de la uzura si nu mai au in Decathlon modelul asta.
 
bike-components.de nu livreaza in Romania aproape nici un fel de lumini pentru biciclete; pe vremuri am cumparat de la ei Sigma si Cateye, majoritatea functioneaza bine si in ziua de azi, dar am pierdut aproape toate luminile de spate (don't ask) si alea de fata sunt insuficiente acum pentru toate bicicletele si toate locurile (mai am vreo 3-4 lanterne frontale in Bucuresti si una singura cu mine) si cum aveam de comandat un kit de aerisire pentru frane hidraulice am zis sa iau si un set sau doua de lumini. Nu se poate :frown:

Dupa ce am mers ultimul an cu alta bicicleta m-am urcat azi pe a mea si nu ma mai impac cu seaua, asa ca am comandat una identica cu cea pe care am mers in ultima vreme. Seaua de bicicleta, eterna poveste.

Am facut service la 2 furci identice, la una a fost 150 de lei si la una vreo 400, in acelasi service si facut de acelasi om pe care il stiu de peste 10 ani (am fost si la nunta lui), la diferenta de vreo 2 saptamani una de alta. Nimic nu e constant zilele astea.
 
10 km cu diferenta de nivel 125 de metri - nu suna atat de rau, daca 2 din urcari nu ar avea peste 10 grade. A treia, mai spre final, e apa de ploaie, gen urcarea de la Casa Poporului dinspre fantani. La prima din cele de peste 10 grade, ceva mai lunga, nu mai aveam suflu, am incercat sa o fac pe foaia mijlocie si am esuat, ultimii 10 metri i-am facut pe jos cu pulsul mult peste limita pentru varsta mea.
Prima zi pe anul asta cand am facut tura asta. Daca anul trecut am impins bicicleta, acum am reusit sa fac tot drumul pe bicicleta si chiar fara un efort deosebit. Cred ca factorul decisiv a fost temperatura, anul trecut parca erau vreo 26-28 de grade in ziua aia, azi erau vreo 18. Si posibil si zmeura mancata pe marginea drumului la inceputul primei urcari. Estimez ca in ritmul asta imi ajunge zmeura cam 2 saptamani.
 
Posibil livrarea luminilor să fie legată de transport acumulatori cu litiu. Am mai văzut și la amazon asta (a trebuit să iau acumulatori de dronă de la un seller pentru că amazon nu trimitea), iar ultima dată când am făcut comandă de ceva cu acumulatori, pe pachet era un warning de "chestii cu litiu" cât cutia. Dacă costă mai mult un astfel de transport (asigurări sau stă cineva cu stingătorul lângă ele :biggrin:), nu rentează la chestii mici și relativ ieftine.

Și eu era să pierd de 2 ori lumini spate, pe una am văzut-o când a căzut, că era aprinsă, și pe cealaltă (care era și stinsă) am recuperat-o noaptea după ~500m de unde mi-am dat seama că a căzut. Sunt prinse cu inele de cauciuc pe seatstays, au niște șanțuri în care trebuie să intre, dacă nu le-am îndesat foarte bine în șanț, au sărit.

Ronțăitul pe bicicletă ajută și la senzația de sete, și îți dă și ceva de lucru să mai uiți de pedalat. Eu bag semințe în perioada asta :smile:.

20230716_205453.jpg
 
Suna interesant, dar nu imi vine sa rontai nimic atunci cand sunt pe bicicleta. Beau apa din cand in cand, chiar preventiv (adica nu imi e sete, dar tot beau o gura sau doua), iar sa uit de pedalat nu e ceva la care sa ma gandesc, pe urcari oricum nu uit, iar pe unde mai merg privelistea merita efortul. Traseul asta scurt are o bucata de offroad prin padure, o coborare foarte lunga si virajata, 5 urcari imposibil de ignorat (2 cu pante peste 10 grade), aproape zero plat. Visez sa fac tura asta de 2 ori pe zi, zi de zi, timp de o luna, chiar daca mai fac si alte plimbari in timpul asta. Singura problema pe care o vad e vremea, ploua aproape zilnic cate un pic si cand ploua temperatura coboara foarte mult, spre 10 grade, poate chiar un pic mai jos.
 
Pante de 10 grade sau 10%?
Avem ceva magazine si in .ro cu preturi aproape decente. Desi costul transportului din afara a scazut considerabil, sunt situatii cand poti cumpara efectiv de la noi. Plus ca si pe afara mai sunt multe alternative (bikeinn de ex. mi se pare o alternativa buna).

Legat de furcile identice cu preturi diferite, pai e simplu. Poate una a avut nevoie de intreg kitul de garnituri de schimbat care doar el a costat vreo 150 lei sau pe acolo si evident mai multa munca. Iar cealalta doar a fost curatata partial si asamblata. Daca in schimb e vorba de furci pe arc si nu pe aer, la a doua, mai bine cumparai una noua si aia era :smile:
 
Back
Top