Bicicleta - unde/care/cum/de ce?

Eu nu fac deplasari lungi si nu mi s-a intamplat niciodata un necaz. Poate ca ma fereste de pene faptul ca am in permamenta cauciucurile umflate la presiunea maxima inscrisa pe anvelopa, nu stiu...

Insa chiar imi pun problema asta, ca ghinionul o sa ma loveasca si pe mine si as vrea sa stiu voi cum faceti?
Chiar carati cu voi pe munte/sosea, pe traseu in general, levierele, briceagul cu inbusuri, cele 2 camere, o anvelopa de rezerva, disc de ambreiaj cu placa de presiune si caldarusa cu nisip pentru eventuale incendii?
Daca da, cum? In rucsac? Vesta cu multe buzunare? Portbagaj pe bicileta?
Care este kitul minim de supravietuire pe care-l luati cu voi pe bicileta ?
Ce aveti de regula in portbagajul masinii?

Asta mi-aduce aminte de tata care-si prin anii '70 isi amenajase in vechea Dacie un mic atelier, care era de fapt un dulapior de lemn cu o gramada de piese schimb si alte SDVuri, frumos aranjate (pe categorii) in niste sertare numerotate.
 
Bike related, cred ca minimul ar fi:
- kit de reparatie pana (petice/adeziv/pila)
- pompa
- leviere (eu am o scula multifunctionala care include si levierele, inbusuri si desfacator de lant, e cat un briceag)
- set de inbusuri
- desfacator de lant
- o camera de rezerva, preferabil sa fie noua

Pe lista de nice to have cred ca ar fi:
- un patent
- o cheie pentru pedale
- cablu de rezerva pentru frane, unde e cazul
- un cauciuc

Cu lista asta acoperi majoritatea reparatiilor pe care le poti face on-site.
 
Eu am o gentuta prinsa sub sea care are setul de leviere Tacx, o camera noua si o punguta mica cu un T, un prelungitor si inbusuri de 4,5,6. Aveam si trusa de petice mica, dar am epuizat toate peticele asa ca la ture lungi mai pun inca 1-2 camere in rucsac. Mai am un briceag in rucsac si atat, cauciuc de rezerva nu car desi e foldable si are doar 450g (fix cat 2 camere); as cara daca traversez muntii prin zone complet nelocuite si am minim 20km pana la cel mai apropiat sat, dar asta se intampla rar.
 
Nu se care cauciuc, ci folie pt reparatia lui, levierele trebuiesc sa fie cu insertie metalica, cheie de pedale trebuie sa fie cu brat lung, altfel nu poti, deci nu mai carati, pentru lant ar trebuis a aveti 2 zale quick de pus, si totul pus in ceva prins pe bicla.Adrian, ai facut calculele gresit, la 2000 de lei nu iei o bicla cu deore full.La 3200 da.Pe scurt, diferenta e la furca si la altele, dar mai pe scurt, vino pe la mine.Partea nasoala e ca nu prea gasesti pe stoc bicle pt 1,92
 
, ai facut calculele gresit, la 2000 de lei nu iei o bicla cu deore full.
Nu ai fost atent cand ai citit: 2000 costa o linie Deore, frane si rotile, nu o bicicleta completa, totalul iese la 3200. Nu cautam pentru mine, ci fix pe aia de am cumparat-o deja de la tine, problema e rezolvata.

Nu se care cauciuc, ci folie pt reparatia lui, levierele trebuiesc sa fie cu insertie metalica, cheie de pedale trebuie sa fie cu brat lung, altfel nu poti, deci nu mai carati, pentru lant ar trebuis a aveti 2 zale quick de pus, si totul pus in ceva prins pe bicla
Daca ai cauciuc foldable de 450g poti sa il cari, nu te mai complici cu folia. Leviere am din plastic si in afara de coada unuia (unde e decupajul de prins in spite) nu am reusit vreodata sa rup vreunul. Cheia de pedale e inutila pe munte, nu stiu ce ai face cu ea, iar de zale rapide am uitat sa zic.
 
Thor, te asteapta un 29 sa ii oferi o casa, magazinul de bicle nu e acasa pt asa ceva....Si Adi, am adus niste frumuseti de iti vine sa plangi Gt avalanche 1.0 2012, echipare xt spate/10 pinioane/deore shifters/angrenaj fsa hollowtech2/xc30, la doar 3.000 lei.Nu se poate rata asa ceva.Plang ca nu au parte de ele amicii, cunoscutii ci doar necunoscuti de pe strada...
 
Am discutat cu ministrul de finante. S-a aprobat bugetul pentru un cui, sa-mi pun pofta in el. Aveti asa ceva in magazin?
 
La inceputul lui iulie.

Ministrul are propriul lui bicimobil - X50-ul de pe paginile anterioare, deci nu cred ca o sa fie impresionat.
 
