Bicicleta - unde/care/cum/de ce?

Recunosc că uzual cobor niște borduri >30cm pe drumul spre casă, poate nu-i convine butucului meu "recreațional". Se strică ceva (în afară de butuc, care oricum e ca în film) dacă umblu cu el așa (cel puțin până îmi fac timp să-l demontez să văd ce-i acolo)?
 
Nu prea are ce sa se strice in afara de butuc; iar daca e butucul dus inseamna in principiu alta roata, ca sa recuperezi janta si spite si sa platesti respitatul ajungi la pret de roata cu totul (adica butuc + janta + spite, fara caseta si disc, alea sunt separat).
 
Desi s-ar putea sa starnesc zambete (eu n-am treaba cu bicicletele), uite ce se lauda ca au bagat la LIDL:

PS: Se pare ca azi e ultima zi in care sunt la vanzare...
 

Attachments

  • bicla001.jpg
    bicla001.jpg
    147 KB · Views: 65
Miahi treci pe la noi sa dam cu ochiu...

Mai intrebati si la noi, ca am adus cate ceva care rupe si preturile de afara am avut vreo 5-6 Scott cu 25%....mai usor pe telefon si poate va ajutam sa prindeti o oferta buna.
 
Iată un exemplu ce vă spuneam că se poate face cu 1000 de lei.

sandoa_2.jpgsandoa_1.jpg

Cadrul, furca şi headset au fost singurele piese SH (Scott Sandoa '94, crmo), şi roţile au butuci Deore recondiţionaţi. Transmisie Sram X3, manete X4, frâne integral aluminiu, anvelope Holy Roller.
 
Mi se pare un pret mare pentru asa ceva - bagi prea multi bani in ea. I-am luat unui var o bicicleta mult mai bine dotata cu 1200 de lei, furca cu suspensie, frane pe disc Avid BB5.

Asta nu e MTB pentru ca are furca fixa, dar are geometrie si roti de MTB. Nu stiu unde ar fi potrivit sa mergi cu ea, nu isi are locul nici in oras si nici pe munte, nici macar pe un forestier decat daca e bicicleta de duminica pe care o tii pe balcon pentru 3 iesiri pe an cand mergi cu masina la munte, iesi cu bicicleta pe un forestier 500 de metri si apoi toata saptamana urmatoare le povestesti colegelor textiliste de la Apaca ce traseu montan beton ai facut in weekend. (cine a prins vremea cand Apaca functiona si statea prin cartier stie despre ce vorbesc)

Bicicleta arata bine in masura in care pipa aia integrata poate arata vreodata bine si ghidonul nichelat mai e la moda, dar e ciudata.
 
Probabil a fost SH cea la 1200?

Şi cum adică nu e MTB, o găseşti în catalogul Scott din '94. :smile:

Serios acum, n-o judeca prin prisma riderului de singletrack sau XC racing. E o bicicletă cu care se poate ieşi şi în parc, şi pentru deplasare prin camping, o să se poată ieşi şi pe trasee uşoare de XC, şi cicloturism şamd. Suspensia nu e mereu oportună, iar o furcă blocabilă şi fiabilă costă destul de mult. MTB-urile vechi din crmo sunt extrem de elastice (se vede flexarea cu ochiul liber la şocuri) şi au suporţi de apărători şi portbagaj.

Am tot căutat biciclete adecvate pentru genul ăsta de folosire şi din păcate nimic din ce găseşti în comerţ nu se potriveşte. Iar de cadru din crmo nici nu mai zic.
 
Şi cum adică nu e MTB, o găseşti în catalogul Scott din '94. :smile:
Exact: 1994, toamna. Pe vremea aia scriam COBOL la greu si credeam ma intrebam de ce toata lumea are parerea ca e o mizerie de limbaj, clientii erau multumiti de aplicatii. Probabil si de "MTB"-ul Scott.

