Bicicleta - unde/care/cum/de ce?

Deci, dacă umblați cu merțane pe aici, eu mă fac mic!
Intrebare de baraj, cînd mai bagă șei Wittkop în Lidl?
 
Foarte amestecat Cube STEREO ăla, zici că au făcut un pariu că poți să faci o bicicletă cu piese din toate groupset-urile :smile:. X1/XC/NX/SX/Deore/Acera...
 
Baaaaa, pe cine faci tu old. Abia vine faza la care trebe sa-mi iau Porsche si bimbo blonda de 20 de ani. :biggrin:
Aparent am ajuns acolo, si pentru ca Porsche si bimbo sunt excluse din varii motive, m-am multumit cu urmatoarele:

In garaj deja:

Cadru On One Scandal (Low, Long and Slack), Alu, 2050g cu ax, hanger si seat clamp
Cuvete Selcof ZeroStack 44/56
Set de roti Mavic XA 24S, 30mm, Shimano HG (2020g)
Sa Pro Tharsis 9.8 (200g)
Generic RFR Pedals 325g

In curs de livrare:

Furca RockShox Pike Select RC 29, 130mm 1850g
Set frane Magura MT Trail 485g
Angrenaj SLX M7100 boost 32T 170mm, 630g

Urmeaza a fi comandate:

Pipa Nukeproof Neutron 45mm, 185g
Ghidon Nukeproof Neutron 80mm, 370g
Grips Nukeproof Sam Hill, 130g
Monobloc Deore XT BB800, 80g
Whatever 10/11s chain, 250-300-ish g

De decis intre:

Maxxis Forekaster, Maxxis Rekon si Schwalbe Nobby Nic, 29x2.6, momentan pare sa castige Maxxis in special pe motiv de greutate.
Microshift Advent X si Caseta Sunrace 11-50 + RD Deore M5100 + Shifter Deore XT 11s (aici inclin spre Microshift pe mai degraba pe motiv de fuck the duopoly, dar si de range de 12 viteze la greutate de 10)

De studiat: piata dropper-post-urilor (tre sa tina 120 de kile, de principiu, si sa nu coste o mana si un picior), sa pot sa stau linistit la semafor

Scop final: burly trail hardtail in zona 12kg si 1500-ish EUR

Comentariile sunt binevenite.
 
Comentariile constructive sunt binevenite. :biggrin:

Cosmin_C , daca discutia permite, abia astept ajung si la ulei de sarpe (sau de switch-uri, whatever), avem si noi, biciclistii :happydork:
 
Dropper ma doare si pe mine, doar ca pe o parte sunt cu mult mai grele ca o tija de carbon si cand toata bicla e facuta minutios sa fie cat mai usoara, chiar te ia rau capul. Pe alta parte, aparent sunt greu de intretinut si merg prost exact acolo unde mai dai si cu MTB-ul ca doar de aia si iei dropper, adica pe umezeala, noroiala si praf. Inca ma gandesc.
 
Majoritatea dropperelor țin pe la 120 kg. Da, trebuie îngrijite, cam la fel ca furcile - în teorie și alea trebuie desfăcute și unse din când în când.

Vezi că roțile Mavic XA sunt cam proaste, la mine au ajuns să clăncăne două din trei (una mi-a trimis-o Canyon gratuit după ce a început să clăncăne prima; a doua oară mi-au zis că nu o mai schimbă, că au vorbit cu Mavic și "nu e grav" să zdrăngăne piese în interiorul jantei :biggrin:). Eu le-am desfăcut și le-am băgat epoxy să nu se mai miște chestiile de metal de pe-acolo, dar oricum mi-am luat altceva (am nimerit un sale de XA Elite la aceiași bani, astea nu au mai clăncănit). Interesant că roțile s-au bușit după ce au mers alții (mai bine făcuți) cu bicicleta mea, la stilul dus până la magazinul de la colț 5 minute; eu având 80kg, ei cam 100. Chestii făcute de Dorei prin România...
 
hulubei, cand ai nevoie de un dropper, usor capata cu totul si cu totul alt inteles. Mai nou dropper posts incep sa isi faca loc in XC, care sunt weight weenies, si chiar si in gravel bikes.
miahi, mi-aduc aminte de pataniile tale cu Mavic, dar asta s-a gasit la buget. Poate am gresit, ar fi trebuit sa iau DT Swiss 1900 (E sau H), dar, pe langa ca ma costau ~80-100 EUR in plus, mai aveau si termen de livrare dupa jumatatea lui iunie.
 
Eu biciclesc cu remorca si cu copil in ea. Pana nu ajungeti sa faceti asta nici nu veti sti ce inseamna sa remorchezi 30+ kg si cat efort implica.
 
E foarte OK sram 1x12 ala, fix ce trebe pentru terenul de aici. Si da, dropper rulz. :smile: Modelul a fost ales fara prea multe pretentii, in principal sa fie sub 2000 si sa ajunga inainte sa se gate vara. :smile:
 
Last edited:
Apropos de saua Witkopp de la Lidl: am luat si eu una fara mari sperante dar e surprinzator de buna. Are niste bavuri pe ici pe colo dar ca functionalitate impecabila.
 
Numa' tu te inscrii in limitele de greutate absurde de la toate rotile Fulcrum. Cine plm mai pune limita de greutate 109kg?

LE: Right, 240 pounds. Still stupid
 
Eu credeam că toată lumea pune rulmenți încapsulați, doar că unii se laudă mai mult cu ei. Adică din poze rulmenții Fulcrum sunt 2RS (rubber sealing pe ambele părți), ceea ce are și Mavic.

BTW, limitele la roți sunt cu tot cu bicicletă.
 
Da, asa e. Dar Canyon a folosit Mavic si se jura ca suporta 125 kile fara bicicleta. Iar Mavic zice ca e greutate recomandata, iar daca o depasesti tre sa faci revizii mai des.
 
toată lumea pune rulmenți încapsulați,
No they don't, am avut surpriza când am luat Fulcrum-urile să am pe shortlist și alte câteva branduri și modele cu renume, care n-aveau nici o jenă la butuci cu lagăr. Păi decât așa, puneam laolaltă butuci Joytec cu jante RemerX și spițare locală, și puteam face transport de marfă fără griji de greutate și service prea devreme.
 
Lagăr însemnând stilul vechi (cu con)? Păi nu-s neapărat mai proaste decât astea cu rulment separat. Încapsularea nu e 100% rezistentă la praf și apă, tot mai intră chestii pe-acolo (și e mai greu de scos => trebuie schimbat rulmentul cu totul).
 
Da, conuri și bile, scuze. Alea trebuie curățate și reunse destul de periodic, pe când rulmenții îi ții așa până îi schimbi. Miantenance free nu există, e doar vorba de cât de des trebuie să bibilești la ea.
 
Back
Top