Bicicleta - unde/care/cum/de ce?

Boon, aci vroiam io sa ajung, am fost foarte serios cand am zis ca mi s-o pus pata pe cube-ul ala pt ca era negru cu rosu si all around bike, in rest erau chineza chestiile pe mine. O sa studiez problema Canyon 29er in continuare.:tongue:
 
În primul rând vezi availability pentru mărimea ta; a mea a venit un pic mai devreme decât ziceau ei, iar livrarea s-a făcut cu DHL în câteva zile (cel puțin așa era când am luat-o eu).

@Adi: s-au mișcat după moda de 29; la entry level (yellowstone) au pus 29 la același preț dar au scăzut din dotări (față de a mea din 2011: schimbător spate slx vs xt, frâne acera în loc de juicy, 13.4 kg în loc de 12.9).

LE: chiar n-are nimeni schimbător față XT în .ro.
 
Eu cumpar de pe http://www.rosebikes.com/, transportul este cu DHL ul ieftin romanesc aka Cargus, 8-9 € (pt orice alt produs in afara de biciclete) , oferte destul de dese, cred ca sunt de departe cei mai buni in termeni de vanzare cu amanuntul online, in materie de bicileala.
Pt bicle, transport 20 de € cutia, plus 52 € transport.
Din cate am inteles, isi vor deschide un showroom in Bucuresti in curand.
 
Mda, Canyon recomanda un cadru M (18.5``), acum mai trebe sa stabilesc modelul, 6.9 sau 5.9. La nevasta-mea ii dau lacrimile si la 1055 euro si la 855 euro :biggrin:
 
Ei, nevasta.

Rose şi-a tras deja rosebikes.ro, care anunţă că va fi disponibil curând şi redirectează la .com.

Atenţie cu mărimile recomandate pe site-uri. Cei de la Canyon au un simulator destul de bun, care măsoară toate segmentele relevante ale corpului (tibie, coapsă, trunchi, umeri, braţ, antebraţ) şi în consecinţă dă rezultate ok. Dar dacă iei recomandări din tabele pur orientative, exclusiv după înălţime (de parcă mărimea capului ar fi un factor) rişti s-o zbârceşti. Exemplu: mie toate tabelele astea îmi recomandă 18" la MTB dar mă simt bine doar pe 16".
 
Difera furca (semnificativ), franele (low end versus mediu) si cuvetii (rulmentii de la furca). Daca esti convins ca o sa folosesti bicicleta intens mergi pe 6.9, daca ai indoieli ia 5.9.
 
Mai diferă și data livrării (o lună mai mult dacă vrei 5.9 neapărat roșie). Ah, și vezi că la GC nu îți dau pedale, trebuie să-ți iei separat.
 
Majoritatea bicicletelor se vand fara pedale si deja mi se pare normal. Ar fi bine sa se vanda si fara mansoane de ghidon, sunt o componenta critica ignorata de prea multi.
 
Da, Canyon le pune doar la entry level (și le-am schimbat după mai puțin de 100km pentru că începuseră să clăncăne).
 
Am văzut faza cu pedalele, am găsit tot la ei pe site ceva pedale la reducere cu vreo 30 euro SH PD-M 324, SH PD-M 530 sau SH PD-A 530. Si la astea ma uit ca boul pt ca in afara de greutate nu imi dau seama ce ar mai fi.
După niște măsurători mai exacte cu asistent se pare totuși că aș avea nevoie de cadru mărimea L.
Cred că o să rămân la 6.9 negru cu portocaliu, albul ăla de pe furca îmi taie toată pofta de-a folosi bicicleta. O să o comand zilele astea, gotta sleep on it a bit :tongue:
 
Pffff, nu mă face să scriu un post kilometric în care să îți spun că am vreo 10 km de mers pe bicicletă în ultimii 10 ani și ca o armată de doctori mi-o recomandat să fac mișcare și biciclatul mi s-a părut cel mai la îndemână și ca probabil o bicicletă de 500 de roni mi-ar fi suficientă dar sunt genul de om la care dacă nu îi place scula nu o folosește. :tongue:

Revenind la pedale, alea nu se pot folosi și fără clipsuri la fel de bine?
 
La fel de bine nu, că au suportul de clips ieşit în sus. Iar dacă-l dai jos nu văd ce rost mai are să dai 30 de euro pe ele, poţi lua platforme excelente la jumătate de bani. Eventual ar avea rost dacă intenţionezi să foloseşti clips cândva în viitor, dar dacă zici că ai doar 10km la activ eu zic s-o iei încet.
 
This kinda sums it up:biggrin:

KM făcuți pe pegas nu se pun, nu? :tongue:

On a more serious note, dacă mi se pune pata pe ceva argumentele logice sunt degeaba, am învățat să trăiesc cu chestia asta. Nefiind pasionat de subiect prefer să nu pierd 30 de minute căutând o chestie cu 15€ mai ieftină mai ales când există posibilitatea, oricât de mica, că peste ceva timp să ajung de unde am plecat, ergo sa vreau clips.
 
Eu am doua randuri de pedale, unele de DH (chiar Shimano Saint) si unele de sosea + xcross: astea sunt semi-platforma, pe o parte clips si pe o parte platforma. Asta pentru ca e incomod sa calci pe partea cu clips si e incomod sa le rotesti in mers cand ajunge clipsul in sus din nimereala. Faptul ca s-ar putea sa folosesti vreodata clipsuri nu e un motiv sa te chinui pana atunci, ia pedale cu platforma ca sunt sanatoase.
 
Am schimbat maneta pentru spate în week-end (schimbătorul față încă n-a venit). Foarte plăcut XT-ul cu schimbatul instant, tot drumul azi am schimbat viteze for fun. Trebuie să mă obișnuiesc cu downshifting-ul, e ceva mai sensibil la schimbat o singură viteză.

Reglând schimbătorul spate am observat și că pinioanele-s un pic wobbly când se învârte roata, nu știu să estimez dacă e tot butucul bușit sau sunt doar ele strâmbe. Ar explica și de ce se mai ating din când în când frânele când nu sunt folosite.
 
E greu sa fie butucul, mai degraba roata nealiniata. Se intampla la modelul clasic de prinderi, de-aia imi plac thru-axle.
 
Am făcut un film; n-am avut lumină pentru DOF mai bun dar cred că se înțelege. Ce înseamnă exact roată nealiniată? Dacă ar fi axul strâmb în furcă (sau cum îi zice la prinderea din spate), n-ar trebui să aibă pinioanele un unghi față de furcă, dar să se păstreze același (teoretic sunt perpendiculare pe ax, dacă axul e drept aș zice că n-ar trebui să se miște așa cum o fac acum)?

 
Last edited by a moderator:
Pare, dar pare si slabita prinderea casetei, o bila de rulment lipsa sau conurile slabite (daca e pe conuri). Trebuie demontat si vazut ce e acolo.

Ce ziceam eu inainte e ca pe spate poti monta roata intr-un unghi fata de axul bicicletei pentru ca in dropouts ai loc de miscare mai mult decat e cazul; asta din cauza urechii deraiorului. La bolt thru nu mai ai problema asta, ai o singura pozitie si e fixa.
 
Back
Top