Bicicleta - unde/care/cum/de ce?

miahi nu stiu despre ce autostrada vorbesti tu, dar pe A0 sud se lucreaza. Daca e acel Runcu de langa Dimieni, santierul inca nu are nici autorizatie de constructie, se fac lucrari care nu necesita AC gen decopertari. Pe A0 sud au inceput acum 2 ani si termina in 2023 pe 2 tronsoane din 3, la Jilava e un mare nod cu toate grinzile sus si vreo jumatate de milion de tone de balast pus in opera.

dreamer , de la Mihailesti poti merge pe dig (offroad foarte lejer) pana la Teghes. Acolo poti merge prin padure si traversa calea ferata, daca vrei, spre Zorile-Gradinari-Tantava si inainte un pic de intrarea in Tantava faci dreapta pe alt forestier si iesi aproape de Darvari. Am incercat sa fac o harta pietonala pe Google Maps, dar e prea limitat cand da de camp gol sau padure.

Alte 2 trasee pe care le mai faceam:
1. iesit din Bucuresti spre Domnesti, facut stanga pe Putul Olteni, dreapta pe 401A pana la intersectia mare, dreapta spre Bucuresti. Asta nu are treaba cu autostrada in constructie, dar e doar sosea. Pe Putul Olteni e lejer, fara trafic, dar in zona centurii Bucuresti e haos total. 17km de acasa pana inapoi acasa.
2. iesit din Bucuresti spre Domnesti, dreapta la intersectia mare cu 401A, stanga imediat pe Curtea Domneasca pana la Arges, stanga pana la Ordoreanu, stanga spre Clinceni (paralel cu pista aerodromului), stanga pana la Putul Olteni si apoi dreapta pe asta pana in Bucuresti. Asta e traseul mai frumos, pe langa Arges si pe campurile de la Ordoreanu, mai treceam si prin aerodrom cand tineam avionul in Clinceni. Din pacate pe Curtea Domneasca pe la jumatate trece autostrada si intre Ordoreanu si Clinceni, aproape de stadionul Clinceni, a doua oara. Vreo 23-25 km, nu mai stiu, nu am mers de vreo 3 ani din motive de ligamente si acum din cauza lucrarilor. O sa aibe 2 pasaje peste autostrada, peste vreo 2-3 ani ca lucreaza niste greci idioti care sunt deja cu vreo 2 ani in urma.
Multumesc!
 
Întrebare - pe unde se poate merge în siguranță cu o cursieră/bicicletă de șosea prin București? Din ce-mi dau seama pistele de bicicletă sunt trase tot aiurea, este plin de pietoni completely oblivious iar la cum se merge cu mașina mi-e sincer frică să merg pe străzi mari.

Nu îmi plac MTB :frown:
 
Stiu vreo 3 locuri, toate fiind piste de biciclete:
1. Calea Victoriei, pe aproape toata lungimea
2. Pe Splai. Nu stiu unde incepe, eu merg intre Cotroceni si Piata Unirii. Pista se termina la intersectia cu Calea Victoriei, se poate spune ca de fapt face stanga pe CV.
3. Pe Aviatorilor de la Charles de Gaulle la giratoriul dinspre ambasada Chinei.

Am fost aseara spre Arges: lucrarile la autostrada in zona Teghes sunt incipiente, grecii sunt rau de tot in urma, dar macar nu au demolat soseaua dintre Domnesti si Teghes, e circulabil. In schimb primariile au violat in grup zona, acum cativa ani era un camp aproape gol (vreo 3-4 case) si foarte linistit, acum Domnestiul s-a extins pe jumatate din drum si Teghes pe cealalta jumatate, intre semnele de iesire-intrare in localitate sunt vreo 50 de metri; au construit in nestire case din alea sir trase la indigou, dar problema cea mare e ca nu au canalizare si zona miroase infiorator. Eu eram cu motocicleta (faceam probe la DVR) si am intins-o repede, dar nu mai trec curand pe-acolo.
 
