Bicicleta - unde/care/cum/de ce?

Stiu. Oricum, nici o bicicleta nu e universala, orice bicicleta ai lua nu va fi perfecta pentru orice: MTB-u de 26 nu e grozav la drumuri lungi pe sosea, bicicletele de 28-29" nu au aceeasi manevrabilitate pe drumuri accidentate, e un conflict intre manevrabilitate si viteza/rulare. Un ciclocross ar fi varianta buna, dar scumpa de hibrid, dar e vreo 3500-4000 ceva decent gen Focus Mares (gasisem una sh la 1800 si imi pare rau si acum ca nu am luat-o).

Teorema: nici o recomandare nu poate fi perfecta :smile:
 
Also, cam alegi între a plăti mai mult pe o bicicletă ce necesită întreținere mai lejeră și-ți face mai puține probleme, vs. a plăti mai puțin pe o biclă la care trebuie să meșterești măcar o oră înainte, în timpul și după fiecare tură.
 
Da, problema aici se pune între a avea bicicletă la care să meșterești sau a nu avea bicicletă. Ceva SH e greu de găsit?
 
Am eu o hibridă luată prin 2010 pe care mă bătea gândul să o vând, dar cred că ţi-e mare. Cadrul e de 57, eu având 1,88 m şi 83 cm lungimea interioară a piciorului.
Just in case... E vorba de o Corratec X-Vert Cross Hardtail, cu următoarele dotări: derailleur faţă Deore FD-M530, angrenaj Octalink FC-M442 (44-32-22T), derailleur spate Deore XT Shadow RD-M771-SGS (ureche schimbată), casetă CS-HG50 (11-25T), lanţ CN-HG53, frâne BR-M432 cu manete BL-M421, furcă RST Neon ML 50 mm, anvelope Vittoria Randonneur 700 x 35C (mai am şi anvelopele originale, Continental Double Fighter II), la o greutate de vreo 13 kg. I-am schimbat camerele şi i-am pus apărători de noroi, SKS Bluemels.
Am postat nu ca să-mi vând bicicleta (nici nu-s hotărât să o dau), ci ca să-ţi faci o idee de oferta second hand. Cred că găseşti dotările de mai sus aproximativ în bugetul tău de 1000 de lei. Eu nu m-am gândit la un preţ pentru a mea, dar probabil pe acolo ar fi.
 
Last edited:
Bicicleta nu e pentru mine, dar nici cumpărătorul n-are chiar 1.88. Cât ceri pe ea (înainte să-l pun să se măsoare)?

LE: ok, după edit nu mai e cazul de întrebare. Merci oricum!
 
Ceva SH e greu de găsit?

Nu neapărat, dar e mai multă bătaie de cap. Şi uneori şi o componentă de risc, când primeşti colete prin poştă.

Cea mai bună ţintă pentru ce te interesează pe tine sunt MTB-uri vechi rigide din anii '90. Dacă găseşti un frameset (furcă+cadru, eventual bonusuri gen monobloc, headset funcţionale, tijă de şa) la maxim 200 de lei, sau bicicleta întreagă la maxim 350, şi de restul faci upgrades punctuale cu piese noi, poţi obţine ceva foarte ok – şi care n-ar putea fi cumpărat nou pentru că nu există practic biciclete "cross" sau hibride de 26" în magazine, iar când găseşti (sau cele de 28") sunt suprataxate.

Sursele mele preferate sunt bazarul de pe dirtbike.ro (cu un pic de atenţie) respectiv bykeservice.com, secţiunea MTB SH.

Eu tocmai termin a 3-a bicicletă creată în felul ăsta şi mă voi apuca de a 4-a.
 
Da, cam asta e, o să caute ceva SH ok și ieftin și upgrades pe urmă. Mulțumesc!
 
Eu tocmai termin a 3-a bicicletă creată în felul ăsta şi mă voi apuca de a 4-a.
Ce faci cu ele, le pastrezi si le folosesti sau le vinzi si tot faci altele pana iti iese ceva care sa iti placa?

Am facut si eu cateva biciclete, dar numai pentru mine sau familie. Nu a iesit nici una perfecta, dar doua au fost aproape perfecte: un Cube Attention (HT) cu o furca Manitou si frane hidraulice Magura, bicicleta mea de concurs vreo 3 ani, si un Cube AMS care e bicicleta curenta. Mi-a luat mult timp sa le planific configuratiile si sa gasesc piesele, dar cand le-am facut nu am avut surprize negative.
 
Ce faci cu ele, le pastrezi si le folosesti sau le vinzi si tot faci altele pana iti iese ceva care sa iti placa?

