Bicicleta - unde/care/cum/de ce?

Pentru inlocuirea schimbatorului de foi fa rost intai de un cleste de desfacut lantul si de o za rapida sau de un lant nou.

Nu stiu ce numesti tu caseta, e denumirea data setului de pinioane in varianta care se introduce pe caneluri si se strange in capat cu piulita (cealalta varianta e cu filet). Daca e joc intre ax si obiectul cu caneluri pe care se introduce caseta (nu imi vine in minte ce nume are) atunci poate fi de la strangerea conurilor.
 
Taie şi aruncă apărătoarea de spiţe dacă tot umbli pe acolo. E o invenţie stupidă. Ideea de-a bloca fizic deraiorul în caz că nu e reglat bine şi ajunge între spiţe e ca şi cum ai zice să legăm cu sfoară roata de cadru ca să n-o pierd în caz că uit să închid QR. Iar în caz de devieri accidentale e inutilă, oricum un long-cage o depăşeşte cu vreo 10cm.
 
În textul anterior casetă = frewheel, nici eu nu știu cum se numește corpul cu clicheți/caneluri. Să văd după ce împachetez totul la loc ce iese.

Cu lanțul am scăpat ieftin, era la reducere pe bike-components, dar a fost impulse buy.

Mie apărătoarea de spițe mi se pare mai mult pusă ca să nu intre lanțul (dacă nu e bine reglat schimbătorul) între spițe și pinion. Pare interesant dacă se întâmplă asta la o casetă de pinioane gen XT, care-i aproape goală pe dinăuntru. Pe de altă parte, absența ei face mult mai ușoară curățarea pe-acolo. Aici probabil au pus-o pentru că pinioanele Alivio îs urâte cu crăci pe partea interioară :biggrin:.

@Neo: iepurele sabotează doar ventilatoare, va trebui să desfac radiatorul de pe placa grafică să scot rezultatele năpârlirii de primăvară.
 
Pe freerider sunt niste tutoriale bunicele, macar iti dai seama de ce scule ai sa ai nevoie.
De ex.Cum se (de)monteaza pinioanele?.
Inteleg ca deja nu mai este cazul de umblat la pinioane, dar parca tin minte ca am citit tot acolo si un tutorial referitor la schimbatoare, reglaj si service.
 
Îs tone de tutoriale, timp și chef să fie (plus câteva scule și consumabile ceva mai speciale - presă de lanț, cheie de pinioane, cheie cu lanț, degresant, vaselină pentru butuci, preferabil și cheie dinamometrică). Ghidurile de la Shimano din pachet sunt destul de ok pentru început, ce nu spun e troubleshooting - atunci când ai făcut ce zic ei da' totuși nu ți-a ieșit :smile:.

Aproape am făcut-o la loc:
- demontat butuc spate: bile ok, conuri ok, doar urme de la bile pe conuri, fără șanț sau alte adâncituri; schimbat vaselină; freewheel nu mai are joc dacă strâng conurile, dar trebuie strânse cam de tot (stilul abia se mai mișcă roata) ca să nu mai aibă joc; le-am lăsat pe o poziție unde are un pic de joc, dar nu ca înainte, iar roata încă se mișcă;
- desfăcut lanț, degresat, splălat - arată mult mai bine, dar oricum nu-l mai pun la loc tot pe ăla - cel nou e mai shiny, poate îl și spăl mai des din cauza asta;
- degresat + curățat schimbător spate, tot pământul din ultimii 3 ani era pe roțile alea; una din ele nu se mai învârte chiar ca în tinerețe, am băgat ulei în ea să văd dacă-i place;
- curățat foi - destul de curate oricum, dar pe alea le-am mai curățat, că e mai ușor s-o faci;
- schimbat schimbător față + manetă; n-am mai pus display-ul de la manetă, vreau să pun clopotul acolo. M-a apucat lenea când a fost vorba de prins cablul + lanț + reglaje, mai e și mâine o zi.
 
Atunci e si mai bine. Nu imi dau seama ce furca are, dar la banii astia nu cred ca gasesti ceva grozav.
 
Pentru o utilizare usoara e OK. Singurul amanunt de bagat in seama: BB5 are reglajul placutelor pe o singura parte (BB7 pe ambele) si atunci cand se tocesc trebuie reglate in etrier. Nu e deloc complicat, dar trebuie sa stii ca trebuie sa o faci, altfel tocesti placutele inegal, frana devine ineficienta si poti sa strici discurile.
 