Calea Victoriei - atentie in intersectii la masini, ca multi fac stanga de pe Calea Victoriei peste pista de biciclete fara a se uita cu atentie.
Splai - e OK-ish, depinde cati zapauci grabiti intalnesti in trafic de se baga pe acolo.
Aviatorilor - ai pista pana la Casa Presei Libere chiar (teoretic merge pana la Baneasa, insa este pe trotuar), atentie la santuri, eu mi-am busit anvelopa de la MTB intr-unul din-ala.
Altfel da, orasul nu este deloc prietenos cu biciclistii si vad in multe locuri o ura fata de cei care aleg acest mod de a se deplasa, in special in scop recreativ. Eu am ajuns de imi pun bicla pe masina, trec undeva dincolo de centura si ii dau linistit, ca e mai putin trafic. Ca si asa am sarit de vreo 2 ori in sant si a avut si prietena un accident destul de urat, insa fara urmari grave din fericire, tot din cauza unui sofer dobitoc, asta este la fel de adevarat, iti asumi riscul. E nasol ca la nivel de MTB nu prea ai trasee pe langa Bucuresti, cat sa bati Baneasa, Comana, Cernica, Prima Evadare...
 
La 46 km/h pe coborare la Gradina Botanica dau degeaba la pedale, abia tin ritmul cu bicicleta pe foaia din mijloc. Abia la 36 am inceput sa pedalez din nou.

Am prins o mega-aglomeratie cand am plecat de-acasa, dar dupa aceea era aproape pustiu de la Controceni la Unirii, urcarea pe la Mariott si trafic decent pe Ghencea. Cred ca o sa fac mai des traseul asta, cel din Drumul Taberei are mult prea multe semafoarte si autobuze care opresc in statii pe banda a 2-a, cand ti-e lumea mai draga.
 
Mergi cu bicicleta si esti un pic obosit? Apare de pe o straduta o tipa draguta pe o trotineta electrica si merge in aceeasi directie cu tine? Mergi la 5 metri in spatele ei (nu in fata, nu mai departe) si efectul e garantat: personal record pe segmentul respectiv.
 
Am 2 lanturi de bicicleta ABUS si mi s-au rupt 3 chei de-a lungul timpului. Am extras bucatile rupte, dar mai am o singura cheie in stare buna si asta inseamna un singur lant functional. Am cautat in Romania posibilitati de a face chei noi (am cardurile cu codul de cheie)m dar tot ce am gasit erau unii prin Oradea, parca, cu preturi de ies mai ieftin sa cumpar alt lant decat sa fac 2 chei noi. Stiti vreo alta posibilitate, preferabil in Bucuresti? Daca ar avea cheie bruta ar putea copia dupa cheia ramasa si dupa bucata rupta de la cealalta.
 
Eu de pe la ăștia am mai luat Abus mai complicate, inclusiv cu chei suplimentare, dar nu par să aibă și chestii de bicicletă. Cred că merge o întrebare...
 
