Bicicleta - unde/care/cum/de ce?

Mersi pentru sugestii.

Simeringurile teoretic sunt in stare buna, bicicletele nu sunt rulate foarte mult.
 
nu sunt deloc hotarat asupra dimensiunii rotilor (26 sau 29)
Ca tendinte, vad ca sunt mari asteptari de la roata de 27,5 poate e si asta o optiune. Vad ca producatorii mai rasariti au adoptat en fanfare si imbratisat conceptul, sper sa nu-l si sufoce la finalul lui 2014.

Nu m-am dat cu 27,5, dar baietii pe aici spun ca nu e mare diferenta comparativ cu 26. O fi marketing, vanzari? Om vedea.
 
27,5 e un upgrade relativ facil (nu schimbi și cadrul și furca, până și camerele încap cu un pic de strădanie, iei doar alte roți și cauciucuri și ajustezi saboții la v-brake), însă discutabil la beneficii. Limitarea vine de la spațiul rămas în furci: nu poți folosi decât cauciucuri subțiri. Adică, are sens pentru un MTB echipat exclusiv de șosea/treking, nu pentru off-road cu crampoane și balonaj mare (care e destinația presupusă pentru un full suspension). Roata mai mare (29) ajută la un MTB la trecerea mai ușoară peste denivelări. Dar la șosea... de ce să te apuci să schimbi roți și cauciucuri la MTB când poți trece la niște foi mai mari la angrenaj, sau la o cursieră sau la un ciclocros? Doar mușchi să ai :smile:
 
Simeringurile teoretic sunt in stare buna, bicicletele nu sunt rulate foarte mult.

Nici a mea nu e rulată mult, dar cauciucul tot îmbătrânește. Stat pe balcon, mai la soare, mai la îngheț, teoretic sub prelată, dar nu întotdeauna.

IMG_7120_small.jpg
 
1. Limitarea vine de la spațiul rămas în furci: nu poți folosi decât cauciucuri subțiri.
2. Roata mai mare (29) ajută la un MTB la trecerea mai ușoară peste denivelări. Dar la șosea... de ce să te apuci să schimbi roți și cauciucuri la MTB când poți trece la niște foi mai mari la angrenaj, sau la o cursieră sau la un ciclocros?
1. Daca folosesti cauciucuri subtiri pe 27.5 sau groase pe 26 ajungi la acelasi diametru total, deci la ce iti trebuie alte roti? 27.5 cu cauciuc de 1.3 e cam tot aia ca diametru total cu un 26 cu cauciuc de 2.2, parca.
2. Daca iti permiti doua biciclete atunci un 26" FS si o cursiera e perechea ideala, daca vrei una singura un 29 se descurca pe ambele suprafete. Un 26 cu foi mai mari nu se compara cu un 29 pe sosea, difera "rolling resistance" suficient incat pe 29 sa fii mai rapid sau mai eficient cu aceleasi picioare, iar prin gropile din Ro te ajuta un pic mai mult 29.

De-aia sunt in cumpana, ca 2 biciclete nu mi-as cumpara. De mult visez la o cursiera, dar nu merg suficient pe strada ca sa aibe sens, Romania nu e o tara tocmai prietenoasa cu biciclistii; pot sa merg la birou si inapoi, dar sa o iau pe DN-uri inseamna sa imi imping norocul mai repede decat poate el sa alerge.
 
Imbracaminte de unde va procurati si ce branduri recomandati?
M-am uitat pe siturile de specialitate de afara dupa ceva haine pentru sezonul rece si m-au cam blocat preturile.

Un jerseu cu maneca lunga 80 €, un windstopper 100€, o pereche de izmene cu bazon 35€, un sweat shirt 30€, un fleece 35-40€, sosete 4-10€, manusi 20€...hmmm.
 
Doar o coincindenta - folosesc echipamentul de motocicleta de iarna, dar in mai putine straturi si incerc sa merg constant si sa nu sprintez. Asta in oras, in afara merg cum pot.
- bluze termice de 20 de lei din Decathlon (alea subtiri) sau de vreo 50 (groasa)
- o jacheta de vant (posibil si water-resistant, dar nu ma bazez de asta) galben-negru de sub 100 de lei
- pantaloni normali si pantaloni de ploaie de ciclism peste ei (din Deca) pe post de protectie la vant
- o caciulita Shimano pe sub casca si o husa de ploaie peste casca
- manusile moto de vara daca e doar racoare, cele de iarna sub zero grade
Daca e cu adevarat frig atunci tricou alb de 9 lei (Deca) + o geaca de puf cu care merg la ski. Arata ca naiba, dar cui ii pasa?