Şi-şi. "Regula" pe care mi-am impus-o este maxim două biciclete deţinute la un moment dat. Când îmi vine chef de-a treia caut să "scap" de una dintre cele existente. De fapt cele patru au fost cinci dacă o pui şi pe prima de care vorbeam prin 2011 aici pe topic când m-a lovit microbul. Pe una am făcut-o cadou, unele le-am vândut unor prieteni la cost redus şi una e a mea.

Cea mai recentă va fi a unui prieten şi va fi integral finanţată de el. Care e o chestie destul de cool, să faci biciclete pe banii altora. Dar e şi un pic riscant, că nu-ţi mai permiţi s-o dai pe lângă buget dacă nu-ţi iese ce trebuia din prima.
 
735569_649065278493817_1149329132_o.jpg10005786_649065315160480_1116408319_o.jpg1926047_649065578493787_2057976014_o.jpg1891572_649065655160446_1033378228_o.jpg
Daca aveti chef de o tura de relaxare intr-o zi cu soare prin zona asta, la doar 65 km de Bucuresti, dati un semn.
 
Da si tu un traseu bikemap ca sa stim macar pe unde este si cum e relieful. Eu vreau de ceva vreme sa ajung pe-acolo, dar momentan stau cam prost cu planificarea in avans si fac iesiri aranjate de pe o zi pe alta.

La granita in afara de CI mai e nevoie de ceva? La biciclete se plateste trecerea pe pod?
 
La granita nu platesti nici o taxa, trecerea se face pe baza cartii de identitate. Traseul e unul prin Russenski Lom, nu pot sa dau unul exact cu bikemap deoarece intotdeauna am improvizat la fata locului in functie de cheful celor care au mers. Daca e offroad si cald o sa se tot piarda vremea la bere, cum am facut duminica trecuta, cand un traseu de 100 km ne-a luat de la ora 10 cand am plecat din Giurgiu pana la ora 22 cand ne-am intors, asta insemnand evident si statul la o terasa in Ruse.
 
O întrebare legată de schimbătoare: uneori (cam 1/10 din cazuri), când schimb spre o foaie mai mare, maneta de schimbător se duce complet în gol până la capăt și nu schimbă. Dacă o las să revină și repet, schimbă normal. N-am reușit să găsesc o regulă pentru asta. Atât schimbătorul cât și manetele sunt Alivio M430. E vreun reglaj care ar trebui făcut, sau e altceva? N-am umblat la nimic pe-acolo.

A mai trecut un an (cu maneta neschimbată, că nu frecam chiar așa de mult foile) și acum începe și maneta pentru spate să facă exact la fel. La asta nu mai merge să aștept, e folosită mult mai des. Ce iau în loc? Schimbătorul spate e Deore XT non-shadow, 9 pinioane.
 
În altă ordine de idei, că tot ziceam mai sus de biciclete făcute manual, check this out: MTB rigidă la 950 de lei, dotată aşa: cadru şi furcă din Tange cromoly (un model de prin '94-'95), roţi no-name dar cu jante duble şi butuci Shimano, transmisie Sram (angrenaj S200, deraioare X3, manete X4, pinioane HG41), frâne+manete în V Promax (aluminiu), anvelope Maxxis. Transmisia, frânele şi anvelopele sunt noi.

A fost atât tocmai pentru că s-a insistat să fie noi cele de mai sus, cu piese integral SH cred că putea ieşi la 600-700 sau mai jos, fără rabat mare de calitate – MTB-urile astea rigide din anii '90 vin deseori cu grup gen STX sau Exage LX300 pe ele (sau mai bun dacă ai noroc).

N-o să zic că nu merită să mai iei nimic nou... pentru că nu e corect să compari piese SH cu noi, nu oricine se pricepe, nu oricine are unelte şi piese mai vechi şi mărunţişuri prin casă, ajută şi un dram de noroc şi răbdare, timp să vânezi reduceri etc.

Dar pe undeva ceva tot mi se pare în neregulă ca la 600-700 o bicicletă nouă să vină cu frameset din hi-ten de 15-16kg, "echipat" cu Shimano Tourney (dacă ai noroc, ăsta deja e brand, mai probabil e să aibă TZ/TX) şi toţi bottom feeders gen Joytech, Alhonga, Logan, Dotek, Zoom, Kalin, Quando, Thun, Wader, Neco şamd. Iar când primeşti din astea pe biciclete din plaja 1000-2000 (şi cu pretenţie de MTB) deja e cam măgărie.
 
Ce iau în loc? Schimbătorul spate e Deore XT non-shadow, 9 pinioane.
Minim Shimano Deore, maxim XT, daca vrei SRAM deja e dat link mai sus. Mai jos de Deore sunt prea proaste si pot fi probleme de tras cablul (am o bicicleta in garaj, a unui vecin, la care shifterele Alivio nu pot trage corect cablul pentru un Deore pentru foi, trage prea mult cablu), iar mai sus de XT sunt bani aruncati pe geam.

