Bicicleta - unde/care/cum/de ce?

La bicla viitoare (nici o grijă, va fi o biclă viitoare :biggrin: ) fă un price check între bike-components.de / bike24.com (tot german) / chainreactioncycles.com (britanic). În ultima vreme am găsit o varietate mai mare de opțiuni per categorie și un preț mai bun la bike24 decât la bike-components, chit că bike24 trimite de undeva din estul Germaniei și durează vreo 2-3 zile vs. bike-components care expediază din Aachen și, dacă fac comanda dimineață, a doua zi e livrată.

bike24 m-au dezamagit teribil (si nici nu aveau cine stie ce preturi), pentru ca am vrut sa cumpar de la ei, si le-am trimis e-mailuri la care nu mi-au raspuns. CRC a fost mai scump la tot ce-am verificat (dropper included, care e brandul lor). Site-ul rosebikes m-a obosit teribil.
BC fac price-matching (+vreo 2% extra discount).
Chestiile cumparate de la romani aveau (surprinzator) preturi competitive.

Bicla viitoare e pe lista deja, se numeste YT Izzo :kul:

Acu' să și ieși cu ea :smile:

Tu incarca gpx-uri, ca vedem noi :smile:.
 
Nu vreau sa intru in dezbatere alu-carbon, doar spun ca experientele personale cu alu vs carbon atat road cat si MTB, m-au convins asupra carbonului din punct de vedere comfort, agilitate. Recunosc si faptul ca am stat mega crispat ani la rand pana m-am prins ca la unele chestii, carbonul e chiar mai rezistent dar sunt si situatii in care il arunci la gunoi (sau repari, daca ai unde si ai incredere).
13Kg aproape mi se pare in continuare greu si tot nu inteleg de ce ai vrea roti cu anvelope late si pedale platforme si furca pe 34, adica ceva ce duce spre enduro dar totusi este hardtail. In fine, fiecare cu piticii lui, corp, pozitii, preferinte. Pun astfel de intrebari pentru ca ma simt stupid ca am refuzat FS dupa ce am avut FS dar am trecut la hardtail pentru ca toti baietii care simteai nevoia sa se simta barbati, spuneau ca asa trebuie sa fie. Evident, poate la ei functiona si poate la mine nu. Pe alta parte, sunt stupid si eu, am ajuns la roti pe carbon, care ma ajuta la efort, dar de care imi e frica pe cursiera sa le exploatez abuziv la franari (frana pe janta) sau pe bolovani oribili (mtb). Pe alta parte, oricum nu prea coboram eu repede nici inainte caci aveam tot felul de filme cum fac 5 tumbe si imi ies oasele prin piele. Cel mai probabil multi vor dori roti de care sa-si bata joc fara griji si care vor cauta adrenalina in coborari.

Btw, am trecut la dropper. Imi da mai multa incredere in primul rand si m-a motivat sa studiez tehnica mai bine. Caci o simpla schimbare de sa, intamplator m-a ajutat in domeniul asta, fiind mai scurta si avand mai mult spatiu de manevra in spatele ei.
 
ericsics introducere în diferențele culturale europene - dacă cu nemții vrei să rezolvi ceva, pui mâna pe telefon. E-mail-urile sunt așa și așa, trebuie și să urmărești structura foarte politicoasă a scrisorilor germane, nu poți să te trântești în ei cu o abordare anglo-americană că te ignoră de nu te vezi. Din punctul de vedere customer service, ohooooo ce recalibrare a așteptărilor e necesară... "Avem o procedură, avem un sistem, toată lumea pare să se descurce foarte bine cu ele, deci orice problemă ai avea e fix a ta și nu știu de ce ar trebui să fac eu ceva pentru că tu ești pămpălău." - cam asta e atitudinea de zi cu zi.
 
