Bicicleta - unde/care/cum/de ce?

Mecanic, conurile sunt exact ce trebuie pentru o roată de bicicletă. Doar că-s mai scump de făcut, că trebuie oțel bun, și trebuie desfăcute din când în când (necesar: 2 chei, o cârpă și un tub de vaselină). Pe de altă parte, producătorii de butuci/roți nu mai puteau să-ți vândă mare lucru, așa că e mai bine (pentru ei) cu rulment separat, pentru că e mai ieftină producția, trebuie înlocuit în loc de reparat, deci poți să vinzi chestii pe urmă (rulmenți de schimb), poți să vinzi și ulei de șarpe și bling bling (rulmenți ceramici).
 
Am profitat de "eliberare". Sunt varză, după atâta timp de stat în casă (și toată iarna n-am mișcat un deget).

1591038484697.png
Bine, o parte e offroad și cu cauciucuri de offroad (nobby nick stuff)
 
Last edited:
1591078206479.png


Prima dată am vrut să merg prin Grădiștea, dar se vedeau niște nori mari și negri în față, am renunțat. Dar până la urmă n-a plouat.

Aplicația e IpBike, mi se pare cea mai bună aplicație pentru interfațat senzori ANT+ cu telefonul (dar din păcate nu-s multe telefoane care știu ANT+ așa că nici multe aplicații bune nu-s). Interfața e oribilă după standardele curente, dar dacă scobești suficient prin meniuri ai tot ce vrei. Stă și foarte bine la optimizări, consumă foarte puțin și cu ecranul pornit (eu am plecat cu bateria la 45% și când am revenit era 32% - ceea ce nu e rău cu ecran + GPS pornite).

puterfixer No chance; avem un d-ăsta la serviciu, dar nu reușesc să mă motivez să-l folosesc. Mie mersul pe șosea mi se pare plictiseală înfiorătoare, d-apăi pedalatul într-o cameră. Ieri porțiunea de pe DJ200 am petrecut-o întrebându-mă cum naiba merg unii multe ore pe zi, că în afară de traficul 100% tâmp (de când cu coronavirusul nu mai semnalizează chiar nimeni, depășesc unii peste alții, ah, stai că trebuie să intru la benzinărie! da, e giratoriu la fix 50 de metri mai încolo, dar mai bine tai 4 benzi și o linie continuă) și o nouă sursă de poluare (de ce naiba ți-ai arunca masca de unică folosință pe marginea drumului în plin câmp?!) totul era de o plictiseală cruntă.
 
Mersul pe sosea este uneori ca pescuitul. Nu te duci sa prinzi ceva, te duci sa stai in treaba ta. Chiar si daca esti in gasca, tot singur linistit esti lasat in pace. Apoi e cultul "noi mergem cu x viteza" ce pare imposibila pe MTB sau "noi iesim si facem 100km" ceea ce iar e greu de facut constant mai ales pe MTB. Un fel de elitism sa zicem, mancam cu furculita si cutitul, ceilalti cu mana.
Dar sunt si chestii faine la sosea, cauti dealuri pe care sa le cateri, daca-ti place asta. Poti face un efort maricel dar sa fii curat la final. Poti umbla cateva ore linistit de unul singur fara sa-ti fie teama ca daca patesti ceva, nu stie nici naiba de tine si poate nici semnal nu ai sa anunti, daca poti iar ciobanul o sa treaca pe acolo in vreo 10 zile.
 
Eu chiar nu inteleg treaba cu mersul pe sosea. Te bate soarele in cap, respiri gaze de masini si tiruri, riscul sa mori este imens, mai ales la noi, etc. etc. Comparat cu poteci pe dealuri si munti, paduri, paraiase, pasarele, umbra, aer curat. Si sa fim seriosi, ce poti pati, eventual daca faci downhill si atunci te asiguri ca ori mai e cineva in zona ori poti suna.
 
Cred ca e mai mult placerea de a ghidona o superbicla, decat mersul pe sosea in sine.
Chiar ieri am vazut 2 imbecili, care s-au pus poalele in cap la un grup de cursieristi, (claxoane in rinichi, cristosi, dumnezei, mame, morti, dealtfel 99% dintre soferii romani sunt niste piosi, cu zeci de cruci puse la vedere ). Baietii aia, jos palaria, au avut nervii tari, dar chiar ma intrebam si eu unde mai e placerea?
 
