Bicicleta - unde/care/cum/de ce?

Shifterul defect ("maneta"). Nu are voie sa se miste fara sa traga cablu, iar din descrierea ta merge in gol. Daca o face o data din 10 e usor de reprodus, ne intalnim o data (cand ma intorc in Ro) si verific.
 
Miahi, consumeristu din mine precum si patronul de mare lant de magazine cu incasari de peste 100.000 euro per secunda spune: schimba taica dal drecu.shifterele nu se prea repara decat cu ajutorul principiului japonez inlocuirea,cand il inlocuiesti, schimba si cablurile, deci treci pe la noi.Radul, cum e rucsacu?Alt xfist pacalit bine pe la noi!Ura!
 
Păi mai întâi am întrebat dacă e ceva de reglat la ele, poate scapă pentru că e prea întins cablul sau naiba știe. Dacă e bușit îl înlocuiesc.

Mi-e frică să trec pe la magazin, intru să iau o manetă și cine știe cu câte chestii ies, mai ales dacă mai zic și că schimbătorul de pinioane e XT cu manete Alivio :biggrin:.
 
Rucsacul e unu din cele mai bune lucururi pe care le-am cumparat in ultima vreme. E in top 3 alaturi de Kindle si de Myweight. M-am dat vineri, m-am dat sambata, m-am dat azi, iar spinarea mea in sfarsit rasufla usurata. Cred ca l-am "setat" prea sus si cand ma uit in spate vad o bucata din el, ceea ce nu e prea bine pt. ca automat pisc frana...

Multumesc tuturor pt sugestie si lui liubarschi pt achizitie, intr- adevar, un rucsac execeptional. Acum mai am o problema, caut unul de office/bun la toate/carat toata ziua/city break gen - am vazut ca se poate.:smile:
 
miahi, dacă te coafează un Shimano M310, mi-a rămas în plus după un experiment nereușit.

LD8760.jpg
 
Miahi stai calm ca intai se uita mecanicul, daca e nevoie il inlocuim.Oricum sari pe maneta de la puter, ca xt cu alivio e motiv de batut clientul la noi.
Radul, cauta cu incredere la deuter dar repede ca dau in 2 zile comanda.Ia deuter oricand, am fost la ei in develop department, cu ce echipament studiaza ei rucsacii altii au trimis rachete in cosmos.Daca se poata cauta tot cu plasa dar mai mare.
 
Între timp am descoperit că dimineața nu se întâmplă. Problema apare doar dacă stă în căldură sau la soare o perioadă. Probabil se dilată/înmoaie ceva pe-acolo.
 
Cablul se lungeste si scurteaza in functie de variatia de temperatura, e normal, dar prin maneta nu e nimic care sa se inmoaie.
 
Ține peste noapte maneta într-un pahar cu apă în care ai dizolvat o pastilă de Cialis. Sau, cam în aceiași bani, iei maneta mea :biggrin:
 
Puter, daca e nevoie, punem mana de la mana si donam niste pastile pt weekendurile lu mataluta daca e nevoie....mai hai pe la noi pe la magazin, fara atasamente, liber de obligatii, cu un telefon in prealabil, stam la o cola gheata.
 
Nu prea apuc, am trecut iar la program de la 9 la 6, sper că-n weekendul ăsta montează dulăpioare ca să-mi pot lăsa laptopul acolo și să mă duc cu bicla fără să car 'jde kile în spinare. Iar weekendurile au început să fie umplute cu diverse...
 
Dacă aveți cunoscuți care au participat la MoonTimeBike ieri, e posibil ca printre cele 2000 de poze cu purici să fie și ei, ziceți numerele și caut.
 