Bazon nu mai port de ceva vreme, nici seaua cu gel, am o sea de la puter' cu care ma impac asa cum e. Am facut 100km fara sa zac a doua zi si fara sa merg ciudat apoi.
 
What happened to t-shirts, shorts, socks and a pair of good trainers? :smile: Acum nu mai poți bicicli decât cu echipament super special?
 
Poți, dar te vei simți ca un rahat în timpul și după.

Bag seamă că-ți priește masochismul englezesc.
 
Ieri aici a fost o zi superba, m-am dat vreo 50 de km in echipamentul de vara si n-am simtit nici cel mai mic disconfort. M-a prins noaptea pe sosea si am observat ca distanta la care sunt depasit de auto este direct proportionala cu numarul de beculete aprinse pe mine. N-am avut parte de claxoane in rinichi, depasiri la 2 cm de ghidon si alte meltenisme, in concluzie a fost o tura foarte ok. 750 de ml de ceai cu lapte mi-au ajuns la limita, deci trebuie sa ma gandesc sa iau de acum 2 bidoane cu mine sau o punga mai mare in spate. (Ceva a fost in neregula cu cainii, nu stiu cum, dar i-am adunat la trena pe absolut toti pe care i-am intalnit pe drum, lucru care nu mi se intampla de regula...)

Revenind la echipament, am nevoie de o bluza cu maneca lunga pentru zilele friguroase. Am vazut jersee de echipa, cam mulate pt gustul meu si care au un fleece foarte subtire pe interior, insa nu sunt convins ca asta e ceea ce vreau. Nu sunt genul transpiracios, insa pe aici prin jurul Iasului sunt dealuri multe, iar pe urcare simt cum se evapora apa din mine. Pe coborare incepe sa-mi fie frig si tot asa.

Deci m-ar trebui ceva care sa-mi tina de cald si sa raman relativ uscat si inca n-am gasit formula castigatoare.

Cred ca bicicleala e cel mai "trial and error" sport pentru mase din cate exista. A durat un sezon sa gasesc ghidonul potrivit, pipa potrivita, saua potrivita si cand imi spuneam ca le-am adus in zona acceptabila pe toate, o iau acum de la capat cu hainele groase.
In curand imi cumpar ciclocross, sa vedem atunci ce-o mai fi.:smile:
 
Last edited:
DimiSport spune ceva, cuiva? Se pare ca sunt singurii care mai au in stoc niste modele de lumini Cat Eye care au disparut din cataloagele populare din Germania.

M-am apucat sa construiesc un 29-er FS. Scopul principal: trail riding, scop secundar: mers la birou. Pentru scopul secundar un 29er FS e overkill, dar o bicicleta separata e mult mai scumpa decat o pereche de cauciucuri slick si un shock cu blocaj.

Deci, m-am apucat sa fac lista de piese si sa caut preturi. Am facut o comanda cu cadru, camere si cauciucuri si deraioare pe un site si restul componentelor pe alt site. Cand a venit primul pachet am descoperit ca nu exista ax de roata de spate, asa ca am facut inca o comanda. Axul de spate e X-12 si cel de fata Maxle de 15mm, asa ca nu vin cu rotile precum la quick release ci cu furca si cadrul. Atata doar ca nu exista ax de spate in cadru. Cand a venit un pachet de la a doua comanda am descoperit ca rotile nu sunt in pachet, ci sunt expediate separat si urmeaza sa soseasca la o data necunoscuta; trackingul nu spune decat ca in ziua in care pachetul mare imi era livrat acasa era inregistrat ca ajungand in Olanda (plecat din Germania).

