Bicicleta - unde/care/cum/de ce?

Așa pe plat și în linie dreaptă e ușor, dar stai să vină o curbă sau bordură... Viteză nu prea poți avea că începi să simți cum "bate" de la greutatea excentrică... E doar ca să demonstreze că mecanic se poate, altfel e la fel de practică precum o scrumieră pe ghidonul motocicletei.
 
Drag race, reduce riscul de wheelie. Vezi masinile de drag care au o patina in spate sau tancurile foarte vechi, anii 1920-1930.
Daca nu ma inseala memoria, tancurile acelea vechi aveau "coada" ca sa poata trece transeele largi. Se alesese solutia asta pentru ca era mai usoara structura si asta era un avantaj major intrucat motoarele nu erau suficient de puternice.
 
Pentru tancurile ca FT17, așa e. Pentru cele care aveau o coadă cu roată, precum cele britanice Mark 1, ajuta la virarea tancului și ofereau un contrabalans.
 
Am facut rost de foaie de angrenaj. 6 ore de condus, dar my precious e pe un colt de birou, astept sa se faca racoare afara ca sa ma duc sa o montez.
 
Faceam rodajul la motocicleta mica, trebuie sa fac revizia de 1000km ca sa pot sa plec cu ea din Bucuresti. A fost o ocazie perfecta de a face kilometri, cu consum foarte mic (sub 3 litri la 100 km), sa vad cum se comporta la drum lung (up north inseamna vreo 600km si 8 ore de condus cu masina, cu moto nu am idee cate ore) si de a vedea ce modificari trebuie sa mai fac (am schimbat deja niste chestii, am adaugat chestii etc).

Am montat foaia, intre timp au aparut tantarii, viteza lor de reactie e mult mai mare decat viteza mea de a desface si pune la loc cele 4 suruburi. Rezultatul a fost un gang rape reusit.
 
Eu am câteva zile de dat pe coclauri pe la ai mei, din păcate e călduț. Mapez poteci și drumuri nasoale pe OpenStreetMap.

20220726_173747.jpg 20220726_180719.jpg 20220726_181926.jpg
 
Prin zona aia am mapat prin anii '80 harti topo pentru o linie de inalta tensiune noua. Era foarte cald, umblam cu aparatele in spinare si am gasit o gramada de mure. Linia stiu ca s-a construit, dar nu mai tin minte aproape nimic din traseu, tin minte ca pantele nu erau prea rele (fata de alte locuri pe unde am umblat), murele si caldura.

Azi era foarte cald pana si la Predeal, jos la poalele muntilor era foarte neplacut.
 
Care e zona?
Deci tu esti unul dintre cei multumita carora exista poteci dubioase notate prin aplicatii? Chestii pe unde doar ursul mai trece?
 
Măneciu / PH

Am niște sute de editări pe OSM, mă relaxează treaba asta. Și fac trasee special pentru asta, gen uitat pe poze din avion ce drumuri par să existe în teren dar nu pe hartă și mers acolo să văd care-i treaba (exact asta e cu drumul din prima poză de mai sus).

Cu înregistrările de traseu + poze + filme/poze/spheres din dronă adun suficient de multe date ca să iasă ceva ok. Problema e că majoritatea aplicațiilor care folosesc date OSM nu iau toate metadatele utile din OSM, așa că, în unele aplicații, drumuri de căruță (și marcate așa în OSM) apar ca fiind ok pentru orice mașină. De-asta pe cel de pe gârla de mai sus nici nu l-am pus pe hartă, chiar dacă urme de căruță există și prin bolovanii ăia.
 
De ursi nu iti e frica? Ca pare asa treaba de lup singuratic. Ai ceva chestii impotriva lor? Felicitari initiativei.
 
Sunt urși prin zonă, dar de obicei sunt activi seara sau în locuri izolate, încă nu-s comunitari, ca în Brașov. Zilele astea nu cred că au chef de ieșit prea devreme, pe gârlă erau 40 de grade, s-ar simți mirosul de urs copt de la depărtare.
 
Tot am auzit si discutat cu cetateni din zonele Carbunesti, Aricesti, Soimari cat si Baicoi, Bustenari, Paulesti sau chiar Mizil, Ceptura. Toamna trecuta au fost multe aparitii si chiar si in primavara si acum vara. De Pietriceaua, Cosminele, Podul Ursului nu mai vorbesc ca acolo erau la ei acasa deja. Ma astept pe masura ce urci la deal sa fie tot mai intens. Acesta e si motivul pentru care jumatate de an am evitat sa ies singur, chiar si pe drumurile forestiere sau petroliere des tranzitate.
 
Io-mi amintesc de un concurs la care am participat prin valea Prahovei, unde am primit instructaj cum să nu luăm urșii prin surprindere (și ei să riposteze cu un atac). Și cum nu mă puteam ține de plutonul fruntaș cel gălăgios ci eram printre ăia mai răsfirați de mai încolo, coborârea în viteză pe drumul forestier am făcut-o cântând și chiuind cât mă țineau plămânii. Urșii se cară ei din drum singuri dacă le dai un heads up, și n-ai probleme.
 
Da, mai fac și eu asta când nu am vizibilitate / nu am mai văzut oameni de ceva timp. Dar asta funcționează ok cu urși antisociali, nu d-ăia de se plimbă prin mijlocul satului ziua.
 
Foaia mare rulz, max speed a crescut de la vreo 36km/h la 46.7km/h (la vale, normal, ca e MTB) si viteza medie cu aproape 2 km/h. Piticul happy, dupa un an de zile de asteptari, acum trebuie sa pun osul la treaba si sa imbunatatesc situatia de la plimbator lesinat pe bicicleta la biciclist mediocru in crestere.
 
Back
Top