Pai daca au procedura si system de ce il platesc pe ala pt customer support (again, CUSTOMER and SUPPORT it`s in the title ce tre sa faca:biggrin:)? Mai ales ca nu isi face treaba daca io tre sa imi rezolv singur problema din sistemul lor?:biggrin:
Mie mi-au raspuns bike24 la mailuri, destul de prompt i might add.
 
Ciclismul e la fel de plin de snake oil ca și audiofilia, și are avantajul că e mult mai greu de măsurat. Da, carbonul e mai ușor. Și e normal să ți se pară ceva mai bun când ai dat mulți bani. Restul sunt complicate.

 
ericsics introducere în diferențele culturale europene - dacă cu nemții vrei să rezolvi ceva, pui mâna pe telefon. E-mail-urile sunt așa și așa, trebuie și să urmărești structura foarte politicoasă a scrisorilor germane, nu poți să te trântești în ei cu o abordare anglo-americană că te ignoră de nu te vezi. Din punctul de vedere customer service, ohooooo ce recalibrare a așteptărilor e necesară... "Avem o procedură, avem un sistem, toată lumea pare să se descurce foarte bine cu ele, deci orice problemă ai avea e fix a ta și nu știu de ce ar trebui să fac eu ceva pentru că tu ești pămpălău." - cam asta e atitudinea de zi cu zi.

Neah. Am avut experiente extrem de placute atat cu bc, cat si cu R2, prin e-mail. Am asteptat termenul oficial de 24h pentru raspuns, si n-am fost dezamagit niciodata. Mi-au raspuns la e-mailuri chiar si la 21.00 ora lor. Nu mai spun de modificare de comenzi prin e-mail, modificari de modificari, si inclusiv comanda speciala care a ajuns sa fie anulata.
Hell, am scris chiar unui distribuitor cu care am ajuns sa vorbim despre cum ar fi sa bem un Kolsch la Fruh am Dom.

Sunt sigur ca bike24 sunt un magazin respectabil, stiu de ei de peste 10 ani. Problema este ca atunci cand am avut nevoie, m-au ignorat. O fi legat de perioada asta, care pentru bike shops a fost teribil de incarcata... nu stiu. Altii s-au descurcat.

Cu carbonul e clar, un cadru bun de carbon costa cat toata bicicleta mea. Un cadru chinezesc de carbon ducea pretul la 3k. L-ai ciobit, n-ai unde sa-l repari, pe langa ca te costa destul de mult.
Bicicleta asta cu un cadru de carbon cantarea fix cu 800g mai putin. Daca vroiam sa dau 1k EUR in plus pentru 800g, luam componente mai usoare si mai performante, experienta era mai buna decat cadru de carbon+componentele actuale.
 
BTW, pentru planificat trasee eu am început să folosesc komoot.com; poți face trasee destul de complexe și știe altitudini și tip de drum, estimează durata traseului în funcție de ele. Îi zici ce fel de traseu vrei (pe șosea sau mountain bike) și îți ocolește drumuri nasoale sau asfaltul.

Folosește datele din openstreetmaps. Eu m-am apucat să mapez toate drumurile de pe câmpuri care nu erau în OSM, dar e un delay între update-ul de routing și update-ul de imagini - dacă adaug un drum în OSM, cam în 2 zile pot routa pe acel drum, dar în poze apare după vreo lună, așa că apar ciudățenii, îți arată un traseu prin mijlocul câmpului.

1599640960455.png
 
Da, dar sunt nationalisti.
Crezi ca aici bautura traditionala facuta din cartofi fermentati o fi vreo minune? Dar nu recunoaste nimeni, toti se lauda.
 
Dar dintre toate pișoarcele germane ai ales să vrei Kolsch când puteai să pari mai rafinat cu vreo belgiană acolo... :tongue: :biggrin:

Mai tre' să-mi vină niște cauciucuri un pic mai cărnoase și am terminat de asamblat o biclă nouă pentru nevastă, picspam când va fi gata.
 