Cadru Cube AMS 120 SL, shock Manitou Radium Expert. Cand a venit si schock-ul am descoperit ca nici unul nu are bolturi de prindere - Manitou spune pe buna dreptate ca fiecare cadru are dimensiunile proprii si nu au de unde sa stie pe ce cadru le pui, dar vanzatorii cadrului nu au avut nici o explicatie rezonabila pentru lipsa bolturilor: din 2011 incoace Rock Shox, Fox si Manitou au fix aceleasi dimensiuni ale prinderilor, la fel si o mare parte din fabricantii mai mici. Deci, o a patra comanda.

Cadrul merge cu o furca de 110-130, ceea ce a insemnat Rock Sox Sektor. Nu am gasit nici Revelation si nici Manitou pe stoc sau cu livrare in mai putin de o luna (ceea ce poate fi si "la primavara"), dar mi se pare o furca potrivita. Cuvetii sunt ZS44 sus si IS52 jos (tapered), presarea a fost simpla. Butucul axului pedalier e press-fit, iarasi usor de montat daca ai menghina.

Pana acum am ajuns la faza taierii gatului furcii, dar astept sa vina si distantierele in pachetul cu bucsi ca sa vad cat de mult le tai. Abia cand o sa vina si rotile o sa incep sa montez deraioare, schimbatoare si frane.

Concluzia pana acum:
- chiar si cu nemtii nu prea e clar uneori ce comanzi si ce vine in pachet
- la un FS ai tot soiul de piese in plus fata de HT, la unele chiar nu te astepti sa faca atatea probleme (ex. bucsile de cadru sunt in vreo 40 de dimensiuni pentru suruburi de 8mm, inca un set pentru 6mm si unele sunt dubioase: 21.88mm versus 22.2mm; 0.22mm sunt aproximativ tolerantele garniturilor de cauciuc din montaj)
- BB-ul press fit se monteaza extrem de usor
- la fel si deraiorul direct mount
- axul bolt thru e chiar interesant
- cablurile ascunse in cadru sunt o gaselnita interesanta, dar nu totala: conducta hidraulica de la frana pe spate tot externa este
- cutiile si instructiunile tiparite ocupa mult spatiu fara sa fie cu adevarat utile. Pana acum volumul pachetelor primite depaseste cu mult un pachet in care e ambalata o bicicleta intreaga.
- instructiunile din pachete sunt scrise de un mecanic care poate se pricepe excelent la mecanica, dar cam atat. E focusat foarte clar pe ce vrea el sa spuna, dar nu are habar ce il intereseaza pe utilizator, asa ca 90% din instructiuni sunt inutile sau incomplete.
 
Mda, exista o gramada de "standarde" pentru ax de spate, pe grosimi de la 5 (QR), 10, 12 la naiba stie cati milimetri, iar lungimile uzuale sunt 135, 142, 150 si altele. Ce e mai dubios e ca la grosime de 12 mm si lungime de 142 sunt 2 standarde incompatibile pentru ca difera pasul filetului din capul surubului, nimic altceva: Shimano E-thru si Syntace X-12.

Daca @liubarschi recupereaza maine axul pe care il avea prin zona atunci luni am sanse sa dau o pedala (sa vina si bucsile de amortizor), altfel comanda mai dureaza aproape o saptamana.

LE. Axul de la liubarshi e de 10mm grosime; am colectie deja de axe care nu se potrivesc.
 
Last edited:
Care e statusul?
Foto cand pui?
Specificatii complete?
Nu se gasesc cadre echipate complet, "de-a gata" cu toate nimicurile -urechiuse, cuvete, bolturi de prindere etc, ma gandesc ca ai fi putut evita povestea cu n comenzi...
Vad ca la modelul 2013 shock ul este acelasi pe care l-ai ales si tu.
Rotile le-ai facut tu spita cu spita sau le-ai luat facute gata ?
 
O sa pun si poze cand apuc sa le fac.

Vineri noapte am terminat de montat, iar ieri am facut o tura de ~ 72 km cu asfalt si padure. Se comporta conform asteptarilor, rapida pe sosea si un pic greoaie prin padure (ampatament mai mare cu 8cm).