Eu astept vestile despre un cadru de 29 Ti, sa vad ce iese acolo. Oricum daca nu e facuta cu mana mea nu imi place :biggrin:

PS. Si pentru GT-ul alb astept azi sau maine piesele pentru primul upgrade.
 
Cuiul costa 9999 lei, bicla e gratis.Eu mi am aprobat din nou, in unanimitate, in plen, achizitia unei frumuseti de 3,8 kile.O voi naste si o voi mosi eu, dar la cat costa, voi astepta mai mult de 9 luni in mod sigur.
 
De brandul polonez Kross ce parere aveti? Exista vreo parere generala si unanim acceptata ?
Evident, sunt diferente intre modele, insa asa ca idee, este acest brand de luat in seama sau mai bine nu!?
 
In afara de cadru, uneori nici ala, "fabricantul" de biciclete nu face absolut nimic, doar asambleaza componentele altora. Cam ca un computer HP, poate are placa de baza HP dar procesorul e Intel, memoria Kingstone, hardul Seagate, placa video ATI si monitorul Compaq.
 
Da, corect, insa am tot auzit (cred ca si pe acest topic) declaratii gen "brandul xyz" de evitat din varii motive, deci revin cu intrebarea.

Ceva opinii despre Kross? Experiente placute/ neplacute?
A nu se confunda cu brandul bulgaresc Cross - de vanzare prin Hervis.
 
Exista branduri de evitat din cauza pretului mare, dar cam atat. De pilda Giant e overpriced, Cube si Scott sunt un pic overpriced etc., dar nu stiu nici un brand de evitat pentru ca ar fi proaste - poate liubarschi sa stie ceva ca e in bransa.

Nu am auzit vreodata de Kross pana acum, desi mi-au trecut duzini de biciclete prin maini.
 
Un "pic" overpriced? In gama low end mi se par complet nesimtiti, la ce preturi cer pentru Tourney, ST-EF, XCT si UN-26. Mai bine ar vinde cadrele separat si am sti o chestie, bicicletele alea sunt o gluma proasta.
 
M-am uitat pe la mine prin oras dupa ceva basic, asa zis de trekking/city.
Trec peste aberatii pe care le-am auzit furca fixa vs amortizor, mi s-au vandut numai 29ere cu niste cauciucuri dirt, frane hidraulice, de parca ziceai ca oamenii aia sunt surzi cand le ziceam ce-mi doresc:
Cadru de aluminu
Roti28"
Furca fixa
Frane normale
Shimano/Sram -zona medie-alivio/X4
Cat mai usoara

Pot sa va spun ca in Iasi nu exista asa ceva! Asta inseamana ca sunt extrem de pretentios si ca trebuie sa ma apuc de surubait sau pot gasi "de-a gata" asa ceva?
Aveti sugestii pt magazine online care ar vinde niste bicle decente cu caracteristicile de mai sus?

Exagerez daca refuz sa cred ca am nevoie de furca cu amortizor pt o bicileta cu care ma dau 90% pe asfalt?
 
Din pacate daca faci un calcul cat iese o bicicleta din piese (cadru, transmisie completa ca e mai ieftina ca pachet, roti, frane, maruntisuri) ajungi la un pret mai mare decat dai pe un Cube, asa ca nu prea ai alternative.
- cumperi o bicicleta ieftina din Decathlon si faci upgrade - cea mai buna varianta daca vrei sa ramai pe v-brake si cu furca stock, dar si in Decathlon au marit preturile cam mult, ce gaseai acum 2 ani cu 1000 de lei e acum 1200-1300 si nu prea mai merita
- cumperi o bicicleta pe disc ieftina si faci upgrade - tocmai asta am facut recent, dar am luat-o de la Sorin si s-a nimerit sa se potriveasca cu ce cautam; ies mai bine ca echipare decat un Cube low-end la un pret apropiat
- cumperi o bicicleta no-name - nu stiu daca iesi nici ieftin si nici bine, trebuie facut calculul pentru fiecare oferta in parte
- cumperi sh - daca te pricepi sau ai pe cineva care se pricepe sa o verifice si daca nu te grabesti, atunci din cand in cand gasesti cate o bicicleta buna la pret bun, gen stre buna sau aproape noua la 50-70% din pretul de noua.

Exagerez daca refuz sa cred ca am nevoie de furca cu amortizor pt o bicileta cu care ma dau 90% pe asfalt?
Corect, nu ai nevoie si furca fixa e si mai usoara.

Ai Deca in Iasi? Aveau ceva, nu mai tin minte detaliile si tocmai plec, nu apuc sa verific, dar sapa un pic la ei pe site. Nu e cea mai buna varianta, dar e mai accesibila.
 
Back
Top