[...] Si sa fim seriosi, ce poti pati, eventual daca faci downhill si atunci te asiguri ca ori mai e cineva in zona ori poti suna.
Poti pati o fractura, spre exemplu. Iti garantez in mod absolut ca nu te mai poti deplasa nicaieri cu o fractura la picior. Daca ai patit-o fix in acel 0.1% din traseu fara semnal, sau ti s-a spart telefonul, sau nu poti ajunge la el...
 
Pai, nici eu nu inteleg mersul pe DN1. Am mers o data, din greseala mai mult, invatatura de minte! Dar sunt si sosele frumoase si pustii din punct de vedere trafic auto in cea mai mare parte a timpului. Plus ca si in paduri sunt gaze, sunt tantari si poti simti mireasma de la gropile de gunoi si la cativa km departare de ele si destul de bine infipt in padure.
Apoi in luminisuri te mai poti trezi cu stane si caini care nu stiu multe.
Eu ies si pe off-road, ies si pe sosea si ghici, nu inteleg nici downhill-ul dar nu inteleg nici gravel-ul :smile: Iar pe off-road caut sa ajung tot mai sus, nu tot mai jos :smile:
 
Aparent am ajuns acolo, si pentru ca Porsche si bimbo sunt excluse din varii motive, m-am multumit cu urmatoarele:

In garaj deja:

Cadru On One Scandal (Low, Long and Slack), Alu, 2050g cu ax, hanger si seat clamp
Cuvete Selcof ZeroStack 44/56
Set de roti Mavic XA 24S, 30mm, Shimano HG (2020g)
Sa Pro Tharsis 9.8 (200g)
Generic RFR Pedals 325g

In curs de livrare:

Furca RockShox Pike Select RC 29, 130mm 1850g
Set frane Magura MT Trail 485g
Angrenaj SLX M7100 boost 32T 170mm, 630g

Urmeaza a fi comandate:

Pipa Nukeproof Neutron 45mm, 185g
Ghidon Nukeproof Neutron 80mm, 370g
Grips Nukeproof Sam Hill, 130g
Monobloc Deore XT BB800, 80g
Whatever 10/11s chain, 250-300-ish g

De decis intre:

Maxxis Forekaster, Maxxis Rekon si Schwalbe Nobby Nic, 29x2.6, momentan pare sa castige Maxxis in special pe motiv de greutate.
Microshift Advent X si Caseta Sunrace 11-50 + RD Deore M5100 + Shifter Deore XT 11s (aici inclin spre Microshift pe mai degraba pe motiv de fuck the duopoly, dar si de range de 12 viteze la greutate de 10)

De studiat: piata dropper-post-urilor (tre sa tina 120 de kile, de principiu, si sa nu coste o mana si un picior), sa pot sa stau linistit la semafor

Scop final: burly trail hardtail in zona 12kg si 1500-ish EUR

Comentariile sunt binevenite.
Pentru ca nu pot ignora interesul coplesitor (si lipsa de activitate pe topicul asta), revin cu informatii pe acest subiect:

~12.8kg (n-am luat in considerare greutatea sealant-ului, kit-ului de protectie, greutatea extra la dropper, am luat un cauciuc mai greu pentru spate)
Dropperul este BrandX 125mm iar pentru transmisie m-am oprit la Deore XT 11x cu caseta Sunrace 11-50.
Montaj efectuat de Ambulanta de Biciclete.

Am tras linie foarte putin inainte de 2000 EUR. Daca vrea cineva s-o cumpere, as fi dispus sa o vand pentru banii astia :biggrin2:.

A iesit asta:

On One Scandal 29er.jpeg
 
Doar intreb, nu dau cu parul, dar nu e cam scump pretul final pentru o bicla cu cadru de aluminiu hardtail? Adica nici tocmai usoara din start si nici tocmai agila (dura cand trebuie, moale cand trebuie) precum una de carbon. Oricum, imi e clar ca preturile biclelor au crescut scandalos de mult (componente si echipament inclus). Greutatile au crescut si ele considerabil. Culmea, nu sunt mai rezistente ca inainte, as putea spune ca dimpotriva.
 