Specificatii complete:
- cadru Cube AMS 120 SL
- furca Rock Shox Sektor travel 130mm; nu e la fel de buna ca furcile Manitou pe care le aveam pe celelalte biciclete, dar e pe-aproape
- shock Manitou Expert 200x50mm; a venit cu presiune de 10 bari la care se comporta de parca era blocat, pentru mine la 7 bari e chiar bine
- roti Mavic Crossride + adaptoare pentru X-12; roti bune si ieftine (am mai avut 2 perechi de 26" pe alte biciclete), doar adaptoarele sunt infernal de scumpe pentru ce sunt; probabil pretul corect ar fi maxim 1/4 din pretul de lista
- 1 set de cauciucuri Continental X-King de 2.2 (nu stiu de ce nu am luat 2.4 pe fata, probabil din graba) si camere Schwalbe pentru ca cele Continental sunt nesimtit de scumpe (6 euro bucata fata de vreo 4) si 1 set de Continental SportContact de 37mm cu camere de sosea (max 42mm), umflate la 5 bari
- transmisie XT in afara de angrenaj care e Deore 2014 42-32-24; schimbatorul spate cu patina scurta, nu am joc in lant si nu ma incurca nici la combinatii de foi/pinioane; manetele sunt montate fara indicatoarele de foi/pinioane pentru ca nici nu am nevoie de ele (mai ales stanga) si pentru ca incurca si montajul manetei de frana in pozitia optima pentru mine
- frane Magura MT4 180mm - excelente, sensibil peste Magura Julie HP pe care le aveam pe bicicleta veche si care erau oricum destul de bune
- cuveti Cane Creek seria 40; seria 10 e o mizerie care nu merita banii, sunt pe coronite; 40 sunt pe rulmenti
- ghidon, tija, pipa etc Truvativ Stylo 20; ieftine si bune
Nu stiu greutatea finala, nu am cantarit-o, dar se simte ok. Probabil spre 13kg cu accesorii cu tot.

Cadrele nu vin echipate cu cuveti. Singurele comenzi aiuritoare si neplanificate initial au fost pentru axul spate X-12, la care am facut 2 comenzi (primul nu s-a potrivit) si bucsele de shock care oricum nu s-au potrivit decat cu o adaptare. La bucse e ciudat pentru ca acum toate au aceleasi diametre interioare si am comandat Fox in sistemul de 5 piese, dar seturile au venit cu niste prinderi pentru 15mm in loc de 1/2 inch pe care le-am lasat in punga si tot set de 3 a iesit. Setul de la Manitou si cel de la Rock Shox sunt din metal si pot produce uzura pe urechile de la shock, asta e dintr-un plastic foarte dur si prefer sa schimb bucse decat shock. Oricum din cele doua seturi (pentru 2 prinderi pe cadru) unul a intrat cu ciocanul in propriile saibe din set, celalalt cu mana, deci controlul calitatii la Fox nu e pe masura preturilor (20 de euro un set de bucse).

Singura chestie la care nu m-am lamurit nici acum e sistemul de cabluri in cadru; sus are un opritor, deci cablul de la schimbator are o camasa scurta pana in cadru, dar jos nu are nici un opritor si intra camasa prin interior pana in opritorul de sus; asta face ca opritorul de sus sa fie inutil, ca poti pune camasa dintr-o singura bucata, si face aproape imposibil de pus camasa pe capatul dinspre schimbator pentru ca nu poti impinge cablul de schimbator in camasa, cablul fiind in cadru. La schimbatorul de foi am pus doar o bucata de camasa cat sa nu frece pe cadru si sta in tensiune singura, la cel din spate am impins doua bucati mai scurte de camasa pentru ca atat se poate face cu cablul care iese din cadru. Fata schimba impecabil, spatele trebuie sa il mai reglez un pic.

Per total sunt multumit de ce a iesit, mai ales ca pretul "oficial" al bicicletei era cu vreo 1500 de euro mai mult decat m-a costat pe mine; la promotie configuratie similara, dar cu SLX in loc de XT si cu alte frane (mai slabe, zic eu) era tot cu vreo 800 de euro mai scumpa. Si nici nu se compara cu placerea de a o configura si monta cu mana proprie.