Diferentele intre Deore si XT la manete:
- la XT poti da jos ceasurile daca vrei (eu le-am dat ca imi erau inutile, dar e chestie de gust), mai ales dupa ce le zgarii si le lovesti de cateva ori
- XT are dual release, poti folosi doar degetul mare sa schimbi si in sus si in jos daca vrei. E util in anumite cazuri, daca nu mergi hardcore probabil nu o sa plangi dupa asta
- XT mi se par o idee mai solide, dar e o parere atat de subiectiva incat nici nu as putea argumenta in vreun fel

La SRAM as fi ales de fapt schimbatoare rotative, se zice ca sunt mai bune; eu am avut rotative doar pe o singura bicicleta si era totul mai low end, asa ca nu pot face o comparatie realista intre sisteme.

... Joytech, Alhonga, Logan, Dotek, Zoom, Kalin, Quando, Thun, Wader, Neco şamd.
In afara de butuci Joytech, frane Alhonga si furci Zoom nu am auzit de celelalte nume insirate. Cred ca nu am pierdut nimic, astea pe care le stiu mi-au dat o parere foarte proasta despre produsele lor; in afara de o furca Zoom pentru 24" cu care nu am cu ce sa o schimb (si Cube pe 24" vine tot cu Zoom, nici un fabricant serios nu face furci pe 24") restul le-am schimbat in general direct pe biciclete noi. Imagineaza-ti un proprietar de noua bicicleta care vine mandru sa imi arate bijuteria si fata pe care o face cand ii demontez franele si ii pun niste Avid low-end: le arunca singuri la gunoi. Singurele pe care le-am pastrat au fost ca rezerve pentru copiii de prin cartier, ca mai venea cate unu' cu o maneta rupta sau un v-brake dus (prinderea cablului) si le schimbam gratuit cu ce mai aveam prin dulap.
 
Manete Shimano, pereche:
- Deore M590 3x9: 36,95€, RapidFire Plus, 2-Way Release
- Deore M591-10 3x10: 39,95€, RapidFire Plus, 2-Way Release
- SLX SL-M670 2/3x10: 46,95€, RapidFire Plus, 2-Way Release
- LX SL-T670 3x10: 2x34,95€, RapidFire Plus, 2-Way Release
- XT SL-M780 2/3x10: 74,95€, RapidFire Plus, 2-Way Release, Instant Release, Multi Release

Eu folosesc SLX (urban, treking) și XT (off-road), și diferențele sunt destul de mici între ele dacă nu ai pretenții de ultraperformanță. Personal n-aș merge pe Deore, sunt cam plasticoase și se simte apropierea de low-end, însă n-aș sări nici la XT când poți alege SLX la 60% din preț și oricum nu faci sport de performanță cu bicla aia, să ai nevoie să schimbi 3 pinioane în zbor între doi bolovani.
 
Ai dat mai multe combinatii x10, iar Miahi parca are caseta de 9. Nu ca nu sunt compatibile, dar ca sa treci pe 10 trebuie sa schimbi caseta + lant si chiar nu sunt convins ca are rost, mai ales ca lantul si pinioanele sunt mai subtiri si se uzeaza mai rapid.

Da, SLX e o varianta buna, doar ca nu mai sunt foarte raspandite sau populare - nu stiu de ce. Din cauza asta am uitat de ele.
 
Era doar o comparație între ce este disponibil acum, și faptul că toate au 2-way release. Altfel, și eu aș prefera în continuare sistemul de 9 pinioane în loc de 10 din aceleași considerente.
 
Mulțumesc tuturor pentru răspunsuri. Eu m-am uitat pe ce se găsește prin .ro și SLX-urile par destul de rare - cel mult amintite în secțiunea "la comandă".

Minim Shimano Deore, maxim XT, daca vrei SRAM deja e dat link mai sus. Mai jos de Deore sunt prea proaste si pot fi probleme de tras cablul (am o bicicleta in garaj, a unui vecin, la care shifterele Alivio nu pot trage corect cablul pentru un Deore pentru foi, trage prea mult cablu)
Legat de compatibilități, schimbătorul de foi e Alivio, vor fi probleme de genul "trage prea puțin cablu" daca pun manete SLX sau XT? Îmi aduc aminte că de astea s-a mai discutat la stilul "nu e diferență extraordinar de mare între versiuni, dar XT nu ruginește". Eu nu prea bag de seamă petele de rugină de pe Alivio (mă așteptam să ruginească pe unde face contact cu lanțul, că se zgârie, dar de fapt ruginește pe-afară, probabil pe interior se mai unge de la lanț), dar nu e plăcut dacă nu se împacă cu manetele.
 
Back
Top