Ma bate gandul sa imi configurez si asamblez o bicicletea full-suspension, dar nu sunt deloc hotarat asupra dimensiunii rotilor (26 sau 29), furca tapered sau normala, butuci de 15mm sau QR (9mm) si in special transmisia 2x10 sau 2x9. @liubarschi, ceva pareri?
- transmisia - pe HT am 2x9 facuta dintr-un 3x9 XT cu foi schimbate, 26-36-aparatoare. Pe coclauri nu prea am nevoie de 44, eventual schimb 36 cu 38 (am una noua in dulap) si imi e suficient. Nu cred ca are rost 2x10, singura chestie interesanta e ca singurele casete 11-36 sunt pentru 10 viteze, pe 9 sunt 11-32 sau maxim 11-34.
- furca mi-ar fi indiferenta daca nu as fi gasit doar cadre FS cu furca tapered. Astea ce rulment (cuveti) inferior au? Sus e tot ZS44.
- butucul fata cu ax de 15mm e aproape singurul disponibil la furci cu cursa peste 120, iar cadrele FS gasite au recomandare de furca 130-150. Asta inseamna ca din cadru sunt obligat la furca tapered si ax de 15, nu o sa mai pot folosi butucul cu dinam pe QR de la rotile de oras
- si pe spate unele au dropout de QR, dar alea mai bune X12. Acolo nu prea plang.
- 29" FS e cumva overkill? Sigur e overpriced, cadrele si furcile costa 50% in plus sau chiar mai mult. Rotile nu sunt nici alea tocmai ieftine.
 
Combinatia aia nu prea exista decat ca (very) low end :frown:

Am mai sapat, 29 tapered 15 cu x12 si 3x9 e doar cu 200 de euro mai scumpa decat 26 tapered 15 cu QR si 3x9. Pentru 2x10 astept o parere mai avizata, lantul si pinioanele mai subtiri rezista mai putin si la un FS chiar si mai putin.
 
Eu mă gândeam la ceva de șosea în configurația respectivă, nu să te dai pe dealuri, pe de altă parte nu prea ai nevoie de suspensii pe șosea.

Tu vrei ca proiect DYI care să și funcționeze, sau...? Adică mă gândesc de ce să nu iei una gata fabricată pe ce specs vrei tu?

LE: nu prea pricep avantajele furcii tapered. Face cafea? :biggrin: (jumi-juma glumă-serios, chiar sunt curios).
 
Normal ca vreau sa functioneze, nu doar cs proiect, dar imi fac singur biciclete de cava timp.
Din pacate una noua costa mai mult decat cea facuta, gasesc FS doar in configuratii high end sau cu piese de aruncat.

Furca tapered teoretic e mai solida, mai ales cuvetii inferiori, practic e necesara pentru ca asa se fac acum cadrele fs. Ca si configuratie o fac all mountain, daca o fac pe 29 as putea merge si pe sosea cu amortizarea semiblocata, daca o fac de 26 nu prea are treaba cu soseaua. Anul asra am mers 90% offroad, ceva mixt si putin doar sosea.
 
Vine iarna, bine-mi pare,/Pun bicla la pastrare.

Ceva sfaturi de depozitare a bicicletelor pe timpul iernii?

A. Pozitia conteaza? Am de ales: fie suspendata de un carlig in tavan, de una din roti, fie fixata in suportii de transport pe masina, pus pe podea. Cum e de preferat?
B. Presiunea in roti? O las normala, desumflu putin rotile sau le umflu mai tare?
C. Pregatirea de depozitare: in afara de o curatare generala, gresarea lantului, mai e nevoie de ceva? Revizia se face acum sau la primavara?
 
A1. Dacă ai furcă cu suspensie, să verifici dacă semeringurile sunt în stare bună și nu curg după ceva vreme de ținut bicla răsturnată (vertical, cu roata față în sus, sau suspendată de roți).

A2. Dacă ai frâne hidraulice, ridicarea etrierului mai sus de rezervorul din manetă face ca aerul strâns în rezervor să se ducă pe conductă și să trebuiască să aerisești instalația înainte de a o putea folosi. Însă dacă prinzi manetele de ghidon cu gumilastice, încât să țină frânele ușor strânse (nu e nevoie să fie tare strânse), atunci pistonul manetei închide circuitul spre rezervorul de ulei unde mai e și puțin aer, și astfel o poți întoarce pe orice parte. Operațiunea gumilasticul se practică pentru orice fel de răsturnare a bicicletei pentru servisare.

B. Poți să o lași un pic mai moale, cauciucul să rămână relaxat, dar fără să facă burtă. 2 bari, gen. Oricum nu va sta atât de mult nemișcată cât să rămână permanent cu o porțiune plată, că doar nu-i anvelopă auto.

C. Revizia o faci când ai timp. Înainte de prima tură la primăvară vei face doar o verificare a stării bicicletei, cam ca înainte de orice tură.
 
Back
Top