Cadrele CrMo de la Scott sunt grele; nu stiu de ce iti trebuie portbagaj pe MTB, daca vrei o tura usoara cu niste bagaj in spate iei echivalentul actual al unui Tohan: roti de 28, aparatoare, portbagaj, simpla si fiabila, dar la vreo 5-600 de lei noua. Doar ma intreb de ce ai lua un 26" cu portbagaj, nu e nici bicicleta de cicloturism si nici MTB, adica nu exceleaza la nici una. E doar o curiozitate cu roti, as vedea-o potrivita ca bicicleta de colectie si cam atat.
 
Man, de ce esti capos. :smile: Eu iti zic ce a vrut omul si tu imi dai exemple de biciclete specializate. Evident ca cele specializate exceleaza pe specialitatea lor. A vrut una buna la toate intr-un anumit buget. Daca stii alta solutie care sa fie utila in toate scenariile de mai sus, la pret <= si calitate >= zi-mi si o sa bag la cap.
 
Există unii oameni pentru care 1000 lei e suficient de exorbitant încât să nu existe justificare „mai bun” pentru ca să mai dea încă 20%. Bicicleta e bicicletă, se urcă pe ea și merge când dă din pedale, nu se uită că e orășancă sau are postură prea sportivă sau că poate fi mai ușoară. E simplu: ai bicicletă funcțională sau mergi pe jos. Și atunci, o bicicletă recondiționată într-un buget de 1000 lei este net superioară uneia din Carfur sau a unei gioarse de pe vremea lu' bunicu'.
 
Ma gandesc ca daca la 1200 de lei gasesti un MTB bun (sau la 1000 de lei Cube Aim luat de Bogdan H. de la Stefan) atunci o pestrita din asta in stare buna ar trebui sa fie cava mai ieftina, sub 1000 si mai exact in zona 5-600. Nu e un calcul, e o impresie bazata pe ce am mai vazut prin anunturi de vanzare.

La sh in zona low end pretul si calitatea variaza atat de mult incat nu exista o piata stabila si preturi bune sau proaste; probabil din cauza asta si nelamurirea mea.

@wirespot, pentru biciclete nepretentioase as merge pe roti de 28" doar un pic cramponate; sunt relativ ieftine si ceva mai eficiente la pedalat si transport decat una de 26" pentru ca au rolling resistance mai mic incat sa atenueze din pierderea data de crampoane. De asemenea cred ca gasesti mai usor cadre cu portbagaj pentru ca e marime uzuala de city bike, la 26" sunt de obicei doar MTB-uri fara prinderi de portbagaj. Singurul avantaj la 26" versus 28" e manevrabilitatea, dar daca nu mergi prin locuri dificile chiar nu e un factor de luat in seama, 28" rulz.
 
La SH sunt de acord că se poate. Dar am preferat piese noi. Şi cred că am ieşit mai bine decât un MTB nou de 1000 de lei, care are doar piese foarte slabe. Cube Aim este 1800 nou.

Sunt foarte rare cadrele de 28" decente la SH, şi când se găsesc e puţin probabil să aibă mărimea şi toate dotările dorite. MTB vintage se găsesc atât de multe încât e relativ uşor să găseşti ce vrei. Iar suporţii de portbagaj şi apărători erau dotare standard la MTB în anii 80-90.
 
Tot mentionezi "piese noi", dar cadrul si furca inteleg ca sunt de pe un Scott din 1994 si butucii reconditionati. Asta ar insemna cam jumatate din costul bicicletei, nu? Transmisia si franele, 2 jante si spitele nu ar trebui sa fie tocmai o avere si la transmisie angrenajul poate fi linistit sh daca pui un monobloc nou.

Nu stiu ce sa zic, prefer oricand un Cube AIM la 1000 de lei decat bicicleta asta, dar eu am alte gusturi, alte nevoi si alte posibilitati decat cel pentru care ai facut bicicleta asa ca e o comparatie mere cu pere, nu are rost.