Carbonul e mai pretențios și în afară de greutate nu ajută la mai nimic; dacă slăbești 1kg ai economisit multe sute de € și bătăi de cap dacă o lovești mai puternic. Iar prețurile nu au crescut, doar că s-a diversificat oferta și nu te mai uiți nici tu la chestiile groaznice de 500 de lei. Dar diferența între ce a făcut ericsics și o bicicletă de câteva sute de € e imensă când intri prin bolovani.

Și eu prefer un hardtail de aluminiu high-end în loc de un carbon entry level; a mea are 12kg (mărime S, roți mai ușoare și 27.5", angrenaj XT 2x, pedale ușoare, casetă 11-42, furcă mai ușoară dar 110mm) și în configurația actuală e pe undeva pe la 2500€, dacă aduni prețul pieselor (bine, unele-s kindof bling bling, gen crank arm cu power meter).

Cum te descurci cu 11-50? Eu o folosesc și pe șosea, și mi se pare că limitează cam mult în partea de top speed dacă iei un chainring mic, și invers dacă iei unul mare :smile:.
 
Doar intreb, nu dau cu parul, dar nu e cam scump pretul final pentru o bicla cu cadru de aluminiu hardtail? Adica nici tocmai usoara din start si nici tocmai agila (dura cand trebuie, moale cand trebuie) precum una de carbon. Oricum, imi e clar ca preturile biclelor au crescut scandalos de mult (componente si echipament inclus). Greutatile au crescut si ele considerabil. Culmea, nu sunt mai rezistente ca inainte, as putea spune ca dimpotriva.

Nope, avand in vedere si geometria si echiparea. De fapt, de acolo cadrul a costat, cred, cel mai putin (150 EUR cu colier de tija sa si cuveta inclusa - am prins o super oferta).
Pretul include costuri de transport de prin Germania/UK si pret de montaj (in total cam 160 EUR), iar pretul final a fost, de fapt, usor sub 1900. Deci practic componentele au costat in total cam 1750, rotunjit.
Si te desfid sa gasesti o bicicleta de sub 13kg la marimea L, cu cauciucuri de 29x2.6 si furca de 35mm, boost, la banii astia.

Chestia aia incercuita de mine ti-ai scris-o ca sa nu uiti discutia memorabila cu sotia? :angel:

O sa razi, dar acest Scandal a fost compromisul pentru a nu avea scandal. :smile:

miahi , deabia a venit, deci nu pot sa ma pronunt. Aseara, cat am pedalat fix 300m in jurul blocului, aveam senzatia ca inca n-am ajuns pe pinionul mic :smile:
Oricum ar fi, aceasta bicicleta nu va avea legatura cu soseaua, iar pentru pamant/pietris/pietre/radacini 32-11 e destul de rapid. Daca nu, o sa incerc un 34 oval.
Daca vrei si-si, trebuie sa ai si-si (36-26 cu 11-42 mi se pare o combinatie foarte buna; mai exista si varianta de 38-24 pentru fata)
 
Si lista finala (cu saua trecuta cu 0 pentru ca a fost primita cadou, altfel adaugati 300 RON, si fara sealant trecut nici la pret, nici la greutate; de asemenea, nu sunt trecute mansoanele de burete pentru internal routing), pentru cine se plictiseste.

1599574441073.png
 
La bicla viitoare (nici o grijă, va fi o biclă viitoare :biggrin: ) fă un price check între bike-components.de / bike24.com (tot german) / chainreactioncycles.com (britanic). În ultima vreme am găsit o varietate mai mare de opțiuni per categorie și un preț mai bun la bike24 decât la bike-components, chit că bike24 trimite de undeva din estul Germaniei și durează vreo 2-3 zile vs. bike-components care expediază din Aachen și, dacă fac comanda dimineață, a doua zi e livrată.
 
bike24 trimit si express. Am comandat de câteva ori climbing stuff de acolo și au ajuns a 2-a zi in ro. Vreo 15€ in plus.
 
Back
Top