Cand zici cheie te referi la scula cu care desfaci sau strangi inapoi pin de conectare intre zale? Daca da, as renunta efectiv la a mai incerca sa le unesc asa ci as folosi o za rapida (quicklink). As folosi scula respectiva doar sa scurtez un lant nou. Cat despre ideea (nu imi e clar daca ai vrut sa zici asta sau nu), de a uni doua lanturi, nu as face-o ever pentru ca au uzuri complet diferite si as avea doar probleme.
Lanturile sunt ieftine si intretinute bine tin extrem de mult, suficient cat sa nu iti para rau ca iei inca unul nou. Nu trebuie sa fie fancy atat timp cat nu concurezi sau tragi KoM-uri si ai evident si sanse la ele.
Un lant se curata des, cu degresant special de preferat si in niciun caz cu motorina sau benzina. Nici macar cu solutie de apa cu sapun sau lichid de vase. Motivul este ca o baie de acest gen spala chiar si ce este in interiorul cartusului zalei a carui functionare se aseamana si cu cea a unei bucse. Se unge cu ulei special, nu cu ulei de masina, nu cu WD40. De preferabil ulei special uscat (dry lube) vara si mai ales cand o ardem offroad unde este si mai mult praf. Rolul sau este sa nu prea lipeasca de el praf care evident, inseamna uzura. Daca ploua sau mergem intr-o perioada ploioasa, dam cu ulei ud (wet lube) a carui rol e sa stea mult mai mult pe piese in ciuda umezelii doar ca si aduna mult mai repede mizeria.
In general ungem lantul pe latura interioara, dupa ce am uns complet cu un strat fin, 20-30 rotatii de angrenaj inapoi rapide ca uleiul sa intre prin centrifugare peste tot. Excesul se sterge (efectiv cu o carpa pe exterior fara a se apasa, in timp ce se mai dau cateva revolutii de pedale inapoi.
Nu trebuie sa fie mare teama de mersul incrucisat. Nu este un mit urban, chiar afecteaza dar asta in proportie mult mai mica decat se credea (scade viata cu pana la 10%, in functie si cat de incrucisat mergi si cat de in forta mergi).
Verifici lantul cu lera, nu astepta sa intre lera prin el, caci apoi te paste si un set de pinioane curand. Altfel ai sanse de fapt sa tragi cateva multe seturi de lanturi pana schimbi pinioanele. S-au dus vremurile cand schimbai lantul si caseta concomitent sau ca aia zgarcitii, o caseta la doua lanturi. Personal am schimbat vreo 4 lanturi in ultimii ani si casetele inca sunt destul de noute.
Ca sa revin de la inceput, 70-120 lei la cativa ani sau niste mii de km, nu mi se pare o investitie mare. Daca faci 2-3-4mii de km in 2 ani, cred ca ai o pasiune si poti investi 70-120 lei in 2 ani in pasiune. Daca nu, inseamna ca in 10-15 ani cat te tine un lant facand respectiva distanta, iar, impartind la ani, ies cativa lei pe luna ca si investitie. In general daca ai lua banutii de pe jos din parcare de la supermarket, in toata aceasta perioada, va determina si cel mai zgarcit om sa aibe banii necesari de un lant nou.
Repet, putin ingrijire a lantului ajuta mult. Nu manie cu spalat, curatat, degresat, uns, pupat la fiecare tura in parc. Dar macar la 100-150-200Km sau macar cand parca devine mai zgomotos ori chiar da semne de scartait, nu insista, curatat, uscat, uns :smile:

EDIT: postand miahi in acelasi timp mi-a deschis ochii ca ABUS nu e vreun producator suspect de lanturi de transmisie asa cum banuiam. Totusi las postul aici, in stilul meu de nu intelege nimeni, deci ceva blog criptat, multumesc, v-am pupat :biggrin:
 
Discutând despre lanțuri de tipul hulubei, lanțul cu care a venit Canyon-ul a murit în ~1000km, pentru că trebuiau să facă și ei economie la ceva - lanț Shimano dar o serie inferioară (totuși nu foarte inferioară, că nu-s multe opțiuni pe 11 viteze). Curățat și îngrijit ok, s-au crăpat vreo 6 zale, noroc că m-am uitat la el mai atent când îl ungeam, că nu mă așteptam să crape așa repede. Schimbat cu HG-901 (XTR/Dura-Ace) și a ținut vreo 3000km în aceleași condiții (schimbat anul trecut, când l-am făcut muci cu fasole în noroi).
 