Dar dintre toate pișoarcele germane ai ales să vrei Kolsch când puteai să pari mai rafinat cu vreo belgiană acolo... :tongue: :biggrin:
...

Am fost in Koeln acum 20 de ani, de vreo 3 ori, asta mi-au dat sa beau, nu eram de capul meu.
Mi s-a parut amuzant ca am fost sa mancam un ciolan cu varza si am baut in 3 oameni 27 de beri pana ne-a adus ciolanul.
Singura data cand m-am dus singur la restaurant si am cerut Bitburger, ospatarul a dat runtime error.
Nu va faceti griji, nu sunt vreun fan.

Iar distribuitorul cu care am ajuns sa vorbesc despre asta era bazat in Koeln.
 
Foarte bine că nu trimite, fiindcă biclele se iau pe probatea, ca hainele, după care se face bike fitting după corpul fiecăruia - schimbi pipa cu una cu lungime potrivită pentru cât sunt trunchiul și brațele de lungi, schimbi șaua după cât ți-s de late oasele bazinului, schimbi tija de șa cu una care are set-back mai mare sau deloc pentru ca să-ți poziționezi fundul mai în spate sau mai în față... Chiar și 1-2 centimetri se simt foarte mult la nivelul de confort la o tură mi lungă. Biclele vin cu toate piesele montate doar ca să poată avea titlul de "bicicletă", nu neapărat pentru că chiar ar trebui folosite în exact combinația pe.care a pus-o producătorul în cutie.

Așa a zis și nevastă-mea că vrea cadru de 55-56, că are cracii lungi, bla bla; comandat cadrul, montat bicla, descoperim că animalu-i atât de imens că abia ajunge cu vârfurile la pedale cu șaua dată minim de jos. Demontează, fă retur, o distracție. Apoi i-am luat cadru 43, după cât am ginit-o io de la biclele anterioare, și să vezi chestie, îi vine la fix.

Tu nu prea poți face de-astea cu bicla omului, s-o plimbi prin țară cu niște curieri vai de zama lor. Deci fie mergi la un decathlon ceva și probezi o biclă similară să vezi ce mărime-ți vine, apoi vezi cum faci s-o cumperi pe asta, fie o iei pe neve cumva cu riscul că o ții de bibelou.

Altfel, bicla e drăguță și Felt e un producător responsabil (dacă nu e knock-off chinezesc), dar vânzătorul e zgârcit cu cuvintele despre ce schimbătoare și ce frâne are. Fie îi e lene da' poate detaliază dacă e întrebat, fie nu știe și atunci aia nu e bicla lui.

Vezi că are pedale quick release, îți vor trebui și pantofi de ciclism cu plăcuțele potrivite de prindere (sunt mai multe sisteme de la diverși producători), sau să schimbi pedalele cu unele tip platformă pe care să le folosești cu pantofi obișnuiți.

Ar trebui să fie sfârșit de sezon, n-are Maros Bike ceva reduceri?
 
Altfel, bicla e drăguță și Felt e un producător responsabil (dacă nu e knock-off chinezesc), dar vânzătorul e zgârcit cu cuvintele despre ce schimbătoare și ce frâne are. Fie îi e lene da' poate detaliază dacă e întrebat, fie nu știe și atunci aia nu e bicla lui.
Shimano 105 si TRP Hy/Rd :biggrin:, se vede in poze. Nu sunt chestii pe care sa te feresti sa le pui intr-o descriere, chiar mi se pare ca pretul e decent pentru echipare. Eu as intreba de acte.
 
La 4 dimineața pe budă cu ochii beliți, pe telefon unde olx nu permite nici măcar zoom, în pozele alea nu se vede nimic :biggrin: Da, mai trebuie factura de achiziție, menționând seria biclei ștanțată pe cadru.
 
OK, reformulez: careva priceput cât de cât să se holbe la ea pt. o testare sumară şi s-o trimită încoace?
 
Back
Top