O sa pun si poze cand apuc sa le fac.
Vineri noapte am terminat de montat, iar ieri am facut o tura de ~ 72 km cu asfalt si padure. Se comporta conform asteptarilor, rapida pe sosea si un pic greoaie prin padure (ampatament mai mare cu 8cm).
Specificatii complete:
- cadru Cube AMS 120 SL
- furca Rock Shox Sektor travel 130mm; nu e la fel de buna ca furcile Manitou pe care le aveam pe celelalte biciclete, dar e pe-aproape
- shock Manitou Expert 200x50mm; a venit cu presiune de 10 bari la care se comporta de parca era blocat, pentru mine la 7 bari e chiar bine
- roti Mavic Crossride + adaptoare pentru X-12; roti bune si ieftine (am mai avut 2 perechi de 26" pe alte biciclete), doar adaptoarele sunt infernal de scumpe pentru ce sunt; probabil pretul corect ar fi maxim 1/4 din pretul de lista
- 1 set de cauciucuri Continental X-King de 2.2 (nu stiu de ce nu am luat 2.4 pe fata, probabil din graba) si camere Schwalbe pentru ca cele Continental sunt nesimtit de scumpe (6 euro bucata fata de vreo 4) si 1 set de Continental SportContact de 37mm cu camere de sosea (max 42mm), umflate la 5 bari
- transmisie XT in afara de angrenaj care e Deore 2014 42-32-24; schimbatorul spate cu patina scurta, nu am joc in lant si nu ma incurca nici la combinatii de foi/pinioane; manetele sunt montate fara indicatoarele de foi/pinioane pentru ca nici nu am nevoie de ele (mai ales stanga) si pentru ca incurca si montajul manetei de frana in pozitia optima pentru mine
- frane Magura MT4 180mm - excelente, sensibil peste Magura Julie HP pe care le aveam pe bicicleta veche si care erau oricum destul de bune
- cuveti Cane Creek seria 40; seria 10 e o mizerie care nu merita banii, sunt pe coronite; 40 sunt pe rulmenti
- ghidon, tija, pipa etc Truvativ Stylo 20; ieftine si bune
Nu stiu greutatea finala, nu am cantarit-o, dar se simte ok. Probabil spre 13kg cu accesorii cu tot.
Cadrele nu vin echipate cu cuveti. Singurele comenzi aiuritoare si neplanificate initial au fost pentru axul spate X-12, la care am facut 2 comenzi (primul nu s-a potrivit) si bucsele de shock care oricum nu s-au potrivit decat cu o adaptare. La bucse e ciudat pentru ca acum toate au aceleasi diametre interioare si am comandat Fox in sistemul de 5 piese, dar seturile au venit cu niste prinderi pentru 15mm in loc de 1/2 inch pe care le-am lasat in punga si tot set de 3 a iesit. Setul de la Manitou si cel de la Rock Shox sunt din metal si pot produce uzura pe urechile de la shock, asta e dintr-un plastic foarte dur si prefer sa schimb bucse decat shock. Oricum din cele doua seturi (pentru 2 prinderi pe cadru) unul a intrat cu ciocanul in propriile saibe din set, celalalt cu mana, deci controlul calitatii la Fox nu e pe masura preturilor (20 de euro un set de bucse).
Singura chestie la care nu m-am lamurit nici acum e sistemul de cabluri in cadru; sus are un opritor, deci cablul de la schimbator are o camasa scurta pana in cadru, dar jos nu are nici un opritor si intra camasa prin interior pana in opritorul de sus; asta face ca opritorul de sus sa fie inutil, ca poti pune camasa dintr-o singura bucata, si face aproape imposibil de pus camasa pe capatul dinspre schimbator pentru ca nu poti impinge cablul de schimbator in camasa, cablul fiind in cadru. La schimbatorul de foi am pus doar o bucata de camasa cat sa nu frece pe cadru si sta in tensiune singura, la cel din spate am impins doua bucati mai scurte de camasa pentru ca atat se poate face cu cablul care iese din cadru. Fata schimba impecabil, spatele trebuie sa il mai reglez un pic.
Per total sunt multumit de ce a iesit, mai ales ca pretul "oficial" al bicicletei era cu vreo 1500 de euro mai mult decat m-a costat pe mine; la promotie configuratie similara, dar cu SLX in loc de XT si cu alte frane (mai slabe, zic eu) era tot cu vreo 800 de euro mai scumpa. Si nici nu se compara cu placerea de a o configura si monta cu mana proprie.
Ce nu are: CTD (Fox Climb-Trail-Descent). Dar asta insemna inca vreo 7-800 de euro care nu stiu daca merita. Nu are nici un fel de manete pe ghidon pentru blocat shock sau furca, am avut pe o bicicleta cu furca Manitou si mergea bine, dar nu imi era utila mai niciodata. Ieri am blocat suspensia pe sosea si am deblocat-o in padure, dar pentru alea cateva secunde intr-o tura de 7 ore nu merita 100 de euro cat e o maneta de Fox.