Cand zici cheie te referi la scula cu care desfaci sau strangi inapoi pin de conectare intre zale? Daca da, as renunta efectiv la a mai incerca sa le unesc asa ci as folosi o za rapida (quicklink). As folosi scula respectiva doar sa scurtez un lant nou. Cat despre ideea (nu imi e clar daca ai vrut sa zici asta sau nu), de a uni doua lanturi, nu as face-o ever pentru ca au uzuri complet diferite si as avea doar probleme.
Lanturile sunt ieftine si intretinute bine tin extrem de mult, suficient cat sa nu iti para rau ca iei inca unul nou. Nu trebuie sa fie fancy atat timp cat nu concurezi sau tragi KoM-uri si ai evident si sanse la ele.
Un lant se curata des, cu degresant special de preferat si in niciun caz cu motorina sau benzina. Nici macar cu solutie de apa cu sapun sau lichid de vase. Motivul este ca o baie de acest gen spala chiar si ce este in interiorul cartusului zalei a carui functionare se aseamana si cu cea a unei bucse. Se unge cu ulei special, nu cu ulei de masina, nu cu WD40. De preferabil ulei special uscat (dry lube) vara si mai ales cand o ardem offroad unde este si mai mult praf. Rolul sau este sa nu prea lipeasca de el praf care evident, inseamna uzura. Daca ploua sau mergem intr-o perioada ploioasa, dam cu ulei ud (wet lube) a carui rol e sa stea mult mai mult pe piese in ciuda umezelii doar ca si aduna mult mai repede mizeria.
In general ungem lantul pe latura interioara, dupa ce am uns complet cu un strat fin, 20-30 rotatii de angrenaj inapoi rapide ca uleiul sa intre prin centrifugare peste tot. Excesul se sterge (efectiv cu o carpa pe exterior fara a se apasa, in timp ce se mai dau cateva revolutii de pedale inapoi.
Nu trebuie sa fie mare teama de mersul incrucisat. Nu este un mit urban, chiar afecteaza dar asta in proportie mult mai mica decat se credea (scade viata cu pana la 10%, in functie si cat de incrucisat mergi si cat de in forta mergi).
Verifici lantul cu lera, nu astepta sa intre lera prin el, caci apoi te paste si un set de pinioane curand. Altfel ai sanse de fapt sa tragi cateva multe seturi de lanturi pana schimbi pinioanele. S-au dus vremurile cand schimbai lantul si caseta concomitent sau ca aia zgarcitii, o caseta la doua lanturi. Personal am schimbat vreo 4 lanturi in ultimii ani si casetele inca sunt destul de noute.
Ca sa revin de la inceput, 70-120 lei la cativa ani sau niste mii de km, nu mi se pare o investitie mare. Daca faci 2-3-4mii de km in 2 ani, cred ca ai o pasiune si poti investi 70-120 lei in 2 ani in pasiune. Daca nu, inseamna ca in 10-15 ani cat te tine un lant facand respectiva distanta, iar, impartind la ani, ies cativa lei pe luna ca si investitie. In general daca ai lua banutii de pe jos din parcare de la supermarket, in toata aceasta perioada, va determina si cel mai zgarcit om sa aibe banii necesari de un lant nou.
Repet, putin ingrijire a lantului ajuta mult. Nu manie cu spalat, curatat, degresat, uns, pupat la fiecare tura in parc. Dar macar la 100-150-200Km sau macar cand parca devine mai zgomotos ori chiar da semne de scartait, nu insista, curatat, uscat, uns :smile:

EDIT: postand miahi in acelasi timp mi-a deschis ochii ca ABUS nu e vreun producator suspect de lanturi de transmisie asa cum banuiam. Totusi las postul aici, in stilul meu de nu intelege nimeni, deci ceva blog criptat, multumesc, v-am pupat :biggrin:
Eu zic ca se refera la lantul cu care legi bicicleta ca sa nu fie furata. Dar se poate sa ma insel.
 
