Bicicleta - unde/care/cum/de ce?

Din pacate nu exista un raspuns bun. Schimbatoarele Deore, SLX si XT sunt compatibile/interschimbabile cu manetele din aceasta gama, desi Liubarschi o sa strige "sacrilegiu!" :smile: In teorie orice schimbator spate cu rata de tragere 1:2 merge cu orice maneta cu aceasta rata de tragere indiferent de numarul de pinioane intre 8 si 10 pentru ca latimea casetei e aceeasi si difera doar lungimea pasului de tragere intre 8, 9 si 10. In practica maneta Alivio pe pe bicicleta vecinului nu merge bine nici cu schimbator de foi Alivio si nici cu Deore, iar din motive practice am pus o maneta Deore si am rezolvat simplu si rapid, nu am mai pierdut vremea investigand "de ce" pentru ca Alivio, Acera si Tourney nu merita atata atentie.

Deci, pentru Alivio fata + manete Deore/SLX/XT cred ca exista un risc rezonabil sa nu mearga bine, adica sa ramai doar cu 2 foi utilizabile din 3. Un schimbator fata Deore e suficient de ieftin incat daca nu merge si chiar folosesti granny sa poti sa il schimbi, dar trebuie sa fii hardcore ca sa folosesti granny (cu foaie de 26, nu cu cea standard de 22 sau 24).
 
Dacă incompatibilitatea e de ales 2 foi din 3 nu e foarte grav, mă gândeam mai mult la posibilitatea de a nimeri "între" foi (adică să rămână schimbătorul frecat de lanț pentru că pasul de tragere e un pic diferit, și să rămâi de fapt cu o foaie utilizabilă) - până acum n-am stat să citesc cum se reglează schimbătoarele, așa că nu știu dacă se poate compensa o astfel de situație din reglaje.
 
În link-urile de mai sus scrie la fiecare că sunt compatibile SIS (față) și Dyna-Sys (spate). Deci dacă deraiorul față e compatibil SIS, ar trebui să meargă.

Pe de altă parte, am luat un set de manete 3x7 pentru bicla de oraș a prietenei (2x7); maneta pentru deraiorul spate s-a potrivit și a rămas pe biclă, cea pentru deraiorul față n-a mers și atunci a rămas în cutie. E din seria Acera SL-M310, cu indicator sub ghidon, destul de robustă. Dacă ți-ar fi utilă, zici.

[edit] Tot aia care am postat-o anul trecut :biggrin:
 
Mulțumesc pentru ofertă, dar cred că o să schimb totul cu manete SLX și (dacă tot umblu) schimbător față XT, că prețul nu-i cine știe ce (mai ales comparat cu prețul un Deore sau SLX, presupun că astea există doar ca să faci un set întreg pe care să scrie același lucru, nu cred că stă cineva să se uite la 5€ diferență între piese).

Dyna-Sys e sistemul cu 10 pinioane, deci nu e cazul, iar în rest nu zice nimeni de SIS sau altceva, toate-s perfect compatibile pe hârtie.

Partea faină e că XT-ul pentru 9 pinioane e mai scump decât cel pentru 10, iar pe bike-components (ca și în multe alte locuri) schimbătoare SLX de 9 viteze nu există. Am impresia că modelul cu 9 viteze (M660) e mai vechi și a fost înlocuit de M670 cu 10 viteze. De fapt dacă mă uit mai atent pe site la Shimano toată oferta curentă non-lowend e Dyna-Sys.
 
Atat Shimano cat si SRAM au trecut la 2/3x10 si e normal ca 3x9 sa fie in phase out sau disparut, in special modelele mai rare precum SLX.

Mie cel mai mult mi-a placut 2x9 de pe bicicleta precedenta, foile de 26 cu 36 erau perfecte pentru orice munte, probabil 26-38 sau 26-39 era combinatia universala. Acum sunt pe 23-32-42 si deseori nu mai schimb deloc pinioanele, ci doar foile. Stiu ca e fix pe invers decat ar trebui, dar ma distrez si eu un pic, o sa imi treaca.
 
