De ținut minte doo chesti:
- Dacă ai MTB cu furcă cu suspensie cu aer: aia are și niște ulei pe-acolo pe post de amortizare, și uleiul ăla ar trebui să nu iasă din piston. Pentru asta trebuie să ții bicla cu roțile în jos sau măcar cu roata față în jos, nu să o suspenzi cu roata față în sus. Altfel, intră aer în amortizor și trebuie să-ți amintești să fâțâi furca aia mai serios înainte să te dai la vale cu ea. Mai e un risc mic de la ținutul răsturnat de a pierde ulei din furcă pe la inelele de cauciuc dintre uppere și lowere.
- Dacă ai MTB cu frâne hidraulice: manetele au rezervor și orificiu pentru aerisire în punctul cel mai înalt (pe ghidon), în mod normal instalația e deschisă când maneta e lăsată liberă. Dacă întorci bicla încât rezervorul și aerisirea să nu fie în cel mai înalt punct, poate intra aer în instalație și atunci s-a dus naibii frânarea. Bicla o întorci sau o suspenzi doar cu manetele de frână ținute un pic strânse de ghidon cu un gumilastic. Și când faci o pană sau servisezi bicla și vrei să o răstorni, operațiunea corectă e să scoți roata cu bicla în poziție normală, să bagi un ic din plastic în etrier în locul discului, să fixezi maneta în poziție strânsă, și abia apoi să o răstorni.