Nu ma gandeam la un cadru de 28" sh, ci la o bicicleta cu cadru de 28" sh la care doar sa faci reparatiile necesare. Gasesti mai usor bicicleta completa decat cadru si daca schimbi franele si reconditionezi butucii o mentii la un cost redus si o functionalitate ridicata. Daca pornesti de la un cadru si cumperi piese individual ajungi la un cost total foarte mare pentru ca adaosul la piese e mare, o bicicleta low end facuta din piese iese sensibil mai scumpa decat noua in magazin tocmai din cauza preturilor mai mari pe componente. Daca mergi pe mid-range sau mai sus ai sanse sa iesi mai ieftin pentru ca la o bicicleta de 2000 de euro Cube isi pune un adaos proportional, sa zicem 30% brut (adaos normal, poate un pic cam mic) care inseamna 600 de euro; daca iei piese individuale poate te costa 3-400 de euro mai mult, dar scutesti alte 2-300.La o bicicleta de 1000 de lei noua ai poate o marja de 100 de lei dar dai 200 in plus pe piese.
 
Framesetul a fost 150, rotile 150. Si anvelopele 150 pentru ca am vrut ceva deosebit, daca puneam unele oarecare economiseam 100.

In mod normal da, asamblarea unei biciclete din piese e mai costisitoare decat daca iei bicicleta intreaga. Insa am descoperit ca nu e intotdeauna valabil... daca gasesti un frameset de calitate suficient de ieftin.

Uita-te la bicicletele noi sub 1000 si vezi ce gasesti — Tourney cat vezi cu ochii si furci cu suspensie low end. Si nu zice Cube Aim pentru ca e 1800, unde e 1000?
 
Eu am plecat de la un cadru sh Focus la 350 de lei (e vreo 1000 de lei in magazin) si tot m-am apropiat de pretul bicicletei din magazin, din cauza costurilor componentelor pe care nici macar nu le-am luat din Romania (prea scumpe, am luat doar rotile).

Cube AIM sh la 1000, nu nou. Tocmai asta spuneam, ca daca as avea 1000 pentru o bicicleta as prefera un Cube AIM sh din motive diverse precum greutatea (cadru de aluminiu), furca cu suspensie, frane si transmisie deja decente.
 
Aici intervine diferenţa de gust, eu prefer oricând full rigid cromoly în detrimentul unei furci cu suspensie low-end pe cadru din aluminiu.
 
Miahi treci pe la noi sa dam cu ochiu...

I will; problema voastră (din punctul meu de vedere) e că dacă nu sunteți online nu prea existați :smile:. Cum e programul? Înainte de 6 mi-e destul de greu să ajung.

BTW, n-ai din întâmplare un schimbător față XT M770 9-speed? Am avut promisiuni de la 2 magazine online, dar nimic n-a ieșit, acum mă pregătesc să fac comandă pe bike-components (ei zic că au), dar aș trece mai întâi pe la voi, dacă mai trebuie schimbat ceva să comand cu totul.

Și întrebare generică: prin ce se face livrarea de pe bike-components?
 
Am făcut un film; n-am avut lumină pentru DOF mai bun dar cred că se înțelege. Ce înseamnă exact roată nealiniată? Dacă ar fi axul strâmb în furcă (sau cum îi zice la prinderea din spate), n-ar trebui să aibă pinioanele un unghi față de furcă, dar să se păstreze același (teoretic sunt perpendiculare pe ax, dacă axul e drept aș zice că n-ar trebui să se miște așa cum o fac acum)?

Azi am desfăcut tot (ieri a venit și schimbătorul de foi de la bike-components). E joc între casetă și butuc - cu axul desfăcut, caseta se mișcă lateral un pic. Caseta nu pare să se poată desface, nu mi-e clar dacă se mai strânge atunci când se strâng conurile, dar pare că nu. Am numărat bile, sunt întregi. Pe partea cu caseta vaselina de pe bile e ceva mai murdară sau e de alt tip. Axul pare drept.

Apărătoarea de plastic dintre spițe și pinionul mare a devenit casantă de la soare (unde a stat lângă pinioane e încă plastică), s-a ciobit cât mă jucam eu pe-acolo. Numa' de-aia nu mai căutam :smile:.

Pinioanele CS-HG30-9 "Alivio" (pe site la Shimano scrie non-series) 11-34T au 430 de grame.

Mâine mă apuc de schimbătorul de foi. Abia azi mi-am dat seama că pentru schimbarea lui trebuie desfăcut lanțul :smile:.
 
Back
Top