Dar nu confunda chestiile "trendy" cu cele consacrate. Cum bine zicea cineva, încă se fabrică bine-mersi şi pinioane de 5, deci nu cred că vor dispărea prea curând nici cele de 7 sau 8. (PG-730, CS-HG41-7I, iar de 8 e plin peste tot). Se fac mişculaţii la vârfurile de gamă, că trebuie să mănânce şi Sram şi Shimano o pâine albă, dar nu înseamnă că or să dispară toate şi trecem toţi pe 10.

În afară de asta, 11 (şi chiar şi 10) este problematic şi e acceptat doar de un segment foarte mic şi specializat al pieţei. Eu personal nu cred că vor deveni prea curând mainstream, decât poate dacă apar nişte avansuri tehnologice şi materiale noi. Dar la fel de probabil e ca asemenea avansuri dacă apar să fie aplicate mai degrabă spre butuci integraţi şi mecanisme mai versatile decât good old external derailleur.
 
Cele pana in 8 nu dispar, sunt folosite in special la bicicletele de supermarket unde simplitatea si pretul conteaza cel mai mult. 9, 10 si 11 sunt varful de gama si 9 a cam fost inlocuit deja de 10.
 
Marketing-ul agresiv la sistem pe 10 viteze face bine la vânzări, că în loc de replacement de pinioane și lanț la 9-speed faci upgrade la transmisie și manete.
 
Am ajuns si eu la varsta la care imi trebuie o bicicleta, dupa niste cautari m-am oprit la un Cube Nature Pro de 62 de cm pentru ca am 192 cm si pt ca e neagra cu rosu :tongue: Pana aci toate bune si frumoase, la store finder mi-am dat 2 magazine din Cluj-Napoca care vand Cube (umibike si marosbike) le-am trimis cate un mail pentru cotatie de pret si unii dintre ei m-au trimis la bikexpert.ro si aialalti nu s-au obosit sa raspunda la mail (o sa forwardez problema asta si la cube, dar asta e alta poveste).

Nu prea ma incanta ideea de-a lua o bicicleta de 900 de euro online, mai ales din romania (da, cu r), pentru ca nu stiu cum o transporta nu stiu ce fac cu garantia si din cate stiu eu bicicletele mai trebuie si setate dupa animalul care le foloseste.

Ceva sfaturi, pareri, experiente? Si despre bicicleta in sine, si despre bikexpert.ro si despre alte opriuni....
 
Experiența mea cu căutatul pieselor de care ziceam mai sus în magazinele online din .ro: dă telefoane, pentru că pe site nu actualizează nimeni stocuri și nici nu se uită multă lume pe mail. După vreo 3 încercări de a găsi manete SLX în stoc sau măcar cu un termen clar de adus am ajuns la concluzia că îmi pierd timpul, așa că am luat manete XT (din stoc, de pe un site unde scria că nu au) și acum aștept confirmarea pentru schimbătorul față XT (care apare la multă lume în stoc, de fapt nu, există Deore sau XTR).
 
In primul rand 62 e o dimensiune aiurea: mult prea mare pentru MTB, iar bicicleta aia nu e de sosea. Daca iti iei MTB cu marime de cursiera o sa ai o struto-camila inutila.

Iar daca pretul e in zona 900 de euro ai mai multi bani decat common sense. Nu doar ca nu face banii (furca Suntour, frane de rahat, groupset Deore cu cate un LX/SLX presarate sa ia ochii), dar daca e prima bicicleta si nu esti convins ca o sa faci mii de kilometri pe munte e tichie de margaritar. Si cu asta nu faci mii de kilometri pe munte. O bicicleta Cube noua e buna pentru cine o sa o cumpere sh dupa ce sta vreun an pe balcon nefolosita, cam asta s-a intamplat cu toate pe care le stiu; Cube are preturi extrem de mari pentru ceea ce ofera, iar asta nu ofera mai nimic.

