Bicicleta - unde/care/cum/de ce?

Eu am luat doar pe vazute in magazin, pentru ca am cautat la un moment dat Metz Parachute dupa reviews si poze si produsul real nu semana deloc cu ce era in poze, e o mare porcarie.

La nimereala am luat o casca pe care scrie Merida de la Ion din Crangasi (stiu ca asta nu inseamna nimic pentru cineva in Iasi) si e OK. Ce mi se pare important la o casca, in afara de ventilatie si modul in care sta pe cap: sa aibe bureti buni care sa acopere complet prinderile velcro si sa aibe plasa anti-insecte.

Urmatoarea casca o sa o iau tot intrand prin magazine si proband.
 
Cea mai mișto cască am prins-o la liubarschi (Himalaya Bike) la un preț super beton, sub cel cu care aș fi găsit-o la nemți: un Giro foarte bine ventilat și conceput, mult peste alte căști în aceeași categorie de preț de la noi. Însă obligatoriu să mergi să probezi, că unele vin mai bine pe un cap rotunjor, altele pe unul lunguieț, vezi tu cum se bălăngăne pe tărtăcuță.

*Notă: bine ventilată înseamnă și că te vei bronza pe chelie cu pete, inclusiv pe frunte. Recomand cu mare căldură :biggrin: o „căciuliță” pentru vară, care protejează de ultraviolete dar e și destul de respirabilă. Are Mavic câteva modele faine, recomand.
 
Multumesc, vad ca e mare filozofie si in alegerea unei casti. Sunt casti multi use, de mtb, de sosea, de oras, cu diferite certficari de impact, de airflow, de rezistenta la vant. Ma mir de ce nu exita si cu certificare pt silentiozitate.
Pana acum ma ghidam dupa:
Greutate cat mai mica
Sa fie cat de cat pe forma capului meu, lucru mentionat si mai sus
Sa fie alba sau cat mai deschisa la culoare, nu ma vad pedaland pe un soare arzator cu casca neagra, glossy.

In consecinta am luat o casca MET Pilgrim, 2014, alba, cooling factor proooost, adica 5 din 10 (am vazut abia dupa ce am dat banii) si am sa va spun maine daca e ceva de capul ei.

Putefixer pt referinte viitoare, poti sa pui un link sau o poza cu casca ta Giro?!
Multumesc din nou tuturor pentru raspunsuri!
 
Oricum nu prea găseai în zona asta de bani decât cu factor 5.5 maxim, deci cam tot pe acolo. Singura obiecţie e că puteai obţine o cască similară din Decathlon şi economiseai 50 de lei. Au toate certificarea lui peşte EN 1078.

Din proprie experienţă cu căşti similare, nu-s chiar naşpa. O să te încălzeşti mai mult decât fără cască, dar nu cât să simţi că-ţi fierbe creierul.

Ca recunoaştere ochiometrică, şmecheria e să te uiţi după deschideri mai mari apropiate de buza de jos, care permit circulaţia aerului imediat lângă cap. Alea mai ieftine au perete compact sau deschideri mici în zona aia, deci capul nu beneficiază direct de curentul de aer.
 
Una peste alta sunt multumit, am iesit ieri putin doar 20 km pe sosea, vremea nu a fost prea calda si statea sa ploua, iar in conditiile de ieri casca se aeriseste destul de bine, zero disconfort. O sa vad cand o sa fie mai cald sau cand o sa bata vantul, la casca veche pe coborare, nu mai auzeam nimic din cauza vajaitului vantului.
Nu-mi place cozorocul, desi util, am senzatia ca-mi limiteaza campul vizual, in consecinta l-am dat jos.
 
Măsoară cât trebuie tăiat din lanț: îl treci pe foaia mare și pinionul mare pe direct, fără deraioare, vezi la care za ar fi bucla completă, și mai adaugi două zale (sau una, plus zaua rapidă). Tai cu presa de lanț, apoi îl montezi prin deraioare.
Mi-a dat că trebuie să scot 6 zale, adică tăiat 7 + pus una rapidă. Și nemții tot așa au măsurat :smile:.

And it's golden!
IMG_7986_small2.jpg

Cred că am terminat cu modificările pe anul ăsta, mulțumesc tuturor pentru ajutor!
 
Ieri am facut un pocinog, am scapat bicileta si mi-am taiat saua.

3.jpg1.jpg2.jpg

Ma bate gandul sa-mi iau o sa Brooks B17 sau B17 Imperial, insa am auzit ca perioada de "break in" e absolut traumatizanta cu partile moi si dureaza destul de mult timp. Le-am gasit la aprox 330 lei cu tot cu transport pana in Romania.
Aveti ceva experinta cu seile Brooks?
Aveti vreo idee cum si cu ce as putea repara taietura? N-as vrea parca sa renunt la SMP extra ( e singura sa de pana acum care nu m-a torturat), insa nici nu as cumpara una noua...
 
