Bicicleta - unde/care/cum/de ce?

Da, am Decathon in Iasi si-mi face cu ochiul una chiar ieftina, nu stiu de ce nu o afiseaza pe site, dar am verificat exista pe stoc si se numeste Riverside 1- la noi costa 749 de lei.
Problema e ca nu stiu cum sunt cadrele de fier de la Decathlon, am citit tot felul de opinii pro si contra, parca n-as vrea sa o arunc la gunoi dupa un an.
 
Last edited:
Cadrele sunt ok, un pic cam grele dar nu se rup; asta are cadru de otel, deci nici o grija.

Franele Alhonga sunt din categoria "nu putem livra bicicleta fara frane". Dar un set de frane decente v-brake e ieftin. Daca are manete de plastic schimba-le cu Avid FR-5 sau chiar Speed Dial 7 (doar daca stii sa le folosesti), clesti minim Avid Single Digit 5, preferabil 7, sau Shimano SLX.

Cred ca la asta sau la asta te referi.

Din pacate cadrul e de otel si au ~14Kg.

Si ce vrei la 750 de lei, 8 kg?
 
Dar bugetul care e? Daca e 750 atunci Riverside sau ceva similar, care vor avea cadrul de rigoare. Sau SH pentru cadru mai usor. Daca e mai mare mai vedem.
 
Da, multumesc tuturor pt ajutor, inca n-am luat o decizie, cred ca fac un drum si in Bucuresti sa vad daca si alte am optiuni. Bugetul realist este 1500-2000, cu bataie spre 3000, insa as prefera sa ajung in timp la suma de 3000 si nu sa-i vars pe toti deodata. Cu SH n-as prea vrea sa ma incurc, e greu sa cumpar una noua, darmite SH. SH ul este o optiune doar daca cunosc vanzatorul sau daca are referinte de pe xf.ro :smile:. Sper sa nu treaca vara pana ma hotarasc eu.
 
Cu 1500-2000 de start si crestere in timp la 3000 ti-o poti face pe piese. Asta daca te pricepi un pic, evident.
 
Cu 1500 de start nu o poti face din piese, ca nu pui cadru si roti si cand ajungi spre 3000 iei si restul; din piese o faci la 2500-3000, dar toata odata ca nu ai piese optionale pe care sa le montezi mai tarziu. Iar daca pleci cu aia de 750 de lei si schimbi franele si eventual schimbatoarele o sa ajungi la o bicicleta destul de buna, dar nu poti reduce greutatea - doar din cauciucuri, poate, ca nu o sa schimbi rotile si cadrul ca nu mai ramai cu nimic.

Oricum pentru 90% pe asfalt poti sa ai si bicicleta de 20 kg, nu te incurca.
 
Din nou corect, tocmai ce am venit de la un magazin ce vinde piese separat si cu niste echipari medii ajung la peste 2500 de lei facuta din bucati. Problema e ca am plecat de la un cadru no name de 450 de lei care nu este pe stoc (importul ajunge abia pe 17 Iun in tara), iar un cadru Merida pt furca fixa si V brake este 850 de lei. Culmea daca as opta pt. un cadru Merida pt furca cu amortizor si disc l-as lua mai ieftin.Aceeasi poveste si la Scott - n-am stat sa verific toate brandurile.

Deci doar in terorie pe bucati ajung la 2500, in realitate sar de 3000, daca nu fac compromisuri cu planul initial. Iar daca fac compromisuri, nu vad de ce nu mi-as lua una de-a gata. Evident una de-a gata nu are cuvete pe rulment sau alte chestii de astea de detaliu, pe care le-am prins in devizul bicicletei facuta pe bucati.

In alta ordine de idei, butucii pe filet sunt chiar asa de cah cum mi s-au prezentat in magazine? Sunt NO NO NO sau e vorba doar de tactica de vanzari? Mi s-au mai prezentat si niste jante dublu "capsate??" sunt si astea chiar asa o revolutie in materie de jante?


Ideea initala cu buget de 1500-2000 era cam asa:

1.Cumpar o bicileta decenta la 1500 2000 de lei
2.Upgradez pe parcurs ce-mi trebuie pana ajung la 3000

Si la Felt de mai sus vad ca modelul 2013 are furca cu amortizor, deci e clar, sunt complet idiot ca vreau furca fixa...
 
Jante dublu capsate: faci downhill si esti foarte greu? Ai nevoi speciale? Frate-meu are peste 100kg si a smuls spitele dintr-o janta necapsata o singura data in ultimii 3 ani.

Furca cu coil spring si 40 mm travel suna a sex cu ratele.

Daca pleci de la o bicicleta de 2000 lei si faci upgrade o sa arunci can tot atatea piese ca din aia de 750. Atunci de ce dai cei 1250 de lei in plus? Oricum pentru mers pe asfalt ori iti iei cursiera daca vrei performanta (40-50 km/h, ture de 200km), ori iti iei ceva ieftin, alta varianta intermediara e pierdere de bani. Seamana a franele V-brake de 150 de euro (vezi Avid Ultimate :frown:).
 
Parca era vorba de "ceva basic de trekking/city" daca-mi aduc bine aminte. Ce rost are sa pui 1500 doar pentru roti, cadru si furca? Ma gandeam la maxim maximorum 800-1000 pentru astea, jumatate daca le iei la SH. Raman bani si de frane, deraioare si schimbatoare decente, si restul componentelor fuck them ca in conditiile respective de folosire n-o sa fie nicio diferenta intre unele ieftine si unele scumpe. Daca se agita piticii mai schimbi cate ceva ulterior desi nu vad rostul.
 
Daca iei ceva de 750 si schimbi de ~ 200 (frane, clesti si manete) ajungi la sub 1000 de lei pentru ceva decent. Cand se strica sau te enerveaza deraioarele mai schimbi atunci, tot nu treci de inca 900 de lei cat e un set complet Deore (care are si angrenaj inclus, desi ala nu prea ai de ce sa il schimbi), poate doar vreo 500 de lei la piesele esentiale (gen schimbator spate si manete), deci doar 1500 de lei in total. What else?
 
Pe scurt: 3000 ron gt agressor 1.0 redus de la 4200 cu frane avid elixir hidraulice, angrenaj fsa hollowtech2, furca real hidraulica rockshox, schimbator xt, 10 pinioane, shiftere deore, etc. Sau 1900 schwinn mesa comp cu frane hidra...best buy romania under 2000.Tot pe scurt vino pe la noi calea mosilor 42.Your quests ends here and your money belongs to us.Alatura te celorlalti xf-isti care si au luat teapa la noi, stim sa dam tepe bine de tot.:bravo::evil:
 
Daca ar fi dupa mine as vinde doar xtr, carbon si full suspension.Cred ca tu esti foarte fericit daca in viata faci doar ce vrei si nu faci compromisuri.A, vis a vis de avid ultimate si eu am vbrake de 300 de euro pe o bicla.Daca vrei, exista si ai bani, go for it.Restul e gargara, gogonele, povestiri istorice.
 
XTR si carbon inteleg, dar noi astia mai de asfalt cu ce am gresit sa avem nevoie de full suspension. :smile:
 
Hmmm, sa inteleg ca in Iasi nu sunt gropi in asfalt. Ia sa exportam acolo, ca in sudul tarii e excedent.:evil:
 
Back
Top