Care e problema sa cumperi de 900 de euro online, daca mergi in magazin si fosnesti hartiile de 100 de lei in mana e mai sigur? E o bicicleta, nu o nevasta din Rusia, e fix cum scrie pe site si nimic in plus.
 
Problema nu e cu cumparatul online ci cu transportul, dupa cum am mentionat, din magazin mi-o duc io acasa, online mi-o aduce un curier care cel mai probabil o da de toti peretii. Pe site-urile pe unde m-am mai uitat la inaltimea mea era recomandata dimensiunea aia. Restul comentariilor fara alternative le las de-o parte:biggrin:
 
Bun, la faptul ca ar putea veni demnontata nu m-am gandit, sa trimit niste mailuri sa vad ce si cum:tongue:
 
Frate, poate o defloreaza, isi pune ala oole paroase pe scaun, o violeaza in ceva teava si o umple de fluide seminale, io de unde stiu ce plm ii poate face, romanii is inventivi, si poate dau peste un ciclofil:biggrin:
 
@Styr, ce n-ai zis e ce vrei să faci cu ea. Nature Pro e bicicletă de cross, adică un hibrid care face de toate şi nu excelează la nimic. Poate asta vrei de la ea, poate nu. Dacă vrei un MTB te poţi uita la un Grand Canyon 29er. Furcă mai bună şi ai pe site la ei o chestie care te măsoară pe toate părţile şi-ţi recomandă mărimea. Şi ţi-o ambalează obligatoriu într-o cutie specială proiectată de ei.
 
Cam aia vroiam, nimic anume, dar sa am libertatea de-a face de toate daca mi se pune pata.
 
Pe site-urile pe unde m-am mai uitat la inaltimea mea era recomandata dimensiunea aia.
Pe orice site serios au tabel cu inaltimi de MTB si separat de cursiera. Dimensiunea pe care ai ales-o e din tabelul de cursiere, la MTB ai nevoie de 19". Si eu am aceeasi inaltime, am un Cube Attention de 21" si un AMS de 19", AMS-ul pe 21" mi-ar fi fost mult prea mare. La MTB conteaza mult mai mult manevrabilitatea decat comfortul si iti trebuie un cadru cat mai mic, ridici seaua cat e nevoie.

Alternative: in loc de Cube, Scott, Giant sau Merida noi ia ori aceleasi marci sh, ori Focus, Canyon sau alte branduri la care dai un procent mai mare din bani pe echipare si mai putin pe nume. Canyon avea o reputatie foarte buna pentru valoarea bicicletelor vandute, un zvon spune ca au marit un pic preturile in ultima vreme pentru ca deja sunt suficient de populari incat sa isi permita.

Oricum ai face, explicatia afirmatiilor despre acel cube:
- frane de rahat: Shimano 3xx hidraulice au doar 2 pozitii, maneta libera sau roata blocata; modulare zero barat, blochezi roata mult prea usor. Incercat mai mult de un set, testat, convins.
- furca: Suntour face furci de 300 de lei ca pret si calitate. La o bicicleta de 900 de euro echipata echilibrat furca e cam 250-300. La un hard tail de aluminiu furca e extrem de importanta pentru ca e singura amortizare, cadrul e extrem de rigid.
- groupset: merge, dar nu justifica banii. Un groupset Deore e 190 de euro, unul XT e 340. La 900 de euro bicicleta puteau sa puna macar o linie completa SLX, era doar vreo 50 de euro in plus si aveau de unde.

te poţi uita la un Grand Canyon 29er. Furcă mai bună şi ai pe site la ei o chestie care te măsoară pe toate părţile şi-ţi recomandă mărimea. Şi ţi-o ambalează obligatoriu într-o cutie specială proiectată de ei.

Zice foarte bine ce zice.



LATER EDIT: la roti de 29" cu cadru de 62 e complet nemanevrabila pe munte. E o bicicleta foarte buna de sosea dupa ce ii pui cauciucuri slim de 1.3", dar groaznica oriunde altundeva. La prima coborare ramai fara partile sensibile dintre picioare presupunand ca nu o iei pe aratura la prima curba mai tehnica.
 
Back
Top