Chiar daca ar fi 30%, tot nu m-as rade. Motive sunt destule:
- nu e cool
- nu tine de frig
- pe MTB mergi la viteze mai mici, unde aerodinamica nu conteaza atat de mult
- pe MTB cea mai mare parte a efortului e pe urcari, nu aerodinamica
- de obicei pe MTB mergi pe munte unde e frig si porti pantaloni lungi, asa ca efectual ar fi zero
Si inca vrei 3, dar nu le mai tin minte.
 
Pe MTB, singurul avantaj rezonabil pentru care ar merita să te tunzi/razi pe picioare (și brațe) e că ai o probabilitate mai mare de accidentare și atunci e mult mai ușor să cureți/dezinfectezi o rană în care n-a intrat și păr pe care să se fi lipit noroi, praf, transpirație etc. Pe plan secund ar fi că ai șanse mai mici să se prindă căpușe pe tine, și le poți vedea mai ușor - și ăsta e un factor de risc la cei ce umblă pe coclauri și prin tufe, nu pe asfalt neted.

Aerodinamică? Nu când cari în spinare provizii de apă și mâncare, trusă de prim ajutor, scule și consumabile, haine de schimb... că doar tu n-ai echipă de asistență să ți le dea din mașină când le vrei.
 
Destulă junglă cât să iau serios în considerare opțiunea de a o oferi drept transplant celor cu frunte foarte înaltă. Ca să nu zic de cojocul din spinare... :lol:

Căpușele-s nasoale, sunt mai mici decât o gămălie de ac. Dacă ai blană, au de ce se agăța și apoi migrează pe sub haine până la un loc călduț unde să-și înfigă capul cu totul în piele. Dacă nu vrei căpușe, opțiunea #1 e să stai în mediu steril acasă, opțiunea #2 e să nu le dai condițiile favorabile să se urce pe tine, #3 e să porți haine elastice cu benzi de silicon pe sub care să nu se poată strecura, și abia #4 e să te cauți și-n fund după fiecare tură.
 
http://www.volvolifepaint.com/

Și o întrebare: mi se cojește șaua (partea moale de deasupra și rămâne plasticul tare de dedesubt, probabil a îmbătrânit, interesant că se cojește mai rău pe partea care nu a stat la soare), ce iau în loc? Asta de-acum e ceva de genul ăsta (forma seamănă, scrie q-bik pe ea, dar are alt desen), nu mă deranjează, dar văd că-s zeci/sute de alte forme, cu găuri, cu gel, cu elastomeri, elastoperi și tot așa. Sunt așa bune? :smile:
 
Nu știu dacă ești ciclist de anduranță sau de agrement, ca mine, însă eu mi-am înlocuit șaua originală, care era o ocnă (țapănă și dură și nepotrivită anatomic pentru mine), cu una de la... Lidl (model Cross Men), care e mai mult decât confortabilă. Și se ține și bine până acum dpdv al rezistenței. Bașca foarte ieftină.
 
Din pacate seaua la bicicleta e cea mai personala experienta: nu se poate face o recomandare, trebuie sa o testezi cu anatomia proprie si sa vezi cum va impacati. Ex: eu ma impac bine cu o sea cu care puterfixer nu s-a inteles deloc si doar ciclistii ocazionali (sub 20km per tura) nu au schimbat seaua de fabrica.
 
Ovidiu de la ciclism.ro s-a apucat de construit viaducte peste cai ferate in Sibiu? Asa zice lumea la gazeta, in schimb forumul pare semi-parasit, jumatate din numele mai cunoscute nu au mai intrat pe-acolo de 6 luni sau mai mult.
 
S-o fi apucat, io știu? Cert e că are bebe mic acum, prioritățile s-au schimbat. Pe forum au rămas ăia care pedalează la tastatură; cei care se dau pe bune preferă să-și consume timpul pe biclă, deci offline. S-au mutat și pe facebook, și pe alte site-uri care sunt ceva mai bine orientate spre organizat ture, nu atât spre un compendiu de discuții bine categorisite despre tehnică și alte alea. Lucru pe care aș vrea să-l pun în practică cu un calendar public de evenimente și ture unde să poată posta oricine de pe forum. Dar nu mă ajută upgrade-ul la IPB :frown: Forțează conversia bazei de date în UTF-8 (finally!!!) însă nu convertește corect caracterele, URL-urile, tag-urile media... La momentul ăsta am 110 query-uri de rulat în plus doar pentru corectat diacritice și alte simboluri.
 
Back
Top