EDIT: postand miahi in acelasi timp mi-a deschis ochii ca ABUS nu e vreun producator suspect de lanturi de transmisie asa cum banuiam. Totusi las postul aici, in stilul meu de nu intelege nimeni, deci ceva blog criptat, multumesc, v-am pupat :biggrin:
Multumesc pentru tentativa. E lant de legat bicicleta, ABUS sunt foarte cunoscuti pentru asta. Lanturi si casete de bicicleta am schimbat cateva zeci, ma pricep un pic la ele, inca am peste 10 biciclete in garaj pe care le intretin si am aproape toate sculele necesare pentru asta.
 
Discutând despre lanțuri de tipul hulubei, lanțul cu care a venit Canyon-ul a murit în ~1000km, pentru că trebuiau să facă și ei economie la ceva - lanț Shimano dar o serie inferioară (totuși nu foarte inferioară, că nu-s multe opțiuni pe 11 viteze). Curățat și îngrijit ok, s-au crăpat vreo 6 zale, noroc că m-am uitat la el mai atent când îl ungeam, că nu mă așteptam să crape așa repede. Schimbat cu HG-901 (XTR/Dura-Ace) și a ținut vreo 3000km în aceleași condiții (schimbat anul trecut, când l-am făcut muci cu fasole în noroi).
Wow, doar 1000Km? Totusi am vazut multe galme la ce pun pe Canyonuri, mai ales pe parte de rulmenti, cabluri si camasi. Zici ca le iau de la chinez de pe vapor direct sau le tin in depozite inundate.

AdrianB1 , chiar eram putin mirat ca discuti de lanturi de transmisie, caci daca nu gresesc ai avut si motoare pe mana. Cat despre lanturi de legat bicla, nu stiu ce sa zic, eu traiesc in alta epoca in care consider ca daca e sa imi ia calul, tot mi-l ia, macar sa nu imi faca paguba si la lant :biggrin: Eu sunt genul care daca las telefonul in masina, las si geamul deschis. Care am inca usa de lemn la intrare ca oricum nu are ce lua din casa (macar sa traga apa dupa am totusi pretentia) si evident, bicla daca e sa o las de sub picioare, o las in asa fel incat sa nu poata face picioare ea.
 
Bine, au fost 1000km de forjat mult (culmea, prin oraș), la stilul stop 30 de secunde / forjat la maxim 1 minut / semafor iar etc. Măcar nu s-a rupt - atunci când am văzut erau destule zale crăpate.
 
Lanturile de 10 si 11 viteze sunt din ce in ce mai subtiri si mai subrede. Combinatia lant subtire si serie ieftina rezulta in durata de viata scurta.

Eu am lant de 9 pe cele 2 biciclete ale mele, pe alea cu lanturi de 10 schimb lantul aproape de 2 ori mai des, din aceeasi serie de la acelasi fabricant. La fel si foile si casetele, foile mari tin cat de cat, casetele se duc mai repede, in special pinioanele mici. Se pot inlocui pinioanele mici separat (de la Deore in sus), dar nu e economic rentabil, mai bine schimb caseta.

hulubei inca mai am si numarul creste. Acum ma dau si pe moto de enduro la care lantul se cumpara la metru si se schimba des, dar macar e ieftin. La ultima motocicleta de strada am lantul original, de aproape 50,000km, la precedentele am schimbat cate un set lant-pinioane la fiecare, cam la 50-60,000 km. Dar lanturile de motocicleta nu se compara deloc cu cele de bicicleta, nici la uzura si nici la fortele la care rezista, insa necesita ungere mai des decat alea de bicicleta: cand am facut turele prin Europa ungeam lanturile zilnic, uneori si de 2 ori pe zi.
 
Un traseu pe care îl făceam destul de des, dar singur. Azi am fost cu niște vecini. Se pare că o lălăiam mult :smile:)

Screenshot 2022-06-19 at 12-55-25 Morning Mountain Bike Ride Ride Strava.png
 
Drag race, reduce riscul de wheelie. Vezi masinile de drag care au o patina in spate sau tancurile foarte vechi, anii 1920-1930.
 
Back
Top