Ce nu are: CTD (Fox Climb-Trail-Descent). Dar asta insemna inca vreo 7-800 de euro care nu stiu daca merita. Nu are nici un fel de manete pe ghidon pentru blocat shock sau furca, am avut pe o bicicleta cu furca Manitou si mergea bine, dar nu imi era utila mai niciodata. Ieri am blocat suspensia pe sosea si am deblocat-o in padure, dar pentru alea cateva secunde intr-o tura de 7 ore nu merita 100 de euro cat e o maneta de Fox.
 
Am facut azi o tura scurta, vreo 60 si ceva de kilometri, ca vremea cerea asa ceva, Am avut parte de vant de fata vreo 25 de kilometri la intoarcere, altfel a fost perfect. Obor-Andronache-Stefanesti-Afumati-Ganeasa-Cozieni si apoi pe poteca de pe malul vestic al apei pana la soseaua care da in Pantelimon. Drumul de la Stefanesti la Cozieni e pustiu si bun, abia daca trece o masina la cateva minute, de mergeam rasfirati pe ambele sensuri. Prin padure noroi subtire pe alocuri si uscat o mare parte, am mers cu cauciucuri slick fara probleme.

In Cozieni sunt multi localnici care umbla pe strada si cam colorati, dar nu e nici o problema, am fost de 2 ori si sunt ok. In Ganeasca mai erau ceva caini, singurii de pe tot drumul pe care i-am remarcat. Restul drumului: excelent. Nu stiu ce temperatura a fost ca am uitat sa ne uitam pe termometrele de pe ciclcomputere, dar la 6:30 PM erau 9 grade la statia de la Baneasa si intunecase la 5, deci au fost probabil 12 grade, poate un pic mai mult la soare.

Saptamana viitoare facem o recunoastere a traseului pentru triatlonul de la Izvorani. Sper sa mai prindem vreme decenta, nu avem sperante de o zi ca cea de azi, dar macar ciclabila. Dupa aceea se zice ca vine iarna, deci pana prin martie luam pauza.
 
Best buy pentru o bicicletă de ~1000 lei pentru oraș/plimbări nu prea lungi cu pante nu foarte mari? Intervalul nu e prea extensibil pentru că trebuie o pereche.

Ce e prin intervalul ăsta:
http://www.bikexpert.ro/biciclete_1/bicicleta-cross-romero-26--_5788_30158.aspx / http://www.bikexpert.ro/biciclete_1/bicicleta-cross-julia-dama-26--_5788_30186.aspx
http://www.decathlon.ro/mtb-sport/8207349-bicicleta-rockrider-52-2012-8.html
https://www.playbike.ro/produs.php?id_produs=13243
https://www.playbike.ro/produs.php?id_produs=5470

și altele asemenea; din câte văd maximul de echipare e furcă de 100mm sau Shimano Altus/Acera pe spate, și cam aia e.
 
Daca mergi mai mult prin oras nu merita sa iei un MTB, ci o bicicleta de oras cu roti de 28". Chiar si pentru plimbari pe forestiere merge asa ceva, eu folosesc un AM pe 29" (de care povesteam in toamna) cu cauciucuri slick inguste (de sosea) peste tot si am facut vreo 500km de sosea + padure + forestiere + poteci pe malul lacurilor; daca nu e noroi mai serios nu sunt probleme.

Problema cu un MTB de 1000 de lei (si chiar 2000) e ca furcile au o cursa reala de 20mm in loc de 80mm pe hartie, schimbatoarele sunt ... Altus/Acera si franele sunt proaste pentru offroad. Abia un MTB second-hand la 1500-2000 incepe sa fie MTB. Nu lua niciodata bicicleta cu Tourney, nici macar pentru oras, merge bine doar imediat dupa ce e reglata si apoi schimba vitezele aproximativ cand vrea.

Cauta un hibrid sau trekking, gen: http://www.decathlon.ro/biciclete-trekking/8202746-bicicleta-3-riverside-barbati-1.html. Asta mi se pare scumpa fata de echiparea pe care o are, dar e genul de bicicleta care sa faca drumurile pe care le vrei; un coleg are una de vreo 3 ani si merge in general prin oras, dar a venit si cu noi prin padurile de pe malul Argesului si nu a avut probleme.
 
Am dat MTB-uri în listă pentru că astea sunt în zona de preț; imediat ce pui un filtru de roți de 28" se duc prețurile de 1500 de lei.
 
Back
Top