La pretul asta (1300) tocmai mi-am luat eu un Rockrider 500 si echiparea mi se pare chiar decenta. Sunt un necunoscator in ale bicicletelor, dar mi-au spus si altii ca e foarte ok (la banii astia), inclusiv cei de la magazinul de biciclete unde mi-am schimbat anvelopele. Nu imi placeau cele cu care a venit echipata asa ca i-am pus niste Schwalbe Fat Frank. Mie personal mi se pare chiar bine facuta bicicleta.

@Miahi: daca vrei sa o vezi/testezi esti binevenit oricand.
 
Merci de ofertă, cred că prietenul care vrea bicicletă o să vadă mai întâi Magellan-ul ăla (uneori 350 de lei chiar contează).

Side note (legat de bicicleta mea): data viitoare când schimb lanț să-mi aduc aminte să scot 6 zale. Măcar dacă nu le-aș fi numărat înainte aș fi zis... Le-am numărat frumos sâmbătă, știam că trebuie să scot 6 (108 vs 114), iar azi am pus tot lanțul fără vreo grijă. Acum de la cap. Bănuiesc că pinii nu-s refolosibili, trebuie să caut unul nou.
 
Daca poti sa compari SRAM X4 8x3 si frane Alhonga cu Deore 3x9 si Avid BB5 inseamna ca nu conteaza cum e bicicleta, important e ca are 2 roti care se invart :biggrin:

I-am numărat frumos sâmbătă, știam că trebuie să scot 6 (108 vs 114), iar azi am pus tot lanțul fără vreo grijă. Acum de la cap. Bănuiesc că pinii nu-s refolosibili, trebuie să caut unul nou.
Pinii nu sunt refolosibili si nici nu recomand sa folosesti pini, ci zale rapide SRAM (sunt compatibile cu orice lant pe 9). Nu trebuie sa tai neaparat 6 zale, de obicei ai o marja de 2..4 zale, in functie de tipul de deraior si stilul de schimbat vitezele chiar mai mult de 4. Asta pentru ca sunt oameni care folosesc schimbatoarele in orice conditii, de la 11x22 la 34x44, pentru ca exista rezerva pe deraioarele cu patina lunga si pentru ca exista si casete de 28 (de MTB) dar si de 34.

Daca schimbi ca un profesionist poti merge chiar cu patina scurta pe casete largi :smile:
 
Problema cu Magellan-ul e că e de 20". E prietenul mai înalt, dar nu știu dacă așa de înalt. Și e cam singura bicicletă cât de cât din cele de la vânzare.

Cu lanțul... chiar trebuie să tai ceva zale, pe granny pe pinionul din mijloc e deja la maxim întinzătorul (în spate, paralel cu pământul) și începe să atârne lanțul și se bălăbăne. Schimbătorul e XT cu patină lungă și casetă 11-32, lanțul cu 108 zale era ok pentru orice combinație.
 
20" e bun pe sosea chiar pentru persoane de inaltime medie, pe munte pentru cei peste 1.90. Eu am mers cu cadru de 22" pe munte fara probleme, chiar m-am simtit foarte bine, dar asta nu imi da dreptul sa recomand si altora.

Pe granny cobori doar cand pe mediu si pinionul cel mai mare nu faci fata; asta inseamna ca in general mergi pe granny si ultimele 2-3 pinioane, niciodata pe 5. Tu stii mai bine cat de larg e lantul, ziceam doar ca ai marja de manevra, nu e neaparat nevoie sa tai fix 6.
 
Merci de ofertă, cred că prietenul care vrea bicicletă o să vadă mai întâi Magellan-ul ăla (uneori 350 de lei chiar contează).

Eu m-am uitat la pretul din anuntul pe care l-ai pus anterior si acolo era 1299, credeam ca s-a modificat bugetul. My bad :smile:
 
Măsoară cât trebuie tăiat din lanț: îl treci pe foaia mare și pinionul mare pe direct, fără deraioare, vezi la care za ar fi bucla completă, și mai adaugi două zale (sau una, plus zaua rapidă). Tai cu presa de lanț, apoi îl montezi prin deraioare.
 
Ceva sugestii pentru casti bune aveti?
Pana acum foloseam ceva basic de la Decathlon, insa cu caldurile astea si chiar daca sunt tuns foarte scurt, parca ar merge vrea ceva cu aerisire mai buna.
 
Back
Top